PDA

Näytä tavallinen näkymä : Bike-discount

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16]

ahuji
23.03.2017, 11.25
Viime tiistaina tilatut romppeet saapui maanantaina joten taitaa olla vaan huono säkä

Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla

0802905
20.04.2017, 11.23
Tilaus pakattu 7.4 - vieläkin matkalla. Tracking näyttää, että lähtenyt Hampurista.

Analog Kid
20.04.2017, 19.47
Tilaus pakattu 7.4 - vieläkin matkalla. Tracking näyttää, että lähtenyt Hampurista.

Itse tilasin 8.4. DHL:n kuljettamana. Tänään hain paketin. DHL:ltä ihan perusuoritus, täällä päässä sitten Posti sai tuhrattua kaksi työpäivää toimitukseen, piti alun perin olla jo tiistaina perillä.

Fiolaristi_57
21.04.2017, 06.36
Oma eka tilaukseni bike-discount:iin lähti heti rekisteröidyttäni noin kuukausi sitten keskiviikona (22.3.)
Tilausvahvistuksen sähköpostiini saatuani (ehkä tunti tilauksen tekemisestä) maksoin sen etukäteismaksuna verkkopankissa iltapäivällä.

Viitenumeron jätät tyhjäksi ja sen tilausnumeron laitat siihen verkkopankin viestikenttään.

Itse asiaa aikani pähkäiltyäni päädyin laittamaan tilausnumeron sekä viitenumeroriville että kommentiksi viestikenttään.

Perjantaina (24.3) klo. 12:16 sähköpostiin tuli vahvistusviesti maksun perille menosta.
Pari tuntia siitä sähköposti ilmoitti lähetyksen olevan paketissa + (change or cancellation of your order is no longer possible).
Saman päivän iltana klo. 21:50 sähköpostiin tuli DHL:n seurantanumero.

DHL:n seurannassa paketin kulkua pääsi tsekkaamaan tiistai (28.3) aamuun saakka, jolloin sen kerrottiin saapuneen vastaanottajamaahan ja luovutetun paikalliselle kuljetusyhtiölle (posti.fi)

Aina on löytyny paketti postin seurannasta dhl;n tunnuksella kun posti on saanut tiedon saapuvasta paketista tai viimeistään kun paketti on otettu suomessa vastaan.

Omaa lähetystäni en löytänyt postin seurannasta tuolloin tiitaina, jolloin DHL -seuranta siis ilmoitti sen siirtyneen postille. Kun sitä ei löytynyt seuraavanakaan päivänä arvelin, ettei sitä sieltä koskaan DHL -koodilla löytyisikään. Kysely kun generoi kommenttina esimerkin postin seurantakoodista, joka sisälsi kirjaimia DHL -koodin ollessa pelkkä numerosarja. No, olisi ehkä kannattanut jatkaa yrityksiä. Seuraavana maanantaina tavaroiden ollessa jo itselläni kävin vielä koodilla postin seurannasta toteamassa, kuinka pakettia oli käyty tarjoamassa ovellani perjantaina (31.3) klo. 12:23 ja luovutettu vastaanottajalle klo. 16:32, jolloin sen postista noudin. DHL -seuranta kertoi tuolloin samat tiedot englannin kielellä.

Voisi sanoa asioinnin sujuvuuden kerrotuilta osin jatkavan samaa ongelmatonta linjaa johon Rosen ja Bike-componentsin kohdalla on tottunut.

Stagertoni
24.04.2017, 08.44
Voiko maksun suorittaa tavallisella Visa Electron - kortilla vai tarvitaanko operaatioon varsinainen luottokortti? Pyörä lisukkeineen odottelee ostoskorissa maksutavan lukkoon lyömistä. Olin alustavasti orientoitunut käyttämään etukäteismaksua, mutta mieluiten maksaisin suoraveloituksena Electronilta mikäli siis mahdollista.

Kiitos

hcfreak
24.04.2017, 08.54
Voiko maksun suorittaa tavallisella Visa Electron - kortilla

Laita kortti paypal:iin niin ei tarvi joka kauppaan erikseen ja saat maksuturvan

Stagertoni
24.04.2017, 09.15
Laita kortti paypal:iin niin ei tarvi joka kauppaan erikseen ja saat maksuturvan

Näinhän se toki myös onnistuisi, mutta kun en ole useamman vuoden verkko-ostosten aikana kertaakaan kyseistä tiliä tarvinnut, en sitä mielellään tekisi vieläkään.. Toimii varmasti oikein mallikkaasti, mutta mitä vähempi välikäsiä, sen parempi.

Alkuperäinen kysymykseni on siis tämän myötä edelleen voimissaan ja voi hyvin.

elasto
24.04.2017, 09.38
Ainakin joskus vuosia sitten, kun viimeksi olen Visa Electronin omistanut, niin toimi Bike-Discountissa ja muissakin ulkomaisissa nettipuljuissa, jos vain normaali Visa lukee hyväksyttävänä maksutapana.

Muoks. nettimaksuominaisuus pitää vaan kytkeä verkkopankista ensin päälle ainakin Nordeassa.

Moska
24.04.2017, 09.45
^^ Ihtellä saattaa jäädä tilaamatta jos ei ole paypalia vaihtoehtona.

Stagertoni
24.04.2017, 10.46
Alright, kiitoksia kaikille vastauksista. Ainahan se vähän pääkoppaa kiristää, kun laittaa eteenpäin nelinumeroisen summan!

Kyde
24.04.2017, 16.36
Näinhän se toki myös onnistuisi, mutta kun en ole useamman vuoden verkko-ostosten aikana kertaakaan kyseistä tiliä tarvinnut, en sitä mielellään tekisi vieläkään.. Toimii varmasti oikein mallikkaasti, mutta mitä vähempi välikäsiä, sen parempi.

Alkuperäinen kysymykseni on siis tämän myötä edelleen voimissaan ja voi hyvin.

Boldastu olen kyllä eri mieltä. Itsekin sekä PayPalia että suoraa luottokorttimaksua olen käyttänyt ja molemmat hoituneet aina mallikkaasti, mutta... Nykyään käytän pelkästään PayPalia juurikin tuon maksuturvan, palautusten ja ongelmatilanteiden ratkaisun vuoksi. Se on todella paljon helpompaa käydä painamassa PayPal-tilillä nappia ja saada rahat takaisin, kun rueta itse säätämään myyjän kanssa jotain, mikäli ongelmia tulee.

Liikuttava
24.04.2017, 17.00
PayPalia käytän aina kuin mahdollista. Turvallisuuden ja kätevyyden lisäksi tuo ilmainen palautusoikeus on tosi iso plussa. Netistä voi tilata esim. pyöräilyvaatteita, sovittaa kotona ja palauttaa turhat takaisin. Säästyy n. 25€/palautus. Jonkun mielestä varmaan moraalitonta käyttää palvelua tällä tavalla hyväksi, mutta tuossa taitaa olla 10krt/vuosi -rajoitus. Ei ole minun vikani jos tarjoavat tällaista palvelua, erittäin tyytyväinen olen ollut.

Stagertoni
24.04.2017, 20.51
Hei! Täällä ollaan taas! PayPal ei vieläkään ole näiden hitaasti ohi valuneiden tuntien aikana muodostunut maksumenetelmäkseni, mutta päätin hairahtua pois tästä kortilla maksamisesta ja siirtyä ennakkomaksuun.

Vartin keskusteltuani Nordean virkailijan kanssa, saavun silti kysymään teiltä viisaammilta neuvoa maksun suorittamiseen. Kaikenmoista infoa saapuu tilausvahvistuksen muodossa sähköpostiin, mutta tarvitsenko siis maksusuoritukseen pelkästään IBAN-tilinumeron, lafkan nimen, tilausnumeron sekä jumalattoman määrän rahaa? Eikä siis pidä alkaa täyttelemään tuota valuuttamaksu-lomaketta, koska Saksahan lukeutuu SEPA-maihin.

Jes! Kiitos kaikille suunnattomasta kärsivällisyydestä. Tässähän on kuitenkin se hyvä puoli, että kun kerralla vääntää kunnolla rautalangasta, niin ehkäpä sen seuraavalla kerralla jo taitaa..

Jami2003
24.04.2017, 22.45
Ihan kuin maksaisit suomalaisen laskun, ei sen kummempaa. Eu:ssa tässä ollaan...

Blackborow
24.04.2017, 22.55
Ei ole Bike-Discount kuten ennen. Aikaisemmin paketti lähti aina tilausta seuraavana arkipäivänä ja jos aamulla tilasi niin usein iltapäivällä. Nykyään hautovat pari päivää..

ahmatti
25.04.2017, 07.11
Ei ole Bike-Discount kuten ennen. Aikaisemmin paketti lähti aina tilausta seuraavana arkipäivänä ja jos aamulla tilasi niin usein iltapäivällä. Nykyään hautovat pari päivää..
Sama tuli huomattua. Viime kesänä edellinen tilaus oli viikossa kotona napinpainalluksesta. Nyt tilasin rojut viime viikon maanantaina aamupäivällä, seurantakoodin sain torstaina ja perjantaina alkoi seuranta näyttää liikkeitä. Taisi eilen toki jo lähteä Saksasta, sikäli on vielä luottoa DHL:n reippauteen. Nyt sitten odotellaan koodin rekisteröitymistä Postin järjestelmään ja sitä kautta surkutellaan kun Posti hautoo pakettia 2-3 päivää ennen kuin voi alkaa haaveileen toimituksesta.

Josko sitä ensi viikolla saisi asennella uuden voimansiirron...

hcfreak
25.04.2017, 07.44
Eikös DHL tuo ihan kotia asti? Trakpak menee postille

ahmatti
25.04.2017, 09.13
Eikös DHL tuo ihan kotia asti? Trakpak menee postille
Käsittääkseni riippuu tilatusta toimituspalvelusta. Täällä Oulun korkeudella en muista millon viimeksi on DHL roudannut pakettia kotiin asti vaan aina on saanut lähipostista käydä noukkimassa. DHL:n seurantakin sanoo, että paketti siirretään Postin hellään huomaan:

The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: http://www.posti.fi/)

MPa
25.04.2017, 11.29
Tais saksas nousta alv.25% ainakin fillarien osalta :/

JackOja
25.04.2017, 11.32
Tais saksas nousta alv.25% ainakin fillarien osalta :/

Nousi vai? Onneksi ei haittaa täällä.

huotah
25.04.2017, 12.34
Boldastu olen kyllä eri mieltä. Itsekin sekä PayPalia että suoraa luottokorttimaksua olen käyttänyt ja molemmat hoituneet aina mallikkaasti, mutta... Nykyään käytän pelkästään PayPalia juurikin tuon maksuturvan, palautusten ja ongelmatilanteiden ratkaisun vuoksi. Se on todella paljon helpompaa käydä painamassa PayPal-tilillä nappia ja saada rahat takaisin, kun rueta itse säätämään myyjän kanssa jotain, mikäli ongelmia tulee.

Lisäksi kannattaa huomioida myös tietoturva. Itse en mielelläni tarpeettomasti levittele luottokorttitietojani eri toimijoille vaan käytän Paypalia, jolloin tiedot on tallennettu vain yhdessä paikassa.

Eikös DHL tuo ihan kotia asti?

DHL = paketti toimitetaan Postiin
DHL Express = paketti toimitetaan kotiin

Kyseessä on siis kaksi eri palvelua (ja tulosyksikköä), DHL on perinteinen postipakettipalvelu ja DHL Express on kansainvälinen kuriiripalvelu.

kuovipolku
25.04.2017, 13.46
Arvonlisävero on kuten yllä jo huomautettiin (tässä tapauksessa toimitus)maakohtainen (ja eri artikkeleilla voi eri maissa olla erilainen verokohtelu), joten se ratkaisee mikä on veroprosentti Suomessa

PS Tuommoinen uutinen on mennyt minulta ohi (mikä ei ole mikään ihme); onko antaa nopeaa linkkiä suoraan uutiseen tai vastaavaan? Saksassahan pyöräilyjärjestöt ovat jo pitempään ajaneet fillareille alempaa Steuersatzia sillä järkevällä perusteella että pyöräilyä kannattaa eri syistä suosia.

PPS "Steuersatz" tarkoittaa saksankielessä myös headsettia eli mikä se oli, ohjainlaakeria.

huotah
25.04.2017, 22.25
Saksan yleinen ALV on edelleen 19%. Haluaisin nähdä sen päivän kun tarkan markan saksalaiset antavat ALV:n nousta yli 30% tuosta vaan.

MPa
26.04.2017, 00.33
Tää tais olla mun hötkyilyä,käytän Airvpn yhteyttä nyt se on taas takaisin 19%, VPN tais muuttaa liikaa näitä maa oletuksia.Pitääpä seurata koska tämä muuttuu takaisin 25% ja missä maassa. Muutos ei ainakaa heti tapahtunut selainta päivittämällä joten kait on jotain viipeitä.Toinen ihmetyksen aihe tuli mieleen jos maksan vpn yhteydellä mikä alv. hinta menee? 19% 21%,24% vai 25% .3-4 tonnin kohdalla alkaa tuokin vero muutos tuntumaan.Kokeilin aiemmin päivällä kahdessa eri liikkeessä tätä vero muutosta ja molemmissa oli tuo 25%.Vika voi olla myös selaimessa Cromessa?En ole ennen törmännyt tämmöseen alv. sekoiluun vaikka olen käyttänyt jo monen vuoden ajan vpn yhteyttä surffaamiseen.

Jami2003
26.04.2017, 06.12
Alv menee toimitusmaan mukaan.

puppy
10.05.2017, 14.53
Hyvin toimi tämäkin, Saksassa ja Saksasta Suomeen tuuleennopiasti, sitten kestikin kuin nälkävuosi. Pitää ottaa ensi kerralla express

Control
11.05.2017, 18.09
Tosta dhl.stä kysyisin siis, et pitääks mun nyt roudata fillari postista kotia vai toisko posti sen kotia? Vasta muuttanut Hesaan ja kaveripiiri nolla, ni menee mielenkiintoseksi saada kämpille, jos postista pitää noutaa. Tai sit kasaan sen postin edessä.

BB Holland
12.05.2017, 09.17
Ei ole tarvinnut Dhl:n lähetyksiä postista hakea muistaakseni. Tavallisetkin kuriirit on tuoneet työpaikalle. Pari kertaa olen hakenut lentokentältä kun en ole ollut kotona.

