PDA

Näytä tavallinen näkymä : Bike-discount

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16

miku80
28.10.2013, 13.23
Viime keskiviikkona (23.10) aamulla tilaus sisään ja tilaus lähti samana päivänä matkaan.. Tänään maanantaina dpd toi paketin ovelle joten nopeaa on edelleen..

Mika68
29.10.2013, 16.08
Viime keskiviikkona (23.10) aamulla tilaus sisään ja tilaus lähti samana päivänä matkaan.. Tänään maanantaina dpd toi paketin ovelle joten nopeaa on edelleen..

Lähes sama. Ke 23.10 aikaisin aamulla tilaus sisään ja tavara myös liikenteeseen samana päivänä. Seurannan mukaan oli la Suomessa ja Itella jakeli Jyskylässä kotiin tänään tiistaina puolilta päivin. Satuin juuri käymään ruokkiksella kotona kun postimies tuli.

Ihan huokeeseen hintaan kun ottaa huomioon vielä että kokoja saatavilla hyvin...
http://www.bike-discount.de/shop/k680/a59526/sh-xc60-mtb-schuhe.html

Alpha-
29.10.2013, 16.51
Minulle lähti maanantaina tulemaan B-D:ltä fillari DHL:llä ja loput kamat DPD:llä, mutta jostain syystä tuossa DHL-lähetyslistassa ei ole seurantakoodia ollenkaan (DPD:n paketille tämä löytyy). Tätä ketjua lukiessa kuitenkin jäi sellainen käsitys, että fillarin tilanneet ovat myöskin seurantakoodin saaneet.

Onko muille lähiaikoina fillarin tilanneille tullut seurantakoodia?

Mika68
30.10.2013, 15.43
Minulle lähti maanantaina tulemaan B-D:ltä fillari DHL:llä ja loput kamat DPD:llä, mutta jostain syystä tuossa DHL-lähetyslistassa ei ole seurantakoodia ollenkaan (DPD:n paketille tämä löytyy). Tätä ketjua lukiessa kuitenkin jäi sellainen käsitys, että fillarin tilanneet ovat myöskin seurantakoodin saaneet.

Onko muille lähiaikoina fillarin tilanneille tullut seurantakoodia?

En ole tilannut fillaria, mutta muuta. Eikö s-postilla tulleessa Rechnungissa näkynyt seurantakoodia -> Paketnummer?

Alpha-
30.10.2013, 21.46
En ole tilannut fillaria, mutta muuta. Eikö s-postilla tulleessa Rechnungissa näkynyt seurantakoodia -> Paketnummer?
Ei näkynyt toisin kuin DPD:n omassa, jossa loput tilatuista sälistä.

Lähinnä mietin, että tuleeko tuosta loppukasauksen jälkeen vielä seurantakoodi erikseen, vaikka toisin annetaan ymmärtää:
"If you have ordered a complete bicycle, the parcel will be sent within the next 2 - 3 working days after receiving this e-mail. Your bicycle is currently in the final assembly. The mentioned track and trace-number will be activated as soon as the bicycle is picked up by DHL!"

Täytyy varmaan kysellä ihan asianosaisilta.

EDIT: Seurantakoodi saatu B-D:ltä. Ilmeisesti tuossa tosiaan jokin inhimillinen erehdys oli käynyt ja tuota koodia ei alkuperäisestä viestistä tai PDF:stä löytynyt ollenkaan.

toot
14.11.2013, 20.40
Mites, kun tuolla näyttää olevan kaksi eri hintaa MSRP ja sitten punasella oleva hinta, kumpi pitää paikkaansa? ja nimenomaan täällä "bike-discount.de" sivulla? Ihmettelin samaa myös bike24.com sivuilla.

-toot

Velluz
14.11.2013, 21.17
Mites, kun tuolla näyttää olevan kaksi eri hintaa MSRP ja sitten punasella oleva hinta, kumpi pitää paikkaansa? ja nimenomaan täällä "bike-discount.de" sivulla? Ihmettelin samaa myös bike24.com sivuilla.

-toot

MSRP = Manufacturer's Suggested Retail Price (eli suositushinta) ja punainen b-d:n hinta eli punainen on se "oikea". Tai aiankin se hinta, jolla se sulle myydään.

toot
14.11.2013, 21.23
Selevä, kiitos pikaisesta vastauksesta :)!

xc-pyöräilijä
28.11.2013, 19.24
Toispäivänä tilaus sisään, maksu tilisiirrolla, tänään jo lähtenyt eteenpäin. Erittäin nopeaa toimintaa, B-D hoitaa tälläkin kertaa napakasti :)

superkessu
28.11.2013, 19.34
Tilasin kokonaisen pyörän ja muuta sälää. En muista toimitusvaihtoehdoista, todennäköisesti valkkasin halvemman. Dhl vastasi alkupään kuljetuksista. Ekana tuli säläpaketti noin viikon kuluttua maksusta. Dpd toimitti ja oli muuten aivan v*tun perseestä sen kuskin asiakaspalvelu. Edellisenä päivänä olin tytön kanssa kotona ja kuulemma oli yrittänyt toimittaa, mutta ei huomattu... Ei sanaakaan vastaukseksi kun tiedustelin, että noinkohan tässä oli toista pakettia.

No pyörä tuli sitten kasaamisen jälkeen vähän myöhemmin itellan kyydissä ja ero oli kuin yössä ja päivässä itellan hyväksi.

Sitä kummastelin, että miksi kotiin toimittaja oli eri näillä paketeilla vaikka yhdellä tilauksella kamat ostin...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

maantienässä
30.12.2013, 16.13
sinne meni vielä yksi tilaus tälle vuotta, katsotaan milloin sälä perillä

PeeVeli
01.01.2014, 14.15
Kaksi tilausta tehty, ei valittamista toiminnoissa. Yksi tuote lähti palautukseen, seuraillaan, miten toimii.

copter
02.01.2014, 22.57
Itse tuossa joulun pyhinä innostuin tilaamaan oikein urakalla kun oli hyviä alennuksia poistotuotteilla jne. Laitoin ensimmäisen tilauksen sisään 25.12.2013, jossa yksi pyörä ja siihen tarvikkeita. Toisen tilauksen pistin sisään 27.12.2013 illalla ja siinä myös yksi pyörä ja tarvikkeita.

Ensimmäisen pyörän tarvikkeet lähtivät 27.12. liikenteeseen DPD:llä ja olivat perillä 31.12. Toisen pyörän tarvikkeet lähtivät myös DPD:llä 30.12. ja ovat varmaankin huomenna perillä seurannan perusteella (tänään aamulla Turussa). Todella ripeää toimintaa DPD:ltä vaikka pyhiä jne tässä ollutkin.

Mitä tulee kuitenkin itse pyöriin, niin ne molemmat lähtivät BD:ltä 30.12. liikenteeseen DHL:llä pikana ja DHL mukaan heiltä jo samana päivänä myös kohti Suomea. Kyseessä pitäisi olla lentorahti, joten saapuneet Suomeen 31.12. Itellalle kuljetettavaksi. Näistä ei kuitenkaan ole mitään kuulunut, eikä DHL taikka Itellan seurannassa ole mitään tietoa. Hieman ketuttaa miten voi näin kauan kamat kupata jossain Helsinki-Vantaalla, että niitä ei lähdetään jatkokuljettamaan taikka edes luettaisiin Itellan järjestelmään sisään. Toivottavasti tulisivat nyt huomenna niin ei tarvitsisi odotella ensi tiistaille.

slow
02.01.2014, 23.49
*nips* Hieman ketuttaa miten voi näin kauan kamat kupata jossain Helsinki-Vantaalla, että niitä ei lähdetään jatkokuljettamaan taikka edes luettaisiin Itellan järjestelmään sisään. Toivottavasti tulisivat nyt huomenna niin ei tarvitsisi odotella ensi tiistaille.

Omat kokemukseni ovat samankaltaisia. Lähetys kulkee 1500 km neljässä päivässä, ja viimeiset 15 km vie saman verran...

copter
08.01.2014, 09.47
Tänään tuli molemmat pyörät heti aamusta. Eilen illalla olivat kirjaantuneet Itellan järjestelmään, joten siitä eteenpäin homma meni kyllä varsin reippaasti. Olin eilen yhteydessä Itellan asiakaspalveluun sekä DHL:lle ja olivat sitä mieltä että BD olisi lähettänyt pyörät ihan normaalina kuljetuksena, eli siis ei lentorahtina, joka olisi selittänyt viiveen toimituksessa.

Noh pyhät jne ottaen huomioon homma kuitenkin meni mielestäni ihan mallikkaasti. Nyt pitäisi sitten vielä malttaa tehdä työpäivä loppuun, ennen kuin pääsee perehtymään paketteihin tarkemmin. :)

EDIT: Niin tosiaan ja tuo DPD:n osalähetys tosiaan tuli silloin 3.1. kuten tuossa edellisessä viestissäni uumoilinkin.

Jorppa
09.01.2014, 23.59
Rokkarin 30 Gold ja pikku sälää lähti tilaukseen. Jos ens viikoks tulis, pääsis poluille välillä. Judy TT väliaikais keulana ei ajohaluja nosta yhtään. :)

Jakke81
10.01.2014, 23.04
Uus pyörä tilauksessa ja odotetaan saapuvaksi ens viikon aikana cube ltd race grey'n green. Eka maasturi tulee heikkolumisen talven kuntoilu avuksi. Muuten menisin suksilla vaan lunta on heikosti ollut, tosin nyt näyttää taas lupaavalta tuleva.

Jorppa
16.01.2014, 19.05
Paketti lähti perjantaina ja tänään kotiovella. Hyvin pakattu ja nopeaa toimintaa, ei voi kuin suositella. :)

Jakke81
16.01.2014, 22.29
Posti kantoi pyörän tänään kotio. Aikataulu vain ei antanut peräksi, että olisimme ehtinyt käyttökuntoon laittaa.

Raikku
17.01.2014, 10.16
Täältä pääsääntöisesti tilailen. Viimeksikin nyt Ti, ja Ke oli lähtenyt sälä eteenpäin. Tosin harmitti kun juuri oli XT:n i-spec vaihtajat loppuneet eikä
saanut samaan tilaukseen. Joutuu varmaan ne tilaamaan Bike-Componentsista tms että saa. BD:n etu vaan on halvemmat postikulut kuin muilla.

Mutta siis luotettava kauppa, ja edullinen, on aina itselle ollut.

Jakke81
18.01.2014, 11.30
Itse itselleni vastaten, nyt on pyörä läjässä ja eilen koeajolenkiä ehdin tehdä peräti 4km ,kunnes puhelin pirahti ja tien päälle rengasta vaihtamaan rekkaan-> tosin onneksi tuo pääsi nilkuttamaan hallille ettei tarvinnut pakkasessa vaihtaa.

uutta tilausta jo mietin varusteiden suhteen eli lokarit, lukko polkimet ja valopuoli ( näitä hoitaa nyt singfiret dx.comista)
ym mitä pikku sälää tarttee.
Lisäksi pitäs kattoo varastosta jotain heijastimia siirtymä matkoille pyörään.

Raikku
20.01.2014, 12.38
Voi olla että muistan väärin tai en ole vain noteerannut mutta mitens nyt dhl:n paketit tulee täällä postin tuomana? Eikös dhl vielä kuljettanut
Suomen päässäkin vielä. DPD:n nyt tiedän ennestäänkin vaihtavan täällä postiin, kuten Royal Mailkin.

Grugi
20.01.2014, 12.50
Voi olla että muistan väärin tai en ole vain noteerannut mutta mitens nyt dhl:n paketit tulee täällä postin tuomana? Eikös dhl vielä kuljettanut
Suomen päässäkin vielä. DPD:n nyt tiedän ennestäänkin vaihtavan täällä postiin, kuten Royal Mailkin.

Jos ei ole DHL Express niin kyllä se suurella todennäköisyydellä Itellan toimittamana tulee.

maantienässä
20.01.2014, 13.11
Itella nämä tuo ja eihän kukaan ole keskellä päivää kotona arkisin (eivätkä voi kysyä puhelimella, milloin joku olisi kotona, numero on paketin päällä), niin postista saa hakea. Toki onneksi kylläkin jo samana päivänä, meidän alueella.

Grugi
20.01.2014, 13.37
Itella nämä tuo ja eihän kukaan ole keskellä päivää kotona arkisin (eivätkä voi kysyä puhelimella, milloin joku olisi kotona, numero on paketin päällä), niin postista saa hakea. Toki onneksi kylläkin jo samana päivänä, meidän alueella.

Mulla on käynyt niin että kerran itellan kaveri osas ihan omatoimisesti katsoa paketista mun numeron ja soitti että olenko paikalla että tuo paketin ja toisella kerralla ei sitten ollut niin etävä kaveri ja paketti piti hakea läheisestä Itellan toimipisteestä.
Molemmilla kerroilla olin kotona mutta toisille tuo asiakaspalvelu ei ole niin justiinsa ja mennään helpoimman kautta eli ei soitella.

Raikku
20.01.2014, 15.07
Itselle tuli nätisti duuniin. Just ehdin mukavuuslaitoksesta tulla suoritukselta kun sitten jo pakettia tarjoiltiinkiin.

S.S
20.01.2014, 15.19
Jälleen kerran asiallista toimintaa! Tilaus tehty lauantaina 11.1. -> Vahvistusviesti paketin lähettämisestä tuli maanantaina 13.1. -> Tänään tulin reissusta, niin Itellan kuski oli käyny ovella torstaina 16.1. ja jättänyt lapun. Pitääkin käydä hakemassa paketti postista...

Useamman kymmentä kertaa olen tilannut ja paketit tullut noin viikossa yhtä kertaa lukuunottamatta, jolloin täälläkin oli muita, joilla paketin saapuminen kesti.

teräsrunko
20.01.2014, 23.50
Tulipa taas tilattua tuolta tavaraa. Tilaus sisään sunnuntaina 12.1, tavarat kotiovella perjantaina 17.1. Halpaa kuin saippua
ja toimituskulu vain muodollinen 5,95€. Tämä pulju yksinkertaisesti toimii!

TERU
21.01.2014, 07.46
Hyvät on omatkin kokemukset, useita tilauksia on tullut tehdyksi, mutta mitä jää Suomen postille tuosta toimitusmaksusta? Työtä ainakin!

S.S
21.01.2014, 09.15
Jälleen kerran asiallista toimintaa! Tilaus tehty lauantaina 11.1. -> Vahvistusviesti paketin lähettämisestä tuli maanantaina 13.1. -> Tänään tulin reissusta, niin Itellan kuski oli käyny ovella torstaina 16.1. ja jättänyt lapun. Pitääkin käydä hakemassa paketti postista...

Useamman kymmentä kertaa olen tilannut ja paketit tullut noin viikossa yhtä kertaa lukuunottamatta, jolloin täälläkin oli muita, joilla paketin saapuminen kesti.
Ja kaikki tavarat tuli, kuten pitikin.

ALVIR
29.01.2014, 13.55
BD:stä tuli tilattua Ritcheyn 1 1/4" stemmi, väärän koon lähettivät, tuli 1 1/8". Heidän pakkaus tarra oli ok mutta tavara oli väärä paketin sisällä. No ilmainen palautus ja lupasivat lähettää oikean kokoisen heti kun palautus saapuu heille. Tässä säästi 10€ siihen jos olisi tilannut heti Canyonilta :(

superkessu
29.01.2014, 15.03
Toka paketti viikossa perille ja osat oli oikein muttereita myöten. Ei valittamista.

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

koantti
06.02.2014, 20.24
30.1. illalla tilaus sisään ja tänään pyörä perillä.

foursquare
21.02.2014, 19.27
Eipä näyttäny Itellalla logistiikkakeskuksessa olevan kiirettä toimittaa jo eilen puoliltapäivin heillä ollutta pakettia viellä 100km tämän viikon puolella eteenpäin. Maanantaina tilaus lähtenyt Saksasta eteenpäin. Uus keula olis tulossa.

Juniper
21.02.2014, 21.43
Viikonloppuna tilaus sisälle kaikenlaisesta sälästä ja tänään kotioven takana.
Tuntuu siltä, että dhl lennättää suomeen aina torstaisin ja itella toimittaa seuraavana päivänä sitten kotioven taakse.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

lateksi
21.02.2014, 22.19
Kenkäset tulivat viikossa, alennuksien kera. OK

bryant
21.02.2014, 23.02
Huh nyt oli nopeeta. 4päivää tilauksesta ja osa kotona.. ei paha.

foursquare
24.02.2014, 12.51
Eipä näyttäny Itellalla logistiikkakeskuksessa olevan kiirettä toimittaa jo eilen puoliltapäivin heillä ollutta pakettia viellä 100km tämän viikon puolella eteenpäin. Maanantaina tilaus lähtenyt Saksasta eteenpäin. Uus keula olis tulossa.Tänään aamulla tuli paketti ovelle. Tasan 7 pvä tilauksesta.

kauris
25.02.2014, 23.37
Sivuilla lukee, että uusi nettikauppa aukeaa perjantaina. Meinasin tehdä just tilauksen, joka sisältää kaikkea pientä kamaa yhteensä reilulla kolmella sadalla. Niinköhän on, että perjantaina kaikki on lisäalennuksessa avajaisten kunniaksi vai käykö niin, että hinnat ovatkain nousseet. Taidan kuitenkin odottaa perjantaihin, kun yksi tilaamistani tuotteista pitäisi muutoinkin olla myynnissä taas vasta torstaina.

Onko kukaan muuten saanut alennuskuponkeja tonne? Mä olen tilannut tuolta viisi kertaa tavaraa mutta koskaan ei ole alennuksia kuulunut. Toisaalta en ole tilannut heidän uutiskirjettään postilaatikkoani täyttämään.
Jos jollakulla on alekoodia, jota ei itse tarvitse niin otan mielelläni sellaisen yv-viestinä.

edit: Ettei vain käy niin, että alkavat periä Suomen alvia Suomeen lähetettäviltä eikä sitä 19 prossaa minkä ovat tähän asti antaneet tulla kuluttajalle maksua.

SuperD
26.02.2014, 00.37
^ ison kasan tilauksia BD:lle laittanut sisään vuosien saatossa, mutta yhtään ale-kuponkia en ole nähnyt. Ilmeisen erilainen lähestymistapa aiheeseen kun vertaa esim brittikauppoihin jotka tunkee vouchereita inboxin täydeltä

elasto
26.02.2014, 01.02
BD ei tosiaan harrasta tota alekuponkitouhua. Niillä hinnat on jo valmiiksi halvat ilman, että tarvii syöttää joka tilaukseen jotain koodeja. Parempi systeemi tämä on mun mielestä.

kauris
26.02.2014, 08.53
Joo niin se taitaa olla. Lisäksi heillä on monessa tuotteessa se Best Price takuu, jota olen joskus käyttänyt. Toi heidän tapa maksaa omasta pussistaan alvin erotus on ollut myös useamman prosentin ero. Tuli tosiaan mieleen, että uusisivatko nettisivujen uusinnan yhteydessä tämänkin eli rakentaisivat nettisivut, jotka huomioivat alvin muutoksen eri maista tilattaessa. Ovat niin iso paikka, että tuolla on merkitystä ja myynti on myös niin iso, että alvin joutuvat tilittämään kohdemaan mukaan. Toki vaikka 10 % ale kaikesta avajaispäivänä kuittaisi tämän, tuskin sitä kaikkeen kuitenkaan tulee ja mun tuotteet eivät välttämättä satu niihin. Vaikeita valintoja :)
Luultavasti painan tilausnappia huomenna torstaina ennen sivujen uudistumista kunhan se yksi tarvitsemani tavara tulee vielä taas tarjolle.

edit: Niin piti vielä lisätä, että nillä kyllä on se alekoodin syöttämisruutu siinä tilauksen teon yhteydessä. