PDA

Näytä tavallinen näkymä : Bike-discount

Sivut : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

mantis
12.09.2007, 09.13
Tilaus 11.9 maksu visalla.
Saas nähä miten pelaa.

tya
19.09.2007, 15.22
Paketti tuli tuossa eilen. Kaikki kamat on mukana, myös ne FSA:n kammet jotka tilasin loppuneiden Truvativien tilalle, mutta XTR:n centerlock-jarrulevyistä puuttui lukkorenkaat. Kyselin maililla niiden perään ja ovat nyt kuulemma matkalla.

2 viikkoa reklamaation jälkeisestä ilmoituksesta että lukkorenkaat on matkalla, ei näy vielä. Yli kuukausi alkuperäisestä tilauksesta.

mantis
21.09.2007, 10.01
Tilaus 11.9 maksu visalla.
Saas nähä miten pelaa.

Tänään (21.9) tuli paketti ovelle. Kaikki mitä piti tuli ja oikean kokoisina. Minä ainakin olen tyytyväinen puljun toimintaan.

marco1
21.09.2007, 22.14
Tiistaina tilattu, nyt on kohta pari vuorokautta paketti ollut Itellan leivottavana. Ihan OK jos sisältää tilatut romut.

Vaativampana kokeena edessä on takuujuttujen testaus eräille jarruille, kun vain saisi aikaiseksi kirjoitella reklamaation. Raportoin tänne tapauksen etenemisestä syssymmällä.

tya
04.10.2007, 11.53
Oho, se lukkorengas lopulta tuli perille. Olin jo luopunut uskosta. Kuukausi reklamaatiosta.

hunvo
05.10.2007, 17.01
Viikko sitten tilaus parituntia myöhemmin vahvistus ja tänään perillä. Hinnat toimitus yms. kohillaan. On tosiaan ihme et jo kahen ulkokumin tilaaminen Saksasta kannattaa. No tuli sieltä vähän muutakin:o

Pitäs varmaan laittaa tuonne parhaat kengät topikkiin, mut ensi hypetys Diadoran Teamracer Carboneista ni on aika mahtavat. Noilla hinnoilla taijan heittää vanhoilla Simpoilla vesilintua ja tilata toiset:D

ttr
01.11.2007, 21.21
Hyvin pelasi B-D taas. Tilasin uudet Shimano XT-vanteet (WH-M775), joille tuli Best Preis -takuulla hintaa 289,-. Kertahyppäyksellä tubelessaikaan, saa nähä kuinka käy. Asiallisen oloiset vanteet, luultavast ainakin hintansa väärtit.

Samalla tuli enimmäkseen harvinaisempaa voimansiirto-osaa: LX 7-pakka, XT 8-pakka, vanhan XT:n (94') keskiö yms. Kaikki ihan oikein ja nätisti vannelaatikon sisälle pakattuna. Saksalaisen täsmällisesti pakkauslistan alla on 3:n henkilön allekirjoitukset, laskuttaja/tarkastaja/pakkaajahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Lähetyskulut 25,- suuren pakkauskoon takia.

SalsaMisu
01.11.2007, 21.56
On tosiaan ihme et jo kahen ulkokumin tilaaminen Saksasta kannattaa. No tuli sieltä vähän muutakin:o

Just det: Tuollasetkin voisi joskus ostaa... ja eikun samaan tilaukseen! Kokemuksen syvällä rintaäänellä, Misu

m e r k s
11.11.2007, 16.40
Enpä usko, etä mitään vahvistaat. Lähettävä paketin suoraan.

Maksoin 1. päivä tätä kuuta ennakkomaksuna tilauksen. Oli pyörää ja kaiken maailman "rompetta". Pitäiskö tässä jo huolestua, kun luulisi viikossa ulkomaanmaksun menevän perille. Vai voiko paketti tulla tosiaan perille ilman minkään sortin kuittauksia? Huomenna on tietysti maanantai, joten ehkä sitten tulee jotain lisätietoa... :(

JKK
11.11.2007, 16.45
Maksoin 1. päivä tätä kuuta ennakkomaksuna tilauksen. Oli pyörää ja kaiken maailman "rompetta". Pitäiskö tässä jo huolestua, kun luulisi viikossa ulkomaanmaksun menevän perille. Vai voiko paketti tulla tosiaan perille ilman minkään sortin kuittauksia? Huomenna on tietysti maanantai, joten ehkä sitten tulee jotain lisätietoa... :(

Viikko maksu perille menoon ja toinen viikko kamojen kotiin tuloon. Ei tuo kauppa ole ainakaan minulle ikinä mitään vahvistuksia lähetellyt. Soita sinne ja kysy tilauksen perään, Saksalaisella tehokkuudella sähköpostiin ei vastata.

ttr
11.11.2007, 22.35

Kyllä sieltä on tullut vahvistus sitten kun paketti on lähtenyt. Sähköposti, jonka otsikkona on jotain tällaista: "Sendungsbenachrichtigung Nr. xxxxxxx vom xx.xx.07" ja viestissä on kerrottu pakettinumero, jolla voi paketin tilaa seurata www.dpd.net:istä.

Viime tilauksen yhteydessä mulle yritettiin sieltä soittaakin. Sitten tuli sähköpostia, jossa kerrottiin, että Recordin eturatas viivästyttää tilausta. Aikajanalla mun tilaus meni seuraavasti:

19.10 tilaus (maksoin luottokortilla)
19.10 Automaattinen vahvistussähköposti
19.10 Sähköposti Best Preis pyyntöni hyväksymisestä
25.10 viivästymisilmoitus
29.10 Lähetysilmoitus
01.11 Paketti kotona

Ottaen huomioon millaista osaa ja mihin hintaan, niin täytyy olla tyytyväinen.

m e r k s
11.11.2007, 22.47
Joo, no mulla tuli viikkoa myöhemmin spostiin automaattisesti lähetetty ilmoitus, jotta tavarat on valmiita kun vain rahat olisivat siellä. Odottavan aika on pitkä. Piit-kä.

Mutta ei tässä sen puoleen kiirettä ole. Ja hinnat on tosissaan kohdillaan!

m e r k s
20.11.2007, 19.10
Odottavan aika on pitkä. Piit-kä.

Tulihan ne viimein. Kaikki mukana. Kuulemma lähettivät viikon kuluttua maksamisesta (8.11) kuittauksen, että oli paketti lähtenyt matkaan... Sitä en koskaan saanut. 14.11 tuli vasta kaivatut lisätiedot. ("Today, your order has left our warehouse by DHL. Your parcel will reach you in the next couple of days").

Pieni viivästyminen saattoi johtua siitä, että unohdin laittaa ulkomaanmaksuun esille mun tilausnumeron. Ehkä.

Aion tilata liikkeestä jatkossakin. Tai no, on jo tilaus tehty :)

Muuten, kuljettaako DHL mitään kotiovelle? Tänään kävin hakemassa ko. paketin (18kg) postista, ja autottomalle tuo tuotti vähän tuskaa. Sentään ihan hyvä että DHL:n seurantakoodeilla voi seurata lähetystä myös Suomessa postin sivuilla.

Zarni
20.11.2007, 21.22
Muuten, kuljettaako DHL mitään kotiovelle?Kuljettaa. Kaikki reilu puolenkymmentä eri paikoista tilaamaani DHL:n toimittamaa pakettia on tuotu kotiovelle!

Tema
26.11.2007, 13.52
Tilasin väliviivattomasta kaupasta eli www.bikediscount.com (http://www.bikediscount.com) ja hyvin tuntui toimivan.

Tilaus sunnuntai-iltana, maksu luottokortilla, lähetti toi paketin perjantaina. Toimituskulut UPS:lla olivat 11,90e.

fkuti
07.12.2007, 19.56
Itsellä hyvät kokemukset tähän mennessä.

6.12. Tilaus netistä ja maksu Visalla
6.12. Tilausvahvistus postiin
7.12. Postia, jossa kerrotaan, että paketti lähtenyt sekä DPD:n koodi, joka toimii.

Katsotaan nyt onko kaikki mukana, miksi ei olisi? Tosi nopeeta ja ongelmatonta toimintaa siis tähän meneessä. Voi tietenkin johtua siitä, että kaikki tuotteet löytyi heti varastosta. Samapa tuo. Suosittelen toistaiseksi. Kerron lisää kun paketti saapuu.

(Hinnat ovat ainakin tiettyjen osien kohdalla tosi hyvät!)

EDIT: Kyseessä siis www.bike-discount.de

-Fkuti

Ana75
10.12.2007, 08.37
Tilaus sisään 5.12. illalla ja eilen 9.12. kamat ovat saapuneet jakelukeskukseen eli ovat luultavasti huomenna jakelussa. Ripeää toimintaa, vielä kun kaikki rekkulat ovat mukana paketissa niin ávot!

kauris
10.12.2007, 16.28
Hei onko joku koittanut sitä best price takuuta? Mitä halvemman kaupan postikulujen veloittaminen tarkoittaa? Eli veloittavatko postikuluja vähintään saman kuin se halvempi kauppa vai lisäävätkö omien postikulujensa päälle vielä sen toisenkin kaupan postikulut? Jälkimmäinen kuulostaa typerältä mutta asiakkaan kannalta epäedullisemmalta ja siksi todennäköisemmältä...
Kokemuksia?

ttr
10.12.2007, 17.57
Hei onko joku koittanut sitä best price takuuta? Mitä halvemman kaupan postikulujen veloittaminen tarkoittaa? Eli veloittavatko postikuluja vähintään saman kuin se halvempi kauppa vai lisäävätkö omien postikulujensa päälle vielä sen toisenkin kaupan postikulut? Jälkimmäinen kuulostaa typerältä mutta asiakkaan kannalta epäedullisemmalta ja siksi todennäköisemmältä...
Kokemuksia?

Mulle antoivat Best Preisin siten, että tuotteen hinta oli sama kuin sen kilpailevan kaupan (ilman postikuluja). Kyseessä oli 2008 XT-kiekkosetti, joka oli 339.- B-D:ssä ja yhdessä toisessa putiikissa 289,-.

Tietenkin, jos toisessa kaupassa olisi poikkeuksellisen suuret postikulut, niin B-D saattaisi tehdä toisenkin tulkinnan. Mun kiekkotapauksessa postikulutkin oli vertailukelpoiset. Otin muutakin tavaraa samalla ja siks tilasin kaikki B-D:stä samalla.

kauris
10.12.2007, 18.00
Ok, hyvä homma. En mä säästä kuin 10 euroa (Camelbak Lobossa) mutta tuolla oudommalla postikulutulkinnalla olisi mennyt hinnanero juurikin saamatta, koska halvemman paikan (bike-components) postikulut on kympin.

Itseasiassa discountissa samainen lobo olisi ollut vielä 5 euroa componentsinkin hintaa halvempi jos olisin kelpuuttanut ruskean värisen...
Mutta kun tahdoin mustan :)

kauris
10.12.2007, 20.21
Jaa se tuli vielä mieleen Best Pricesta, että lähettääkö ne automaattisesti parin päivän sisällä jonkin uuden "laskun" uudella alemmalla hinnalla? Valitsin siis laskutavaksi sen ennakkoonmaksun ja sain automaattisen sähköpostin tilitietoineen mutta tietysti sillä alentamattomalla hinnalla. Ne vissiin siellä sitten manuaalisesti käsittelee sen lisätietoni muualla olevasta alemmasta hinnasta ja lähettää uudet maksuyhteystiedot alennuksineen...

ttr
10.12.2007, 23.23
Best Preis - Maksoin kortilla ja mulle tuli kanssa tilauksen jälkeen (automaattinen) tilausvahvistus, jossa oli alentamaton hinta.

Samana päivänä tuli uusi vahvistus, jossa oli alennettu hinta. Visa-laskussa hinta oli kans Ok.

Ennakkomaksun kanssa odottaisin vahvistusta best preisin hyväksymisestä ja jos ei kuulu, niin kysyisin.

Ana75
12.12.2007, 08.42
Best Preis - Maksoin kortilla ja mulle tuli kanssa tilauksen jälkeen (automaattinen) tilausvahvistus, jossa oli alentamaton hinta.

Samana päivänä tuli uusi vahvistus, jossa oli alennettu hinta. Visa-laskussa hinta oli kans Ok.

Ennakkomaksun kanssa odottaisin vahvistusta best preisin hyväksymisestä ja jos ei kuulu, niin kysyisin.

Minulle ei tullut uutta tilausvahvistusta Best Preisin takia. Uusi alennettu hinta näkyi tavaroiden mukana tulleessa laskussa.

Hyvin toimi tilaus tälläkin kertaa. 6vrk meni niin paketti oli kotiovella.

kauris
12.12.2007, 13.53
Minulle ei tullut uutta tilausvahvistusta Best Preisin takia. Uusi alennettu hinta näkyi tavaroiden mukana tulleessa laskussa.

Hyvin toimi tilaus tälläkin kertaa. 6vrk meni niin paketti oli kotiovella.

Joo, mun on ennakkomaksun kysesssä ollessa odotettava varmaan sitä uutta vahvistusta. Ei viitsi tilille ensin maksella "liikaa" ja odotella sitten josko maksaisivat takaisin...

Ana75
12.12.2007, 14.10
Joo, mun on ennakkomaksun kysesssä ollessa odotettava varmaan sitä uutta vahvistusta. Ei viitsi tilille ensin maksella "liikaa" ja odotella sitten josko maksaisivat takaisin...

Minä maksoin Visalla ja enkä muutenkaan jaksanut odotella erikseen vahvistusta Best Preisista, kun kyseessä oli vaivaiset 8eur ;) No onhan se 8euroakin rahaa, saapi vaikka 1,5 sisäkumia :p

kauris
12.12.2007, 14.19
Niin, Visaltahan se maksu lähtee odotteli tai ei.

Mutta kävin tässä välissä lukemassa taas s-postit ja uusi tilausvahvistus alennetuilla hinnoilla oli saapunut. Olivat vähentäneet 10 euroa Camelbakista ja lisäksi bonuksena euron camelbakin puhdistusharjasetistä, jonka olin huvikseen myös ilmoittanut olevan muualla halvempi. Vähensivät senkin, vaikka erikseen mainitsin heille, ettei se edes ole heillä bestprice-tuote.

Joo ja olishan sitä voinut visaa vinguttaa taas mutta koska tavaroilla ei ole kiire, ajattelin nuukailla ja säästää kolme euroa vielä tässä maksutavan valinnassakin. Veloittavat nykyään 3 euroa enemmän, jos maksaa kortilla. 14 euron säästö siis. Sillä saa jo kaksi kokonaista sisäkumia :)

GTMile
12.12.2007, 23.42
Viimeks (keväällä) oli B-D.de:n kanssa ongelmia (tavaraa ei ollut, eivätkä lukeneet meilejään), mutta nyt meni hyvin. Kaikki tavarat tuli oikein, viikossa perille, eikä taittumattomien renkaidenkaan takia tullut ison tavaran lähetyslisää, vaikka esim. vanteista sellainen lähetysehtojen mukaan tulee.

Edit: Ja tavarat oli siis:
-Contin sliksit
-Heiskasen palat
-Deuterin reppu
-Parit sisärenkaat
-Ketju
-Pakka
-Napa

fkuti
13.12.2007, 22.05
Itsellä hyvät kokemukset tähän mennessä.

6.12. Tilaus netistä ja maksu Visalla
6.12. Tilausvahvistus postiin
7.12. Postia, jossa kerrotaan, että paketti lähtenyt sekä DPD:n koodi, joka toimii.

Katsotaan nyt onko kaikki mukana, miksi ei olisi? Tosi nopeeta ja ongelmatonta toimintaa siis tähän meneessä. Voi tietenkin johtua siitä, että kaikki tuotteet löytyi heti varastosta. Samapa tuo. Suosittelen toistaiseksi. Kerron lisää kun paketti saapuu.

(Hinnat ovat ainakin tiettyjen osien kohdalla tosi hyvät!)

EDIT: Kyseessä siis www.bike-discount.de (http://www.bike-discount.de)

-Fkuti

13.12. Kaikki tuotteet pihassa.

kauris
16.12.2007, 18.54
10.12 tilattu, 12.12 laitettu kansainvälinen pankkisiirto liikkeelle (rahan pitäisi lähteä silloin 13.12), nyt 16.12 ei ole tullut vielä ilmoitusta tuotteiden matkaan lähtemisestä. Tullee seuraavana arkipäivänä eli ma 17.12.2007. Muutoin alan kyselemään :)
Mutta jouluksi eli pe 21.12 mennessä tuskin ehtii kotiin.

Hemmo
20.12.2007, 11.25
Keskiölaakeri hajosi torstaina 13.12.2007. Tilaus sisään saman päivän illalla (toki kylkiäisiksi tarttui muutakin tavaraa). Maksu master cardilla. Perjantaina 14.12. vahvistus meiliin, että tavara on lähtenyt. Paketti kotiovella tiistaina 18.12. Tavara juuri sitä mitä pitikin ja varsin edulliseen hintaan. Mm. XT-bottom bracket ~17 euroa, XTR-ketju 9-speed ~16 euroa, jne.

Varsin hyvä vaikutelma jäi putiikista. Ainoa moite, tavara oli pakattu aika hätäisesti. Eli nakattu vaan laatikkoon ilman mitään pehmusteita. Mm. teflon spraypullon korkki oli irronnut ja ruiskinut laatikon sisälle aina osuessaan päätyseinään. Mitään varsinaista vahinkoa ei kuitenkaan ollut sattunut.

kauris
21.12.2007, 15.14
Mä sain puolestaan tiedusteluuni vastauksen, että 12.12 tekemäni pankkisiirto näkyi heillä vasta toissapäivänä eli 19.12.2007. Tämän vuoksi paketti pääsi lähtemään eilen tai kuulemma viimeistään tänään. Melkoisesti hidastaa tuo pankkimaksun käyttäminen siis. Bike-Componentsilla on puolestaan Suomessa oma pankkitili, minkä vuoksi raha siirtyy saman pankkipäivän aikana heille.

H. Moilanen
30.12.2007, 10.16
9.12. Tilaus, maksu Visalla
18.12. ilmoitus tavaran lähtemisestä, (Sigman Powerled oli tilatessa loppu)
27.12. Tavara lähipostissa ja paketin sisältö kuten pitääkin.

Lisäys: Tilaus tehty väliviivallisesta kaupasta.

MakeK
18.01.2008, 09.47
Moi!

Tilasin bikediscount.com:sta n. kahden vuoden boikotin jälkeen muutamat RudyProject-ajolasit... kun muualla ei ollut sellaisia tarjolla kilpailukykyiseen hintaan.

Kaksi vuotta sitten meni herne... tai koko palko syvälle nenään, kun palvelu ja toimitus oli mitä oli ja tiedusteluihin ei vastattu mitään.

Nyt voi hymyssä suin todeta että jotain on tapahtunut - shoppailu meni todella hienosti! Asiantuntevaa palvelua, kilpailukykyiset hinnat ja sieltä jopa soitettiin samana päivänä ja lähetettiin sähköpostia aktiivisesti kun toimitus eteni. En tiedä onko kyseessä todellinen palvelutason parannus vai johtuuko enemmän siitä kuka sattuu olemaan kontaktihenkilönä, mutta nyt uskallan jatkossakin tilata tuolta.

Tässä välissä tuli käytettyä suht. paljon tuota väliviivallista kauppaa (ja käytän edelleenkin) ja siellä on homma toiminut aina hienosti omalla kohdallani.

T:Make

TimppaK
23.01.2008, 23.34
Tilaus sisään 11.1., maksu visalla. Tavarat DPD:n kuriirilla duuniin 23.1.
Kaikki halutut tavarat paketissa, hyvin pelittää.
Muistaakseni viides tilaukseni putiikista, aina on toiminut ongelmitta.

rstone75
24.01.2008, 13.35
Tilaus sisään 11.1, maksu tilisiirtona 12.1. 18.1 penäsin joko maksuni on tullut perille. Vastaus 19.1, että pyörää kootaan ja lähtee seuraavalla viikolla. Kamat sain viimein postista 23.1. Pyörä ja romppeet tulivat perille, paitsi kengän päällyset -mukana vain lappu, että tuotetta ei ole. Pistin äsken mailia perään, että miksi eivät voineet ilmoittaa ennalta että näin talvikeleillä kohtuullisen tärkeä artikkeli puuttuu ja miten mahdollisesti kompensoivat. & voivatko taata nopeamman toimituksen jos tilaan uudet päällyset & muuta rompetta. Odottelen vielä vastausta.

Kieltämättä olen pettynyt toimituksen pituuteen (tracking koodi ei tietenkään edes toiminut), mutta ei kiireellisiä tilauksia voin jatkossa tehdä.

GTMile
24.01.2008, 13.44
paitsi kengän päällyset -mukana vain lappu, että tuotetta ei ole. Pistin äsken mailia perään, että miksi eivät voineet ilmoittaa ennalta että näin talvikeleillä kohtuullisen tärkeä artikkeli puuttuu ja miten mahdollisesti kompensoivat. & voivatko taata nopeamman toimituksen jos tilaan uudet päällyset & muuta rompetta.
Sähköposteja ko. firmassa luetaan kokemukseni mukaan joskus ja jouluna. Kannattaa siis soittaa.

Homma menee (jälleen kokemukseen perustuen) varmastikin niin, että he palauttavat kenkäsuojien hinnan luottokorttitilillesi. Eli jos tilaat uudet, niin et voi käyttää niitä "jo kerran antamiasi" rahoja.

rstone75
24.01.2008, 16.08
Kiitos tiedosta. Käytin tilisiirtoa kun masterissa näemmä ei luottoraja pyörän hankintaa kestänyt...eikä ollut edes kallis pyörä:( Mutta jostain syystä eivät voi palauttaa lähetetylle tilille noin vain rahoja.. Mutta soitan siis perään.

Sähköposteja ko. firmassa luetaan kokemukseni mukaan joskus ja jouluna. Kannattaa siis soittaa.

Homma menee (jälleen kokemukseen perustuen) varmastikin niin, että he palauttavat kenkäsuojien hinnan luottokorttitilillesi. Eli jos tilaat uudet, niin et voi käyttää niitä "jo kerran antamiasi" rahoja.

rstone75
25.01.2008, 10.35
Ja tarina päättyi seuraavasti: Soitin ja kysyin lähettävätkö seuraavan tilauksen ilman postikuluja. Tyttö puhelimessa valitti, että he eivät saa postituksesta mitään ja joutuisivat maksamaan omasta pussista. Sanoin, että ei ole minun ongelma, jos ette voi etukäteen ilmoittaa että jotain tavaraa puuttuu. Tyttö lupasi, että postikulut menevät seuraavan kerra puoleen hintaan. Sanoin, ettei käy ja tyttö lupasi tsekata esimieheltään.

"Esimies" soitti ja yritti selittää, että koska puuttuvaa tuoteta ei ollut niin olivat ajatelleet, että mieluummin otan pyörän heti ja tiputtavat kengänsuojat. Sanoin, että olen samaa mieltä. Ja kysyin, ettei samaan aikaan tullut mieleen ilmoittaa puuttuvasta itemistä siinä vaiheessa tänne ettei tarvitse ajatella asiakkaan puolesta. Kaveri ymmärsi lopulta yskän ja pistin uudet suojat ja jotan muuta kilkettä tulemaan -kaveri ainakin väitti hoitavansa tilauksen ASAP...

Summa summarum: en edes tiedä paljonko postikulu on, mutta periaatteen vuoksi oli pakko saada sakemannit myöntämään, että ei se asiakaspalvelu ihan täysin siellä pelaa. En edelleenkään sano kaupalle ehdotonta EI:tä, mutta jos samaa hintaluokkaa löytyy muualta mistä toimitukset saattavat tulla ihan inhimillisestikin perille niin sinne suuntaan..

Karppaaja
28.01.2008, 23.34
Itsellä eka tilaus täältä ja hyvin toimi. Tilaus tiistai iltana, tilausvahvistus perjantaina sähköpostiin, paketin seuranta toimi hienosti ja seuraavan viikon torstaina jakeluauto oli käynyt pihassa tuomassa paketin.
Puuttuva juomapullo (4,5 euroa) oli hyvitetty tyylikkäästi Visa tilille. Hinnat on kyllä tietyissä tavaroissa tosi edulliset. Jatkossa tuun kyllä tilaamaan joko CRC:stä tai täältä, tietenkin hintoja vertaillen.

mantis
15.02.2008, 16.36
Olen tilannut jo useamman kerran b-d:stä ilman ongelmia mutta tällä kerralla tuli outo vastaus paketin lähtemisestä. Eli sain seuraavaa s-postissa:

Your order will leave our warehouse by DPD either today or tomorrow, at the
latest. You can track your parcel via www.dpd.net

Your parcel-tracking-No. is as follows:
Parcel-No. In DELISprint Exportdatei.

Tuossa kohtaa olisi pitänyt olla tuo seurantanumero. Noh, pirautin putiikkiin missä yställinen naishenkilö otti otsikossa näkyvän tilauskoodin ja kertoi minulle oikean seurantakoodin. Hyvin pelastivat tilanteen ja taas voi levollisin mielin seurata paketin makaamista Taastrupissa :p

resti
17.02.2008, 22.22
Viikko sitten tilasin paketin BD:stä, mutta edelleenkään ei ole tullut ilmoitusta lähteneestä paketista. Olen tilannut tuolta lukuisia kertoja, aina on tavarat lähtenyt parin päivän sisällä. Onko liike yleensä ilmoittanut, jos jotain tuotetta ei ole heti saatavilla? Yritin jo soittaa sinne, mutta en tavoittanut ketään...

Mikko M
18.02.2008, 09.09
Mulla kesti viimeksi toista viikkoa ennen mitään elonmerkkiä. Sitten tuli maili, jossa lueteltiin tavarat joita ei ole. Peruin ne ja viikon päästä loput tavarat mulla.

mantis
18.02.2008, 09.51
Kyllä ne mulla aina ovat vastanneet soittoihin samantien, siis aukiolo aikoina - soita tuohon clothing and part sales numeroon tjsp.

Patrik
04.03.2008, 15.35
Kuinka hyvin kasaavat kiekot? DT:t houkuttelee...

Patrik
05.03.2008, 16.20
Kuinka hyvin kasaavat kiekot? DT:t houkuttelee...

Päivää kauempaa en jaksanut odotella vastauksia kun rahat niin poltteli taskussa. Eli 612,64€ lähti Säästöpankin siivittämänä... Katotaas kui käy.

Patrik
11.03.2008, 22.58
Päivää kauempaa en jaksanut odotella vastauksia kun rahat niin poltteli taskussa. Eli 612,64€ lähti Säästöpankin siivittämänä... Katotaas kui käy.

Monologi senkun jatkuu... Rupee kohta masentamaan.
Noh, mailia pukkas. Paketti lähti tänään tai lähtee huomenna tännepäin. Tracking code tuli kans, mutta ei toimi vielä dpd:n sivuilla, joten voisi olettaa että lähtee vasta huomenna. Katotaan saako mitä tilaa.

E: Ei kehtaa enää neljättä peräkkäistä viestiä laittaa... Olishan nää kaikki yhteenkin viestiin saanu, mutta tuossahan on. Eli tavarat tuli DPD:llä perille asti tänään suht hyvin pakattuna. Mitään ei puuttunut. Tilaan toistekin.

jorma
19.03.2008, 17.35
Mites teillä on palautus/tuotteen vaihto onnistunut tämän putkan kanssa?
Emailia lähti äsken... Pitäisi takki vaihtaa kokoa pienempään.

Sianluka
20.03.2008, 09.15
Ihan hyvin on minulla onnistunut, tilasin numeroa liian pienet kengät, lähetin vaihtopyynnön kanssa takaisin ja sain suuremmat.

jorma
20.03.2008, 14.39
Ihan hyvin on minulla onnistunut, tilasin numeroa liian pienet kengät, lähetin vaihtopyynnön kanssa takaisin ja sain suuremmat.

Olitko tuonne yhteydessä ennen lähettämistä? Vai täytit vain sen saksankielisen lappusen ja paketti postiin?

Sianluka
21.03.2008, 07.10
Taisin hoitaa asioimisen sähköpostitse, ja soitin varmuuden vuoksi. Yllättävän hyvin tuli pärjättyä saksan kielellä puhelimessa, väänsin vaan välittämättä kieliopista kovin paljoa ja ymmärrys asiassa tavoitettiin hyvin nopeasti. Tämänkeväisten kamojen lasti tuli muuten juuri Suomeen Bike-Discountista, tilaukseni lähti viime sunnuntaina.

Jaho
25.03.2008, 15.11
Tosi nopeasti tuli takki mulle. Tilasin 17.3 ja seuraavana päivänä tuli ilmoitus lähtevästä paketista.Ja tänään postimies toi paketin ovelle asti. Tosi nopeeta palvelua kun oli tuo pääsiäinenkin välissä.

jorma
25.03.2008, 19.28
Viikon päivät (pääsiäinen välissä) tässä on mennyt replyä odotellessa... liekö tohtisi soittaa ja väkisin vääntää englantia niille. No, uusi email lähti juuri.
Toivonmukaan vastailevat. Joutuu muuten kaupittelemaan ylikokoisen rotsin eteenpäin jonnekin.

Sianluka
26.03.2008, 19.37
Eilen tuli sitten postista noutoilmoitus, ja tänään hain kamat. Kaikki romppeet olivat tilauksen mukaisesti paketissa.

dirtyrider
27.03.2008, 12.53
Pistetään nyt sitten tännekin, sen verran heikko suoritus oli tällä kertaa B-D:lta. Aiemmin tehty 5-6 tilausta, eikä juurikaan valittamista.

Aiemmin tiedusteltu jäykkäperän(Cube) saatavuutta, joten ei ollut ainakaan siitä kiinni.
ke 20.2. Tilaus sisään
pe 22.2. Vahvistus Best Price hinnoista
ke 27.2. Kyselyä tilauksen tilanteesta, koska olisi olettanut tavaroiden olevan valmiina lähtemään parin päivän sisällä, eikä ole tullut mitään ilmoitusta tavaran saatavuudesta tai seurantanumeroa.
ti 4.3. Vastaus edelliseen, "tilaus on jo Suomessa"
to 6.3. Soitto Saksaan ja seurantanumeron tiedustelua, kuulemma "serverin virtakatko tms." Luvataan lähettää seurantanumero tilauksen meiliin kun toimii taas.
pe 7.3 Uusi soitto Saksaan, ei tullut meilia, serverit toimivat ja saan viimein seurantanumeron.

->
Tarkistus Dpd:n sivuilta, ei löydy.
Postin pakettiseurannasta:

29.02.2008 Postitettu lähtömaassa
03.03.2008 Lähtenyt Suomeen
06.03.2008 Lähetys saapunut maahan
10.03.2008 Lähetys on lajiteltu
10.03.2008 12:22 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin
11.03.2008 12:00 Lähetys on luovutettu vastaanottajalle

Ts. paketti ei ollut Suomessa vaikka niin väittivätkin meilissä.

Eilen tuli sitten postista noutoilmoitus, ja tänään hain kamat. Kaikki romppeet olivat tilauksen mukaisesti paketissa.

Eli onko Bike-Discount siirtynyt lähettämään pakettinsa postipakettina joka noudetaan paikallisesta toimipaikasta, kuten postin asiakaspalvelu puhelimessa sanoi, vai ovatko nämä paketit joku poikkeus? :seko: Kuitenkin osa porukasta puhuu täällä DPD:stä.

Lopputulos: +/-

-Ei ilmoitusta tavaran lähtemisestä, eikä seurantanumeroa
-Ilmoitetaan meilissä, että tavara on jo Suomessa vaikka näin ei ole!
-Luvataan puhelimessa lähettää seurannumero meiliin, eli ei!
-Lähetys postipakettina
-Jäykkäperä pakattu siten, että jarruletku taittunut kahvan päästä. Toimii, mutta kuinka kauan. B-D:n kanta asiaan: "jossei vuoda, keine Probleme"

+Best Price takuu toimii, omalla kohdalla 2 tuotetta.
+ .... jaah siihen ne jäivätkin :mad: tai no sanottakoon, että siellä päässä puhelimessa osattiin lontoota kun oma Saksan suullinen on heikohko.

Että näin, varmaan jatkossakin tulee tilattua, jos hinnat näin sanelevat, mutta parantamisen varaa on...

Markku Silvenius
27.03.2008, 14.18
Ei tuo nyt niin hidas ole. Eilen tilasin muutamat kilkkeet tuossa klo 17.07 ja näkyy lähteneen kaupasta klo 17.44 Unnaan, minne se on saapunut klo 23.38 (välissä on kai sen 150 km tietä). Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin viimeistään ensi to-pe on paketti kädessä.

Jorma Mäkinen
10.04.2008, 20.05
Eli onko Bike-Discount siirtynyt lähettämään pakettinsa postipakettina joka noudetaan paikallisesta toimipaikasta, kuten postin asiakaspalvelu puhelimessa sanoi, vai ovatko nämä paketit joku poikkeus? :seko: Kuitenkin osa porukasta puhuu täällä DPD:stä.
Mun tavarat ainakin tuli Vantaalle asti DPD:llä ja posti hoiti jakeluun.

dirtyrider
10.04.2008, 21.46
Mun tavarat ainakin tuli Vantaalle asti DPD:llä ja posti hoiti jakeluun.

Aivan, niin täälläkin aiemmin, useampi tilaus viime vuosien aikana. Tällä kertaa samoin kuin kotimaassa normaali postipaketti, eli pakettilappu kotiin kirjepostin mukana. Postin palvenumerosta ilmoitettiin, että B-D on valinnut ko. toimitustavan... B-D:n päässä kommentoitiin kyselyyn asiasta, että se on Suomen postin "ongelma".

A R:nen
10.04.2008, 22.10
Toimitustapahan saattaa vaihdella myös paketin mitoista ja painosta riippuen ja posti-DHL:n kautta lähetetyn paketin suomalaisessa tulkinnassa Keltainen kuljetus 14:ksi (kotiinkanto) tai 16:ksi (nouto toimipaikasta) en ole onnistunut havaitsemaan mitään logiikkaa. Näköjään tuolla nykyään tarjotaan saksalaisille asiakkaille myös mahdollisuutta valita DHL:n ja DPD:n väliltä.

Lipton
16.04.2008, 16.53
Omat tuoreet kokemukset muiden jatkoksi:

Pistin tarviketilauksen sisään 8.4., maksu luottokortilla. Ilmoitus lähettämisestä tuli 10.4. ja paketti saapui kotiovelle neljän arkipäivän päästä Keltainen kuljetus 14:llä.

Yksi tuote oli jätetty erikseen kyselemättä tilauksesta pois, koska eivät olleet varmoja, milloin saisivat täydennystä tavarantoimittajalta.

jorma
16.04.2008, 18.16
Tapaus takinvaihto:

Roinat tulivat, kaikki mitä pitääkin, paitsi että Goren takki oli liian suuri (XL = lihava, ei pitkä. olen painoindeksissä normaalipainon ylärajalla ja silti tuo on aivan liian väljä vyötäröstä).
Takkihan oli siis vaihdettava kokoa pienempään.

No, tästä sitten reklamation-mailiin ohjeiden mukaisesti pistin heti postia. Viikkoa myöhemmin pistin toisen. Pari päivää tästä, kolmannen ja tällä kertaa kopion info-maililin myös. Kaksi ensimmäistä olivat englantia, kolmannessa kirjoitin samat asiat myös saksaksi (sanakirja apuna, kielitaito "vähän " ruosteessa). Tähän mailiin suvaitsivat vastata muutamassa tunnissa, aikaisempiin ei mitään.

Ohjeiden mukaan sitten lähetin rotsin takasinpäin. Meni kirjattuna kirjeenä. Muutama päivä myöhemmin sain lähetysseurannasta katsoa tekstiä "vastaanottajaa ei tavoitettu". Miten ei voi kauppaa tavoittaa?! No, tästä pistin emailia perään. Ei vastausta.
Seuraavana päivänä kuitenkin sain mailin missä oli DPD:n seurantakoodi. Vajaa viikko myöhemmin minulla olikin jo oikean kokoinen takki kourassa, jees.
Näin kaksi viikkoa myöhemmin, se rekisteröity kirje on postin mukaan edelleen statuksessa "ei tavoitettu".

_Miika_
16.04.2008, 19.32
tuolta ajopaidan tilasin 29.3, 3.4 olivat pistäneet eteenpän ja 8.4 toi postimies ovelle paketin.
tosin ei vaan tullut vahvistusta että paketti lähtenyt, piti maililla kysyä.

kijas
17.04.2008, 13.39
Onko bike-discountilla myös niin että jos tilaa yli jonkin tietyn rajan ni saa postikuluitta paketin kotia. Vai tuleeko tuolta aina postikulut päälle? Ja mitä tarkottaa se että terms of delivery sivulla lukee "payment in advance, Finland 13,95 €" Siis velottaako ne 14 euroa siitä että maksat etukäteen vai mitä toi meinaa?

dirtyrider
17.04.2008, 14.08
Onko bike-discountilla myös niin että jos tilaa yli jonkin tietyn rajan ni saa postikuluitta paketin kotia. Vai tuleeko tuolta aina postikulut päälle? Ja mitä tarkottaa se että terms of delivery sivulla lukee "payment in advance, Finland 13,95 €" Siis velottaako ne 14 euroa siitä että maksat etukäteen vai mitä toi meinaa?

Tietääkseni ei ole rajaa maksuttomiin postikuluihin. Vähän toista kuukautta sitten tänne tuli tavaraa 1200€ arvosta ja normaalit postikulut. Tuo "payment in advance, Finland 13,95 €" tarkoittaa, että ennakkomaksulla (tilisiirrolla) nuo postikulut. Luottokortilla 16,95€, joten säästät sen 3€, mutta joudut odottamaan rahojen siirtymistä. Toisaalta luottokortissa on omat etunsa.

JackOja
22.04.2008, 08.46
Lukusia ongelmattomia tilauksia tehneenä, olen oppinut ettei tämän putiikin kanssa tule ongelmia. Saa tilausvahvistuksen ja erikseen vielä ilmoituksen kun lähetys lähtee ja seurantakoodinkin ja roina tulee yleensä reilussa viikossa.

Nooh, tilasin kolme viikkoa sitten taas lastin tavaraa ja kun viikkoon ei kuulunut muuta kuin se automaattinen tilausvahvistus, aloin kysellä (spostilla) mikä mättää. Ei vastausta. Sama juttu kahden viikon jälkeen; ei roinaa, ei lähetysinfoa, ei seurantakoodeja yms. Eikä vastausta kyselyihin.

No eilen kotiin mennessä odotti lattialla postin tuoma lappu, Matkahuollon saapumisilmoitus, jossa todettiin että teille on tullut lähetys ja se on noudettavissa lähi Siwasta :eek: ...olisiko se nyt se??? Ja sehän se oli.

No tietääpä ensi kerralla, että ei vielä kannata huolestua jos kolmeen viikkoon ei kuulu mitään, olisivatpa kuitenkin vastanneet alles gut tjsp.

dirtyrider
22.04.2008, 12.19
Joo täytyy sanoa, että palvelu on huonontunut roimasti... olen tässä odotellut toista viikkoa vastausta reklamaatiosähköpostiin. Viikon jälkee lähetin kettuillessani vielä kahteen muuhun osoitteeseen saman meilin.

Mutta MATKAHUOLLON??? Millähän nopalla tai satunnaisgeneraattorilla ne arpoo tuon lähetystavan... :eek:

Boot
22.04.2008, 18.16
Tilasin keulan tuolta 25.3. Maksu oli lähtenyt visa-tililtä samana päivänä. Mitään muuta tuolta puljusta ei sitten enää olekaan kuulunut. Sähköposteja olen laittanut sinne about 5 kpl ilman vastausta.

Mikä neuvoksi????

JKK
22.04.2008, 18.24
Tilasin keulan tuolta 25.3. Maksu oli lähtenyt visa-tililtä samana päivänä. Mitään muuta tuolta puljusta ei sitten enää olekaan kuulunut. Sähköposteja olen laittanut sinne about 5 kpl ilman vastausta.

Mikä neuvoksi????

Välillä ei auta kuin soitto. Kerran lähetin sähköpostia ja tyyppi oli toisessa päässä puhelimessa, sähköposti ei niille koskaan mennyt perille. Itse nykyään boikotoin tuota kauppaa juuri tuon epämääräisyyden vuoksi.

skrank
24.04.2008, 00.09
Su - ma yönä pienehkö tilaus sisään, keskiviikkona meiliin kopsahti seurantakoodit. Nyt tietty vielä jännätään että on oikeat tavarat mukana :)

Antti Kuitto
24.04.2008, 23.56

Mikä neuvoksi????

Luottokunta?

R-Hemmo
25.04.2008, 09.38
Boot: Soita tosiaan luottokuntaan. Ainakin itse olen saanut sieltä palvelua.

BD lienee merkittävimpiä eurooppalaisia fillariosien toimittajia ja Saksassa varmaan alan sesonki just nyt niinkuin meilläkin. Parhaatkin yritykset ryssii, kun kapasiteetti ei riitä ( ja tässä puhun kokemuksesta :D ).

dirtyrider
25.04.2008, 10.14
BD lienee merkittävimpiä eurooppalaisia fillariosien toimittajia ja Saksassa varmaan alan sesonki just nyt niinkuin meilläkin. Parhaatkin yritykset ryssii, kun kapasiteetti ei riitä ( ja tässä puhun kokemuksesta :D ).

Niin näkyy, eilen lähti kolmannen kerran reklamaatiomaili kahden viikon sisään, kun ei vastausta kuulu. Soittaakaan ei heti viitsisi kun sai toimitusvaiheessa kaks kertaa tehdä jo sen. :mad:

Polo
29.04.2008, 20.18
Katsotaas, miten tuo väliviivalla kirjoitettava lafka toimittaa Saksan sisällä.
Tilaus lähti tänään 29.4 ennen klo 17 paikallista aikaa.
Torstai täälläkin joku prkleen pyhäpäivä, mutta josko vaikka maanantaina saisi tavarat hyppysiin.

Boot
30.04.2008, 10.49
Update:

Soitin viime torstaina ko. liikkeeseen ja asioin sujuvasti lontoon kielellä. Höpisivät jostain tietokone ongelmasta ja lupasivat soittaa hetken päästä, josko saisivat paketin lähtemään samana päivänä. Mitään ei kuulunut, joten soitin uudestaan seuraavana päivänä. Sanoivat että paketti oli lähtenyt ja seurantakoodin piti olla sähköpostissa. Siellä sitä ei ollut, joten pyysin lähettämään sen uudestaan. Vieläkään ei koodia löytynyt sähköpostista. Lupasivat että paketti olisi perillä tämän viikon puolivälissä. Jännitys tiivistyy....

Kiovan Dynamo
30.04.2008, 11.16
Mulle tuli juurikin vähän aikaa sitten tilaus tuosta väliviivan kanssa olevasta putiikista. 6 päivää meni aikaa ja sitten kuriiri oli ovella. Mitään seurantakoodeja tms. ei tullut missään välissä, mutta enpä minä niitä olisi pyörään kiinni pultannutkaan. :D

Boot
30.04.2008, 18.13
Paketti perillä. Toivotaan ettei tarvitse takuuasioissa enää asioida kauppaan päin...

bilato
03.05.2008, 23.14
Voihan vee... Uusi pyörä tuli tuolta tilattua 1.4.2008 ja kun visassa ei limitti riittänyt noin isoon summaan niin päätin maksaa luottavaisena filon hinnan verkkopankin kautta etukäteen. BD:stä otettiin heti tilauksen jälkeisenä päivänä yhteyttä puhelimitse ja varmistettiin maksutapa. toiminta näytti kupaavalta. Maksu tuli suoritettua ja BD:ltä tuli kuittaus rahojen saapumisesta heidän tilille 8.4.2008. No, tässä on tullut odoteltua uutta pyörää siitä lähtien vesi kielellä. No ei siinä mitään jos heillä on toimitus ongelmia, kunhan ilmoittaisivat siitä. Eniten tässä huolestettaa se että heidän nettisivuillaan lukee ko. tuotteen kohdalla EDELLEEN
Lieferbar ab April 2008
Jos noi ei edes vaivautuisi ilmoittamaan toimitusongelmista saatika viivästymisesta niin se ois ihan jees, mut voi ziisus... on kyllä asiakaspalvelu pers**stä. Tai sittein tein vain sen mogan, että maksoin tuotteen etukäteen, enkä visalla, kun ei ole heiltäpäin kuulunut mitään... Täytynee soittaa maanantaina ja uhata, tilauksen peruuttamisella jos ei toimituspäivä tahi kuukausi rupea selkiämään..:mad:

dirtyrider
03.05.2008, 23.22
Näyttää kommenttien perusteella, että palvelu on mennyt todella alas muutaman vuoden takaisesta. Ja vedotaan toisessa päässä vielä tietokoneongelmin... Väittivät omalla kohdallakin jostain serverin virtaongelmista tms. Hommahan toimii kuin Sampo-pankissa :mad:

Eilen tasan kolme viikkoa siitä kun laitoin ensimmäisen reklamaatiomailin, tässä välissä lähettänyt saman mailin muutamaankin kertaan kolmeen eri osoitteeseen mitä sivuilta löytänyt. Tässä vaiheessa voi vain todeta, että ko. kauppa on todella syvältä. :mad:

Jos noi ei edes vaivaudu ilmoittamaan toimitusongelmista saatika viivästymisesta niin se ois ihan jees, mut voi ziisus... on kyllä asiakaspalveli pers**stä. Tai sittein tein vain sen mogan, että maksoin tuotteen etukäteen, enkä visalla, kun ei ole heiltäpäin kuulunut mitään...

Vähän sille tuntuu, että kaupan kiinnostus palveluun loppuu siinä vaiheessa kun rahat kilahtaa tilille tai Visalta saatu rahat pois...

Polo
03.05.2008, 23.26
Katsotaas, miten tuo väliviivalla kirjoitettava lafka toimittaa Saksan sisällä.
Tilaus lähti tänään 29.4 ennen klo 17 paikallista aikaa.
Torstai täälläkin joku prkleen pyhäpäivä, mutta josko vaikka maanantaina saisi tavarat hyppysiin.
Njaahas. Tuli mailia, että tuotetta ei olekaan hyllyssä. Peruin tilauksen.
Maili tuli heti tilausta seuraavana arkipäivänä, että sinällänsä ihan jees, mutta voisihan tuon varastotilanteen koittaa saada näkyviin nettisivuille. :rolleyes:

bilato
03.05.2008, 23.33
Näyttää kommenttien perusteella, että palvelu on mennyt todella alas muutaman vuoden takaisesta. Ja vedotaan toisessa päässä vielä tietokoneongelmin... Väittivät omalla kohdallakin jostain serverin virtaongelmista tms. ...

Heh, surkuhupaisaa, kuin suoraan Sampo pankista... Kun olin tehnyt tilaukseni, otettiin minuun juuri tuolla samalla syyllä yhteyttä. Serveriongelmista johtuen ei kuulemma käynyt ilmi millä tavalla suoritan maksuni. Sen jälkeen ei olekkaan kuulunut yhtään mitään, muuta kuin kuittaus rahojen saapumisesta heidän tililleensä.

Bubblejet
04.05.2008, 08.43
Onneks on tää palsta ja palaute näistä kaupoista! Tilaus meni CRC:lle ihan ilman hintavertailua - kova hinku saada nuo tavarat eikä liikaa jaksas säätää huonon asiakaspalvelun kanssa.

Tuntsan Palo
04.05.2008, 19.36
Jännä juttu. Ikinä ei ole ollut ongelmia, tialuksia sentään useita takana.

-Kannattanee muistaa, että kysessä on halpakauppa ja sesongin kuumimmat viikot. Tällöin halvan hinnan varjopuoli on että palvelu ei pelaa kunnolla ja virheitä, joissa kuluttajan oikeudet eivät toteudu, sattuu. Tämä sen kummemin B-D:tä fanittamatta tai puolustelematta.

dirtyrider
04.05.2008, 19.39

-Kannattanee muistaa, että kysessä on halpakauppa ja sesongin kuumimmat viikot. Tällöin halvan hinnan varjopuoli on että palvelu ei pelaa kunnolla ja virheitä, joissa kuluttajan oikeudet eivät toteudu, sattuu. Tämä sen kummemin B-D:tä fanittamatta tai puolustelematta.

Aivan näin omat kokemukset ennen. Tekisi mieli sanoa, että sai olla vika kerta ku sieltä mitään tilaa... mutta minkäs mahtaa kun on halvat hinnat ja Best Price takuu vieläpä. Jos liike mainostaa itseään nettikauppana niin voisivat edes hoitaa homman niin, että maileihin vastataan 3vk sisällä, sesonki tai ei... :mad:

MikMy
05.05.2008, 22.21
Eilen illalla lähetin meilin Bike Discountiin ja tänään vastas,ihan nopeitahan ne on.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Prestige
19.05.2008, 21.47
Mintekäs muuten tuo DPD:n toimitus käytännössä tapahtuu? Soittaavatko että oletko kotona vai kuinka?

StantheMan
19.05.2008, 21.52
Mintekäs muuten tuo DPD:n toimitus käytännössä tapahtuu? Soittaavatko että oletko kotona vai kuinka?

Eivät ainakaan Kuopiossa. Jos en ihan väärin muista, niin olen seurantakoodin avulla (tai sitten olen puhelinviestin saanut) nähnyt netistä, että ovat alakerran koodatulla ja suljetulla kerrostalon ovella käyneet ja sitten olen itse mennyt paketin asiamieskuljetusfirman terminaalista sen hakemaan. Surkeampaa toimintaa, kuin DHL:llä täällä meillä päin.

dirtyrider
19.05.2008, 22.11

DPD ei tietääkseni toimita yksityisosoitteisiin vaan asian hoitaa Posti vai Kelpo vai itella vai mikä se nyt oli.. :p joilla ei ole ollut tapana soitella. Jossei ole kotona niin postilaatikosta löytyy pakettilappu jolla voi noutaa sitten paketin lähipostista...

Tai näin ainakin ennen vanhaan...

Pyöräpummi
19.05.2008, 22.18

Onko se halpakauppa kun myy SRAM Rediä, Assosta, Recordia, Mavicia etc. !!!!

On sellainen kuva, että Saksassa yksi pyöräfirma voi myydä jopa niin paljon tavaraa kuin koko ala Suomessa.
Edulliset hinnat perustuvat logistiikan tehokkuuten ja suuruuden ekonomiaan sekä kilpailun täydellisyyteen. Tietenkin myös asiakkaiden ostovoimaan joka sekin on Saksassa olennaisesti parempi kuin Suomessa.

Täytyy myös muistaa että Saksa on Euroopan kehittynein postimyyntimaa!

dirtyrider
19.05.2008, 22.28
Täytyy myös muistaa että Saksa on Euroopan kehittynein postimyyntimaa!

Voisi ko. "postimyyntifirma" hommata henkilöstöä hoitamaan yhteyksiä asiakkaisiin. Ei vieläkään vastausta, yli neljä viikkoa ensimmäisestä reklamaatiomeilistä ja tämän jälkeen kerran viikossa muistutus useampaan eri meiliosoitteeseen... :mad: Soittamaan en rupea enää, periaatteesta, tilausta hoitaessa sai jo parikin kertaa soittaa.

jaggi
20.05.2008, 01.40
Vinkiksi sellaisille jotka eivät ehkä ole asiaa tiedostaneet, "yli"kohteliaisuus on keskieuroopassa arvostettua, joten kirjeenvaihto kannattanee suunnitella sen mukaan.
Itse olen saanut B-D;ltä vastaukset aina viimeistään seuravana päivänä, liekö sitten tuuria vai taitoa?

JKK
20.05.2008, 05.51
Vinkiksi sellaisille jotka eivät ehkä ole asiaa tiedostaneet, "yli"kohteliaisuus on keskieuroopassa arvostettua, joten kirjeenvaihto kannattanee suunnitella sen mukaan.
Itse olen saanut B-D;ltä vastaukset aina viimeistään seuravana päivänä, liekö sitten tuuria vai taitoa?

Tuuria, ei se taidosta ole kiinni jos puhelimitsekaan (Saksaa puhuen) asiat eivät selviä. Vaan jotkut ovat niin jumalattoman taitavia...

marco1
20.05.2008, 09.17
Mun pikkureklamaatioihin ei ole vastattu erikseen, tupsahtaa vaan "Sendungsbenachrichtigung" uudesta paketista postiin parin päivän päästä.

Olenkohan liian helppo asiakas kun selkeä meili (englanniksi ja saksaksi) ja mahdollinen kuva viasta ja toivottu operaatio ovat aina toimineet?

kts
20.05.2008, 09.39
Ihan vähän jo ehdin huolestua lueskellessa eilen viimeisimpiä viestejä säikeessä. Oma tilaus ollut sisässä kohta kaksi viikkoa. Pitkä toimitusaika oli kyllä odotettavissa, sillä Hopen QR->20mm sovitteille luvattiin 10-14 päivää odottelua.

Nyt on kuintenkin Sendungsbenachrichtigung mailiboksissa, paketti matkalla ja uuteen runkoon pääsee kohta ripustelemaan himmeleitä. Ihan siis positiivisissa tunnelmissa täällä vielä ollaan.

Phexaer
20.05.2008, 12.23
Nyt kulunut jo 2 kokonaista viikkoa (ja vähän enemmänkin) siitä kun tilasin www.bike-discount.comista (http://www.bike-discount.comista) shimanon pd-m324 polkimet, kuinka kauan oikein tällaisten tavaroiden saapumisessa kestää saksasta (ne lähettivät polkimet matkaan 7.5). Alkaa pinna kohta palaa kun ei pääse kaatuilemaan pyörällä, jalat kiinni polkimissa:rolleyes:.

StantheMan
20.05.2008, 15.55
Nyt kulunut jo 2 kokonaista viikkoa (ja vähän enemmänkin) siitä kun tilasin www.bike-discount.comista (http://www.bike-discount.comista) shimanon pd-m324 polkimet, kuinka kauan oikein tällaisten tavaroiden saapumisessa kestää saksasta (ne lähettivät polkimet matkaan 7.5). Alkaa pinna kohta palaa kun ei pääse kaatuilemaan pyörällä, jalat kiinni polkimissa:rolleyes:.

Saksassa taitaa olla "postin" tuotteena ns. economy-paketti, jolla on toimitusaika 12-14 vrk. Omista etanaposteistani olen antanut itseni ymmärtää, että jos paketti liikkuu liian nopeasti se pysäytetään viimeistään Tanskaan odottamaan ajan täyttymistä. (?!) :D

jukra
21.05.2008, 20.41
Riskillä tilaus sisään äsken kun bike-componentsissa ja CRCssä hinnat olisi olleet ihan eri luokkaa.. viime keväänä tuli aika nätisti, josko kävisi säkäri nytkin.
Sormet ristiin olkapäitä myöden

TuomasA
22.05.2008, 10.42
Oma pakettini tuli eilen. Paketti tilattu 9.5 ja dpd:n seuranta ilmoitti, että paketti on ollut jo 16.5 jakelussa. Soitto dpd:n asiakaspalveluun paljasti, että paketti on toimitettu matkahuollolle. Soitto matkahuollolle osasi taas puolestaan kertoa, että paketti on toimitettu lähi-Siwaan (?!?).

Bike Discount laittoi paketin heti seuraavana päivänä postiin ja seurantakoodin mailiin, joten homma heidän kanssaan toimi hyvin. DPD seisotti pakettia tanskassa muutamia päiviä, joten paketilta meni noin viikko tulla suomeen. Matkahuollolta otti peräti 6 päivää saada paketti Vantaalta Espooseen. Ei ihan ripeintä toimintaa.

Kiitokset kuitenkin ystävälliselle DPD:n asiakaspalvelulle! :rolleyes:

Phexaer
22.05.2008, 11.05
Saksassa taitaa olla "postin" tuotteena ns. economy-paketti, jolla on toimitusaika 12-14 vrk. Omista etanaposteistani olen antanut itseni ymmärtää, että jos paketti liikkuu liian nopeasti se pysäytetään viimeistään Tanskaan odottamaan ajan täyttymistä. (?!) :D

Polkimet tuli sitten eilen;), kesti siinä kai 11 arkipäivää tai sensellaista (ehti kyllä käydä kärsimättömäksi). Muuta kiitos bikediscountille, sai säästettyä rahaa sellaisen määrän että kyllä kannatti.

Pyöräpummi
22.05.2008, 19.38
13.5 tehtiin tilaus.
15.5 tuli ilmoitus että paketti nro se ja se on lähtenyt dpd:llä
Seuranta sujui hyvin.
22.5. Yllätys, yllätys, paketti tuli lähimpään Siwaan täällä Stadissa Matkahuollon lähettämänä.

Hyvinhän se meni mutta hitain lenkki ketjussa oli se kun paketti saatiin Suomen DPD:ltä Matkahuollon ja Siwan kautta minulle.

Yllätyin Bike-Discountin nopeudesta, joka todennäköisesti johtui hyvistä varastoista ja/tai logistiikasta.

tommyt
22.05.2008, 21.14
Samaa ihmettelin itsekin kun DPD:n seurantaa seurasin. Paketti oli jakelussa 2 päivää, sitten soitin asiakaspalveluun mistä kuulin että paketti toimitetaan matkahuollon kautta yksityisasiakkaille. Sitten piti soittaa matkahuollon asiakaspalveluun ja jäljittää paketin sijainti. Ja paikallinen Siwa oli osoite.

Leland
23.05.2008, 11.20
Samat kokemukset täällä. Bike discountti hoitaa kyllä hommansa mutta tuo DPD+matkahuolto on surkeeta.
Eli mitään ilmoituksia ei tullut ja lopulta soittelun ja turhan matkahuollossa käynnin jälkeen paketti onkin Pirkkalan siwassa, matkahuollolla meni 4vrk että saivat paketin Treelta Pirkkalaan (12km).

Palautetta annettu kummallekkin, kummastelivat vain.

heze
25.05.2008, 13.45
Tein tilauksen 20.5 ja sieltä tuli automaattinen ilmoitus samantien että tilaus on vastaan otettu ja käsitellään heti kun pystyvät. Mitään ilmoitusta ei vielä ole tullut että tavara olisi lähetetty. Tavarat ilmeisesti löytyy varastosta koska ne koriin sain laitettua.

Eli ei voi kun toivoa että ne tulisi tulevalla viikolla. Onhan tämä tällä hetkellä kuuminta sesonkia ja eivät saata keretä laittamaan mitään sähköposteja/seuranta koodeja, riippuu sekin varmaan tilauksen käsittelijästä.

Viimeksi tavarat tuli viikossa, toivottavasti nytkin.

jukra
28.05.2008, 11.20
Hiukan meinasi silmät tippua päästä. Jouduin oman mokailun vuoksi perumaan viime viikolla tekemäni tilauksen. Pistin uuden (korjatun) tilauksen lauantaina sisään, otettu käsittelyyn maanantaina ja eilen klo 17 lähtenyt liikkeelle - todella nopeaa toimintaa, jos kaikki tavaratkin vielä mukana on :P

Canuuna
28.05.2008, 16.36
Tein tilauksen 21.5. ja tilauvahvistus kopsahti heti postiin. Lähetin saman tien kyselyn sähköpostilla toimitusajasta ja 26.5. tuli vastaus et 2-3 viikkoo..

Kun tuotetta on heidän mukaan varastossa ni 2-3 viikkoo tuntuu aika pitkältä ajalta.. no mutta minkäs teet. :(

kts
29.05.2008, 20.19
Ihan vähän jo ehdin huolestua lueskellessa eilen viimeisimpiä viestejä säikeessä. Oma tilaus ollut sisässä kohta kaksi viikkoa. Pitkä toimitusaika oli kyllä odotettavissa, sillä Hopen QR->20mm sovitteille luvattiin 10-14 päivää odottelua.

Nyt on kuintenkin Sendungsbenachrichtigung mailiboksissa, paketti matkalla ja uuteen runkoon pääsee kohta ripustelemaan himmeleitä. Ihan siis positiivisissa tunnelmissa täällä vielä ollaan.

Ja pah. Nyt on paketti haettu Hervannan Valintaladosta. Ja olihan se lähetetty tietenkin ilman tuota sovitetta. Rahat sai sentään takas...

Ja eikun tilailemaan muualta.

Fillarimies
29.05.2008, 20.22
Hitto, että tulee nopeasti tuo lähetys suomeen kun se vaan lähtee tuolta saksasta.. varmaan 2-3 pv niin oli oven takana mies laatikon kanssa..
Ne vaan siellä BD:ssä hamstraa kaikkien pyöräilijöiden kiusaksi niitä paketteja :D

jukra
30.05.2008, 13.50
eilen klo 17 lähtenyt liikkeelle - todella nopeaa toimintaa, jos kaikki tavaratkin vielä mukana on

DPD ja MH pallottelevat tavaraa nyt välillä DPD, TRE Sarankulma - MH, TRE Keskusta - Siwa, TRE Kaleva
eikä millään saanut noutaa tavaraa esim työpaikan naapurista Sarankulmasta tai ohikulkiessa keskustasta vaan odotettava huomiseen kun se rehataan (toivottavasti) Kalevaan. Ok ymmärrän että tuo aiheuttaisi lisätyötä kun paketti pitäisi prosessista etsiä ja pistää sivuun.

No iso käsi kuitenkin DPD:n aspaan jossa ylipäätään selvitettiin ja soitettiin vielä peräänkin MH:n seurantanumero - sielä sentään oli yritystä, MH:n aspan kanssa jutellessa ei tullut kuin 'äitiä ikävä'.

Kaikesta huolimatta olen positiivisesti (jälleen) yllättynyt bike-discountin toiminnasta;
virheellinen lähetykseni peruttiin mutisematta, Visalla hyvitykset oikein, uusi lähetys toimitukseen parin päivän sisällä ja kohtuu nopeasti se tuolta saksastakin tuli vaikkakin pahamaineisen Tanskan kautta.
Jos ja kun nuo tavarat huomiseksi saa niin ei haukkua ainakaan voi ko kauppaa tai toimitusporrasta..

edit: Vedetääs sanoja takaisin.. paketti ei tullut lauantaina, no tämän arvasinkin - taisi olla se aspan henkilö kesämies joka niin lupasi. Mikä hauskinta niin tänään maanantaina aamusta on lähtenyt paketti kohti Kalevaa (olisiko tuossa vajaa 3km välissä tietäpitkin) ja vieläkään se ei ole tuonne Siwaan päässyt. Melko nopea toimitus MH:lla kun 12+ tuntia kestää muutaman kilometrin matka. En ainakaan huomenna aio heitä kehua kun aamusta soitan pakettipalveluun :P

edit2: suoraan tampereen matkahuoltoon kun soitti niin 1h sisällä tulikin viesti että tavarat on valmiina noudettavaksi.. nyt kädet rasvaan partsilla.

p bonk
04.06.2008, 21.25
Tilaus 26.5. myöhään illalla
Lähti 28.5.
Saapui Tanskaan 30.5.
Lepäsi viikonlopun
Saapui Suomeen 3.6.
Hain Kampin Matkahuollosta tänään.

Tilauksessa kaikki just niinku piti.

Canuuna
13.06.2008, 14.01
Ei voi saksalaisia liika nopeiksi kyllä kehua. En tajua miten te muut ootte saaneet tavaran varsin siedettävässä ajassa. Ja kun tuottetta on varastossa heidän mukaan vieläpä.

21.5. Tilaus tehty
6.6. Jätetty kuriirille
11.6. Lähtenyt Saksasta

JA VIELÄ ODOTELLAAN!! Kun sähköposteihin ei vastailla ja puhelimellakin täys duuni saada joku vastaamaan, taitaa mennä henkilökohtaiseen pannaan tää firma...:mad:

un1que
13.06.2008, 14.31
Mulla tuli ihan vaivatta tilaus, tosin MH jäätyi, kuten muidenkin kohdalla.

31.5. Tilaus tehty
3.6. Tuli maili, että stemmit oli myyty loppuun.
4.6. Vastasin mailiin, että vaihtakaa toiseen tuotteeseen (jonka itse määrittelin)
5.6. Tilaus lähti Saksasta
10.6. Se oli toimitettu Vantaalle DPD:n toimesta
12.6 Hain paketin lähi Siwasta, kun olin ensin soittanut MH:n asiakaspalveluun, että missä mun paketti luuraa...

Mielenkiintoinen asia, jonka tänään huomasin käydessäni nettipankissa. Kun vaihdoin tuon stemmin kalliimpaan, olivat BD:n pojat sen kummempia ilmoittamatta veloittaneet puuttuvat eurot Mastercardiltani...

bilato
13.06.2008, 21.04
Voihan vee... Uusi pyörä tuli tuolta tilattua 1.4.2008 ja kun visassa ei limitti riittänyt noin isoon summaan niin päätin maksaa luottavaisena filon hinnan verkkopankin kautta etukäteen. BD:stä otettiin heti tilauksen jälkeisenä päivänä yhteyttä puhelimitse ja varmistettiin maksutapa. toiminta näytti kupaavalta. Maksu tuli suoritettua ja BD:ltä tuli kuittaus rahojen saapumisesta heidän tilille 8.4.2008. No, tässä on tullut odoteltua uutta pyörää siitä lähtien vesi kielellä. No ei siinä mitään jos heillä on toimitus ongelmia, kunhan ilmoittaisivat siitä. Eniten tässä huolestettaa se että heidän nettisivuillaan lukee ko. tuotteen kohdalla EDELLEEN
Lieferbar ab April 2008
Jos noi ei edes vaivautuisi ilmoittamaan toimitusongelmista saatika viivästymisesta niin se ois ihan jees, mut voi ziisus... on kyllä asiakaspalvelu pers**stä. Tai sittein tein vain sen mogan, että maksoin tuotteen etukäteen, enkä visalla, kun ei ole heiltäpäin kuulunut mitään... Täytynee soittaa maanantaina ja uhata, tilauksen peruuttamisella jos ei toimituspäivä tahi kuukausi rupea selkiämään..:mad:

No niin. Vihdoin ja viimein 9.6 oli postilaatikossa postin ilmoitus, että paketti on noudettavissa lähipostista. :)

Tilauksesta puuttui tilaamani polkimet, koska niitä ei ollut enää saatavilla. Koska olin maksanut tilaukseni etukäteen heidän tililleen oli pakkauslistassa saksankielellä kerrottu, että rahat polkimista on saatavissa takaisin mikäli ilmoitan heille IBAN tilinumeroni.

Harmi etten saanut tilauksen ja toimituksen aikana BD:ltä minkäänlaista tiedotetta/infoa tilauksen etenemisestä. En tosin itsekään ottanut sinnepäin yhteyttä, kuten edellisessä postauksessani uhosin.:o

polkupyöräilijä
13.06.2008, 21.27
Millä kielellä olette olleet meiliyhteydessä B-D:hen? Itse kokeilin ensin englanniksi eikä viikkoon kuulunut mitään, jonka jälkeen vaihdoin saksaksi ja vastaus tuli 2:ssa tunnissa. Oliko tämä vain tuuria vai onko heillä jotain englannin kieltä vastaan?

bilato
13.06.2008, 21.55
Millä kielellä olette olleet meiliyhteydessä B-D:hen? Itse kokeilin ensin englanniksi eikä viikkoon kuulunut mitään, jonka jälkeen vaihdoin saksaksi ja vastaus tuli 2:ssa tunnissa. Oliko tämä vain tuuria vai onko heillä jotain englannin kieltä vastaan?

Hyvin nuo ovat osanneet englantia, ainakin puhelimessa.

Canuuna
13.06.2008, 22.06

Aina oon olettanut et saksalaisilta vääntyis lontoo ja he sitä mielellään käyttäisivät. Ehkä se ei DBD kohdalla kuitenkaan päde. Kirjoitin heille pyöräkuumeessa storia mikä pyörän haluan ja millä lisävarusteilla. Samalla kysyin mikä olisi toimitusaika ja löytyykö kamat heti hyllystä sekä mahdolllisuutta saada pakettihintaa. Puolentoista viikon odottelun jälkeen herra Lapinski vastasi: Guten Tag, Not special offer possible. Please phone us for delivery time. Ilmeisesti Lapinskilla meni kuppi nurin vienosta tinkauksesta ja päätti olla vastaamatta muihin kysymyksiin...

NallePuh
18.06.2008, 21.27
Aika erikoinen tuo Matkahuolto diili DPD;llä. Mun paketti tuli Suomeen kahdessa päivässä, mutta tieto missä matkahuollossa paketti on, sen saaminen keskti kolme vuorokautta!
UPS ja DHL näyttävät olevan enään ne joka tuo paketin ovelle asti..

zippo
21.06.2008, 07.51
Suomen postin kautta reklamaatiotavarat takaisin Saksaan kirjattuna lähetyksenä,vai onko muita vaihtoehtoja?
Onnistuuko postiennakkona vastaanottajan piikkiin?

A.M.®
21.06.2008, 11.36
pvm
klo depot
kaupunki skannauslaji http://extranet.dpd.de/img/icon_info.gif (http://extranet.dpd.de/data/lang_files/REMARKS.fi.pdf)
jakolistan numero
Maa • postinro • reitti
auto nro
koodi 06/13/2008
16:09 http://extranet.dpd.de/img/pfeil.gif (http://extranet.dpd.de/cgi-bin/dpd-request?typ=9&depot=0156&spra=fi&text=1) 0156
Koblenz (DE)
nouto
FI • 08100 • 1610
63
136 06/13/2008
23:18 0015
Unna (DE)
lajittelukeskus
FI • 08100 • 0051
15
136 06/16/2008
17:03 0051
Taastrup (DK)
lajittelukeskus
FI • 08100 • 0038
15
136 06/18/2008
00:50 0038
Vantaa (FI)
lajittelukeskus
FI • 08100 • 1610
380
136 06/18/2008
00:50 http://extranet.dpd.de/img/pfeil.gif (http://extranet.dpd.de/cgi-bin/dpd-request?typ=9&depot=1610&spra=fi&text=2) 1610
Vantaa (FI)
saapunut jakeluterminaaliin
FI • 08100 • 1610
380
136

Kyllä kestää......

Valder
21.06.2008, 15.57
Eilen tilasin pyörän tuolta. Nyt vaan odottelemaan, mitä tuleman pitää..

px
22.06.2008, 14.12
Joo-o. DPD toi paketin Suomeen jo alkuviikosta, mutta sen jälkeen ei mitään hajua mistään. Elän toivossa että paketista saisi jotain tietoa huomenna tai tiistaina.
DPD:n ATK-järjestelmät kusivat sen verran etteivät edes itse tiedä mikä on ko. paketin uusi Matkahuollon seurantakoodi. Eivätkä Matkahuollostakaan moista osanneet kertoa. Kolmessa päivässä Saksasta Suomeen, mutta viikko Vantaalta Tampereelle. Jippii. No, toivottavasti tuo viikko riittää *knock on the wood*.

zippo
22.06.2008, 21.33
Matkahuollosta ei voi lähettää tekstiviestiä tai soittaa kun paketti on saapunut lähimpään MH:n toimipisteeseen,koska paketista ei löydy vastaanottajan puhelinnumeroa.Paikallisesta MH:sta lähetetään kirje (=2 päivää viivettä lisää)jossa ilmoitetaan paketin noutopiste.
Parasta on soittaa heti DPD:lle kun paketti saapuu Suomeen ja ilmoitaa oma puhelinumero ennenkuin paketti menee MH:n jakeluun.
Koko DPD/MH systeemi on syvältä.Toimitusajat kusee huolella Suomen puolella.
UPS on ainoa joka hoitaa rahdit esimerkillisesti.Hintaeroakaan rahdeissa ei ole ollut kuin 2,5€.Taidan lopettaa tilaamisen Bikediscountista,sen verran sekoilua viimeisen tilauksen kanssa on ollut:
-Ei ilmoitusta loppuneesta tuoteesta.Kamat makaa Saksassa.
-E-maileihin vastaan viiivellä.
-Paketti hukassa Suomessa.
-Väärin lähetettyä tavaraa.
Nyt ne hinnat ei tunnu kovinkaan halvoita.Turhaa säätämistä ihan liikaa.

Poku
24.06.2008, 11.11
Lueskelin tuota ketjua kun odottelen pakettia saapuvaks Saksasta.

Matkahuolto on nyt siirtänyt pakettia Vantaalta Töölöön 2,5 vrk eikä se vielä ole perillä. Kun teillä on ollut samantyyppisiä ongelmia, niin kehottaisinkin antamaan kirjallista palautetta DPD:lle, koska käsittäkseni Matkahuolto on heidän aliurakoitsija. DPD:llä kerrottiin, että Matkahuolto on toimittanut paketteja nyt pari kuukautta ja eipä tuo homma oikein toimi. Toimitusaika Suomen sisällä on lähes sama kuin Saksasta Suomeen.

Aikaisemmin kun posti toimitti paketit Suomessa, ainakin tieto paketin liikkeistä oli saatavana netistä. Nyt se tieto pitää soittaa. Uskoisin, että palautteella saadaan Matkahuolto toimimaan paremmin tai sitten DPD vaihtaa toimittajaa Suomessa. Palautteeseen löytyy lomake DPD:n sivuilta.

Poku

zippo
24.06.2008, 16.47
MH:n lähettämästä kirjeestä:
Teille on saapunut lähetys(1kpl),hinta 0,00 eur
Voitte tilata jakelun,puh:09-........,Olemme avoinna MA-PE 9.30-16.30
Neljän maksuttoman vuorokauden jälkeen perimme varastointipalvelumaksua 6,00 euroa / arkipäivä.Maksimi säilytysaikamme on 21 vrk.

Vai että paketin pysäköintimaksu!
Parasta olisi että HS-Bikediscount osaisi laittaa vastaanottajan puhelinnumeron paketin osoitelappuun.

bere
24.06.2008, 17.03
Joo matkahuolto rokottaa suolaisesti säilytyksestä. Melko kyytä menoa imo. vrt posti

lindeju
24.06.2008, 17.21
Piiiitkästä aikaa tilasin B-D:stä tavaraa. Vaimo sitten eilen ihmetteli outoa tekstaria jossa Matkahuolto ilmoitti lähi-Siwa-Itellasta noudettavissa olevasta "Postaali-paketista". No, vaimo haki paketin ja palattuaan paiskasi meikäläiselle B-D:n pahvilaatikon "hieman" närkästyneenä, luuli kai itse saavansa jotain kivaa :D.

Jatkossa jos tilaan B-D:stä niin täytyykin laittaa oma kännynumero tilaukseen niin ei ehkä tarvitse Matkiksen kaivella vaimon käytössä mutta minun nimissäni olevaa kännynumeroa. Vai merkkaako B-D lainkaan puhelinnumeroa vastaanottajan osoitetietoihin? Eipä tuossa paketissani ainakaan numeroa näkynyt mikä on melko outoa, etenkin jos saapumisilmoitus kuitenkin tehdään vain tekstarilla.

zippo
24.06.2008, 21.43
Mulle herra B-D ehdotti lähettämään väärät kamat ihan normipakettina takasin ja lupasivat hyvittää postikulut. Myin sit väärät tavarat Keravan suuntaan ku se oli mulle helpompi vaihtoehto.
Täytyy lähettää väärin toimitettu komponentti takaisin.Onnistuukohan vaihto oikeaan ja postimaksun hyvitys ennen kuin kesä on ohi.....

dirtyrider
24.06.2008, 22.08
Tätä touhua täällä seuraillessa ja viime tilauksen nouto pääpostista on kyllä muuttanut asennette ko. puljuun ja sitä seuraavaan logistiikkaketjuun. Tällä kertaa tilattiin paketti tyttöystävän duuniosoitteeseen, muuten saisi varmaan odotella loppukesän toimitusta. Tilaus sisään viikko sitten su iltana ja eilen DPD:n lähetti toimitti paketin perille. Ei kyllä varmaan tarvi enää kotiosoitteeseen tilata, Matkahuolto pitää siitä huolen. Josko täältä palstalta saataisiin massapalaute aikaiseksi DPD:lle, vaikka tuskin se mitään muuttaa.

Ei niin hyvää jossei huonoakin, joku kolme kuukautta edellisestä tilauksesta, n. 6 reklamaatiomeilin jälkeen, ei vastausta vieläkään puuttuviin osiin. Mainitsin asiasta vielä erikseen uudessa tilauksessa tiedoissa olevaan tekstikenttään, jos raha olisi motivoinut heitä, eipä tullut osia vieläkään, eikä muutakaan kannanottoa asiaan. ..tana :mad:

KHP
24.06.2008, 22.10
Laitoin noin 2 viikkoa sitten suomen postilla tavaraa takas, mitään ei ole kuulunut.

cujo
24.06.2008, 23.08
Tilasin tossa kesäkuun alussa renkaita melkoisen läjän + pientä kamaa. Tilauksesta meni n. 2vko:a niin lähetti toi mulle ovelle ison loodan. On varmaan kaupungin sisälläkin eroja, koska ennen asuin 150m päässä postin konttorista ja piti noutaa aina konttorista. Ja nyt tuodaan ovella saakka, kun postiin on matkaa n.6km. Lähin siwa on n. 2km päässä, muttei mittään viitteitä matkahuollosta tai siwoista lähetyksen toimituksessa.

Dezen
25.06.2008, 12.13
Tilasinpa minäkin 17.6. pyörän ja jotain tilpehööriä. Tilausvahvistuksen jälkeen ei ole tullut mitään viestiä. Maksoin ennakkomaksulla ja laitoin sen tilausnumeron viesti-kenttään. Olisiko se pitänyt laittaa viitenumeroksi? Vai mikä tässä kestää? Lähetin mailiakin eilen, saa nähdä koska vastaavat.

Mauku
27.06.2008, 12.33
Tilaus: Radon ZR Team Only 7.0

06.06.08 tilattu , vahvistus samantien
07.06.08 kyselyyn vastaus, että menee n.2vk
17.06.08 maili että on lähtenyt matkaan
23.06.08 poistunut saksan maaperältä
26.06.08 saapui kotiovelle postin tuomana :cool:

eli 20. päivän piina lopulta palkittiin.

Valder
01.07.2008, 01.23
Eipä ole vielä tullut mitään postia tuolta, muuta kuin se vahvistusviesti. Eihän siitä kyllä vasta ole kuin vähän yli viikko, kun tilasin. Mimmoisena pakettina nuo kokonaiset pyörät yleensä tulee?

dirtyrider
01.07.2008, 06.47
Mimmoisena pakettina nuo kokonaiset pyörät yleensä tulee?

Tänne tuli etukiekko irti ja tanko nipattuna etuhaarukkaan, senkun käänsi stemmiin kiinni. Ja tietty polkimet irti, mutta ne nyt meni vaihtoon kuitenkin.

Mauku
02.07.2008, 21.41
Eipä ole vielä tullut mitään postia tuolta, muuta kuin se vahvistusviesti. Eihän siitä kyllä vasta ole kuin vähän yli viikko, kun tilasin. Mimmoisena pakettina nuo kokonaiset pyörät yleensä tulee?

Tommonen paketti tuli mulle.

http://maxmauku.1g.fi/kuvat/Tuote+-+Product/Radon+ZR+TeamOnly+7.0/Kotiutuminen+26.6.08/IMG_6355_ready_net.jpg/full

http://maxmauku.1g.fi/kuvat/Tuote+-+Product/Radon+ZR+TeamOnly+7.0/Kotiutuminen+26.6.08/IMG_6357_ready_net.jpg/full

zippo
05.07.2008, 10.52
Täytyy lähettää väärin toimitettu komponentti takaisin.Onnistuukohan vaihto oikeaan ja postimaksun hyvitys ennen kuin kesä on ohi.....
Eivät vastanneet e-maili kyselyyn mutta paketin mukana tulee reklamaatiokaavake,jonka täytin ja pistin paketin mukana postiin.Eilen tuli MH:n tekstiviesti saapuneesta lähetyksestä.Nyt oli oikea komponentti paketissa.
MH:n tyttö oli kaivanut puhelinnumeron MH:n asiakastiedostoista että sai lähetettyä mulle ilmoituksen paketin saapumisesta,kun B-D ei pyynnöstä huolimatta ollut merkinnyt puhelinnumeroa paketin osoitelappuun.
Kiitos Keravan MH:n henkilökunnalle,hyvästä palvelusta.

Recado
09.07.2008, 12.45
Hieman arvelutti B-D:stä tilata, kun luin täältä pitkistä toimitusajoista. Mutta tilaus renkaista 30.6, paketti lähti matkaan seuraavana päivänä. 7.7 saapui Suomeen, ja tänään tuli Matkahuollon ilmoitus, että paketti on noudettavissa Siwasta. Ihan kohtuullinen suoritus.

whelibob
24.07.2008, 16.14
muistan lukeneeni tästä topiikista että joku on tingannut hinnasta. maililla taitaa onnistua. olen tilaamassa kokonaisen pyörän ja vähän tilpehööriä siihen päälle. summaksi tulee noin 1700€ niin luulis hieman alennusta heruuvan. kellään kokemuksia?

Valder
25.07.2008, 14.01
Noniin, pyörä tuli pari päivää sitten ja tasan kuukausi meni. 21.6 tilasin pyörän ja 21.7 tuli lappu, että voi noutaa postista.

Dezen
27.07.2008, 23.38
Jee jee!! Mankeli tuli perille. Tilaus lähti 17.6 illalla verkkomaksun siivittämänä. Paketti tuotiin kotiovelle viime perjantaina, eli 18.7. Tosin itse pääsin Pyörään käsiksi vasta viikkoa myöhemmin... Nimim. Tj 342 :)

Canuuna
28.07.2008, 10.51
muistan lukeneeni tästä topiikista että joku on tingannut hinnasta. maililla taitaa onnistua. olen tilaamassa kokonaisen pyörän ja vähän tilpehööriä siihen päälle. summaksi tulee noin 1700€ niin luulis hieman alennusta heruuvan. kellään kokemuksia?

Ei taida onnistua. Ainakin minulle vastatattiin lyhyen ytimekkäästi et: Guten Tag, Not special offer possible.

Ja sekös vähän korventaa kun just maksoin luottokorttilaskun ja samaan aikaan huomasin, et pyörän hinta oli laskenut 400€. :(

Baldie
30.07.2008, 11.30
Alkoipa poltella vuosien tauon jälkeen ajohommat sillä seurauksella että:
- 2.7 tilasin B-D: stä jäykkäperäisen Radon ZR 6.0: n, koska budjetti oli rajattu
- Kyselin meilillä toimitusaikaa => ei vastausta, n. viikon päästä soitin ja pääsin ehkä viidennellä yrittämällä läpikin: "About three weeks"
- Jo tuon viikon aikana alkoi silmä kuitenkin palaamaan siihen, mihin entisellä "uralla" jäätiin, eli täpäreihin
- 10.7 tulvahti kuppi ja soitin taasen Saksaan, jotta perutaas tää eka tilaus, vaihdan pyörän QLT T.O Spezial Edition- täpäriin. Kamraatti sanoi, notta hän peruu vanhan tilauksen ja laitat vaan uuden tulemaan
- Saman tien tuli meiliin perumisvahvistus ja aloin näpytellä uutta verkkokauppaan => heitti herjan
- Usean yrityksen jälkeen pirittämään: pankki => luottokunta => B-D (10. yrityksen/30min. jälkeen vaihdoin bike-hotlinesta parts&clothing-hotlineen, josta ekalla vastattiin). Vaikka itse tilaus oli peruttu, niin luottokortin katevarausta ei oltu. Hanu ilmoitti, jotta he peruvat katevarauksen viiden minuutin sisällä, ei tosin vielä tiedä miten, mutta peruvat kuitenkin...
- "Luottavaisena" luuri kiinni ja kas kummaa, homma toimikin luvatun viiden minuutin kuluttua
- Sitten entistä kuumeisempi odotus, joka palkittiin 22.7 toimituksen lähtemisestä ilmoittavalla meilillä
- Ilmoituksessa kerrottu DHL: n seurantakoodi ei toiminut Saksassa, mutta kuten aikaisemmillakin tässä topicissa, koodi heräsi henkiin Itellan logistiikkakeskuksessa 28.8 klo 15.03
- Eilen 29.8 klo 9.15 piritti ovikello ja pyörä kannettiin sisään.

Nyt on hanuri todella kipeä, otettiin tyhjät pois heti ensimmäisenä iltana kimppalenkillä ja osoitettiin mikä ero on punttitreenillä ja juoksulla vs. pyöräily. Mieli on kuitenkin hyvä. Ainoa negatiivinen seikka ko. liikkeessä on sähköposteihin vastaamattomuus, joka mennee kohtuullisen suurten volyymien piikkiin.

whelibob
30.07.2008, 16.45
just olin tässä kysymässä että kuin nopeesti vastaavat maileihin. mutta eivät ilmeisesti ollenkaan? ei kukaan ees saanu toimituskuluja ilmatteeksi?

]upsi
31.07.2008, 01.40
Noniin, laitanpa hieman omia kokemuksiani bike-discountista:

14.7 tilasin ennakkomaksulla tangon, stemmin sekä etu- ja takajarrut mallia Avid Juicy Seven. Maksun suoritin samana iltana.
23.7 tuli mailia että paketti kaikkine tavaroineen lähtenyt matkaan kohti Tampereen Hervantaa. Seurantakoodi toimi moitteettomasti.
28.7 paketti saapui aamulla Vantaalle jakeluterminaaliin
30.7 oli ilmestynyt lappu postiluukkuun: lähetyksenne noudettavissa Valintatalosta...

Ei nyt mitään hirveän nopeaa toimintaa, mutta olin kuitenkin ihan tyytyväinen... tai ainakin siihen asti kun avasin paketin. Tanko ja stemmi hyvin pakattuina sekä KAKSI ETUJARRUA. Hiukan sapettaa.

Täytynee laitella mailia bike-discounttiin asian johdosta.

makkeli
04.08.2008, 12.56
Paketti tuli haettua Valintatalosta. Aika hanurista tämä Suomen pään kuljetus 6 päivää meni Suomen jakelussa. Mikähän järki viedä paketti Matkahuollosta Valintataloon 3km, itse olisin ollut puolessa välissä. Yksi jakopäivä olisi säästetty, jos olisin saanut hakea suoraan Matkahuollosta.

Juha Jokila
04.08.2008, 14.45
Paketti tuli haettua Valintatalosta. Aika hanurista tämä Suomen pään kuljetus 6 päivää meni Suomen jakelussa. Mikähän järki viedä paketti Matkahuollosta Valintataloon 3km, itse olisin ollut puolessa välissä. Yksi jakopäivä olisi säästetty, jos olisin saanut hakea suoraan Matkahuollosta.
No jumalauta sama täällä. Vielä kuukausi sitten Matkahuollosta hain ja tänään sitten Valintatalon asiamiespostista. *****, paketti oli lähtenyt jo viime viikon tiistaina jakeluun Vantaalta ja nyt on jo seuraavan viikon maanantai. Paketin kesti tulla 6 arkipäivää Vantaalta!!!### Matkahuollosta on 200 m Valintataloon ja tieto paketista tuli kirjeitse kotiin 1 km päähän.

whelibob
04.08.2008, 17.58
pystyyköhän näille sankareille esittää pyyntöä että laittaisivat esim lyhyemmän stemmin kuin mikä siihen on alunperin laitettu. koitin soitella mutta kaikki numerot varattuja ja kohta menee kiinni. ihmettelen tosiaan että voiko tällä lafkalla olla näin paljon asiakkaita että ei ees puhelimiin kerkee vastata ja tilausvahvistusmailissakin oleva kehotus olla vahvistamatta tilausta puhelimitse herättää ihmetystä. varmasti ihan luotettava pulju, mutta vaikuttaa että heillä on liian vähän työntekijöitä.

DeLillo
06.08.2008, 12.36
No jumalauta sama täällä. Vielä kuukausi sitten Matkahuollosta hain ja tänään sitten Valintatalon asiamiespostista. *****, paketti oli lähtenyt jo viime viikon tiistaina jakeluun Vantaalta ja nyt on jo seuraavan viikon maanantai. Paketin kesti tulla 6 arkipäivää Vantaalta!!!### Matkahuollosta on 200 m Valintataloon ja tieto paketista tuli kirjeitse kotiin 1 km päähän.

Sama juttu minulla: Kahdessa päivässä paketti Saksasta Vantaalle, josta kesti 6 päivää tulla Helsinkiin lähi-Siwaan. Suomessa toimituksista vastasi Matkahuolto. Joutui kirjoittamaan palautteen DPD:lle ja kehumaan niitä aikoja, jolloin Posti hoiti vielä DPD:n paketit Helsingissä ja vieläpä kotiovelle asti.

Toni Lund
08.08.2008, 19.16
Sama juttu minulla: Kahdessa päivässä paketti Saksasta Vantaalle, josta kesti 6 päivää tulla Helsinkiin lähi-Siwaan. Suomessa toimituksista vastasi Matkahuolto. Joutui kirjoittamaan palautteen DPD:lle ja kehumaan niitä aikoja, jolloin Posti hoiti vielä DPD:n paketit Helsingissä ja vieläpä kotiovelle asti.

Täällä sentään hiukan nopeampaa toimintaa, tosin olisi saanut odotella paljon kauemmin jos en olisi lukenut täältä muiden kokemuksia. Tilaus sisään 31.7 illalla, paketti lähti DPD:llä 1.8 klo 18:06, Vantaalla 7.8 klo 00:41, MH:lla jakelussa 7.8 klo 8, matkalla Paimioon klo 15:16. Sen jälkeen tyssäsi seurantatiedot, kävin tänään kyselemässä paikallisesta Valintatalosta ja siellähän se oli. Saattoi olla siellä jo eilen illalla. Näyttäisi etteivät Valintatalossa paljoa välitä seurantatietojen päivittämisestä.

DeLillo
08.08.2008, 20.52

Jatketaanpa itseään lainaamalla. Lähetin siis DPD:lle palautetta siitä, että Matkahuolto hoitaa paketit Suomessa kovin hitaasti. Sain parissa tunnissa asiallisen vastauksen, jossa kerrottiin, että toimitukset ovat nopeampia, jos paketin päällä on kännykkänumero, johon Matkahuolto voi laittaa tekstarin saapuneesta paketista. Koska B-D ei laita numeroa paketin kanteen, niin tieto paketin saapumisesta viivästyy parilla päivällä, koska pakettikortti lähetetään postitse. DPD:n konttorilla oli tarkka tieto siitä, milloin paketti oli saapunut lähi-Siwaan, mutta DPD:n seurantasivuilla tätä tietoa ei näkynyt..

Juha Jokila
08.08.2008, 21.02
B-D:n antama seurantanumero toimii vain DPD:n palvelussa. Kun paketti siirtyy MH:n kuljetettavaksi, niin se saa uuden numeron, jota ei välitetä paketin saajalle. Jälkikäteen katsoin paketista MH:n lapusta heidän numeronsa ja sillä sain paketin seurantatiedot MH:n pakkettiseuran kautta jälkikäteen. Sieltä selvisi samoin, että paketti oli ollut Valintatalossa jo 3 päivää aikaisemmin kuin mitä ilmoituslappu meidän postiluukussa.

whelibob
09.08.2008, 13.21
Jatketaanpa itseään lainaamalla. Lähetin siis DPD:lle palautetta siitä, että Matkahuolto hoitaa paketit Suomessa kovin hitaasti. Sain parissa tunnissa asiallisen vastauksen, jossa kerrottiin, että toimitukset ovat nopeampia, jos paketin päällä on kännykkänumero, johon Matkahuolto voi laittaa tekstarin saapuneesta paketista. Koska B-D ei laita numeroa paketin kanteen, niin tieto paketin saapumisesta viivästyy parilla päivällä, koska pakettikortti lähetetään postitse. DPD:n konttorilla oli tarkka tieto siitä, milloin paketti oli saapunut lähi-Siwaan, mutta DPD:n seurantasivuilla tätä tietoa ei näkynyt..
Vois varmaan infota B-D:lle että laittavat sen puhelinnumeron siihen, kun sen kummiskin tilatessa kysyvät ja toimitukset hoituisivat nopeammin ja asiakkaat olisivat tyytyväisempiä.

Itse tilasin kanssa 31.7 ja sain tilausvahvistuksen samantien, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Muistaakseni kun soitin päivää myöhemmin heille ja kyselin toimitusajoista, niin sanoivat että osien tilaamiseen, keräämiseen ja kasaamiseen menee se 2vk ja lähetys kestää sen 1vk. Kummallista jos noin isossa puljussa ei ole varastossa noita valmispyörien osia ja joutuvat erikseen tilata ne.

EDIT: tsekkasin tuossa juuri että ovat menneet laskemaan stage 6.0 hintaa 50€. prkl :) stage 5.0 hinta laskenut 100€

Poku
13.08.2008, 10.27
Tänään soittelin Matkahuoltoon että saisin B-D paketin saapumisesta heti tiedon. Paketti ollut matkalla viikon. Matkahuollossa ei löydetty mitään tietoja koodilla eikä nimellä. Sit varuiks kokeilin postin sivuja ja sieltähän löytyikin paketin matkakertomus. Eli ilmeisesti Saksan posti on vaihtanut alihakkijansa Helsingin alueella takaisin Itellaan. Tästä käyt varmaan kiittäminen kaikkia jotka antoivat palautetta Matkahuollon hitaasta palvelusta. Nyt paketit saapuu 2-3 päivää nopeammin kotipostiin ja seuranta toimii postin sivuilla reaaliajassa.

Poku

Toni Lund
14.08.2008, 12.21
B-D:n antama seurantanumero toimii vain DPD:n palvelussa. Kun paketti siirtyy MH:n kuljetettavaksi, niin se saa uuden numeron, jota ei välitetä paketin saajalle. Jälkikäteen katsoin paketista MH:n lapusta heidän numeronsa ja sillä sain paketin seurantatiedot MH:n pakkettiseuran kautta jälkikäteen. Sieltä selvisi samoin, että paketti oli ollut Valintatalossa jo 3 päivää aikaisemmin kuin mitä ilmoituslappu meidän postiluukussa.

Jep, seurasin DPD:n seurantatietoja ja soitin heidän asiakaspalveluun josta sain MH:n numeron. MH:n seuranta tyssäsi siihen kun paketti oli matkalla Valintataloon. Paketti saattoi olla perillä jo torstaina 7.8 (kävin sitten hakemassa perjantaina 8.8). Tiistaina 12.8 tuli kuitenkin vielä saapumisilmoitus postitse kotiin...

whelibob
14.08.2008, 15.29
voeha mätä. tilasin pyörän 31.7.08 ja nyt 14.08.08 soitin sinne ja kysyin että joko ovat kasanneet, niin guntteri sano että ens viikon puolessa välissä lähettävät eli varmaan vasta puolentoista viikon päästä perillä. miten niillä voi mennä 2.5vk pyörän kasaamiseen ja lähettämiseen, vaikea uskoa että niin paljon olisi asiakkaita. pystyyhän muutkin puljut lähettämään nopeemmin. ei malta odottaa :P

zippo
14.08.2008, 15.46
Viimeisen vuoden aikana paketti on ollut joka kerta yllätys:
Toimitettu kotiovelle
Toimitettu postikonttoriin
Toimitettu matkahuoltoon
Tänään saa hakea paketin sitten Valtsusta,mistäköhän seuraavalla kerralla?

kervelo
15.08.2008, 13.36
Aika persoonallinen on tuo tapa toimittaa tavarat DPD - Matkahuolto - Valintatalo -ketjulla. Ainakin tällä kertaa kuitenkin tuntui toimivan, kunhan itse soittelin matkahuollosta tilannetietoja siinä vaiheessa, kun lähetys DPD:n seurannan mukaan oli ollut päivän verran Suomessa. Paketin sain haettua heti, kun se Valintataloon ilmestyi; ilmoitusta saapuneesta paketista en joutunut odottelemaan.

Hauskinta tapauksessa oli se, että samassa keravalaisessa Valintatalossa odotteli noutajaansa toinenkin samanlainen paketti BD-kaupasta.:)

zippo
15.08.2008, 13.43
Ahaa siksi mun paketti oli niin rutussa Kalevan valtsussa. Kasan alimmaisena tietysti.
Nyt oli kaikki romut oikein ja bestpreishinta huomiotu.
Saksassahan taitaa olla kesälomat meneillään.....

whelibob
18.08.2008, 13.40
31.7.08 tilattu ja nyt 18.8.08 lähti tulemaan DHL:llä suomeen päin. hieman potuttaa kun tilaamani pyörän hinta on tän kahden viikon odottelun aikana laskenu 100€ eikä sitä huomioida minun tilauksessani koska tein sen 2vk sitte, mutta saanpahan nyt nopeammin paketin perille ja pääsen ajelemaan :) onko teillä aiemmin tullut DHL:llä nämä paketit, kun näyttää olleen vaan keskustelua DPD:stä.

MikiV
18.08.2008, 17.45
Nyt näyttäs että eka tilaus tuolta lähti tulemaan. Maksu tehty ke 13.8 ja heti tuli tilausvahvistukset. Äsken tuli mailia että paketti on lähtenyt. Tähän asti oikein hyvältä näyttää:).

whelibob
20.08.2008, 15.27
prkl. maanantaina sain mailin bike-discountista että pyörä on lähtenyt heiltä DHL:n matkaan, mutta se seurantakoodi minkä sain samalla ei toimi suomen eikä saksan dhl-sivuilla vaikka mitä olen yrittänyt. onko kellään tullu aikasemmin DHL:llä pyörää bike-discountista, kauanko kestänyt?
näyttää olevan aika tuuripeliä tämän kaupan kanssa miten nopeasti paketit tulee. itselläni esimerkiksi pyörän "kasaaminen ja lähettäminen" kestivät ennätykselliset 18päivää. alkaa pikkuhiljaa mennä hermot kun tuo seurantanumerokaan ei toimi.

Sämby
20.08.2008, 19.38
Hommasin täysjyystön ja samalla vähän kilkkeitä pitkäkyntisen matkaan lähteneen fillaardin tilalle Bike-Discountista. Ja kyllähän se paketti saapui kun jaksoi odottaa… ja odottaa. (odottavan aika on pitkä, onneksi varafillari pelasti)

Piina kesti riittävän kauan, tiedä sitten hidastiko lomasesonki toimitusta.

17.7.08 Tilaus sisään, maksu kortilla ja vahvistus saman tien.
13.8.08 Maili paketin lähtemisestä DHL:n kyytiin
15.8.08 DHL: "Departure from outward office of exchange in country of Origin"
20.8.08 Pyörä postista ja kasattuna ekaa lenkkiä odotellen

Reipas kuukausi meni luvatun kolmen viikon sijaan. Paketti tuli postilla, Itellamies oli sitä yrittänyt kiikuttaa ihan kotia asti, mutta kun puhelinnumeroa eivät saa pyynnöstä huolimatta BD:llä laitettua, niin hain fillarin sitten töiden jälkeen itellatoimistosta.
Soitto Saksaan DNA:n liittymällä takkusi syystä tai toisesta. Katkaisi puhelun ennen sen aloitusta koko ajan pyöräpuolen numeroon. Tarvikenumeroon kyllä sai yhteyden, mutta siellä taas ei voitu auttaa, kun olin tilannut myös pyörän. Lankapuhelimella sitten pääsi ekalla läpi...

Saksaksi kun taikoo mailin, niin vastaus kesti n.2h, muuten sitten ei vastattu joko ollenkaan tai 2 päivän päästä. Enkä varmaan päässyt vielä mailiterroristisuotimeen, kun mailit rajoittuivat kahteen. Aluksi toimitusaikakyssäri ja lopuksi tiedustelin myöhästymistä. Palvelu sinänsä oli ystävällistä kun sitä vain sattui saamaan.

DHL.DE sivuilla taikanappina on international shipment, jolla näkee että paketti on sentään lähtenyt. Tosin träkkäys loppuu saksan lähtöpisteeseen. (DHL:n Suomen päässä olivat vahvasti sitä mieltä että paketti tulee DPD kautta, eikä sitä voi träkätä ollenkaan.) Itellan päässä koodi onkin vallan eri ja sen voisi ehkä saada keploteltua saksan dhl:ltä, tai sitten ei…. Nyt sitten tuskassa märille poluille tutustumaan keulan ja takanotkuttimen säädön saloihin.:)

whelibob
27.08.2008, 14.22
kauankohan vielä menee tuolla logistiikkakeskuksessa, kun on päivän jo sielä ollut.
Lähetyksen rekisteröinnit

26.08.2008, klo 13:54 Lähetys saapunut maahan 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS

21.08.2008, klo 03:42 Lähtenyt Suomeen 01000 Ulkomaa/Foreign country

19.08.2008, klo 19:04 Postitettu lähtömaassa 01000 Ulkomaa/Foreign country
ei millään malttais odottaa :|
EDIT: ei saatana. soitin postiin ja sanoivat että huomiseksi varmaan ehtii. :@

mantis
10.09.2008, 07.25
Tilasin tavaa reilu viikko sitten, joten tavarat tulivat ihan ok ajassa perille. Hölmö homma vain tuo dpd-matkahuolto-siwa systeemi. Seuranta katkeaa tuossa välissä ja tuohon palaa vähintään yksi päivä lisää aikaa.

ropelius
10.09.2008, 18.04
Odotusta...
* Radoni siis tilattu 22. elokuuta
* eilen 9. syyskuuta paketti annettu DHL:n kuriirille

...annettu 12 numeroinen lähetyskoodi ei toimi DHL:n seurannassa...:seko:

Kai se sieltä kohta tulee.

EDIT:
Koodi alkoi toimimaan...
* Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin, Status from 13.09.08 05:30

...ja tänään 18.9. fillari kotona!

haedon
12.09.2008, 15.58
Onko joku tilannut aiemmin tuolta bikediscount.com:ista etukäteismaksulla. Tilasin viikko sitten kamaa ja tilausvahvistus tuli nopeasti, mutta siinä ei ollut maksutietoja ja alhaalla luki laskutusosoite ja siinä mun tiedot (toimitusosoitteen lisäksi). Tuleeko Lasku siis postissa! Jos näin on niin ei kyllä kannata oikein tilata muuten kuin Visalla, kun menee jo yli viikko ennen kuin lasku on edes perillä. Sitten toinen viikko, kun rahat on niiden tilillä ja vielä viikko, kun tulee UPS:llä. Kyll mää ihmettelen kauhiasti...

lansive
16.09.2008, 12.34
Onko joku tilannut runkoa B-D:ltä? Sivuilla ei näyttänyt olevan mitään erityistä mainintaa runkojen toimitusajoista. Kokonaisista pyöristä kyllä oli maininta että joskus voi kestää, ja tämän threadin perusteella niin tosiaan tuntuu monesti käyvänkin.

lansive
25.09.2008, 12.50
Onko joku tilannut runkoa B-D:ltä? Sivuilla ei näyttänyt olevan mitään erityistä mainintaa runkojen toimitusajoista. Kokonaisista pyöristä kyllä oli maininta että joskus voi kestää, ja tämän threadin perusteella niin tosiaan tuntuu monesti käyvänkin.

11.9. Tilausvahvistus
23.9. Lähtöilmoitus
24.9. Paketti jo Tanskassa (DPD:n seurannan mukaan).

Saahan nähdä tuleeko postin vai Matkahuollon toimittamana perille.

lansive
29.09.2008, 10.15
11.9. Tilausvahvistus
23.9. Lähtöilmoitus
24.9. Paketti jo Tanskassa (DPD:n seurannan mukaan).

Saahan nähdä tuleeko postin vai Matkahuollon toimittamana perille.

Paikallinen Matkahuollon asiamies lopetti viime viikolla, joten soitin Matkahuoltoon ja kysyin mistä paketin saa hakea. Sain tiedon, että lähimmältä asiamieheltä, jossa kävin tänään. Paketti oli siellä, mutta koneelta sitä ei löytynyt. Systeemi menee niin, että kun se olisi pitänyt toimittaa Siwaan, niin paketti siirretään johonkin eri järjestelmään, josta asiamiehellä ei ole enää tietoa. Joku sopimustsuppari sitten hakee sen paketin ja kiikuttaa sinne Siwaan. Tässä välissä ei siis ole mitään tietoa missä paketti kulkee, joten ei ole ihme että kestää. Minä sain pakettini kuitenkin tuolta jo ulos, joten ei sitä tarvitse odottaa viikkoa että pääsee Siwaan ihmettelemään.

Jaka
29.09.2008, 21.06
Oon melkoinen nöösi noiden ulkomaisten nettikauppojen kanssa, joten pari kysymystä olis, sori mut en jaksanu ihan koko threadia kahlata läpi, eli:

Visalla ajattelin tilailla ja tuolla bike-discountin sivuilla höpistään jotain, että ulkomailta tilattaessa käy vain e-maililla tilaaminen? Vai ymmärsinkö ihan väärin? Sitten taas toisaalla sanotaan, että visalla tilattaessa vain online-systeemin kautta?? Niinku täh? :seko:
Luottamus ei oo kovin suuri näitä kauppoja kohtaan niin haluan varmistua ennenkuin isken mitään tilausta. :D
Eli onnistuuko tilaus täältä Suomesta visalla ihan vaan tuolla ostoskorisysteemillä?
Kiitokset neuvoista! :)

Leka
29.09.2008, 21.11
Oon melkoinen nöösi noiden ulkomaisten nettikauppojen kanssa, joten pari kysymystä olis, sori mut en jaksanu ihan koko threadia kahlata läpi, eli:

Visalla ajattelin tilailla ja tuolla bike-discountin sivuilla höpistään jotain, että ulkomailta tilattaessa käy vain e-maililla tilaaminen? Vai ymmärsinkö ihan väärin? Sitten taas toisaalla sanotaan, että visalla tilattaessa vain online-systeemin kautta?? Niinku täh? :seko:
Luottamus ei oo kovin suuri näitä kauppoja kohtaan niin haluan varmistua ennenkuin isken mitään tilausta. :D
Eli onnistuuko tilaus täältä Suomesta visalla ihan vaan tuolla ostoskorisysteemillä?
Kiitokset neuvoista! :)

Itse olen kahdesti tilannut tuolta luottokortilla ja ongelmia ei ole ollut.
Eli tosiaan ostoskorin kautta ja valitsemalla luottokorttimaksutapa homma sujuu.
Jossain vaiheessa piti tuo accountti tehdä johon tulee toimitus- ja yhteystiedot.

tane
30.09.2008, 13.20
Jaka:

Itse pistin emailia tonne bike discounttiin ja kyselin vähän special allennusta, only for me. No ei tipu. Homma menee juurikin tuon webbisivun kautta ja hinnat ovat ne mitkä siellä webbisivulla on ilmoitettu. Pistin tilauksen websivun kautta kehiin eilen, saa nähdä kauanko menee että tavara saapuu. Väittivät vielä, että tavara on hyllyssä jos se on siellä webbisivulla tarjolla. Mutta hyvästi tuolta Saksasta tavara tulee kotiovelle kannettuna, kokemuksia on mm. Technikdirektistä sekä Thomannista (ei pyöräliikkeitä). Visahan on käsittääkseni turvallinen tapa ostaa, koska jos tavara ei jostain syystä tule niin yhteys luottokuntaan niin saat fyffet takas. Ja bike discount on hyvä siitä, että sivut ovat englanniksi, on tuo Saksa vähän heikko.

Jaka
02.10.2008, 10.48
Pitäisikö tuon maksun lähteä visalta samantien kun klikkaa ja lähettää tilauksen vai meneekö se jotenkin viiveellä?

StantheMan
02.10.2008, 11.28
Visalta maksu lähtee viiveellä. Joskus tavara on jo tullut, kun raha lähtee. Maksupäiväksi tulee ainakin minulla se milloin "veloitus" on toimeenpantu esim. Saksassa. Sekään ei ole yleensä se tilauksentekopäivä vaan myöhäisempi.

marco1
02.10.2008, 11.34
Mitähän tuo DPD nyt säätää, kolmatta päivää paketti "jaossa" eikä ole lappua postilaatikossa näkynyt?
Sorppa vaan jakelijalle mutta ei pysty tilaamaan semmoiseen osoitteeseen jossa olen päivällä, joskus olen sattunut aamulla olemaan lähdössä kun DPD:n paku kaartaa pihaan. Teh joulu.

VesaP
02.10.2008, 11.44
Mitähän tuo DPD nyt säätää, kolmatta päivää paketti "jaossa" eikä ole lappua postilaatikossa näkynyt?
Sorppa vaan jakelijalle mutta ei pysty tilaamaan semmoiseen osoitteeseen jossa olen päivällä, joskus olen sattunut aamulla olemaan lähdössä kun DPD:n paku kaartaa pihaan. Teh joulu.

Ainakin Tikkurilassa aikaisemmin ja nyt sit Klaukkalassa DPD:n paketit toimittaa Posti. Eli DPD:n paku ei mun käsittääkseni yksityishenkilön paketteja toimittele. Eli oisko se siten että paketti on Postilla, ja niiltä ei jostain syystä pakettikuittia ole tullut. Se kun on tapana ollut että ekan lähetyksen jälkeen jätetään jo postiluukkuun että "yritimme toimittaa, et ollut kotona. hae pakettisi postista kello 16.00 jälkeen". Siksi myös DPD:n oma seuranta näyttänee että "jakelussa" kun se on postin hoteissa eivätkä ole postilta saaneet kuittausta että paketti olis toimitettu.

marco1
02.10.2008, 11.48
Mulle on tosiaan toimitettu pari pakettia ihan kotiovelle DPD:n pakulla täällä Middle-Vanukkilassa. Useammin on tosin tullut se DPD:n pikkulappu jossa lukee että loota on postissa.

Ei ole mitään lappuja näkynyt joten täytyy päivän postin tarkistuksen jälkeen soitella DPD:lle.

zippo
02.10.2008, 21.15
Se on valtsussa

Samuli
02.10.2008, 23.33
Ainakin Tikkurilassa aikaisemmin ja nyt sit Klaukkalassa DPD:n paketit toimittaa Posti. Eli DPD:n paku ei mun käsittääkseni yksityishenkilön paketteja toimittele.

Joo, DPD ei enään toimita paketteja yksityishenkilön kotiovelle, vaan antaa paketit Matkahuollon hoidettaviksi. Matkahuolto sitten toimittaa paketin kotiasi lähinnä olevaan Siwaan tai Valintataloon. Kun paketti on toimitettu perille, lähtee siitä ilmoitus joko tekstiviestillä tai sitten paperilapulla postitse.

Itse sain pakettini pysäytettyä Kamppiin, mistä sitten kävin hakemassa pakettini Matkahuollon toimipaikasta.

-W-
03.10.2008, 01.36
Mulle ainakin toivat alkuviikosta paketin perille asti.

Itse asiassa toivat jopa kaksi kertaa; kun ekalla kerralla en ollut paikalla (postilaatikkoon jätetty ilmoitus) ja sitten toisella kerralla kun sovin niiden kanssa että jättävät paketin takapihalle ;)

Näin siis täällä jyväskylän seudulla..

lansive
03.10.2008, 08.51
Mitenkäs tuolla on vaihto toiminut? Laittoivat minulle väärän kokoisen satulatolpan ja oikea pitäisi tietysti saada tilalle. Millä tavalla hyvittävät postikulut jos on maksettu luottokortilla?

maitorahka
03.10.2008, 18.24
Mitenkäs tuolla on vaihto toiminut? Laittoivat minulle väärän kokoisen satulatolpan ja oikea pitäisi tietysti saada tilalle. Millä tavalla hyvittävät postikulut jos on maksettu luottokortilla?

Ei oo koskaan tarvinnut palautella mitään, mutta eikös siellä paketissa ole mukana ohjeet miten palautus hoidetaan ja joku osoitekortti tai vastaava, minkä voi liimata paketin päälle..

zippo
03.10.2008, 18.47
Eivät vastanneet e-maili kyselyyn mutta paketin mukana tulee reklamaatiokaavake,jonka täytin ja pistin paketin mukana postiin.Hyvitys näkyi Visalaskussa.

marco1
03.10.2008, 19.48
Se on valtsussa

Siellähän se, 5pv Vanukkilan DPD:ltä lähi-Valintataloon.
Kaikki oli ennen vanhaan paremmin.

Vääräjalka
06.10.2008, 13.36
Eka tilaus k.o kaupasta tuli tehtyä viimeviikon sunnuntaina.
Tiistaina 17:56 DPD ottanuta vastaan
Perjantaina 9:53 työkaveri kuitannut paketin (olin etätöissä/asiakkaalla)

Kaikki sälä oli mukana, mutta vituttaa vasta maksuvaiheessa ilmennyt ylimääräinen 20e pakkauskuluja. Ei voitu ilmoittaa siinä kohtaa kun valitsee tuotteen, jonka pakkaaminen maksaa. No duunikaverin kanssa puokkiin tilattiin ja molemmille mm. kiekkosetti, joten ei paha. Muutenkin kamaa tuli sen verran että kannatti tilata tuolta vrt Bike24. Muista kaupoista ei olis saanut kaikkea sälää.

Pakkaus oli tehty siististi ja kamat tuli ehjänä perille. Tilaan toistekin.

Juutit hoitivat kuljetusketjussa osuutensa ripeästi, eivätkä normaalissa neljässä vuorokaudessa. Ja kun tilaa töihin, niin pakettia ei tarvitse hakea epämääräisessä maineessa olevan naapurikaupunginosan Siwasta.

lindeju
06.10.2008, 13.53
Joo, DPD ei enään toimita paketteja yksityishenkilön kotiovelle, vaan antaa paketit Matkahuollon hoidettaviksi. Matkahuolto sitten toimittaa paketin kotiasi lähinnä olevaan Siwaan tai Valintataloon. Kun paketti on toimitettu perille, lähtee siitä ilmoitus joko tekstiviestillä tai sitten paperilapulla postitse.
Näin se menee, yleensä. Etenkin tuo tekstaripuoli tuntuu välillä ontuvan, pari kertaa tekstari on tullut mutta viimeisimmän paketin saavuttua Siwaan ei tullut tekstaria. Onneksi seurasin kärsimättömänä paketin kulkua DPD:n nettiseurannassa. Soitto Matkahuoltoon paketin sijainnista ei tuonnut tulosta, pakettia ei löytynyt DPD:n seurantanumeron (no enpä tuota odottanutkaan) eikä nimen perusteella. Soitto DPD:lle sitten paljasti että paketti olikin jo Siwasta noudettavissa.

Juide
06.10.2008, 20.18
Viime tilauksesta jäi kyllä vähän miinusmerkkinen fiilis. Tilasin F99 stemmin 120mm pitkänä, lähetyslistassakin luki 120mm mutta stemmi oli 90-millinen. Kiekot (http://www.bike-discount.de/shop/k632/a2136/huegi-240s-rr11-schwarz.html?mfid=278) myöskin tilasin, ja verrattuna sivuilla ilmoitettuihin spekseihin, mulle tulleet kiekot on aika erilaiset. Molemmissa kiekoissa on 32 puolaa, ja kaikki puolat on Competitioneja luvattujen Revojen sijaan. Painoa setillä on sitä myöten aika paljon luvattua enemmän, setti painaa mukana tulleiden Schwalben sinisten vannenauhojen kanssa 1684g. Sivun lopussa sanotaan melko selvästi, että toimitetaan ilman pikalinkkuja. Niinpä laitoin Tunen linkut lisäksi. Paketissapa tulikin kuitenkin myös DT:n omat linkut. Sinänsä kiva, että toimittavat "ekstraa", mutta en olis Tuneja tilannut jos olisi tiennyt tuon. Nyt on sitten joutilasta pikalinkkua liikkeellä.

Stemmi lähtee kyllä takaisin, mutta antaa noiden kiekkojen mennä, kun ne sain kuitenkin BestPrice Guaranteen perusteella hintaan 399e tuon 449e sijaan. Ja eilen huomasin käytännössä, että krossipyörässä noi Comp-pinnat on ihan paikallaan.

lansive
06.10.2008, 22.17
Kaikki sälä oli mukana, mutta vituttaa vasta maksuvaiheessa ilmennyt ylimääräinen 20e pakkauskuluja. Ei voitu ilmoittaa siinä kohtaa kun valitsee tuotteen, jonka pakkaaminen maksaa.

Kyllä se aika selvästi siellä postikulut-sivulla sanotaan, että rungot, kiekot ja kokonaiset filot maksavat ekstraa. Saksalaisen logiikan mukaan olit luonnollisesti tietoinen asiasta, koska pistit rastin ruutuun että olet lukenut ja ymmärtänyt yleiset ehdot. Toisaan ihme ominaisuus kun eivät saa sitä heti sinne näkyville, ja muutenkin muistilistan ja ostoskorin käsittely on paljon hankalampaa kuin vaikka CRC:llä.

Itse laitoin tänään väärän kokoisen tolpan takaisin. Eivät osanneet laittaa mukaan omaan runkoonsa sopivaa kokoa, vaan 0,2 liian paksun. Saahan nähdä koska tulee, että pääsisi ajamaankin fillarilla.

Ja maileihin ei tuolta reklamaatio-osastolta vastata, tosin kuin vaikka CRC:llä tai Bike Componentsilla. Postilla vaan kamat takaisin ja toivotaan parasta.

p bonk
07.10.2008, 18.39
Noin. Tilaus lähti DPD:n kyytiin - käsittely kesti 5 vrk. "Best price guarantee" toimi ja kun vastaava tilaus olisi tullut muualta ilman rahtia, jättivät senkin pois. Tilaamaani takkia ei enää ollut, vaikka nettisivut muuta väittivät. Se nyt ei ollut niin tärkeä kuin ne muut kilkkeet. Ja toisaalta sen ansiosta se rahti alunperin jäi veks, eli ei paha.

p bonk
08.10.2008, 21.10
Vuorokaudessa Tanskaan. Saas nähdä kauanko se siellä viipyy ja mitä sitten aikanaan Suomessa Matkahuollon toimesta tapahtuu.

lansive
09.10.2008, 10.20
Itse laitoin tänään väärän kokoisen tolpan takaisin. Eivät osanneet laittaa mukaan omaan runkoonsa sopivaa kokoa, vaan 0,2 liian paksun. Saahan nähdä koska tulee, että pääsisi ajamaankin fillarilla.

Eilen tuli ilmoitus, että paketti on lähtenyt. En tiedä ovatko hyvittäneet lähetyskulujani, kun luottokorttilasku tulee sitten joskus.

tane
09.10.2008, 11.40
29.9 Tilaus sisään
2.10 tuli lähetysilmoitus
9.10 paketti perillä.

Sisältö oli juurikin sitä mitä tilasin. Eli olen happy customer :-) Yksi tavara tosin puuttui tosta lähetyksestä, eikä sitä laskutettu. Tuo oli onneksi semmonen tavara jolla ei ole niin väliä... Kumma ettei ne saaneet Suomeen noita Avid BB7 jarruja (odottelin varmaan 1,5 kk), oli näemmä helpompaa tilata Günteriltä. Myyjäliikkeessä tosin varoiteltiin että tuo on pitkässä kuusessa tuo tavaran saanti, maahantuojalla on ongelma saada tavaraa Suomeen, eli Suomiliike toimi tossa ihan asiallisesti kuitenkin.

p bonk
10.10.2008, 09.18
No jopas. Paketti viipyi Tanskanmaalla vain vajaan vuorokauden ja on jo Vantaalla jakelussa. Nyt pitää jahdata se Matkahuollosta.

p bonk
10.10.2008, 13.53
Siellä on. Kiikuttavat sen johonkin Siperian Walintaan. Ja lähettävät siitä tekstiviesti-ilmoituksen. Saas nähdä kauan menee.

zippo
11.10.2008, 08.08
Eilen tuli ilmoitus, että paketti on lähtenyt. En tiedä ovatko hyvittäneet lähetyskulujani, kun luottokorttilasku tulee sitten joskus.
Kyllä hyvittävät.

p bonk
13.10.2008, 19.18
Siellä on. Kiikuttavat sen johonkin Siperian Walintaan. Ja lähettävät siitä tekstiviesti-ilmoituksen. Saas nähdä kauan menee.

Tänään tuli. Viikonloppu välissä hidasti. Ensi kerralla tilan toimituksen töihin, niin DPD tuo paketin suoraan ilman Matkahuollon koukeroita.

ropelius
15.10.2008, 18.37
Sakalaista rojua tilattu 2. lokakuuta illalla.

Tänään soitin tarkemmin toimituksesta - olisi kiva olla kotona kun DPD tuo paketin ovelle. Saas nähdä kuinka käy kun huomenna (16. päivä) aamulla pitäisi auton olla ovella.
Sain myös sovittua, että jos ei aikataulu täsmää, toimitus on ensi viikolla kun olen paikalla.

lansive
15.10.2008, 19.44
Tänään tuli. Viikonloppu välissä hidasti. Ensi kerralla tilan toimituksen töihin, niin DPD tuo paketin suoraan ilman Matkahuollon koukeroita.

Juuri minulle tuli tuolta uusintana satulatolppa, josta soitin erikseen DPD:lle, etteivät laita sitä Siwaan, vaan jättävät MH:n asiamiehelle, josta käyn sitten hakemassa. Seurannan mukaan paketti oli asiamiehellä, mutta eipäs ollutkaan. Oli sitten siellä Siwassa, vaikka järjestelmä minulle ja MH:n henkilökunnalle valaisi toisin.

Mihinkän asti se raja menee, että ei tule Siwaan vaan DPD tuo ovelle? Riittääkö, että tilaa Espooseen firman osoitteeseen?

ropelius
15.10.2008, 19.52
Itse ihmettelen seuraavaa:
DPD tuo paketin ovelle. Ei muita vaihtoehtoja tällä paikkakunnalla, ei edes se Siwa. Jos en ole kotona, menee paketti takaisin terminaaliin (80 km päähän). Työpaikan paikkakunnalle en voinut enää pakettia kääntää kun on eri jakelupiiriä.
Nyt tulee keveri päivystämään valtakirjan kanssa... kankeaa.

p bonk
15.10.2008, 22.48
Juuri minulle tuli tuolta uusintana satulatolppa, josta soitin erikseen DPD:lle, etteivät laita sitä Siwaan, vaan jättävät MH:n asiamiehelle, josta käyn sitten hakemassa. Seurannan mukaan paketti oli asiamiehellä, mutta eipäs ollutkaan. Oli sitten siellä Siwassa, vaikka järjestelmä minulle ja MH:n henkilökunnalle valaisi toisin.

Mihinkän asti se raja menee, että ei tule Siwaan vaan DPD tuo ovelle? Riittääkö, että tilaa Espooseen firman osoitteeseen?

Luulisin että riittää. Yritin pysäyttää paketin ja hakea sen perjantaina Kampista, mutta se ei käynyt tällä kertaa. Edellisellä kerralla kyllä onnistui.

Mc_Mursu
16.10.2008, 14.39
Ti 30.9 Pistin tilaukseen fillarin ja vähän hilppeitä. Maksoin tilisiirrolla.
To 9.10 Tuli maili, että paketti lähtenyt.
Ma 13.10 klo 05.xx oli dhl.de seurantaan (http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/set_identcodes.do?lang=en) ilmestynyt tieto paketin lähdöstä kohti Suomea.
Ke 15.10 klo 16:21 oli dhl.de:ssä tieto paketin saapumisesta suomeen. Samana päivänä rupesi myös posti.fi lähetysten seuranta (http://www.posti.fi/postipalvelee/lahetystenseuranta/index.html) pelittämään samalla koodilla. Sinne oli ilmestynyt koko paketin historia sekä uusimmat tiedot:
16.10.2008, klo 09:08 Lähetys on luovutettu vastaanottajalle 01510 PALVELUKULJETUS VANTAA
16.10.2008, klo 07:26 Lähetys on siirtynyt kuljetukseen 01510 PALVELUKULJETUS VANTAA
16.10.2008, klo 04:23 Lähetys on lajiteltu 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS

Olin vielä nukkumassa, kun faija kiskoi ylös ja kertoi autotallin oven edessä olevasta paketista. Oli käynyt kuittaamassakin sen, kun joku valkonen pakettiauto oli sen tuonut. Ei selvinnyt paketistakaan, että oliko se DPD vai mikä.

Paketissa oli kaikki tilaamani mielestäni hyvin pakattuna ja ehjänä. Ei voi syyttää hitaudestakaan, kun reilussa parissa viikossa sain tilaukseni, vaikka maksoinkin tilisiirrolla minkä siirtymiseen menee kuulemma usein viikko.

Fillarissa oli vielä vähän hipommat osatkin, kun tilaamassani! :D

OLMO
20.10.2008, 20.21
Itse sitä tässä myös ihmettelen, miten kauan kestää näkyä tilisiirtona maksettu summa, Bike Discountin tilillä? Jos siinä viikko menee, ei ehkä kannata hermostua... vielä. Näköjään myös Saksan maassa postipankki yllättää nopeudellaan....

p bonk
20.10.2008, 22.41
Luottokortti on hyvä keksintö.

järppä
21.10.2008, 07.34
B-D, tai pikemminkin DPD, toimi vaihteeksin harvinaisen ripeästi mutta aavistuksen huolimattomasti. Paketti ilmestyi kuudessa vuorokaudessa lähikauppaan noudettavaksi, mutta matkan varrella yksi nestepakkaus oli särkynyt ja kastellut osan tavaroista. Särkymisen olis voinut välttää aavistuksen huolellisemalla pakkaamisella ...vahinko oli pieni ja pilalle meni oikeastaan vain yksi suojatarra-arkki ja kyseinen särkynyt puteli. Muut vauriot oli pakkausten kosmeettisia haittoja ja hoidettavissa vesipesulla. Paketti oli noutaessa ulkoisesti vielä täysin ehjä ja kuiva, joten epäilyksen varjo leijuu aavistuksen siinä logistiikkaketjun viimeisten siirtojen suunnalla.

Eipä siinä mitään. Reklamaatiomaili lähti B-D:n suuntaan torstaina klo 13 ja samana päivänä klo 17 mailiboksiin kilahti lähetysilmoitus korvaavista tavaroista. Varsin nopeaa toimintaa :eek:

Sami P
22.10.2008, 19.32
Kylläpä jakelussa kestää, paketti on ollu jakelussa jo kaksi päivää... Huomenna tietenkin käyvät toimittamassa ku ei oo kukaan paikalla..

Noh, vasta viikko tilauksesta. :rolleyes:

järppä
24.10.2008, 15.50
Reklamaatiomaili lähti B-D:n suuntaan torstaina klo 13 ja samana päivänä klo 17 mailiboksiin kilahti lähetysilmoitus korvaavista tavaroista. Varsin nopeaa toimintaa :eek:

Kas vain, tänään kävin hakemassa reklamaation seuraksena tulleen ylimääräisen paketin Valintatalosta. Yllätti kyllä iloisesti se, että pakettiin oli heitetty ekstrana myös seitsemän kipaletta powerbarin & maximin energia- ja proteiinipatukoita. Varsin asiallista touhua http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Pyöräpummi
31.10.2008, 18.47
Sain virheellisen toimituksen:

I ordered two (2 x 13,90 euros) of these:
http://www.bike-discount.de/shop/k122/a10326/ciussi-side-flaschenhalter-silber.html (mhtml:{AA5AC201-71F7-48D8-BE6D-62C81A80B4D2}mid://00000045/!x-usc:http://www.bike-discount.de/shop/k122/a10326/ciussi-side-flaschenhalter-silber.html)

Instead delivered me two (2x 8,90 euros) of these:

http://www.bike-discount.de/shop/k122/a14/ciussi-flaschenhalter-silber.html (http://www.bike-discount.de/shop/k122/a14/ciussi-flaschenhalter-silber.html)

Siinä "Rechnungissa" on vielä kolmen ihmisen allekirjoitus.
Silti niitä virheitä tulee.

Jos he eivät usko niin aika hankala sitä on todistaa. Toisaalta nykyaikaisessa varastossa pitäisi näkyä että on otettu jotain väärää, jos vain koodit ovat tavaroissa oikein.

P.S Pienempiin runkokoihin tuollaisen sivulta ladattavat pullotelineet ovat omiaan. Kaiken lisäksi ne vähentävät rasitusta pidikkeen runkokiinnitykseen.

Pyöräpummi
04.11.2008, 18.22
Pisteet Bike-Discountille!
Hienoa toimintaa!

Ne oikeat pullotelineet ovat tulossa!
:)

Sain virheellisen toimituksen:

I ordered two (2 x 13,90 euros) of these:
http://www.bike-discount.de/shop/k122/a10326/ciussi-side-flaschenhalter-silber.html (mhtml:{AA5AC201-71F7-48D8-BE6D-62C81A80B4D2}mid://00000045/!x-usc:http://www.bike-discount.de/shop/k122/a10326/ciussi-side-flaschenhalter-silber.html)

Instead delivered me two (2x 8,90 euros) of these:

http://www.bike-discount.de/shop/k122/a14/ciussi-flaschenhalter-silber.html (http://www.bike-discount.de/shop/k122/a14/ciussi-flaschenhalter-silber.html)

Siinä "Rechnungissa" on vielä kolmen ihmisen allekirjoitus.
Silti niitä virheitä tulee.

Jos he eivät usko niin aika hankala sitä on todistaa. Toisaalta nykyaikaisessa varastossa pitäisi näkyä että on otettu jotain väärää, jos vain koodit ovat tavaroissa oikein.

P.S Pienempiin runkokoihin tuollaisen sivulta ladattavat pullotelineet ovat omiaan. Kaiken lisäksi ne vähentävät rasitusta pidikkeen runkokiinnitykseen.

ottojussi
07.11.2008, 23.14
Nyt näyttää ainakin ihan hyvältä. Tänään tilaus klo 12.30 ja sähköpostiin oli tullut klo 17.23 ilmoitus lähetetystä paketista. Bike-discountille tähän mennessä täydet pisteet toiminnasta. Saa nähdä kuinka dpd suoriutuu omasta osastaan.

P.M
12.11.2008, 22.54
29.10 tilaus sisään joka sisälsi 1x pyörän ja kaikkea muuta tauhkaa. Tänään tuli tuo pyörä ja eilen tuli jo eri paketissa muut kamat. En tiennyt että pyörä tulee DHL:N kautta ja nuo muut kamat tuli DPD:n kautta, eli tutuksi tuli niin Valintatalo kuin Shellikin:D Ei kyllä voi muuta kuin antaa iso plussa tälle "virmalle" ja täältä tulen jatkossakin tilailemaan!

ottojussi
13.11.2008, 10.49
Nyt näyttää ainakin ihan hyvältä. Tänään tilaus klo 12.30 ja sähköpostiin oli tullut klo 17.23 ilmoitus lähetetystä paketista. Bike-discountille tähän mennessä täydet pisteet toiminnasta. Saa nähdä kuinka dpd suoriutuu omasta osastaan.

Ja tänään perillä. Kuljetusliikkeeltä tuli vielä ystävällinen soitto ennen toimitusta.

naakka
13.11.2008, 19.45
Tilaus (Visa) 7.11. klo 10:47
Paketti postiin 7.11. klo 17:28
Suomessa 12.11.
Oulussa kotiovella 13.11.

Ja paketissa oli kaikki mitä pitikin, joten homma ok.

mikoro
17.11.2008, 18.43
Tilasin sunnuntaina pyörän ja muuta pientä sälää, ja tavarat tulivat perille 8 päivän kuluttua seuraavana maanantaina. Kaikki tuli mitä tilasin. Maksoin vielä 7€ ekstraa, että laittavan pyörän johonkin hienoon boksiin. En tiedä miten pakkaus erosi normaalipakkauksesta, mutta hyvin oli pyörä ehjänä säilynyt.

Miinuksena se, että olivat laittaneet ne muut pienet sälät erilliseen pakettiin, joka tuli DPD:n kautta, kun pyörä tuli DHL:n kautta. Posti toi pyörän ovelle, mutta se DPD:n paketti piti hakea siwasta :P

lansive
17.11.2008, 22.53
Kyllä hyvittävät.

Kuinkahan kauan siihen mahtaa mennä? 8.10 oli päivätty lappu joka tuli tavaroiden mukana, mutta vielä ei ole näkynyt korttilaskulla hyvitystä. Laskun viimeisin tapahtuma oli marraskuun alusta. Isosta summasta ei ole kyse, mutta periaatteesta.

fillarihaka
18.11.2008, 21.59
Kaksi kertaa olen tähän mennessä tilannut tavaraa Bike-Discountilta ja molemmilla kerroilla homma on toiminut hyvin. Tilaus nettisivuilta, maksutapana ennakkomaksu tilisiirtona (ei siis luottokortilla!), tilausvahvistus ja pakettinro sähköpostissa, paketti matkalla about puoltoista vkoa ja lopulta toimitus ihan kotiovelle asti. Tyytyväinen olen so far.

Nappulakenka
18.11.2008, 22.34
Kuinkahan kauan siihen mahtaa mennä? 8.10 oli päivätty lappu joka tuli tavaroiden mukana, mutta vielä ei ole näkynyt korttilaskulla hyvitystä. Laskun viimeisin tapahtuma oli marraskuun alusta. Isosta summasta ei ole kyse, mutta periaatteesta.

En tiedä Bike discountin toiminnasta palautuksissa, mutta esimerkiksi Merlin Cyclen kanssa palautus meni ihan sujuvasti. Kun palautettu tavara oli saapunut heille maksoivat samana päivä rahat ja tililtä ne löytyi 6 päivää myöhemmin. Kestää yllättävän kauan tuolta ulkomailta tuon rahansiirto. Onhan siinä kyllä monta välikättä.

Nappulakenka
25.11.2008, 08.35
Eilen laitoin tilauksen ja tänään sain vihdoinkin maksettua. :D Pankki OP ja ulkomaan maksu, valitti vain SWIFT numeron virheellisyydestä enkä saanut maksettua tuota kautta. Lopulta huomasin jonkun SEPA maksun jolla sit toimi suoraan :) tällästä tää on aina välillä ja on vain todella turhauttavaa kun iskee kaikki oikeat tiedot eikä mikään toimi. Saa nähdä niin etelän lumet ja jäät sulaa sopivasti kun saan tavarani :D

EDIT: 5 päivää maksun suorittamisesta eikä minkäänlaista ilmoitusta, että paketille olisi tehty mitään:mad: kestääkö rahojen siirrossa oikeasti viikko!?

jomppa
25.11.2008, 14.40
Nopeaa palvelua Bike-Discountilta. Tilasin pyöräilyhousut 18.11 ja lähettivät heti samana iltana. 21. päivä olivat jo Suomessa, ja tänään tuli merkintä matkahuollon sivuille. Tulivat määränpaikalle eilen päivällä, mutta vielä ei ole tullut mitään ilmoitusta.

Edit. Sen verran viisastuin näitä lukemalla että käynpä heti lähi-Siwassa kysymässä pakettia.
Editedit. Siellähän ne oli. :) Ei voi nopeudesta valittaa, viikossa tilauksesta sain.

Nappulakenka
05.12.2008, 16.56
Paketti saapui yllättäen lähi Siwaan.

Tilasin tosiaan tavarat 24.11 ja maksoin tilauksen 25.11. Kyselin seurantanumeroa ja sanoivat sen tulevan automaattisesti kun paketti lähtee heiltä. Mitään ei kuitenkaan kuulunut ja laitoin eilen 4.12 tiedustelua, että kuinka kauan rahojen siirto kestää jne. Vastausta ei kuulunut kuitenkaan kuulunut ja tänään koulusta tullessa sain ihmetellä postin joukossa ollutta Matkahuollon kirjettä. Vasta Siwaan päästyä ja nähtyäni paketin huomasin sen olevan Bike-Discountin paketti :D Ihan kiva yllätys sinäänsä, mutta kun ei mitään kuulunut niin kyllä sitä alkaa epäilytämään taasko on tullut kämmäiltyä :D Kaikki mitä tilasin tulivat perille ja nyt vain kasailemaan.

ToniR
18.12.2008, 11.52
To 11.12. Nastakumit ja hanskat tilaukseen (Visalla)
Pe 12.12. Paketti lähti liikkeelle.
To 18.12. DPD toi paketin työpaikalle.

Kaikki oli niinkuin pitikin, ei valittamista!
Laitoin yhteystietoihin kotiosoitteen, mutta kun paketti oli Vantaalla, niin soitin DPD:n palvelunumeroon ja käänsin paketin suoraan työpaikan osoitteeseen. Ei tullut kuskille turhaa reissua kotiosoitteeseen.

Mc_Mursu
04.01.2009, 02.38
Maanantaina tilaus eikä vielä ole tullut edes tilausvahvistusta. 'tun 'tun 'ttu! Hyvät kelit ja loma menee hukkaan jonkun vaihtajankorvakkeen takia :(

mtok77
04.01.2009, 03.12
Maanantaina tilaus eikä vielä ole tullut edes tilausvahvistusta. 'tun 'tun 'ttu! Hyvät kelit ja loma menee hukkaan jonkun vaihtajankorvakkeen takia :(

Näkyy olevan Tampereella Active Bikessä suoraan hyllyssä kohtuuhinnalla.. Varmaan tulis aika nopeasti.

http://www.activebike.biz/site/hinnasto.php?category=vaihtajat

Mc_Mursu
05.01.2009, 13.26
Näkyy olevan Tampereella Active Bikessä suoraan hyllyssä kohtuuhinnalla.. Varmaan tulis aika nopeasti.

http://www.activebike.biz/site/hinnasto.php?category=vaihtajat
Näköjään... Eipä kyllä siinäkää luvata sopivuutta Stage malleihin, mutta ihan saman näköinen palikka.

Onkohan B-D:n porukka jossai lomilla vai mikä 'ttu niillä voi kestää.

Mc_Mursu
15.01.2009, 13.51
Argh... Pakettini on ollut jo DPD seurantatietojen mukaan pe 9.1. Vantaalla. Todennäköisesti alle 10 km päässä kotoa koko ajan. Viimeisin päivitys DPD:n seurannassa "ma 12.10 13:06 Vantaa. Varastossa."

Tuoko ne sen sieltä varastosta kotiovelleni, kun se jonkun käteen joskus sieltä varastonperältä osuu? Vai saiskohan sen ite käydä hakemassa?

Ei kovin paljoa vakuuta toi DPD mua, jos paketin toimittaminen reilun kävelymatkan päähän kestää viikon. Pakko saada tua paketti viikonlopuksi tai tapahtuu kauheita...:mad:

zippo
15.01.2009, 18.35
Se paketti on lähi Siwassa tai Valtsussa,soita tai käy kattomassa.

Mc_Mursu
15.01.2009, 21.00
Se paketti on lähi Siwassa tai Valtsussa,soita tai käy kattomassa. Veljeni toi iltapäivällä postit sisälle ja sain ilokseni huomata siellä olevan Matkahuollon kirjeen. Kävelin sitten koiran kanssa Vierumäen Siwalle kyselemään pakettia. Siellä oli, kuten kirjeessä luvattiin. :)

Kaikki tilattu oli. Korvakkeet olivat oikeanlaiset ja pyörä toimii. Vähän nopeampia olisivat saaneet olla B-D:llä ja DPD:llä, mutta pääasia, että pääsee taas ajamaan.

zippo
15.01.2009, 21.56
Kun DPD:n paketit on Suomessa,niin parin päivän sisällä voi käydä lähikaupassa hakemassa paketin.MH:n asiamiespalvelulta vie muutamanpäivän ennenkuin saavat tiedon asiakkaalle.Jos paketin päällä olisi puhelinnumero niin saapumistieto rapsahtaisi tekstiviestinä.
BD ei saa puhelinnumeroa laitettua paketin päälle,eli hankalaa säätöä ja turhaan.

YT
15.01.2009, 22.54
Täällä siilissä kurriiri tuo DPD paketit kotiovelle.

dILETANTTI
26.01.2009, 18.49
Tilaus pe 16.1. ja tavarat seuraavana perjantaina käsissä. CRC:n samaan aikaan tilattu paketti on vieläkin Tanskassa makaamassa. Molemmat lähetykset lähtivät lähes samanaikaisesti.

Gynis
08.02.2009, 22.17
DPD:n seurannan mukaan pakettini on maannut jossain Saksan persreiässä jo 4 vrk. Tiedä sit pitääks paikkansa. Ens viikol pitäs kyl paketin tulla, nyt on tilauksesta about 10 päivää kulunut.

Turf Moor
09.02.2009, 22.13
DPD:n seurannan mukaan pakettini on maannut jossain Saksan persreiässä jo 4 vrk. Tiedä sit pitääks paikkansa. Ens viikol pitäs kyl paketin tulla, nyt on tilauksesta about 10 päivää kulunut.

DHL:n seurannan mukaan minunkin paketti makasi monta päivää jossain saksalaisessa varastossa. Mutta kun se sieltä pääsi vihdoin liikkeelle, ei paketin saapuminen Tampereelle kestänyt kuin kolme päivää.

Tilauksen tein 24.1, polkupyörän sisältämä paketti oli perillä 6.2.

Patriootti
09.02.2009, 23.31
Jos tilaa tuolta fillarin ja jotain muuta sälää, niin tuleeko koko paketti tuolla bicyclen 41e:n "postimaksulla"?

StantheMan
23.02.2009, 19.53
Tavara tilattu ja toimitettu normaaliin malliin. DPD toimi myös niin kuin piti. Toimitukseen tilauksesta meni noin viikko. Savon Kuljetuksen (DPD) kaveri terminaalissa lisäksi on pyörämiehiä, joten keskusteltiin henkeviä paketin haun yhteydessä. Kyllä toinen pyöräilijä aina "pyöräpaketin" tunnistaa, niin kuin tämä kaveri meikäläiselle tulleen paketin.

Patriootti
24.02.2009, 12.50
Jos tilaa tuolta fillarin ja jotain muuta sälää, niin tuleeko koko paketti tuolla bicyclen 41e:n "postimaksulla"?

Tulee ne,paitsi 13,95e lisä luottokortilla maksettaessa.
Vajaa viikko tilauksesta (tänään) tuli s-posti että pyörä+mittari lähteneet, ja perillä parin päivän päästä.

*Ändi*
24.02.2009, 12.53
Multa on tuolta saamatta huikeat 2,XX eur palautuksen postikuluja. Muuten kauppa on toiminut moitteetta ja luotettavasti. Katkeruuteni on pohjatonta!

lansive
24.02.2009, 13.27
Multa on tuolta saamatta huikeat 2,XX eur palautuksen postikuluja. Muuten kauppa on toiminut moitteetta ja luotettavasti. Katkeruuteni on pohjatonta!

Varmaan maksoit luottokortilla? Taitaa aika huonosti toimia palautukset kortilla maksettaessa.

Ei minullekaan ole palautettu vaihdosta tulleita kuluja 7€ tai jotain sinne päin, vaikka oikean osan toimittivat tilalle.

m e r k s
24.02.2009, 15.03
Multa on tuolta saamatta huikeat 2,XX eur palautuksen postikuluja.
...

Mulle hyvittivät pari viikkoa sitten 2.11€, mutta maksoinkin perinteisesti ulkomaanmaksuna kun ei kiire ollut (ja tässäkin säästää muutaman juuron :rolleyes:).

Toni.T
26.02.2009, 19.29
Öö..

Mitenköhän tuo vaihtoehto Cash Before Deliverity tarkoittaa?
Entä Credit card?

Miten maksu käytännössä hoituu ja kumpi kannattaa valita?

Kyselin pankista ja käskivät ottaa IBAN ja jonkun toisen koodin, että voisi siellä maksaa, mutta kai on jokin vaivattomampikin keino ettei tarvitse aina mennä pankkiin.?

Miten siis toimia kun näin ensimmäistä kertaa olen tilausta tekemässä ulkomailta.

lansive
26.02.2009, 19.55
Öö..

Mitenköhän tuo vaihtoehto Cash Before Deliverity tarkoittaa?
Entä Credit card?

Miten maksu käytännössä hoituu ja kumpi kannattaa valita?

Kyselin pankista ja käskivät ottaa IBAN ja jonkun toisen koodin, että voisi siellä maksaa, mutta kai on jokin vaivattomampikin keino ettei tarvitse aina mennä pankkiin.?

Miten siis toimia kun näin ensimmäistä kertaa olen tilausta tekemässä ulkomailta.

Cash Before Delivery toimii vain Saksassa. Credit Card on sitten luottokortti joka voi olla kaiketi Visa Electron.

Tuonne voi maksaa tilille ja lähettävät sinulle kyllä kaikki maksuun tarvittavat tiedot tilauksen jälkeen. Ihan verkkopankissa nuo ulkomaanmaksut pystyy hoitamaan siinä kuin kotimaisetkin ja kuluja ei mene yhtään enempää.

m e r k s
26.02.2009, 21.43
Itselläni olivat surullisen huonot Sidin lämmitettävät kengänpohjalliset (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?PartnerID=79&ModelID=27168) bike-discountista hankittuna. Nyt vuotta myöhemmin kengänlämmittimet on palautettuna takuun (1v.) puitteissa ja rahat taas lojuvat pankkitilillä.

Vähän taustaa miten näin kävi: ensimmäinen pari noita oli täysin susi, toinen puolisko parista ei toiminut lainkaan. Eli ne toimivat max. vartin, ja sen jälkeen hyytyivät. No, ei muuta kuin saksaan takaisin. Vastauksena tuli jostain testipajasta (joku erillinen firma) jotta toimivat... joo, sen vartin kylläkin. :mad:

Kesällä kaivoin nuo taas takaisin käyttöön, jotta olisiko kevät tehnyt ihmeitä. Olisihan mulla vielä ½ vuotta aikaa takuun piikkiin noista valitella. Laitoin lataukseen, vähän ajan kuluttua huomasin että akut olivat paisuneet melkoisesti. :seko: Akut äkkiä pois seinästä ja reklamaatiota lisää... nyt lähettivät suosiolla uudet tilalle. Hyvä että eivät ehtineet räjähtää.

Ja ne uudet - nehän toimivat. Oli ne kyllä makeat jalassa silloin, kun 3h:n kohdalla -10C:ssä kesäkengillä varpaat hymyilivät. No, tätä kestikin kokonaiset pari viikkoa, sitten taas kuten ensimmäisellä parillakin, toinen puolisko hyytyi. Lisää reklamaatiota, Sidit B-D:hen takas ja rahat mukisematta tilille.

Joten yhteenvetona kauppaa voin suositella, mutta ko. tuotetta en päinvastaisesti todellakaan.

Toni.T
27.02.2009, 23.07
Vielä tuosta maksusta. Pitääkö se maksaa silloin kun tavara tulee kotia vai laittavatko ne tavaran tulemaan vasta kun maksu on maksettu?

m e r k s
27.02.2009, 23.39
Vielä tuosta maksusta. Pitääkö se maksaa silloin kun tavara tulee kotia vai laittavatko ne tavaran tulemaan vasta kun maksu on maksettu?

Vasta kun maksu on maksettu. Ulkomaanmaksun perille menossa kestää melkein viikon, 9.95€ muistaakseni menee kuluja. Luottokortilla 13.95€, mutta vähän vikkelämmin saa tavarat käsiinsä.

Eros
18.03.2009, 02.33
joulukuussa tilasin kamaa, kaikki ok mutta kesti 3-4 pv tilauksesta ja lopulta pyörittelivät suomessa hki-vantaa väliä ja sitten täällä ilmeisesti matkahuolto-siwaa niin että taisi reilu pari viikkoa mennä.

siwa hieman oudoksutti sen puolesta kun paketti lojui kassan takana mutta myyjä kun olisi käynyt maitovarastossa tms. niin kuka tahansa olisi sen voinut napata. pienemmät paketit on heillä toki kaapissa...

MTBVespa
21.03.2009, 09.22
Muuten hyvä ketju, mutta ei ainakaan mulla harvaintakaan haisua puhutaanko missäkin viestissä bike-discountista vai bikediscountista... Jos joku osaa selventää niin se tehköön... ...Mut jos ei, nii pitäiskö molemmille puljuille avata oma ketju??? Olisin tilaamas tavaraa ekaa kertaa bikediscountista, nii siihen puljuun liittyen oisin kokemuksia ja käytäntöjä lueskellu...

*Ändi*
21.03.2009, 12.02
Varmaan maksoit luottokortilla? Taitaa aika huonosti toimia palautukset kortilla maksettaessa.

Ei minullekaan ole palautettu vaihdosta tulleita kuluja 7€ tai jotain sinne päin, vaikka oikean osan toimittivat tilalle.

Luottokortti, joo. Aiemmin kaikki palautukset, hyvitykset yms. ovat toimineet moitteetta (esim. puuttuvista tuotteista tai tuotteen palautuksista). Tuosta lähetin meiliäkin, mutta ei ole mitään kuulunut. Summalla sinänsä ei ole mitään merkitystä, eikä tuo oikeasti edes harmita, mutta jos jotain luvataan maksaa, se sitten pitäisi putiikin hoitaa. Meinaan tilata tuolta ehdottomasti jatkossakin, koska se on niin hyvä kauppa.

jukra
02.04.2009, 18.02
Hiukka huonoakin palautetta bike-discountista kuulunut mutta ainakin tännepäin toistaiseksi kaikki toimii kuten ennenkin.
Tilaus sisään sunnuntaina ja äsken, eli torstaina, tuli lähetysvahvistus.. katselin aikaisempia tilauksia ja suurinpiirtein samassa aikaraamissa ollaan. Yksi tavara jäi puuttumaan, sold-out.. voisivat poistaa kyllä sivuiltaan mutta aikaisempien kokemuksien perusteella turha toivo.

Nyt kaikki on suuremman eli DPD:n käsissä - tuo nyt vielä toiminee mutta se viimeinen siirtymä MH:n kyydillä luultavasti on aika tuskainen. Pitänee suosiolla soittaa DPD:n asiakaspalveluun etteivät edes yritä tuonne siwaan tuota pakettia vaan noudetaan suoraan MH:lta.

ppm
02.04.2009, 19.10
Laitoin tilauksen sisään 23.3 ja lähetysilmoitus tuli 24.4. Kamat tulivat perille 2.4., tosin Siwaan.

Paketoinnista ja hinnoista iso plussa. D-P-D:n palvelujen käytöstä pieni miinus.

Bambola
06.04.2009, 14.46
No jopas sattui hassusti. Tilasin viikko sitten paketin tuolta bike-discount:sta. Ok, komeasti paketti tuli Suomeen. Paketin päällä on minun nimeni, mutta sisällä on jonkun muun henkilön lähetyslista ja tavarat. Että näin tällä kertaa. Nyt selvittämään, missäs ne minun tavarat ovat...

Minkä firman kyydissä olette noita palautuksia pistäneet menemään?

Tigger
08.04.2009, 15.09
Kaikki aiemmat tilaukset ovat tulleet nopeasti perille, mutta viimeisimmän kohdalla kesti reilu viikko, että B-D sai avattua suunsa puuttuvista artikkeleista (Conti Sport Contact -kumit). Laittoivat kuitenkin rahat takaisin kortille ja hyllystä löytyvät tavarat matkaan pari päivää tämän ilmoituksen ja oman vastaukseni perään.

En tiedä onko ketjussa jo mainittu, että näitä pelättyjä Siwa/Valintatalo -paketteja pystyy seuraamaan Matkiksen sivuilta, kun syöttää DPD:n koodin kohtaan "Lähettäjän viite" tjsp. Yritin itse pysäyttää pakettini terminaaliin mutta Matkahuollon mukaan se onnistuu vain lähettäjän toimesta. Neuvoivat soittamaan DPD:lle, jonka asiakaspalvelija lupasi tehdä kyseisen muutoksen. Saa nähdä pysähtyykö paketti oikeasti vai joutuuko se tämän säätämisen takia palloteltavaksi toimipaikkojen välille.

Pientä viipyilyä siis B-D:n toimesta mutta se selittynee osittain kauden kynnykseen liittyvillä kiireillä. Myös PBK:iin tehty kahden vaatekappaleen tilaus kesti pienen ikuisuuden; lähetyspäivästä hieman yli 3vkoa postilaatikkoon.

geeni
08.04.2009, 16.46
Olipas tosiaan hassu toimitustapa DPD:llä. Vois melkein sanoa, että tähän asti huonoin pakettifirma, varsinkin kun tuo Matkahuolto ei oikein vakuuta. DHL:n, UPS:n tai Itellan kanssa ei ole juuri ollut ongelmia.

(...jos ei lasketa sitä yhtä DHL-lähetystä, joka katosi neljäksi kuukaudeksi, mutta noi nyt voi olla melkein kenen tahansa kämmejä)

jeijei
08.04.2009, 17.51
No onpa kerpele, taitaa olla paikalliset bratwurst juhlat käynnissä sillä pistin tilauksen lauantaina eikä vieläkään ole tullut muuta kuin tilausvahvistus.

Tosin ottaen huomioon puljun koon niin ei taida olla mikään ylläri, että hieman kestää. Taidan vaan veikata ettei hyllyssä ole jotain tiettyä tavaraa :(

Tigger
08.04.2009, 18.25
En tiedä onko ketjussa jo mainittu, että näitä pelättyjä Siwa/Valintatalo -paketteja pystyy seuraamaan Matkiksen sivuilta, kun syöttää DPD:n koodin kohtaan "Lähettäjän viite" tjsp. Yritin itse pysäyttää pakettini terminaaliin mutta Matkahuollon mukaan se onnistuu vain lähettäjän toimesta. Neuvoivat soittamaan DPD:lle, jonka asiakaspalvelija lupasi tehdä kyseisen muutoksen. Saa nähdä pysähtyykö paketti oikeasti vai joutuuko se tämän säätämisen takia palloteltavaksi toimipaikkojen välille.

Pari tuntia edellisen viestin jälkeen hain paketin Matkahuollon omasta terminaalista. Ottivat DPD:llä puhelinnumeronkin ylös ja Matkis ilmoitti sitten saapumisesta tekstarilla.

jukra
08.04.2009, 20.26
Olipas tosiaan hassu toimitustapa DPD:llä. Vois melkein sanoa, että tähän asti huonoin pakettifirma, varsinkin kun tuo Matkahuolto ei oikein vakuuta. DHL:n, UPS:n tai Itellan kanssa ei ole juuri ollut ongelmia.

Pistäkää palautetta näistä DPD:lle. Tällä hetkellä yksi bike-discountin lähetys Tampereen matkahuollon tiloissa hukassa!

Eilen klo 11.20 lähtenyt helsingistä kohti tamperetta, DPD:n asiakaspalvelun mukaan neljän maissa olisi pitäny olla matkiksessa. Matkahuollossa käytiin klo 18 maissa ja pakettia ei muka ollut heillä (tai varmaan oli mutta eivät olleet kirjanneet sitä vielä sisään).
No tänään klo 11 paukutti viestiä että paketti saapunut ja taas hakemaan klo 17 maissa - pakettia etsittiin 10-15minuuttia jonka jälkeen ilmoitettiin että se on hukassa!
Ei naurattanut enää hirveästi.

Pistin jo eilen illalla DPD:lle palautetta asiasta, tänään oli tullut asiallinen vastausmaili mutta heillä ei ilmeisesti ole mitään käsitystä näistä MH:n ongelmista tuosta vastauksesta päätellen eli kaikki muutkin mailia lähettämään! Ehkä siirtävät postille tuon jakelun tai jotain jos palautetta tulee tarpeeksi.
Nyt pistin heille uutta mailia ja huomenna soittelen aspaan jos paketti ei ole ovella ennen aamua(mh:lta luvattiin soitella vielä tämän päivän aikana). Lievästi sanottuna vituttaa kun pitkä viikonloppu lähestyy ja fillari toista viikkoa paloina odottamassa osia.