Laissez Faire
12.05.2017, 13.00
Toissapäivänä pyörän tilauksen yhteydessä B-D teki varauksen luottokortille. Nyt näkyy tapahtumissa sekä varaus että osto ja kortin käyttöraja täynnä... Mitään seurantanumeroa lähetyksestä ei ole vielä kuulunut.

Venomi
13.05.2017, 20.55
Tilauksen tein 10.5 ja vasta tänään (13.5) kahdeksan aikaan illalla tuli seurantanumerot. Ei toimi vielä numerot, mutta ei tuolla kovin kiire näytä olevan näiden tilauksien kanssa. Tai sitten on hyvin kiire koska kevät.

Control
14.05.2017, 14.11
Mullakin meni se about 2 päivää ennen kun tuli tämä tracking link joka tuli ilta ysiltä ja siitä meni vielä päivä ennen kun kirjattiin mihinkään ja nyt on Neuwiedissä perjantaista lähtien. Jos tuo nyt tulis ens viikon aikana ni ois jees.

Control
18.05.2017, 19.16
No nyt se on sentään jo kaupungissa ja postissa lukee, että toimitetaan huomenna 14:00 mennessä. No kaksi miinusta A) oisin töissä tohon aikaan muutenkin, mutta saisin varmaan toimitettua töihin tuon, mutta B) lähden huomenna Tampereelle, joten tuo menee sitten postiin ja se onkin sitten toinen tarina miten saan sen kämpille. Postimies kiittää, kun yrittää tuoda pakettia.
Tarinan opetus: Hanki paypal tili jollon raha liikkuu nopeemmin ja paketti lähtee nopeemmin liikkeelle. Laita tulemaan kokonaan DHL.n kautta.

puppy
18.05.2017, 21.22
^ei sitä ainakaan mulla toimitettu, postista piti hakea vaikka kuinka aluksi luki noin

Venomi
19.05.2017, 13.28
Onko kellään muulla käynyt niin, että pyörä toimitetaan kotiosoitteeseen postin toimesta, mutta siihen samaan aikaan tilatut lisävarusteen mm. polkimet eivät ole paketissa? Tuleeko ne erikseen vai mikä tässä on nyt homman nimi. Muutenki pelkkää tuuripeliä että satuin justiinsa koiran kans oleen kerrostalon pihalla ku tuo postin jakelu-auto ajo pihaan. Ei sillä ollut minun puhelinnumeroa eikä avaimia alaoviin. Harmittaa kyllä että missä ne polkimet ja muut varusteet menee, ei pääse vielä testaan pyörää.

Viltro
19.05.2017, 13.49
Onko kellään muulla käynyt niin, että pyörä toimitetaan kotiosoitteeseen postin toimesta, mutta siihen samaan aikaan tilatut lisävarusteen mm. polkimet eivät ole paketissa? Tuleeko ne erikseen vai mikä tässä on nyt homman nimi. Muutenki pelkkää tuuripeliä että satuin justiinsa koiran kans oleen kerrostalon pihalla ku tuo postin jakelu-auto ajo pihaan. Ei sillä ollut minun puhelinnumeroa eikä avaimia alaoviin. Harmittaa kyllä että missä ne polkimet ja muut varusteet menee, ei pääse vielä testaan pyörää.
Itse tilasin fillarin ja läjän oheisen tavaraa.
Tulevat eri laatikoissa ja mulla tais tulla jopa eri kuriirilla.

Joka tapauksessa oheiskamat tuli päivää aiemmin, soittivat olenko kotona muttta oli aamutuuri viikko niin veivät frendille kenelle puhelimitse annoin valtuudet vastaanottaa kun itse olin siis töissä..

Itse fillarista ei kuulunut mitään soittoa, ilmeisesti kävivät oven takana samalla viikolla kun parin päivän päästä tuli lappu että voi noutaa postista paketin...

Laissez Faire
19.05.2017, 14.19
Soittivat postista maanantaille jakelua, kysyin voinko käydä tänään itse hakemassa ja sehän onnistui. Paketti oli kulmista rutussa, revennyt ja likaisia kengänjälkiä kylki täynnä, vaikka isolla luki että pystyssä kuljetettava... Onneksi näyttää että vaurioita ei ole pyörään kuitenkaan tullut.

Oheistilpehöörit oli samassa laatikossa mukana.

Luottokortiltakin poistui ylimääräinen maksuvaraus parissa päivässä joten ihan hyvät fiilikset puljusta tässä vaiheessa.

Venomi
19.05.2017, 17.02

Pienen selvittelyn jälkeen paketteja on kaksi ja kuriireja on kaksi ja tuohon postnordiin jolla on se toinen paketti ei saa millään yhteyttä. Ilmeisesti niilläkään ei ole ollut minun puhelinnumeroa tai sähköpostia jotka kyllä bike-discounttiin jätin että oisin päässy tuon alaoven avaamaan. Menee sitten ensviikkoon varmaan että saa tuo toisen paketin voi huoh.

Halloo halloo
22.05.2017, 12.07
^ B-D + Postnord = en suosittele. Yksi huono kokemus riitti.

Ghostrider
22.05.2017, 18.36
Postnordilla ei liene omia autoja eikä siten hoida kuljetuksia itse. Kokemus riippuu paljon Postnordin alihankkijasta. Ainakin Vantaalla toimii hyvin. Toimittavat myös iltaisin, mitä DHL ei tee täällä päin.

arctic biker
22.05.2017, 20.22
Tänne itäsuomeen pelaa oikein hyvin DHL ja Suomen Posti, mikä sen nimi nykyään onkaan. Muita toimittajia varon.

sähköläski
22.05.2017, 21.41
Tampereella postnord on pelannut oikein hyvin, (omilla autoilla) ainakin muista firmoista tilattujen tuotteiden kanssa. En muista kuka toimitti b-d:n paketin viimeksi.

JohannesP
07.06.2017, 11.30
Millä aikataululla täältä on lähiaikoina lähteny paketit matkaan? Sunnuntaina tilattu ja vielä ei ole mitään tapahtunut ja kaikkia tuotteita oli/on in stock.

Ei nyt viitti alkaa vielä pommittaan sähköpostilla aspaa kun luultavasti ruuhkaa näin kesän alussa. Silti hieman ihmetyttää hitaus, kun tottunut muissa nettikaupoissa nopeaan keräykseen.

The flying Chocobo
07.06.2017, 12.35
Minulle tuli vähän aikaa sitten roinat viikossa tilauksesta. Keräysilmoitus tuli pari päivää tilauksen jälkeen ja sitten ilmoitus, että paketti on lähtenyt matkaan vasta seuraavana päivänä kun olin jo paketin saanut. Siellä taitaa olla ilmoitusjärjestelmissä jotain hämminkiä.

Jukahia
07.06.2017, 12.36
Mulla meni 3 pv. viimeksi kun alkoi liikkua. 29.5 tilaus sisään aamupäivällä ja eka ruksi dhl:n seurannassa oli 1.6.-17, paketin sain hakea postista eilen.. 6.6.-17

Kanuuna
07.06.2017, 14.44
La 27.5. tilaus sisään, paketti matkaan ma 29. päivä. DHL:n kaveri toi ovelle pe 2.6. Mainioo toimintaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Just4fun
07.06.2017, 22.34
Perjantaina jätetty tilaus ja nyt keskiviikkona saaneet tavarat kasaan, olisiko jotain puuttunut. Muutenkin kun tuo ostoslista oli kasattu niin kokoajan jokin tavara oli loppu tai saapuu tietyllä päivämäärällä ja ei sitten saapunutkaan tai sitten saapui ja jokin toinen tuote loppui.

Huoleton
07.06.2017, 22.59
Hidastunut on tämän puljun pakkaustoiminta. 2-3 työpäivää on mennyt viimetilauksilla tilauksesta postitukseen.
Niiden käyttämä DHL-palvelu näyttää myös olevan hitaampi kun vaikka bike-componentsin tai r2:n. Vaikka postin mies tuo molemmat pihaan niin eri vauhdilla tulevat Saksasta. Oliko toinen express ja toinen priority tms.
Jok tap ennen pysty tilaan viikonloppuna niin että aika varmasti seuraavalla viikolla on perillä. Nyt menee yli viikko joka kerta.

Lenni
08.06.2017, 09.23
Joo ei ole Express palvelua saatavilla.. Kyselin viime tilauksen yhteydessä, josko rahalla olisi saanut vähän nopeampaa toimintaa, mutta ei kuulemma onnistu..

Tuokin tuntuu olevan arpapeliä koska tuovat perille ja koska jää postiin noudettavaksi.. Pari pakettia tälle keväälle kotiuttanut ja ensimmäisen toivat perille, mutta toinen meni suoraan postiin..

Raikku
08.06.2017, 21.03
Discount tosiaan nykyään hidastelee keräyksessä/lähettämisessä. Parin päivän jälkeen ei ole vielä dispats-ilmoa, kun taas components.de:stä toissayönä tehdystä tuli heti seuraavana päiväsaikana että jo tulossa.

FP3
08.06.2017, 21.18
Discount tosiaan nykyään hidastelee keräyksessä/lähettämisessä. Parin päivän jälkeen ei ole vielä dispats-ilmoa, kun taas components.de:stä toissayönä tehdystä tuli heti seuraavana päiväsaikana että jo tulossa.

On se jumalauta kovaa, ei auta muuta kuin tsemppiä ja koita kestää dispatsin kanssa:)

JohannesP
08.06.2017, 21.23
Tänään oli päivällä pakattu. Toivottavasti olisi lähtenyt matkaankin vaikka siitä ei viestiä ole tullut. Eli 3.5 työpäivää meni pelkästään tavaran keräykseen, kun sunnuntaina tehty tilaus. Vastaavasti maanantaina tehty tilaus Wiggleen, pakattu ja lähetetty samana päivänä. BC tehty tilaus eilen ja tänään lähti matkaan. Tuskin tarvii arvata mikä paketti tulee viimeisenä.

Eipä tarvi enään jatkossa tilata täältä jos on vaihtoehtoja. Ihan periaatteen vuoksi tuen mielummin sellaista nettikauppaa joka toimittaa tavaran mahdollisimman nopeasti eikä anna asiakkaan odotella pari viikkoa tavaran saapumista.

paaton
08.06.2017, 21.48
Tänään oli päivällä pakattu. Toivottavasti olisi lähtenyt matkaankin vaikka siitä ei viestiä ole tullut. Eli 3.5 työpäivää meni pelkästään tavaran keräykseen, kun sunnuntaina tehty tilaus. Vastaavasti maanantaina tehty tilaus Wiggleen, pakattu ja lähetetty samana päivänä. BC tehty tilaus eilen ja tänään lähti matkaan. Tuskin tarvii arvata mikä paketti tulee viimeisenä.

Eipä tarvi enään jatkossa tilata täältä jos on vaihtoehtoja. Ihan periaatteen vuoksi tuen mielummin sellaista nettikauppaa joka toimittaa tavaran mahdollisimman nopeasti eikä anna asiakkaan odotella pari viikkoa tavaran saapumista.

Aivan samallatavalla siltä wiggleltäkin välillä kestää tavaroiden lähettäminen 3 päivää, vaikka tavara olisi hyllyssä. Sama juttu bike24:n kanssa.
Bike components on ainoa, josta jokainen tilaus on lähtenyt viiveettä.

JohannesP
08.06.2017, 22.10
Satunnaista viivettä voi sattua mille tahansa nettikaupalle, mutta viimesimpien postausten perusteella voisi päätellä tätä hidastelua tapahtuvan useastikkin.

Viimeisen parin kuukauden aikana Wiggle, bike24, R2-bike ja BC ovat omalla kohdallani toimineet ripeästi ja kaikki paketit lähteneet matkaan viimeistään seuraavana päivänä. Hinta sen tilauspaikan kuitenkin ratkaisee, mutta jos se on mitätön niin ei mitään syytä tilata täältä kesken kauden ellei tilausta tarvitse heti käyttöön. Alunalkaen mietin et perinteiseen saksalaiseen ripeyden ansiosta saan tilauksen tämän viikon aikana kun viikonloppuna tilaan tai viimeistään ensi viikon maanantaina. Nyt on riski ettei koko paketti saavu edes ensi viikon aikana.

Taimo M.
13.06.2017, 17.32
Sunnuntaina tilasin.
Eilen(12.6.) vahvistus ja lähetys.

Huoleton
15.06.2017, 11.21
Taas sorruin tilaamaan täältä kun siellä on niitä halpoja runkoja.
Tilaus tehty lauantaina. Vieläkään ei dispatch-sähköpostia kuulu. Neljäs arkipäivä tilauksen jälkeen siis.

Taimo M.
16.06.2017, 19.38
Sunnuntaina tilasin.
Eilen(12.6.) vahvistus ja lähetys.
Tänään(16.6.) saapunut kohdemaan.
Rekisteröinti,
lajittelu,
rekisteröinti,
kuljetuksessa.
Arvioitu toimitusaika 19.6.2017 klo. 14:00 mennessä.

Taimo M.
19.06.2017, 14.43
Tänään(16.6.) saapunut kohdemaan.
Rekisteröinti,
lajittelu,
rekisteröinti,
kuljetuksessa.
Arvioitu toimitusaika 19.6.2017 klo. 14:00 mennessä.

Lähetys on kuljetuksessa.
Lähetyksen toimitus on viivästynyt, lähetys toimitetaan 1-2 työpäivän sisällä.

E: Saapuivat kuitenkin tänään(19.6.)

Huoleton
20.06.2017, 17.44
7 työpäivää meni lähettämiseen tällä kertaa. En tiedä oli vaikutusta että laitoin kuudennen päivän jälkeen paypal disputen. Viimeaikoina joka kerta hitaampi.
Tarvii koittaa pärjätä r2:lla ja BC:llä tästä eteenpäin. Jos haluan tavarat hitaasti tilaan ne CRC:ltä.

PorukkalenkkienMM-Mestari
20.06.2017, 21.24
Kyselin yhdestä pyörästä niin vastaukseen meni 3 päivää. Vastaus tuli lopulta, mutta mikä viive.

jone1
22.06.2017, 05.40
Tilaus tehty ke. 22.6 aamupäivällä ja paketti luovutettu dhl:lle saman päivän aikana.

Halloo halloo
23.06.2017, 13.10
Viime ke tilaus, tänään pe nouto postista. Eilen Postin lähetti "yritti" toimittaa. #%tut yrittänyt, kävi jossain lähimaastossa, muttei vaivautunut etsimään sisäänkäyntiä saati soittamaan. B-D:n toiminnassa ei sinänsä moitittavaa, syytän palvelutasoaan roimasti laskenutta Postia.

Jsavilaa
23.06.2017, 15.10
Nyt kevään aikana on hidastunu lähetysten lähteminen jos on vähänkään isompi (enemmän kuin 10 tuotetta) paketti. Tilaus 18.6. ja edelleen keräyksessä vaikka kaikki osat piti olla hyllyssä. Toinen pikkupaketti tilattu 20.6. ja tänään tuli lähetysvahvistus.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

peniini
25.06.2017, 23.12
Tilasin tavaraa 24.2. Sivujen mukaan geelejä piti olla varastossa, mutta kun sain tilausvahvistuksen, niin tuli ilmoitus, että niitä ollutkaan varastossa ja ne lähetetään myöhemmin. Parin viikon päästä kyselin asiaa ja ilmoittivat, että eivät pystykään toimittamana geelejä ja palauttavat summan (n. 12 €). Huhtikuussa tiedustelin supportista, että onko palautussumma tulossa jossain vaiheessa. Vastasivat, että näkyy seuraavalla credit card -laskulla. Sen jälkeen olen saanut laskun toukokuulta ja nyt kesäkuulta. Mitään palautusta ei ole tullut vieläkään. Näin Saksassa. Enpä taida tilata enää mitään.

extremist
30.06.2017, 12.32
Tilaus sisään ti 20.6. aamulla. Kypärä, hanskat, kaikenlaista pikkusalää, kaikki varastossa olevia. Lähti liikenteeseen to 22.6. illalla ja oli perillä to 29.6. Kaikki kunnossa.

T.K.
30.06.2017, 13.10
Viime ke tilaus, tänään pe nouto postista. Eilen Postin lähetti "yritti" toimittaa. #%tut yrittänyt, kävi jossain lähimaastossa, muttei vaivautunut etsimään sisäänkäyntiä saati soittamaan. B-D:n toiminnassa ei sinänsä moitittavaa, syytän palvelutasoaan roimasti laskenutta Postia.

Aina sama juttu DHL:n ja Postin kanssa... itte saat hakea. UPS tuo aina ovelle asti.

Halloo halloo
30.06.2017, 16.57
Aina sama juttu DHL:n ja Postin kanssa... itte saat hakea. UPS tuo aina ovelle asti.

Aiemmin DHL - Posti on minulla toiminut. Nyt oli kädetön (silmätön ja puhelimeton) lähetti liikenteessä. Laitoin palautetta Postille. Sain korvaukseksi postimerkkejä. Kiva.

T.K.
03.07.2017, 15.16
Aiemmin DHL - Posti on minulla toiminut. Nyt oli kädetön (silmätön ja puhelimeton) lähetti liikenteessä. Laitoin palautetta Postille. Sain korvaukseksi postimerkkejä. Kiva.

Alaovi lukossa 24/7 eikä postipate ikinä soita ku "yrittää toimittaa" (ei ees yritä). Sit saat aina hakea postista.

Blackborow
02.08.2017, 10.16
Eipä ole aiemmin ollut tarvetta palauttaa, mutta nyt tilatut vaatteet osoittautui kokomerkintäänsä nähden pieniksi, joten palautukseen meni ja se on tämän kaupan kohdalla harvinaisen helppoa. Vaateostoksissa kyllä tuokin täytyy huomioida jatkossa.

Zorbuli
02.08.2017, 14.08
Tänään 2.8. lähti tilaus sisään. Pientä sälää muutama rivi. Saas nähdä kauanko kestää. Kaikkia piti olla hyllyssä heti toimitettavissa. Pari kertaa tilannut ja molemmilla kerroilla toimitus kesti 2 viikkoa. Sama oli myös Bike24 kanssa.

noniinno
02.08.2017, 15.06
Itselläni tilaus saapui viikossa.

Zorbuli
08.08.2017, 12.23
Dodii, paketti on käsissä. Kerrankin toimi tuo toimitus järkevässä ajassa. Toinen paketti lähti tilaukseen sunnuntaina 6.8. Saa nähdä tuleeko sekin n. viikossa. Toivotaan. Pitäisi saada pyörä kuntoon että pääsee tienpäälle :)

Raikku
17.08.2017, 09.51
Tilattu erinäistä sälää eri fillareihin, nyt laitettu kuriirille ihan 1-2pv sisällä.

tikola
22.08.2017, 11.04
Alaovi lukossa 24/7 eikä postipate ikinä soita ku "yrittää toimittaa" (ei ees yritä). Sit saat aina hakea postista.

Samaa mieltä - keskellä päivää käy kotiovella, eikä löydä vastaanottajaa eikä soittele. Posti saisi kyllä lanseerata palvelun, jossa voisin pyytää viemään kaikki minulle tulevat paketit lähialepan smartpostiin ilman sen kummempaa kyselyä. Olisi kaikkien (myös Postin) kannalta pienempi riesa, kun selvittäisiin ilman kotiovella käyntiä. Tai onhan kai, jotain sinnepäin palvelua olemassa, koska olen sellaiset koettanut aktivoida, mutta kun se ei kaikille pakettityypeille päde.

No ensi kerralla kokeilen sitä DPD palvelua, josko sen hoitaisi matkahuolto ja homma toimisi hyvin. Bike Discountilla ei ollut tässä osaa eikä arpaa vaan heiltä paketti lähti seurannan mukaan ihan mukavasti alle kahden vuorokauden matkaan, mutta sitten se siirtymä Saksasta Suomeen ja minulle Vantaalle (joka ei ole kaukana Postin logistiikkakeskuksista) otti sitten aika monta päivää. Toki välissä oli viikonloppu, mutta sitäkään en tajua miksi postin kotipakettien jakelu pysäytetään viikonlopuksi aina täysin. Sehän olisi se aika kun ihmiset ovat kotona. Eli toinen ilmainen vinkki - yksityishenkilöille kotiosoitteisiin menevää kotiinkannettavaa tavaraa kannattaisi ehkä yrittää jakaa myös viikonloppuna. Olisi paremmat saumat saada se vietyä kerralla, kun ihmiset ovat enemmän kotona. Luulisi että sillekkin tulee hintaa kun huvikseen ajellaan pitkin seutuja ja ei onnistuta viemään tavaraa perille ja sitten kuskataan se jonnekkin toisaalle.

H. Moilanen
22.08.2017, 11.55
Posti saisi kyllä lanseerata palvelun, jossa voisin pyytää viemään kaikki minulle tulevat paketit lähialepan smartpostiin ilman sen kummempaa kyselyä.../clip/ ... mutta kun se ei kaikille pakettityypeille päde.
Automaatissa on kokorajoite, eli ihan kaikkea ei maattin saa vaikka mitä tekisi. Muuten ohjaus kyllä toimii varsin aukottomasti.

...mutta sitäkään en tajua miksi postin kotipakettien jakelu pysäytetään viikonlopuksi aina täysin.
Kustannussäästö. Lauantailisää ei haluta maksaa. Monopoliasemassa olevan toimijan ei tarvitse panostaa palveluun.

Raikku
22.08.2017, 19.02
Missähän ajassa tuolta pitäisi tulla vastaus kun laitoin emailin että tuotteita puuttui? Eilen joskus 11-12 aikoihin ja mitään vastausta ei ole tullut.

marttpe
22.08.2017, 19.46
Missähän ajassa tuolta pitäisi tulla vastaus kun laitoin emailin että tuotteita puuttui? Eilen joskus 11-12 aikoihin ja mitään vastausta ei ole tullut.

Itse laitoin kyselyä kesäkuun 24 päivä ja heinäkuussa pari kertaa (odottelin aina ilmoitetun 4-7 päivän vastausajan). Vastasivat elokuun 8 päivä kesäkuussa koskevaan kysymykseeni.

Itse koen, että ei kovin joutuisaa. Varsinkin kun kyse oli heiltä ostetusta vajaan tonnin rungosta, jossa oli hivenen teknisiä haasteita.

Kieltämättä mielessä ehti käydä hieman negatiivisia ajatuksia.

Hapro
22.08.2017, 20.48
Itsekin olen nyt odotellut tilausta ja vastausta monta viikkoa. En suosittele tilaamaan tällä hetkellä. Aiemmin ei ole ollut ongelmia.

Poy
22.08.2017, 22.13
Ei kyllä mitään emailia kannata lähetellä.
Siellä on ihan oma sivu, jonne käydään tekemässä reklamaatiot tai jos jotain haluaa palauttaa. Varmaan sinun ja BD:n kannalta nopein ja tehokkain tapa toimia.

Yleensä itsellä pahimmat viat (väärä tuote) tulleet silloin, kun jotkut kesätyöntekijät olleet tuuraamassa.

marttpe
23.08.2017, 06.18
Siellä on ihan oma sivu, jonne käydään tekemässä reklamaatiot tai jos jotain haluaa palauttaa. Varmaan sinun ja BD:n kannalta nopein ja tehokkain tapa toimia.

BD sivustolla oleva oma palautelomake ei omalla kohdalla jouduttanut yhtään, kaksi reklamaatiota tein sitä kautta. Näistä ei jää itselle alkuperäistä viestiä, eikä liitteiden lisääminen onnistunut.

Mikäli kyselyt koskevat ostokorissa tai sinne mahdollisesti meneviä tuotteita, niin vastaus tulee oman kokemukseni mukaan nopeasti.

En halua liikaa moittia; olen kuitenkin itse ostanut paikasta vuosien saatossa kaksi kokonaista pyörää ja kolme runkoa, sekä sälää sen verran, ettei vaimolle kannata mainita. Mutta jälkipuinnit firman kanssa ovat ajallisesti raskaita. Soittamalla lienee selviäisi parhaiten.

Hapro
23.08.2017, 22.24
Itsekin olen nyt odotellut tilausta ja vastausta monta viikkoa. En suosittele tilaamaan tällä hetkellä. Aiemmin ei ole ollut ongelmia.

No nyt tuli ilmoitus, että tilaus on pakattu.

Raikku
23.08.2017, 23.09
Täytyy näin itse korostaa että tähän asti ei ole koskaan mitään ongelmia ollut tai tarvinnut mitään vaihtaa ja kaikki on tullut. Nyt ensi kertaa ihan selkeästi oli puutetta, piti tulla jämäfillariin Tektron V-Jarrupari ja 2.1-kahvat, eikä tullut kuin takajarru, siitäkin puuttui nuudeli ja haitari. Pultteja ei kai pitäisikään olla, mutta vaikeaa alkaa fillariin laittamaan kun se etujarru ja ne kahvat puuttuu...

Raikku
07.09.2017, 09.59
Vähän heikosti on kyllä nyt itselläkin tuo homma edennyt. Nyt kolmas viikko menossa ilman mitään vastausta, laittanut asiasta 2 mailia siihen info@ jne, ja yhden tein nettisivun lomakkeella, mitään muuta vastausta en noista ole saanut kun sen autoilmoituksen että ovat saaneet viestin.

Viimeksi laitoin että tähän asti about 5-10v aikana(mitä tuolta esim tilaillut) kaikki tilaukset olleet ok, mutta ei kai nyt suunta ole menossa siihen että liikkeensä palvelu/luotettavuus huononee, kuten joissain firmoissa jo kauan ollut.

Raikku
14.09.2017, 17.30
Nyt näyttää vähän huonolta reklamaation suhteen, mitään yhteydenottoa/viestiä en ole firmasta saanut. Sääli sinänsä kun ollut muuten niin monta vuotta ykkösliike. Näinkö pitää sitten lopettaa tuolta tilaaminen.

jukra
14.09.2017, 18.37
Nyt näyttää vähän huonolta reklamaation suhteen, mitään yhteydenottoa/viestiä en ole firmasta saanut. Sääli sinänsä kun ollut muuten niin monta vuotta ykkösliike. Näinkö pitää sitten lopettaa tuolta tilaaminen.

En sulkisi pois että asiaan on kuitenkin reagoitu, jatkavat vain hyväksi havaitulla asiakaspalvelulinjalla. Ekoja osatilauksia kun BD:n kautta tein n. 7-8v sitten niin jotain krääsää oli jäänyt paketista pois. Pistin tietty reippaana poikana spostia perään ja kerroin mitä oli jäänyt uupumaan. Mitään ei kuulunut takaisin spostiin ja alko jo hermostuttaa, yksi päivä olikin yllätys postilaatikolla kun puuttuvat osat oli tullut. Sitä vastausta spostiin ei ole tullut vieläkään :)

Jukahia
15.09.2017, 09.00

Samaa toimintaa itsellä, 17.8.-17 laitoin postia ja joka viikko muikkaria tämän jälkeen samalla issue numerolla, niin ei ole mitään perään kuulunut. Kyseessä uusien Lake kenkien jumissa olevat Boa kiristimet... Viikon alussa laitoin postia suoraan Boa:lle eurooppaan josta lähti korjausosat seuraavana päivänä matkaan.

Ottaisi kyllä päähän jos kyseessä olisi esim, jtn vikaa uudessa fillarissa jne... Kun nytkin kengät ovat olleet hyllyssä 2,5vk, kun toinen boa lakkasi toimimasta kokonaan-

jakkok
15.09.2017, 19.16
Parin lenkin jälkeen sain radonista korvakkeen solmuun. Aspaan kyselyä s-postilla ja samantien tuli linkki oikeaan osaan. Taas oli tavarat viikossa kotona.
On toiminut tännepäin.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Polla
20.09.2017, 03.04
Huoh. Tilasin kiekot + jarrut + jotain sälää tiistaina 13.9.

Maanantaina tuli vasta ilmoitus että paketti on DHL:llä ja ovat nyt näköjään saaneet liikutettua sitä 182 kilsaa kansainväliselle hubille. kauankohan menee että päätyy tänne Malagaan saakka :D

Toivottavasti ovat edes osanneet pakata oikeat tavarat laatikkoon.

ytte07
21.09.2017, 11.59
Viime pe tilaus sisään ja juuri äsken postimies Pate toimitti laatikon ovelle. [emoji847]

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Poy
10.10.2017, 17.24
Hyvin toimii rikkoutuneen tuotteen palautus ja informaatio kulkee.
Ensin tein vikailmoituksen, jossa oli kuva tuotteesta. Heti tuli automaattinen maili tästä. Parin päivän päästä käskivät lähettää tuotteen heille, jonka edelleen toimittavat valmistajalle. Kun paketti oli saapunut Saksaan tuli tästä minulle heti maili ja kertoivat seuraavasta vaiheesta. Nyt paketti meni taas Englantiin ja kun uusi tuote oli Saksassa tuli tästä taas minulle mailia. Tänään paketti sitten vihdoin minulla.

Pexxi
17.10.2017, 20.35
Taitaa tääkin toimia taas normaalisti kun ke tilaus ja tänään ti perillä. Eipä noilla olisi ollut edes kiire. JumboJimiä 4,4-koossa muuten aika hyvään hintaan, 50 €/kpl. Ja kaposempaa vielä halvemmalla.

Premnas
05.12.2017, 21.05
Tulihan täältäkin sitten tilattua pientä tarviketta. Toissaviikonloppuna tilasin, paketti lähti matkaan 28.11. ja paketti oli kotona perillä 4.12. Ei ainakaan mulla valittamista, laatikko hyvin pakattu ja tavarat niin kuin piti.

noniinno
05.12.2017, 21.18
Bike-discountissa ilmeisesti kiirusta, reklamaatioviestiin vastaaminen kesti lähemmäs neljä viikkoa.

Mohkku
06.12.2017, 08.37
Hiukan tökkii, kun maksettu paketti on kateissa.

"Please note, all emails are processed by the date received, this can take about 48 hours.

Depending on the subject some answers may take longer.

We thank you for your understanding."

kimmu
07.12.2017, 10.08
Itselle kesti pari kuukautta, kun vastasivat reklamaatio viestiin lampusta. Samoja toimittatomia Radon lamppuja ilmeisesti ollut muillakin.
Ei voi suositella kauppaa.

Mohkku
07.12.2017, 10.54
Sain vastauksen (ei varsinainen reklamaatio, vaan kysely kateissa olevasta lähetyksestä) viikossa ja olihan siitä apua, kun sain Postin seurantakoodin. Silti edelleen homma tökkii. Tavarat kerättiin 21.11.17, paketti lähti Saksasta 22.11.17 ja luovutettiin Postille 23.11.17. Perillä se ei edelleenkään ole, mutta asiakaspalveluun soiton ja seurantakoodin avulla selvisi, että 4.12.17 Postin mukaan lähetyksen tiedoissa on havaittu epäselvyyttä ja asiaa aletaan selvittää ehkä tänään (seurantatiedon mukaan 4.12.17 selvitetään eli siinä viestissä ainakin 3 pv otettiin etunojaa). Soitto ei kuitenkaan saanut aikaan sitä, että kun sisältö ja vastaanottaja on selvillä, pakettia voisi edes noutaa lajittelukeskuksesta saati laittaa jakeluun. Ennuste jakelusta on, jos kaikki menee hyvin, 11.12.17. Vielä en tuohon usko.

Tällä hetkellä ainoa kiinnostava asia on se, onko moka Bike-Discountin, Saksan DHL:n vai Postin syytä. BD:n sähköposteissa osoitetiedot on oikein. Asiakkaan näkökulmasta katsottuna ketju ei kuitenkaan toimi, oli syy kenen tahansa. Samaan aikaan tilattu lähetys Bike24:sta tuli perille reilussa viikossa (kuljetusfirmana DPD Suomessa ja Saksassa) ja Duracelldirectistä tilattu akku vajaassa viikossa (DHL Englanti + Suomi). Bike-Discountin tilauksesta on nyt siis aikaa vajaat 3 viikkoa.

Mohkku
09.12.2017, 09.16
Kuulemma lähettäjä eli BD ei ole laittanut pakettiin tulliselvitystä ja sitä Posti nyt odottelee. Se ei kelpaa, että lähetän Postille tilauksen, josta ilmenee paketin sisältö eli että ei sisällä mitään tullia kiinnostavaa. Varmaan ainakin viikko siis menee, että tuollainen paperi BD:stä saadaan päätellen kaupan nopeudesta vastata sähköposteihin. Ei hyvä.

Hippo04
09.12.2017, 09.27
Häh? Eihän EU:n sisällä mitään tulliselvityksiä tehdä.

Jami2003
09.12.2017, 22.02
Häh? Eihän EU:n sisällä mitään tulliselvityksiä tehdä.Ehkä B-D on alkanut etämyymään viinejä :)

Mohkku
10.12.2017, 08.20
En tiedä, mistä oikeasti on kyse, kun en viinejä BD:stä tilannut. Noin postista minulle kuitenkin kerrottiin, eikä posti voi tietää, onko paketissa Deoren vaihtaja vai viinipullo. Ehkä jossain paperissa pitää olla rasti ruudussa, ettei ole tullattavaa.

Ai niin, pitäisi lähetyksessä olla myös yksi Camelbakin pullo. Ehkä siihen joku innokas tarttui ymmärtämättä, että pullon ainakin pitäisi olla tyhjä. Voihan jollekin olla täysin mahdoton ajatus, että joku suomalainen muka tilaa tyhjän pullon ulkomailta. Toisaalta tilattujen tavaroiden n. 3 kilon yhteispaino ei kovin suuren viinalastin salakuljetusta tullin ohi mahdollista.

Monta epäselvää asiaa tähän liittyy. En tunne menettelyjä, mutta erikoiselta tuntuu myös se, että paketti odottaa Postin lajittelukeskuksessa, ei tullissa, jos tulliselvityksen kanssa on ongelmaa. Luulisi talousvaikeuksien kanssa painivalla firmalla olevan tuottavampaakin tekemistä kuin selvittää tällaista asiaa. Ainoa selkeä asia on, että eu:n hyvät perustavoitteet osataan terrorisoida byrokratialla.

H. Moilanen
12.12.2017, 12.34
Posti perseilee omiaan tai B-D on epähuomiossa ilmoittanut sisällön tullattavaksi. Epäilen ensimmäistä vaihtoehtoa.

Mohkku
12.12.2017, 13.08
Samaa epäilen minäkin, koska kolme kertaa olen Postin asiakaspalveluun soittanut ja kysynyt paketin tilannetta ja kolme kertaa saanut erilaisen vastauksen. Ainoa yhteinen nimittäjä on ollut se, että ns. asiakaspalvelija ei ole voinut asialle mitään tehdä.

Mohkku
14.12.2017, 14.07
13.12.17 posti toi paketin, syy viiveeseen jää hämäräksi. 3,5 vk tilauksesta toimitukseen. Toivottavasti oli harvinainen poikkeus tuon liikkeen toimituksissa.

TERU
15.12.2017, 07.27
Juomapullo voisi hyvinkin selittää viivettä. Samasta kaupasta tilasin tavaraa ja tulin laittaneeksi TT paikkarasian pakettiin, jossa liimatuubi, viivettä tuli siihenkin, tais olla tupla normiin viikkoon. Kerran tuli briteistä paketti kolmessa viikossa, siihen en keksinyt muuta syytä kuin brittien pitkät teetauot, koska se viipyi RMn osuudessa.😁

Mohkku
15.12.2017, 09.55
Varsin päihdyttävää sisältöä lähetyksessä tyhjästä pullosta huolimatta oli, kun lähetysluettelossa lukee mm. Dt Swiss, Deore Xt jne... Luultavasti joku elämäänsä turhautunut tullivirkailija tulkitsi lakia hiukan väärin.

TERU
15.12.2017, 13.08
Camel viittaa tupakkiin ja pullo alkomahooliin, kun kone miettii sisältöä, voipihan tullihenkilökin päätyä noihin, kun pyöräala ei kiinnostuksen ylimmällä asteella.😁

Blackborow
15.12.2017, 22.26
Vasta tuli kaverille paketti, jossa oli nesteitä varmaan 6 litran edestä. Pari litkupönikkää ja Muc-offia iso pönttö. Eipä nuo siihen puuttuneet.

Antza44
19.12.2017, 12.31
Torstaina iltapäivästä tilaus sisään. DHL/Postilla tänään Ti jaettiin jo kotiin. Uudet enkat tuolta. Itellakin kerkes jo päivän hautoa tuohon, kun Sunnuntai iltapäivällä oli jo lajiteltu.

ArtoR
03.01.2018, 13.25
Oletteko huomanneet tällaista ilmoitusta joissain tuotteissa: "Due to legal restrictions this product can't be send to your chosen delivery country"
Ainakin joissain Schwalben renkaissa on tuo. Hassua, kun bike-components:sta saman renkaan tilaus onnistuu.

H. Moilanen
03.01.2018, 14.55
^Heitäs linkkiä. Nopealla selaamisella en Schwalben renkaista tuollaista rajoitetta löytänyt.

JackOja
03.01.2018, 15.00
^en minäkään, millä valitulla toimituskohdemaalla tuo ilmoitus tulee?

ArtoR
03.01.2018, 15.10
https://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-marathon-winter-240-spikes-28-x-1%2C35-wire-67795?currency=1&delivery_country=39

JackOja
03.01.2018, 15.14
^tosiaan, no jopas on. Nopeesti kelailtuna vaikuttaisi siltä, että tuo rajoitus koskee Schwalben nastarenkaita.

Olisko Schwalben maahantuoja harmistunut kun tuotteita ostetaan halvemmalla muualta kuin jälleenmyyjiltä?

Ensin ajattelin että olisit epähuomiossa valinnut toimitusmaaksi Saudi-Arabian tms. eikä sinne voisi toimittaa renkaita, joiden mallinimi on uskonnon vuoksi jotenkin törkeä tmv.

H. Moilanen
03.01.2018, 15.24
Yhteinen nimittäjä taisi löytyä. Taittuvia renkaita saa Suomeen, vaijeriversioita ei. Lainsäädännön tai sopimusteknisten asioisen sijaan kyseessä taitaa olla rahtihinnoittelu. Vaijerikylkinen rengas on pääasiassa halpa tuote ja oletettavan pienellä katteella myytävä. Taittumaton rengas vaatii ison pakkauksen ja rahdinkuljettaja saattaa rokottaa sellaisesta lisäpalvelusta isolla hansikkaalla. Asiakkaalta perittävä rahtikulu 9,90 eur ei taida kirjekuorta suuremmassa pakkauksessa milloinkaan kattaa todellista rahtikulua.

L: Ei koske ainostaa Schwalbea. Samaa herjaa antaa Continentalista, Michelinistä...

JackOja
03.01.2018, 15.30
Yhteinen nimittäjä taisi löytyä. Taittuvia renkaita saa Suomeen, vaijeriversioita ei. ...

L: Ei koske ainostaa Schwalbea. Smaa herjaa antaa Continentalista, Michelinistä...

^joo. Miksiköhän ne mussuttaa legal restrictions -mussutusta eikä kerro niinkuin asiat ovat? Syy tavallaan vieritetään kohdemaan lainsäädännölle.

EDIT: kokeilin muutamia maita, Ruotsiin(!), Albaniaan, Barbadokselle, Brasiliaan, Norjaan(!), Samoalle, Viroon(!) onnistuu ja vaikka mihin muuallekin... ainoat löytämäni, joihin ei pysty lähettämään ovat Suomi ja Venäjä :D

H. Moilanen
03.01.2018, 15.50
Helpoin selitys...

MRa
03.01.2018, 21.07
Sinänsä joo harhaanjohtavaa mut kyl mää vallan ostan taittuvakylkisiä....

Sent from my iPad using Tapatalk

kempula
30.01.2018, 00.36
Jos tuolta tilaa pyörän niin tuleeko se kotiovelle?

TERU
30.01.2018, 06.31
Kotiovelle ovat tulleet pienemmätkin, kun käyttää DPL toimitusta. Vastaanottaja täytyy olla paikalla. Takuuta asialle en anna.

Vai missä järjestyksessä noi kirjasimet olikaan?
Eiku DPD piti olla puukstaavit, jos vaikka kysyjä ymmärsi kaikesta sekoilusta huolimatta...

jakkok
13.03.2018, 18.39
Ompahan takuuvaihtokin tähän firmaan kokeiltu ja meni kyllä kivuttomasti. Pakettikortin (palautukseen) tulostin tilaushistoriasta ja laitoin jarrukahvan heille.
BD:stä ostamastani pyörästä oli jostain kumman syystä öljysäiliön muovisaranat murtuneet Maguran jarrusta. Ei tietoa miksi eikä kahvassa näkynyt mitään iskujälkiä tms. Ajattelin ettei menisi takuuseen, mutta pyysivät lähettämään jarrun tarkastukseen ja nyt tuli ilmoitus, että laittavat uuden tuotteen takuuvaihtona.
Kiva.

The only right bike is that one you don't own

pöökke
13.03.2018, 21.36
Toissa viikonloppuna tilattu pyörä ja kilkkeet tuli hyvin pakattuna ja ehjänä perille yhdessä viikossa ja kahdessa päivässä. Toimitusvaihtoehtona oli pelkästään DHL ja Suomen päässä toimituksen hoiti Posti kotiovelle asti.

kauris
13.03.2018, 21.44
Yhteinen nimittäjä taisi löytyä. Taittuvia renkaita saa Suomeen, vaijeriversioita ei. Lainsäädännön tai sopimusteknisten asioisen sijaan kyseessä taitaa olla rahtihinnoittelu. Vaijerikylkinen rengas on pääasiassa halpa tuote ja oletettavan pienellä katteella myytävä. Taittumaton rengas vaatii ison pakkauksen ja rahdinkuljettaja saattaa rokottaa sellaisesta lisäpalvelusta isolla hansikkaalla. Asiakkaalta perittävä rahtikulu 9,90 eur ei taida kirjekuorta suuremmassa pakkauksessa milloinkaan kattaa todellista rahtikulua.

L: Ei koske ainostaa Schwalbea. Samaa herjaa antaa Continentalista, Michelinistä...

Bike-components.de toimitti samalla normaalilla 9,9 euron postikululla vaijerirenkaitakin. Tilasin muutaman sellaisen nimittäin rouvan ja kaverin rouvan kauppapyöriin. Sillein keskeltä teipillä lyttyynhän ne ne pakkaa, jotta paketin muoto ei ole niin leveä (kuutio), vaan enemmän sellainen pitkulainen. Melko iso ja painava paketti sieltä kyllä tuli, kun mukana 4 taittumattoman lisäksi oli taittuvakylkistä maastorengasta, litra litkua, geelejä, yms yht. 270 eurolla.

Siitä onkin aikaa, kun olen Bike-discountista tilannut. Aikanaan se oli mun suosikkipaikka. Postikulut olivat pienemmät (5,90 muistaakseni), hinnat yleensä halvimmat ja valikoima paras. Ja alvi 19 %. Sitten he uusivat sen tilausjärjestelmänsä (sotki aluksi kaiken), nostivat hintoja ja huononsivat valikoimaansa. Saksan ykköseksi onkin noussut Bike-components ja muut useimmin käyttämäni ulkomaan kaupat ovat wiggle ja niin ikään todella pitkään palvellut crc. Crc oli välillä jotenkin alamaissa ja kallis mutta ovat mielestäni jälleen viime vuosina olleet kilpailukykyisiä joissain tuotteissa. Suojat ja kypäräthän ovat poikkeuksetta halpoja saarivaltioissa, kun niiden alvi on siellä nolla.

Mutta aina montaa kauppaa sitä käyttää kaiken kaikkiaan. Mainittujen lisäksi ainakin Rosea, Bike24:ää, Superstaria, Canyonia, kotimaasta erityisesti yläfemmaa, aikanaan myös evanssia, merliniä, jotain ruotsalaista jne

Mikko-Petteri
15.03.2018, 14.29
Ei ole ensimmäinen kerta kun Bike-Discountilta tilaan mutta nyt kävi jännästi...

Onko kenellekkään muulle käynyt niin että tilatessa Bike-Discountilta niin vaikka omasta mielestä tilauksen tekeminen meni oikein niin uutta tilausta ei rekisteröity tai maksu ei lähtenyt (Paypal)?

Huoleton
15.03.2018, 16.44
Siinä tulee muistaakseni paypal-maksusivun jälkeen vielä se ostoskori näkyviin ja pitää vielä kerran painaa Buy tai Confirm tms.
Eli vastaan kysymykseen kyllä. Ja ei myöskään ollut eka kerta kun tilasin sieltä.

jakkok
15.03.2018, 18.51
^^ On käynyt juuri noin. Siis tein tilauksen kyllä ihan päätyyn asti, mutta tilausta ei tullut order historyyn eikä kyllä rahatkaan lähtenyt... Normaalisti aukeaa se order confirmed ikkuna tms, niin tuossa bugi tapauksessa heitti muistaakseni etusivulle.

Tein heti perään saman tilauksen uusiksi ja silloin toimi normaalisti.

Twinning
16.03.2018, 19.32
Bike-components.de toimitti samalla normaalilla 9,9 euron postikululla vaijerirenkaitakin. Tilasin muutaman sellaisen nimittäin rouvan ja kaverin rouvan kauppapyöriin. Sillein keskeltä teipillä lyttyynhän ne ne pakkaa, jotta paketin muoto ei ole niin leveä (kuutio), vaan enemmän sellainen pitkulainen. Melko iso ja painava paketti sieltä kyllä tuli, kun mukana 4 taittumattoman lisäksi oli taittuvakylkistä maastorengasta, litra litkua, geelejä, yms yht. 270 eurolla.

Nyt toimittavat jälleen vaijerirenkaita Bike-Discountistakin, normaaleilla kympin postikuluilla. Mikä lie mietintätauko oli muutaman kuukauden ajan.

Mikko-Petteri
17.03.2018, 09.32
Siinä tulee muistaakseni paypal-maksusivun jälkeen vielä se ostoskori näkyviin ja pitää vielä kerran painaa Buy tai Confirm tms.
Eli vastaan kysymykseen kyllä. Ja ei myöskään ollut eka kerta kun tilasin sieltä.

Niin oli, vielä viimeisellä sivulla piti "Buy" napikka etsiä.
Nyt sitten mielenkiinnolla odotettaan minkalainen on Suntourin halppis budjetti keula. :p

foam
29.03.2018, 07.36
Mitenkä täällä toimii toi Best price juttu?

ReissuReino
13.04.2018, 10.56
Nyt kävi ekan kerran hassusti Bike-Discountin kanssa. Eilinen tilaus lähti liikkeelle samantien ja varaus tehty kortille. Tänään ilmestyi seuraava varaus kortille ihan eri summalla. Asiakaspalvelun automaattinen vastaus lupasi vastausta vienoon kyselyyni 4-7 päivän kuluessa. Toivottavasti luottoraja riittää jos näitä varauksia alkaa tulla enemmän, pankki ei voinut mitään tässä vaiheessa kun ei ole edennyt vielä varsinaiseen veloitukseen.

Yllättävän nopeasti asia kuitenkin selvisi kun Bike-Discount vastasi :) Luottokortilla näkyy erilliset varaukset kun Bike-Discount oli jakanut tilauksen kahteen osaan, veloittanut uudestaan toiseen osaan menneet tavarat sekä hyvittänyt alkuperäistä tilausta. Toivottavasti parissa päivässä luottokortin varaukset oikenevat.

Raikku
15.04.2018, 21.55
Tietääkö kukaan onko bd:llä mitään asennuspalveluita, esim rungon suhteen vaikka headset ja bb suoraan kiinni? Nimittäin sivultaan ei sellaisesta mainintaa löydy vaikka kuinka etsisi. Toki viosi sieltä kysyä, mutta miksi jos joku suoraan tälläisellä foorumilla tietää/on itse jo asian selvittänyt.

elasto
15.04.2018, 22.51
Tietääkö kukaan onko bd:llä mitään asennuspalveluita, esim rungon suhteen vaikka headset ja bb suoraan kiinni? Nimittäin sivultaan ei sellaisesta mainintaa löydy vaikka kuinka etsisi. Toki viosi sieltä kysyä, mutta miksi jos joku suoraan tälläisellä foorumilla tietää/on itse jo asian selvittänyt.

https://www.bike-discount.de/en/shop/assembly-works-275/l-24

Teemu H
10.05.2018, 10.59
Note to self: Älä tilaa täältä.

Erehdyin taas tilaamaan, eivätkä viikossa saa pakettia edes lähtemään. Vertailun vuoksi Bike24:n ja R2-biken paketit tulivat melkein samassa ajassa perillekin. Varmaan joku palikka puuttuu, vaikka kaiken piti olla varastossa, ja eivät jaksa ilmoittaa asiakkaalle. Hyvä kommunikaatio pelastaisi paljon.

Lukija5
06.06.2018, 20.57
Mitäs halpaa ja kivaa täällä olisi tarjolla?

Nimimerkillä en haluisi maksaa tuota 9,95 € postituskulua ilman että ostoskori tavaraa täynnä. Jotain kuitenkin unohtuu..

JackOja
06.06.2018, 22.19
Laita ny ketjuja, rattaita, jarrupaloja, laakereita, renkaita ynnä muuta kulutustavaraa paljosti pakettiin.
Pitäähän toi kymppi jotenkin tienata.

manezi
13.06.2018, 20.20
Kyllä tuolta pyörä ainakin nopeasti DHL:n käsiin nytkähtää. Tilausta sisään 8.6, saldot keltaisella, 10-14pv varoittelee ajaksi. 12.6 ilmeisesti pyörä saapuu koottavaksi ja 13.6 eli tänään puolilta päivin se onkin jo DHL:n käsissä. Joskohan tästä juhannukseksi pääsee jo sähköllä maastossa huristelemaan.

Onneksi tiedossa on pidempi vaellus niin ei tule tuota seurannan sivua jatkuvasti tuijoteltua. Erittäin hyvät kokemukset kyllä jopa keltasaldoista fillaria tilatessa!

MrLure
24.06.2018, 14.06
Onkos muilla ollut viimeaikoina ongelmia yhteydenpidossa tuonne BD:n suuntaan? Itsellä kuukauden vanhasta Radonista runko hajalle ja laitoin emailia 11.6. heidän reklamointi-osoitteeseen. Autoreplynä ilmoittivat sähköpostiruuhkasta ja että vastaus voi venyä 4-7 päivää. No parin päivän jälkeen pyysivät lisäkuvia tapauksesta ja niitä pistinkin ja sain vain vastauksen 14.6., että palaavat asiaan ASAP. Nyt tuosta viestistä mennyt kymmenen päivää ja en ole muuta infoa aiheesta saanut. Kyselin vielä perään, että millä mallilla asia on ja ei mitään vastausta. Eivätkä ole mitenkään infonneet kysymyksiini tai siihen kuinka asia hoidetaan.

Alkaa tulla jo olo että WTF ja pitäisiköhän ottaa yhteyttä suoraan Radoniin? Mielestäni melko luokatonta asiakaspalvelua ja oikein ihmetyttää tuo touhu, kun alkuperäinen pyörän tilaus ja sen toimitus sujui niin hienosti ja nopsasti kuukautta aikaisemmin.

foam
25.06.2018, 09.13
Kuinka kauan täältä kestää paketin lähettäminen?

JackOja
25.06.2018, 09.35
Kuinka kauan täältä kestää paketin lähettäminen?

Kyllä nää aika kauan jahkailee ennenkuin saavat lähtemään. Usein menee seuraavaan päivään.

Sitten ~viikon verran matkalla, riippuen osaltaan myös loppupään jakelijastasi.

foam
25.06.2018, 09.44
Kyllä nää aika kauan jahkailee ennenkuin saavat lähtemään. Usein menee seuraavaan päivään.

Sitten ~viikon verran matkalla, riippuen osaltaan myös loppupään jakelijastasi.Viikon verran ollu vasta lähtemässä.
Eli varmaan menee vielä toinenkin ennen lähtöä

Jami2003
25.06.2018, 10.27
Mä kai sitten tilaan helppoja tavaroita kun viikossa on tavarat olleet jo pyöriä lukuunottamatta kotona.

jakkok
27.07.2018, 13.32
21.7 lauantaina tilaus sisään ja 27.7. Perjantaina postikuski luovutti paketin.

Anok
07.08.2018, 23.26
Lauantaina tilasin ja maanantaina lähti matkaan paketti. Seurannan mukaan posti toimittaa suomessa, valitsin halvimman kyydin joka oli dhl.

Routajuna
08.08.2018, 16.15
Lupasin juuri itselleni että tätä kauppaa en käytä enää ikinä. Tavara voi olla halpaa, mutta jos odottamisen aiheuttamalle ärsytykselle laskee minkäänlaista nollasta poikkeavaa hintaa niin reisille meni.

Tilasin tilpehööriläjän toukokuussa tänä vuonna, ihan perus renkaita, työkaluja yms. pientä kivaa, ei siis mitään pyörää tai mitään sellaista, joka vaatisi muuta kuin hyllyn laidalta pakettiin kaatamisen ja matkaan laiton.

Rojujen matkaan saanti kesti viikon. Sen jälkeen DHL:ltä kesti vielä kaksi viikkoa saada paketti kotinurkilleni.

Nyt erehdyin jälleen tilaamaan maantiefillariin rungon kun sai poikkeuksellisen halvalla. Rungon ahtaminen laatikkoon kesti taas viikon (siis pelkkä runko, ei mitään laakerinasennuksia tai mitään muutakaan). Tämän jälkeen DHL on taas pantannut lähetystäni viime perjantaista asti, jonka jälkeen sitä ei ole kuljetettu mihinkään.

Vastaavasti Bike-componentsilta viime viikolla tekemäni tilaus oli oven takana maanantaina.

Iglumies
09.08.2018, 01.34
Jos haluaa tavaran lähtevän äkkiä, niin kannattaa katsoa että varastotilanne on "immediate delivery", 2-8 päivää voi äkkiä tavarantoimittajasta riippuen venyä vähän pidemmälle.
Viimeks tilausvahvistuksesta seurantanumeron saantiin kesti vajaa 3 tuntia, toki tämä riippuu tilausajankohdasta.

VesaP
09.08.2018, 11.25
Tämän jälkeen DHL on taas pantannut lähetystäni viime perjantaista asti, jonka jälkeen sitä ei ole kuljetettu mihinkään.

Erittäin outoa. DHL:n tapana ei ole panttailla yhtään mitään. Ettei olis että liike olis laittanut elektronisen ilmoituksen vain DHL:lle ja DHL odottaa vielä pakettia itselleen? Mikä on viimeisin skannausrivi seurannassa?

Routajuna
09.08.2018, 11.58
​The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: https://www.posti.fi/private/tracking/#/?lang=en)

Ja ovat kyllä saaneet jo paketin käsiinsä 2.päivä. Keväällä tosiaan sama juttu. Ja varmistan kahteen kertaan ennen tilauksen maksua, että korissa on vain välittömästi varastossa olevaa tavaraa. Tämä nyt on ihan nettitilaamisen peruskauraa.

Olen tilannut molemmat pyöräni tuolta vuosien mittaan, Radonin maantiepyörän 2013 ja 29” jäykkäperän viime vuonna. Molemmissa kesti toimitus lähemmäs kuukauden tilauksen sisäänlaitosta, vaikka olivat ”immediate delivery” sivujen mukaan. Ruuhka-aikaan tilatuissa pyörissä tuon jotenkin vielä hyväksyi, nyt vaan ei ole kyse kuin ”kerää paketit hyllystä ja lähetä matkaan”-mallisesta toimituksesta.

helppo67
09.08.2018, 16.35
Onkos kenelläkään tullut pyörän runko ja muut tilatut tuotteet (pyörän osia) erillisinä toimituksina? Päälle viikko sitten lähti yksi paketti liikkeelle ja nyt näyttää tulleen Suomeen. Paketin painoksi on vain merkitty 2 kg (sopisi rungon painoon) postin toimesta ja alkoi epäilyttää tuleeko sieltä pelkkä runko aluksi.

Toista pakettia ei ole ainakaan lähtenyt liikkeelle eikä siitä ole mitään mainintaa missään viesteissäkään. Aika pitkä odotus tulisi, jos kasa osia on vielä täysin lähtemättä liikenteeseen, vaikka kaikkea piti olla varastossa. Tilaus tehty tasan kaksi viikkoa sitten.

Routajuna
09.08.2018, 17.28
Onkos kenelläkään tullut pyörän runko ja muut tilatut tuotteet (pyörän osia) erillisinä toimituksina? Päälle viikko sitten lähti yksi paketti liikkeelle ja nyt näyttää tulleen Suomeen. Paketin painoksi on vain merkitty 2 kg (sopisi rungon painoon) postin toimesta ja alkoi epäilyttää tuleeko sieltä pelkkä runko aluksi.

Viime vuonna tuli muistaakseni tilaamani maasturi omana lähetyksenään ja oheistinkelitankelit omanaan jonkun päivän ennen pyörää, eli kyllä.

Edit:// nyt kun alotin itkun täällä niin tuli vihdoin tuo oma paketti Suomen postin järjestelmiin tänään, ja luvattu toimitus huomiseksi. Sama juttu painon kanssa eli 2kg merkattu pakettiin. itselle tulee Cuben maantierunko a 1600g plus Radonin haarukka (370g) ja laakereita, periaatteessa omat kamat vois mahtua tohon kun suurpiirteisesti pyöristelee.

que2
10.08.2018, 06.11
​The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: https://www.posti.fi/private/tracking/#/?lang=en)

Tuosta menee pari arkipäivää kun paketti tule rekalla suomeen. Sen jälkeen posti saa sen ja se ilmestyy jossain (hyvin myöhäisessä) vaiheessa postin seurantaan, samalla seurantatunnuksella. Sitä kannattaa seurata, jolloin tietää koska ovat yrittäneet toimittaa, niin voi sitten hakea postista. Siinä vaiheessa DHL:n seuranta ei päivity, ainakaan kovin nopeasti. Toimitusyrityksen jälkeen, ehkä seuraavana arkipäivänä, postiluukkuun tulee ilmoituslappu, mutta siinä vaiheessa paketti voi olla jo käsissä jos on tarkistanut postin seurantaa ahkerasti.

Tämä tieto perustuu parin viikon takaiseen kokemukseen toiselta saksalaiselta myyjältä.

helppo67
10.08.2018, 15.42
Tulihan tuossa "2 kg" paketissa lopulta kaikki tavarat ja näyttäisi myös löytyvän jokainen 30 eri osasesta.

Posti hoiti kyllä homman tällä kertaa mallikkaasti ja paketti saapui jo klo 10:00 kotiovelle. Laitoin lapun alaovelle aamusta, jossa oli numeroni ja jopa soittivat siihen. Kävin kuittaamassa paketin kesken työpäivän, kun vain 5 min työmatkan päässä olin.

Jami2003
10.08.2018, 18.52

Ja ovat kyllä saaneet jo paketin käsiinsä 2.päivä. Keväällä tosiaan sama juttu. Ja varmistan kahteen kertaan ennen tilauksen maksua, että korissa on vain välittömästi varastossa olevaa tavaraa. Tämä nyt on ihan nettitilaamisen peruskauraa.

Olen tilannut molemmat pyöräni tuolta vuosien mittaan, Radonin maantiepyörän 2013 ja 29” jäykkäperän viime vuonna. Molemmissa kesti toimitus lähemmäs kuukauden tilauksen sisäänlaitosta, vaikka olivat ”immediate delivery” sivujen mukaan. Ruuhka-aikaan tilatuissa pyörissä tuon jotenkin vielä hyväksyi, nyt vaan ei ole kyse kuin ”kerää paketit hyllystä ja lähetä matkaan”-mallisesta toimituksesta.

Ihan nettisivuilla ohjeissa lukee että pyörien toimitus kestää n 3-4 viikkoa ja siihen ovat kaikki tilaamani pyörät tulleet. Koskaan en vanhoja hävitä alta pois ennen uusien tilaamista niin ei kauhea hoppu ole pyörillä ollut.

Eilen tilasin tarvike sälää, varasto vihreällä ja tänään tuli DHL:n seurantanumero ja tavara matkalla. Veikkaan kokemuksesta että ennen ensi viikon loppua on kotona. Tämä jo ties kuinka mones tilaus Bike-Discountista. Lähinnä kyllä siksi että tykkään heidän erittäin selkeistä shoppailu sivuista ja kaikkea löytyy. Ja tulee siis mulle nopeastikin :D

Routajuna
10.08.2018, 20.21
Ihan nettisivuilla ohjeissa lukee että pyörien toimitus kestää n 3-4 viikkoa ja siihen ovat kaikki tilaamani pyörät tulleet. Koskaan en vanhoja hävitä alta pois ennen uusien tilaamista niin ei kauhea hoppu ole pyörillä ollut.

Ihan noin perstuntumalta hieman harhaanjohtavaa, koska ainakaan omasta mielestäni "immediate delivery" ≠ 3-4 viikkoa. Itsellä molemmat tuolta ostetut pyörät ovat olleet ekat laatuaan joten onhan noissa ollut odottavan aika pitkä. Suomessa miellyttävä ajokausi sen verran lyhyt että kuukauden odottelu tekee siihen jo aika loven. Nykyään ei ole niin justiinsa kun kalustoa on jo auttavasti.

Eilen tilasin tarvike sälää, varasto vihreällä ja tänään tuli DHL:n seurantanumero ja tavara matkalla. Veikkaan kokemuksesta että ennen ensi viikon loppua on kotona. Tämä jo ties kuinka mones tilaus Bike-Discountista. Lähinnä kyllä siksi että tykkään heidän erittäin selkeistä shoppailu sivuista ja kaikkea löytyy. Ja tulee siis mulle nopeastikin :D

Hyvä että jollekin tulee. Omasta mielestä 2 viikkoa hyllyssä olevan tavaran toimittamiseen EU:n sisällä on vähän turhan pitkä aika. Tiedä sitten, onko varastosoftassa ollut tilaushetkellä jotain häsmänkäkkää ja saldot viturallaan. Joka tapauksessa, sain omatkin kilkkeet tänään ja pääsee radonin maantiepyörä luovuttamaan osat uuteen runkoon :cool:

Teme80
11.08.2018, 00.53
Viikossa tuli minun pakettini (fillarin osia), ei mitään moitittavaa.

ristopee
11.08.2018, 12.23
Onko kellään kokemuksia tuotteen palauttamisesta tähän puljuun?

Palautusehdoissa lukee että b-d tarjoaa ilmaisen kuljetuksen yli 50€ tavaroille ja sen alle pitää maksaa itse. Minä olisin palauttamassa alle 30e arvosta tavaraa, eli onkohan mitään järkeä lähteä tähän rumbaan.

Anok
11.08.2018, 15.04
Lauantaina tilasin ja maanantaina lähti matkaan paketti. Seurannan mukaan posti toimittaa suomessa, valitsin halvimman kyydin joka oli dhl.
Eilen tuli seurantaan postilla. Maanantaina toimittavat. Eli viikko menee, ihan ok, joskin voisi nopeamminkin tulla kun kerran 9,9€ kuljetus maksaa.

travelleroftime
12.08.2018, 11.31
Kymppi postikuluista ulkomailta on kyllä edullinen hinta, ja viikko ihan kohtuullinen aika... Monessa Europpalaisessa nettikaupassa maksaa postikulut Suomeen noin 15 € tai yli riippuen paketista.

Anok
12.08.2018, 11.39
Kymppi postikuluista ulkomailta on kyllä edullinen hinta, ja viikko ihan kohtuullinen aika... Monessa Europpalaisessa nettikaupassa maksaa postikulut Suomeen noin 15 € tai yli riippuen paketista.No joo, liian tottunut kiinan ilmaisiin toimituksiin. Tosin niissä sitten meneekin se kuukausi tai pari toimitukseen.

xubu
13.08.2018, 16.22
Sain mielestäni hyvää palvelua Bike-Discountista. Tilasin eilen muutamia osia "tarkan miettimisen ja harkinnan jälkeen". Kuinka ollakkaan
muistin pari tuntia tilauksen jälkeen, että unohdin jotain pikkusälää. Menin tutkimaan pystyisikö tekemääni tilausta muokkaamaan ja lisätä
tavarat siihen. No ei pystynyt. Sitten tein vaan uuden tilauksen ja kiroilin, kun täytyy taas maksaa postituskulut. Löyhästä päästä kärsii
lompakko, ajattelin.

Tänään tuli sitten sähköpostia Bike-Discountilta, jossa kysyttiin olenko tosiaan tehnyt kaksi tilausta. Samassa viestissä sanottiin, ettei
niitä tilauksia voi yhdistää, kun olen maksanut luottokortilla. Lupasivat kuitenkin peruuttaa molemmat tilaukset jos haluan. Tottakai
halusin, kun ei ole kivaa maksaa parin euron tarvikkeista 10 € postituskuluja.

Peruivat tilauksen ja tein uuden missä oli kaikki tarvitsemani. Nyt vaan odotan tuleeko kohta mieleen jotain jonka taas unohdin.

jala
25.08.2018, 09.33
Kaupasta hyviä kokemuksia.

Radon pyörä tuli viikossa kotiin ja ei pahaa sanottavaa kauppan käynnistä muutenkaan.

Pyörä tuli ehjässä paketissa ja oli säädöissään kasauksen jälkeen.

Jepu_ko
26.08.2018, 18.31
Laitetaanpa tännekin omia kokemuksia Bike-Discountista. Olen tilannut kaupasta neljä kertaa ja aina on paketit tulleet ajallaan perille. Hinta myös kohdillaan. Pyörien takuuasioista sitten hieman erilainen tarina:

Radon ZR Team pyörästä hajosi rungon liitos satulaputken juuresta. Bike-Discount pisti pienen väännön jälkeen uuden rungon myöskin melko nopeasti, mutta se oli valmiiksi viallinen (emäputki vääntynyt ja alaputkessa ruhjeita). Noh, sitten taas viestittelyä Bike-Discountin kanssa, mutta tässä kohtaa ilmeisesti mielenkiinto asiakaspalveluun katosi, sillä vastausta viesteihin ei alkanut kuulua. Siispä puhelin kouraan ja soittoa lafkaan. Noh, pyysivät laittamaan lisää kuvia lähettämästään rungosta. Sitten taas odotellaan ja ei ala mitään kuulua. Uudelleen soittoa ja tällä kertaa pyysi tekemään reklamaation ja lähettämään rungon takaisin heille. Nyt runko on viimeisimmän tiedon mukaan Radonilla tarkistettavana ja käsittelyaika 2-3 viikkoa. Hyvällä tuurilla saan uuden ehjän rungon kahden viikon päästä.

Mukavasti tässä on mennyt ajokausi pilalle Bike-Discountin sekoilun takia, kun on joutunut olemaan 3kk ilman maasturia. Itse pyörään olen siis ollut todella tyytyväinen, mutta kun kyseessä on Bike-Discountin oma merkki, niin takuuasioihin he ilmeisesti pystyvät suhtautumaan vähän niin ja näin.

Ainiin, kannattaa olla myös tarkkana mitä runkoa he tarjoavat tilalle jos tällainen tapaus tulee eteen. Minulle tarjottiin alkuun vanhemman mallin ZR Teamin runkoa, joka on siis aivan erilainen näihin uudempiin verrattuna. Tämän kokemuksen perusteella tuskin enää ostan Bike-Discountilta pyörää, jos ei sitten ole kunnon alessa että jaksaa säätää mahdollisten takuuasioiden kanssa.

stumpe
04.09.2018, 15.30
Täytyy yhtyä muiden harmitukseen, ei tästä puljusta saa vastausta yksinkertaiseen spostiin. Väärän kumin lähettivät. Automaattivastauksessa luki että voi mennä 7 päivää, mutta se on ylittynyt jo aikoja sitten.

Glencairn
11.09.2018, 10.23
Ensimmäistä kertaa tilasin ulkomailta pyörän ja paikaksi valikoitui tämä, eipä nyt kovinkaan positiivista vaikutelmaa saanut, kun varastossa olevan fillarin pakkaamiseen meni pari viikkoa ja sen jälkeen vielä muutama päivä ennen kuin saivat raahattua postiin.
Myös dhl pitänyt huolen etten vain liian nopeasti pääse uudella pyörällä ajelemaan, kun paketin matka Hampurista Suomeen on kestänyt jo 5 päivää...

Barracuda
11.09.2018, 15.38
Ensimmäistä kertaa tilasin ulkomailta pyörän ja paikaksi valikoitui tämä, eipä nyt kovinkaan positiivista vaikutelmaa saanut, kun varastossa olevan fillarin pakkaamiseen meni pari viikkoa ja sen jälkeen vielä muutama päivä ennen kuin saivat raahattua postiin.
Myös dhl pitänyt huolen etten vain liian nopeasti pääse uudella pyörällä ajelemaan, kun paketin matka Hampurista Suomeen on kestänyt jo 5 päivää...

Omien kokemusten perusteella otaksun että kaikki mikä näyttää olevan B-D:n varastossa ei ihan siellä sitten kuitenkaan ole.
Myyvät siis tukkurin varastosta ja ketju toimii vielä siten että tilaavat tavaran ensin B-D:n varastoon asiakastilausta vasten ja siitä tulee vielä yksi mutka.

Gary oin'
24.09.2018, 15.23
Kappas, viimeisimmässä B-D -tilauksessa Posti oli oppinut uuden tempun: sain sähköpostin "Osoitteeseen katukatukatu 3A3 on tulossa paketti BLA123123BLA. Jos et ole paikalla, se viedään noudettavaksi postista" ja linkki yksinkertaiseen webbikäyttöliittymään josta sai klikkailtua välityksen pakettiautomaattiin. Älköös ihmetelkö, tämän pointti näytti olevan lähinnä "kerro heti oletko kotona sitten joskus ensi viikolla", eikä hetinyt, kuten sanamuodosta voisi olettaa. Oma seuranta pysähtyi tähän vaiheeseen moneksi päiväksi, mutta silti vähän reilu viikko pe->ma toimitusaikana kokonaisuudessaan.

Sotanorsu666
09.10.2018, 17.54
Miten tuo db:n best price homma toimii ? Yksi pyörä olisi toisaalla satasen halvemmalla myynnissä kuin heillä. Hyvittävätkö rahat jälkikäteen vai kannattaako olla yhteydessä ennen tilausta asiakaspalveluun ?

F0XI
09.10.2018, 19.09
Miten tuo db:n best price homma toimii ? Yksi pyörä olisi toisaalla satasen halvemmalla myynnissä kuin heillä. Hyvittävätkö rahat jälkikäteen vai kannattaako olla yhteydessä ennen tilausta asiakaspalveluun ?
Tilaa sieltä missä on halvempi.

hphuhtin
09.10.2018, 19.19

Kokeile sitä linkkiä ”best price inquiry”. Sun pitää täyttää lomake ja linkata sinne missä parempi hinta, postikulut huomioiden. Ei toiminut sen ainoan kerran kun jaksoin kokeilla, mitään vastausta ei tullut.

ealex
10.10.2018, 17.18
3kk sitten tuli BD:stä kaikenlaista roinaa, mutta paketista puuttui pieni yksittäinen takapakan ratas sekä pakkauslista. Ratas teoriassa on voinut pudota pahvipaketin välistä, mutta tuskin sentään pakkauslista. Joka tapauksessa, pikkutavarat olisi voinut pakata isompaan muovipussiin, että olisivat pysyneet matkalla paketin sisällä…

Tein ilmoituksen asiasta ja sain vastauksen, että ilmoitus on vastaanotettu ja tiketin numeron, sen jälkeen ei mitään. Olen kysellyt silloin tällöin, missä mun ratas (joka sähköpostiin kirjoitin, mikä ratas) menee ja miten tämä tiketti (tikettinumero) etenee – ei vastausta, paitsi tänään, 3kk jälkeen: ”Dear ***, which article are you missing? Please send us a picture of the article.”

Ratas maksaa 3€, mutta tuo vastaus – priceless. :)

plr
10.10.2018, 22.50
Lähetä samassa hengessä kyva tyhjästä laatikosta? ;)

wex4
11.10.2018, 10.06
Muistaakseni laitoin s-postia, jossa tilausnumero ja linkit halvempiin tuotteisiin.
Olivat hyvittäneet sen visa laskussa ainakin

Jepu_ko
11.11.2018, 19.42
Laitetaanpa tännekin omia kokemuksia Bike-Discountista. Olen tilannut kaupasta neljä kertaa ja aina on paketit tulleet ajallaan perille. Hinta myös kohdillaan. Pyörien takuuasioista sitten hieman erilainen tarina:

Radon ZR Team pyörästä hajosi rungon liitos satulaputken juuresta. Bike-Discount pisti pienen väännön jälkeen uuden rungon myöskin melko nopeasti, mutta se oli valmiiksi viallinen (emäputki vääntynyt ja alaputkessa ruhjeita). Noh, sitten taas viestittelyä Bike-Discountin kanssa, mutta tässä kohtaa ilmeisesti mielenkiinto asiakaspalveluun katosi, sillä vastausta viesteihin ei alkanut kuulua. Siispä puhelin kouraan ja soittoa lafkaan. Noh, pyysivät laittamaan lisää kuvia lähettämästään rungosta. Sitten taas odotellaan ja ei ala mitään kuulua. Uudelleen soittoa ja tällä kertaa pyysi tekemään reklamaation ja lähettämään rungon takaisin heille. Nyt runko on viimeisimmän tiedon mukaan Radonilla tarkistettavana ja käsittelyaika 2-3 viikkoa. Hyvällä tuurilla saan uuden ehjän rungon kahden viikon päästä.

Mukavasti tässä on mennyt ajokausi pilalle Bike-Discountin sekoilun takia, kun on joutunut olemaan 3kk ilman maasturia. Itse pyörään olen siis ollut todella tyytyväinen, mutta kun kyseessä on Bike-Discountin oma merkki, niin takuuasioihin he ilmeisesti pystyvät suhtautumaan vähän niin ja näin.

Ainiin, kannattaa olla myös tarkkana mitä runkoa he tarjoavat tilalle jos tällainen tapaus tulee eteen. Minulle tarjottiin alkuun vanhemman mallin ZR Teamin runkoa, joka on siis aivan erilainen näihin uudempiin verrattuna. Tämän kokemuksen perusteella tuskin enää ostan Bike-Discountilta pyörää, jos ei sitten ole kunnon alessa että jaksaa säätää mahdollisten takuuasioiden kanssa.

Nonii, 3kk on kulunut ja sain vihdoin uuden ehjän rungon. Innoissani aloin lyömään osaa kiinni ja takarenkaan kohdalla alkoivat palikat loksahtelemaan päässäni... Bike-Discount on lähettänyt minulle 27,5" rengaskoon rungon, kun pitäisi olla 29". Uskomatonta! Jälleen kerran on reklamoitu ja toivon saavani rahat takaisin tai vähintään jotain hyvitystä tästä aivan käsittämättömästä sähläyksestä. :mad: En voi kyllä suositella kenellekään kyseistä puljua, vaikkakin hinnat ovat varsin kilpailukykyisiä.

paaton
11.11.2018, 20.57
Nonii, 3kk on kulunut ja sain vihdoin uuden ehjän rungon. Innoissani aloin lyömään osaa kiinni ja takarenkaan kohdalla alkoivat palikat loksahtelemaan päässäni... Bike-Discount on lähettänyt minulle 27,5" rengaskoon rungon, kun pitäisi olla 29". Uskomatonta! Jälleen kerran on reklamoitu ja toivon saavani rahat takaisin tai vähintään jotain hyvitystä tästä aivan käsittämättömästä sähläyksestä. :mad: En voi kyllä suositella kenellekään kyseistä puljua, vaikkakin hinnat ovat varsin kilpailukykyisiä.

Komeeta :) Kaikki muut kikkareet vaijereita myöten tietenkin jo paikallaan?

Minullakin on ollut vähän sellainen mielikuva Bike-Discountista, että tavara kyllä tulee ja on ihan oikeakin, mutta takuuasioista tai mistään ongelmista tuo kanssa on aika turha alkaa vääntämään. Vie sen viallisen osan suoraan ämmässuolle, niin pääsee helpommalla.

arctic biker
12.11.2018, 20.21
Ihan päinvastaista, Kuoville ja ja mulle tuttuja lamppuja olen takuuseen saanut ainakin kaksi, yhdet Vauden sivulaukut myös, enkä muista että aikaakaan ois hirveesti mennyt.

Antsah82
13.11.2018, 11.56

Tilasin itse tuolta tuota best price hommelia käyttäen Jumbo Jimin. Se kysyy vaan linkkiä siinä kun painaa sitä best price hommaa myyjän sivuille joka myy halvemmalla. Haluavat myös tietää postikulut kilpailevasta firmasta. Sitten vain menet kassalle ja maksat sen normihinnan esim luottokortilla. Sitten meni päivä tai pari niin veloitus oli tehty kortilta sen kilpailevan firman hinnan mukaan. Eli toimi hyvin ja juuri niin kuin lupasivat.

Jepu_ko
14.11.2018, 09.30
Komeeta :) Kaikki muut kikkareet vaijereita myöten tietenkin jo paikallaan?

Minullakin on ollut vähän sellainen mielikuva Bike-Discountista, että tavara kyllä tulee ja on ihan oikeakin, mutta takuuasioista tai mistään ongelmista tuo kanssa on aika turha alkaa vääntämään. Vie sen viallisen osan suoraan ämmässuolle, niin pääsee helpommalla.

Tottakai kaikki kilkkeet paikallaan. Vaihtajien säätö tekemättä ja siksipä rengasta rupesin kiinnittämäänkin. Eipä ole vielä tullut vastausta kysymyksiini, saa nähdä tuleeko.

Mitähän nuo tuumaisi jos pitäisin molemmat rungot ja korjaisin rikkinäiset...

90kg
09.01.2019, 19.48
Yaiks! Näyttää että Bike-Discount yritti Saksan päässä lähettää paketin jonnekin muualle. Alla oleva seurantakoodi tuli siis jo ennen paketin Suomeen tuloa. Toivottavasti tulee mitä tilattu ja ehjänä.

The shipment was misrouted and could not be delivered. The shipment will be readdressed and forwarded to the recipient.

Ekasalmi
03.04.2019, 01.19
Kappas, viimeisimmässä B-D -tilauksessa Posti oli oppinut uuden tempun: sain sähköpostin "Osoitteeseen katukatukatu 3A3 on tulossa paketti BLA123123BLA. Jos et ole paikalla, se viedään noudettavaksi postista" ja linkki yksinkertaiseen webbikäyttöliittymään josta sai klikkailtua välityksen pakettiautomaattiin. Älköös ihmetelkö, tämän pointti näytti olevan lähinnä "kerro heti oletko kotona sitten joskus ensi viikolla", eikä hetinyt, kuten sanamuodosta voisi olettaa. Oma seuranta pysähtyi tähän vaiheeseen moneksi päiväksi, mutta silti vähän reilu viikko pe->ma toimitusaikana kokonaisuudessaan.

Oho! Voiko olla, että vuosikausia jatkunut postin täysin käsittämätön työvoiman haaskaus työssäkäyvien ihmisten kotioven koputteluun toimistoaikoina olisi vihdoin loppumassa?? Toki eipä tuo nyt kauheasti lämmitä, jos se paketti ohjataan automaattiin tai toimipaikkaan useamman päivän viiveellä, mutta oisko kuitenkin jotain valoa tunnelin päässä. Katsotaan, miten meikän paketeille käy..

Vivve
06.04.2019, 17.11
Kylläpä kesti osien lähettäminen tällä kertaa kauan. 3 päivää meni tilauksesta lähetysilmoitukseen. Taitaa olla kevätruuhkaa.

Sambolo
06.04.2019, 20.45
To/pe välisellä yöllä tilasin jarrut ja maksoin paypalilla, pe 11:30 tuli lähetysilmoitus seurantakoodi.

kervelo
07.04.2019, 10.01
Oho! Voiko olla, että vuosikausia jatkunut postin täysin käsittämätön työvoiman haaskaus työssäkäyvien ihmisten kotioven koputteluun toimistoaikoina olisi vihdoin loppumassa?? Toki eipä tuo nyt kauheasti lämmitä, jos se paketti ohjataan automaattiin tai toimipaikkaan useamman päivän viiveellä, mutta oisko kuitenkin jotain valoa tunnelin päässä. Katsotaan, miten meikän paketeille käy..

Ainakaan täällä ei ole mitään viivettä tuossa toimipaikkaan tai automaattiin ohjauksessa. Jos pakettia ei saada toimitettua, on se noudettavissa postista samana päivänä pakettikoodilla. Toki, jos jää odottelemaan, että posti tuo sen paperilapun noutamista varten, viivettä voi ollakin.

irtep
08.04.2019, 19.35
Tilasin fillarin ja muutaman kilkkeen 31.3. Tähän päivään mennessä ei ole tilauksen statukselle tapahtunut mitään niin kärsimättömänä laitoin s-postia ja kyselin että missä mennään. Sain muutamassa tunnissa tälläisen (vakio?)vastauksen:

"Your ordered bike is currently in our final-assembly and will be picked up by DHL within the next couple of days.

You can follow the orderstatus on the internet (after the pickup) with the tracking-number which you will then receive in a seperate e-mail.

Thank you for your patience!"

Sambolo
11.04.2019, 21.48
To/pe välisellä yöllä tilasin jarrut ja maksoin paypalilla, pe 11:30 tuli lähetysilmoitus seurantakoodi.
Tänään tuli paketti.. vuotavat jarrut. Katotaas miten reklamaatio ja palautus pelaa.

wekkuli
13.04.2019, 08.17
3.4. laitoin fillaritilauksen sisään BDlle ja vieläkään ei ole tullut tietoa, että sitä olisi lähetetty. Joo kevätruuhkaa, mutta 10 päivää jo.
:(
Ja fillaria oli "in stock" samoin kuin lokasuojat ja seisontatuki, jotka tilasin samalla. Tyttärelle tulossa ja alkaa jo vähän kärsivällisyyttä koetella.

lera
13.04.2019, 08.42
Täällä samoin. Tilaus 4.4 jossa myös pyörä ja ei ole vielä lähtenyt. Pistin kyselyn ja nopeasti tuli vastaus että suuren tilausmäärän johdosta vanteiden kokoonpano on jääny jälkeen. Tänne tulossa ainakin Radonin pyörä niin ilmeisesti kasaavat jotakin itse. Oliko tuo Radon discountin "oma" merkki?

Sambolo
13.04.2019, 10.02
Ite en myöskään ole vielä saanut mitään vastausta keissiini, täytin sivuilla sitten palautuslomakkeen ja pistin kuitenkin vialliset jarrut jo palautukseen. Toivottavasti rahat saa takas täysmääräsesti vaikka kerkesin jarrut asentaa, ei niitä kuitenkaan eteenpäi voi myydä.. En kyllä tiedä viitsinkö tilata heiltä enää toisia jarruja, millä todennäköisyydellä saa jarrut joista molemmat on viallisia? Lisäksi toisessa jarrussa oli eri palat kun toisessa. Vähän semmone fiilis että jotain jämiä saanu.

Twinning
13.04.2019, 10.24
Täällä samoin. Tilaus 4.4 jossa myös pyörä ja ei ole vielä lähtenyt. Pistin kyselyn ja nopeasti tuli vastaus että suuren tilausmäärän johdosta vanteiden kokoonpano on jääny jälkeen. Tänne tulossa ainakin Radonin pyörä niin ilmeisesti kasaavat jotakin itse. Oliko tuo Radon discountin "oma" merkki?

Juu, Radon on heidän oma merkkinsä.

Näkyisi olevan pyörien osalta arvio, että varastossa oleva tuote lähetetään noin 6-10 päivän kuluessa, joten eivät ne täydet 10 päivääkään vielä mikään poikkeus ole.

irtep
13.04.2019, 16.19
Jatkan tarinaani, eli 31.3. tilattu fillari , eilen 12.4. illalla 20:30 tuli maililla DHL seurantanumero ja ilmoitus fillari on paketissa ja 1-2 työpäivän jälkeen se viedään rahdinkuljettajalle. Ei ole häitäisen hommaa Bike-Discountista tilaaminen ainakaan näin keväällä.

Pexxi
13.04.2019, 21.06
Kuten todettua niin jos kiirus on niin eihän noista kannata tilata. Mulle taisi tulla tilauksesta kymmenessä päivässä ja välissä oli vielä kaksi viikonloppua eli ihan normaalia vauhtia. Ottaa vaan silleen rennosti.

irtep
23.04.2019, 12.40
Pyörä perillä.

31.3. Tilattu
15.4. Annettu DHL kuljetukseen
17.4. Hampurissa
19.4. Helsingissä
23.4. Posti toi perille

Reilu 3 viikkoa, toki pääsiäinen varmaan hidasti vähän.

Sambolo
24.04.2019, 22.09
Tänään tuli paketti.. vuotavat jarrut. Katotaas miten reklamaatio ja palautus pelaa.
Eilen tuli viesti että rahat palautettu. Tänään tuli samasta puljusta toiset jarrut ja vaikuttas olevan kaikki kunnossa.

wekkuli
01.05.2019, 13.21
3.4. laitoin fillaritilauksen sisään BDlle ja vieläkään ei ole tullut tietoa, että sitä olisi lähetetty. Joo kevätruuhkaa, mutta 10 päivää jo.
:(
Ja fillaria oli "in stock" samoin kuin lokasuojat ja seisontatuki, jotka tilasin samalla. Tyttärelle tulossa ja alkaa jo vähän kärsivällisyyttä koetella.

Toissapäivänä 29.4. se viimein tuli. Mukana tulleista lokasuojista puuttui osia... reklamaati sisässä. Ja eturengas vuotaa venttilistä. Ei ihan nappisuoritus.

Yllätyksekseni nuo ovat jotkut tubelekset... luulin että ei nyt hinnat alkaen -pyörissä sellaisia ainakaan. Aika tiukka vannesovitus renkaalla, mutta voiko tuonne sisäkumin laittaa ihan niinku aina ennenkin? Kyseessä on siis tämä pyörä:

https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-access-ws-eaz-black-n-aqua-768055

hiilikuitumies
01.05.2019, 13.52
Aika tiukka vannesovitus renkaalla, mutta voiko tuonne sisäkumin laittaa ihan niinku aina ennenkin? Kyseessä on siis tämä pyörä:

Voi.

Sambolo
01.05.2019, 17.16
Siis tubeleksena asennettu? Kuulostaa vähän erikoiselta kun ei mitää mainintaa. Mutta joo onko se venttiili kunnolla?

Fatfinn
04.05.2019, 20.07
Radon ZR 7.0 varstotila oli "in stock" tilausvaiheessa. Meni pari viikkoa ennen kuin pyörä postitettiin ja nyt mennyt viikko eikä pyörää näy.

0802905
14.06.2019, 22.56
Hyvää palvelua taas kerran takuuasioissa. Noin 2 vuotta vanha Maguran mt8 alkoi vuotaa jarrukahvasta (5v vuototakuu Maguralla). Otin yhteyttä aspaan ja pyysivät lähettämään Saksaan. Kohta kolme viikkoa mennyt - jarru matkalla jo takaisin Suomeen.

ToLi
15.06.2019, 11.48
Itsellä ei niin positiiviset kokemukset takuuasioissa. Uuden Radon Swoopin takaiskari alkoi klonksua gate auki asennossa 2h ajon jälkeen. Otin yhteyttä ja lähetin pyydetysti videon tilanteesta. Kun odottelin vastausta, niin huomasin kyseessä olevan tyyppivian, ja johtuvan ilmeisesti väärästä ifp paineesta. Chekkasin paineet, mutta iskari ei tullut kuntoon, eli ilmeisesti sisältä oli jo hajonnut jotain. Lähetin sitten takaisin takuuhuoltoon ja ikäväkseni sain 157€ korjausarvion.

Kun ihmettelin mistä on kyse, niin sanoivat, että koska olin itse tarkastanut iskarin, niin takuu ei ole voimassa, vaan minun pitäisi maksaa uuden iskarin huolto.

Lopulta lukemattomien emailien jälkeen RS:n huolto sanoi tekevänsä huollon 90€:llä ja B-D sanoi maksavansa siitä puolet, jolloin minun maksettavaksi jäisi 45€ tai vaihtoehtoisesti lähettävät huoltamattoman iskarin rikkinäisenä takaisin. Kun sanoin, että maksan tuon 45€, mutta en hyväksy ratkaisua, yrittivät vielä lähettää 75€ laskun, mikä piti erikseen oikaista.

Iskari hajosi viikko ennen pääsiäistä ja tällä viikolla sain sen takaisin. Nyt asia on EU kuluttajariitalautakunnassa.

xubu
15.06.2019, 16.44
Itsellä ei niin positiiviset kokemukset takuuasioissa. Uuden Radon Swoopin takaiskari alkoi klonksua gate auki asennossa 2h ajon jälkeen. Otin yhteyttä ja lähetin pyydetysti videon tilanteesta. Kun odottelin vastausta, niin huomasin kyseessä olevan tyyppivian, ja johtuvan ilmeisesti väärästä ifp paineesta. Chekkasin paineet, mutta iskari ei tullut kuntoon, eli ilmeisesti sisältä oli jo hajonnut jotain. Lähetin sitten takaisin takuuhuoltoon ja ikäväkseni sain 157€ korjausarvion.

Kun ihmettelin mistä on kyse, niin sanoivat, että koska olin itse tarkastanut iskarin, niin takuu ei ole voimassa, vaan minun pitäisi maksaa uuden iskarin huolto.

Lopulta lukemattomien emailien jälkeen RS:n huolto sanoi tekevänsä huollon 90€:llä ja B-D sanoi maksavansa siitä puolet, jolloin minun maksettavaksi jäisi 45€ tai vaihtoehtoisesti lähettävät huoltamattoman iskarin rikkinäisenä takaisin. Kun sanoin, että maksan tuon 45€, mutta en hyväksy ratkaisua, yrittivät vielä lähettää 75€ laskun, mikä piti erikseen oikaista.

Iskari hajosi viikko ennen pääsiäistä ja tällä viikolla sain sen takaisin. Nyt asia on EU kuluttajariitalautakunnassa.

Tästä tykkään lisää tallaista, ettei firmat pääse liikaa juhlii.

Mulle kyllä on kaikki tilaukset (6 kpl) tullut noin viikon sisällä. En kyllä ole pyörää tilannut mutta osia ja työkaluja.

0802905
16.06.2019, 13.54

Aika jännä. Mulla tuo takuu on toiminut aina mukisematta, kun sitä on tarvittu. Aina on mennyt ilmaisilla posteilla. Toki kamani ovat olleet arvottomampia.

Lista reklamaatioista:
Mavic ellipse takakiekko. Navassa ilmeni vikaa. (korjaus)
XTR polkimen akseli katkesi. (uudet tilalle)
Hans Dampf alkoi halkeilla. (uusi tilalle)

tele
18.06.2019, 01.22
Onko muilla ollut ongelmia palautuksien kanssa? Päädyin perumaan ja palauttamaan koko tilaukseni pari viikkoa sitten käyttäen Bike-discountin nettisivujen kautta tulostamaani ilmaista palautuskuponkia ja kannoin paketin postiin.

Tänään tuli sitten viesti, että ovat vastaanottaneet palautuksen, ja myöhemmin illalla sainkin rahapalautuksen. Tämä rahapalautus vain sattui olemaan useamman kympin alle tilauksen kokonaissumman, enkä keksi tälle mitään järjellistä perustetta. Tuotteet olivat palauttaessa taatusti siinä kunnossa missä minulle saapuessaankin.

Laittelin putiikkiin viestiä kysyäkseni miksi näin. Vastausta odotellessa.

hphuhtin
18.06.2019, 07.08
Ei ole ollut ongelmia. Juuri palautin osan tilauksesta, ja katsoin heidän ohjeistaan, että koska palautuksen arvo on alle 50€ ja palautan täältä periferiasta, veloittavat jonkun olikosenyt 3,90€ palautuksen postikuluja. Palauttivat kuitenkin summan vähentämättä mitään kuluja.

Teme X-2
18.06.2019, 09.19
Ei ole huonoja kokemuksia. Palautus toimi minusta kätevästi, kun teki palautuksen nettisivuilla. Sai suoraan tulosteen paketin mukaan ja osoitelapun paketin kylkeen. Kävi vain viemässä postiin. Viikossa tuli tilille rahat palautetusta tavarasta.

SBIAN
27.06.2019, 20.25
Täältä tullut tilattua lähes kakki pyörä tarvikkeet mitä olen tarvinnut, kerran vaihdoin tilaamani tuotteen pienempään kokoon ja homma pelasi niin kuin he lupaavat. Vastuullinen kauppa, nopeat toimitukset, erittäin laaja valikoima. Suosittelen.

Ripee
28.06.2019, 15.21
Täältä tullut tilattua lähes kakki pyörä tarvikkeet mitä olen tarvinnut, kerran vaihdoin tilaamani tuotteen pienempään kokoon ja homma pelasi niin kuin he lupaavat. Vastuullinen kauppa, nopeat toimitukset, erittäin laaja valikoima. Suosittelen.
:rolleyes:

Ripee
03.07.2019, 14.04
Arvon raatilaisista jotkut on tästäkin puljusta tilannut pyöriään. Ilmeisesti säätävät pyörän ennen lähetystä? Polkimet ja tanko luultavasti irroitettu, että mahtuu pahvilaatikkoon, eli ei hirveätä osasälää kai ole luvassa?
DHL näkyisi toimittavan. Kauanko on mennyt, että lähettävät pyörän, kun tilausvahvistus tilauksesta tulee. Luottokortilla ajetellut maksaa, joten siinä taitaa mennä 1-2pv ennen kuin lähettävät yhtään mitään. Olisiko PayPal nopeampi? Entä kuinka mahdolliset takuuhuollot? Joutuuko pyörän lähettämään heille, vai onko heillä jotain sopimushuoltoja Suomessa?
Tässä muutama kysymys:)

xubu
03.07.2019, 17.12
En kokonaista pyörää ikinä tilannut. Maksan aina paypalilla. Yleensä kun tilaan, niin tilausvahvistus ja tavara on pakattu ilmoitus tulee samana päivänä. Nyt tein tilauksen 29.6.2019 ja vasta tänään tuli pakkausilmoitus. Kaikki tilaamani oli varastossa kun tilasin, siis heidän mukaan. Nyt oli yllättävän hidasta touhua. Kun aikaisemmin olen saanut pakkausilmoituksen, niin samana päivänä on tullut paketin seurantanumero ja yleensä se on jo seuraavana päivänä liikkeellä. Sitten se täällä suomen päässä tietysti hidastuu jos meidän oma posti pääsee sähläämään paketin kanssa.

MRe
03.07.2019, 19.05
Täältä en ole kokonaista fillaria tilannut, mutta Bikesteristä olen tilannut kaksi. Stonga, polkimet ja etukiekko kiinni, satula kohdalleen. Ei kun kovaa ajoa. Renkaat pumpattu valmiiksi ja vaihteet säädöissään.

Eiköhän B-D:ltä tule samalla tavalla.

Ripee
03.07.2019, 20.34
Kiitän ja kuittaan. Laitetaan Visa vinkumaan.

Jami2003
03.07.2019, 22.06
Joo noinhan ne sieltä tulee.

Sen verran toimitusajasta kannattaa ottaa huomioon että jossain sivuillakin lukee että vaikka varastosaldo näyttää vihreää oikeasti pyörät laitetaan toimitus kuntoon tilauksesta joten toimitusaika voi olla jopa 3-4 viikkoa. Omat tilaukset on tulleet reilussa viikossa.

xubu
04.07.2019, 18.03
Tälläistahan siellä heidän sivullaan lukee:
Delivery time complete bikes:
From the time you order an available bike in our webshop up to the time we dispatch this bike, it will take approx. 4-6 days. Should the ordered bike not be in stock, the delivery time is extended analogue to the delivery in our warehouse. Information regarding the availability can be obtained at +49-2225-8888-222 or bikes@bike-discount.de. Unfortunately the delivery at a certain date given by you is not possible due to logistic reasons.

pviitane
12.07.2019, 22.44
Tänään tilasin pyörän (Cube) + tukun tarvikkeita ja vaatteita klo 13:17, kello 14:51 tuli ilmoitus, että tilaus on pakattu (packed) ja klo 22:16 viestitettiin, että tilaus on annettu DHL:n hoidettavaksi.

Tämä ripeys pääsi hieman yllättämään ja vähän mietityttääkin, kuinka paljon niitä vaihteita ja vaijereita on säädetty ja tarkastettu. Nyt sopisi aikatauluun, että DHL munii hetken aikaa paketin päällä, niin se saapuisi vasta lomareissun jälkeen..

arctic biker
13.07.2019, 10.33
Jotain 7 vuotta sitten tilasin Feltin maantiepyörän joka tuli aika nopeaan, ainu vaiva lienee ollut varastosta oikean paketin haku. Ny keväällä Radonin Jealous jossa meni pari viikkoa. Kumpikin moitteettomasti kasattu, polkimet kiinni, ilmanpaineet kohdalleen ja ajoa.

Päinvastoin kävi pojan crossarille joka tänne tuli joltain kotimaiselta puulaakilta. Siinä oli pakkausvaiheessa ryssitty huolella. Kaikki vaijerin kuoret taittuneet jne.

Jami2003
13.07.2019, 11.38
Joo ei ole tarvinnut säätää B-D:stä tilatuista pyöristä (2 kpl:tta) yhtään mitään. Ohjaustanko, renkaat ja mitä noita tilan säästö juttuja on, paikalleen, ja kovaa ajoa.

Sen sijaan täysin itse kasattuja pyöriä huippu osasarjoilla on saanut säätää hartaastikin[emoji23]

Jyri K
13.07.2019, 20.15
Tuosta myyjäliikkeen säätämisestä tuli mieleeni vuosi sitten Wiggleltä ostettu Vitus Sommet enska. Laitoin huvikseni ostotapahtuman viestikenttään jalan sisämitan. Olivat laittaneet satulankin millilleen oikeaan korkoon.

TERU
13.07.2019, 21.54
Jotain 7 vuotta sitten tilasin Feltin maantiepyörän joka tuli aika nopeaan, ainu vaiva lienee ollut varastosta oikean paketin haku. Ny keväällä Radonin Jealous jossa meni pari viikkoa. Kumpikin moitteettomasti kasattu, polkimet kiinni, ilmanpaineet kohdalleen ja ajoa.

Päinvastoin kävi pojan crossarille joka tänne tuli joltain kotimaiselta puulaakilta. Siinä oli pakkausvaiheessa ryssitty huolella. Kaikki vaijerin kuoret taittuneet jne.
Kärsiskö tässä kysyä minkä kokoiseen Radoniin valintasi osui, kun meillä nuo sentit muunmuassa täsmää?
Paljon halvempaa Radonia tai Cubea tässä katsellu ajoon, jota nyt ei maastoajoksi huvita sanoa, jotain vaihtelua ajoon pientareen takana.😊

arctic biker
13.07.2019, 22.16
AluJealous on 18", varaudu Teru siihen että tanko on aika ylhäällä, mulla meni vaihtoon ohjainlaakerin kansi ja tanko jotta sain (itselle) mieluisan ajoasennon.

TERU
14.07.2019, 09.25
Kiitos vahvistuksesta koon suhteen ja tuosta korkeasta keulavaroituksesta. Katse kääntynyt Cuben suuntaan, sais 17" kokoisena 29 renkain, olisi vähän lyhempi runko, kun on rimppana ylävartalo. Tämä voisi olla passeli, en huomaa mitään ihan kuraa:
https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-attention-sl-black-n-white-767499

Tai tämä 27,5 renkain koko18"
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-7.0-785111
Isoa lovea en tee rahavuoreen!

Siirsin tämän pyöräkeskusteluun toiveissa saada jotain huomiontapaista tällaisista halppismaastureista, taitaa olla ajan hengen mukaiset laitteet mielessä, kun ei kukaan jaksa osallistua. Minulle täysin tuntematon taistelukenttä.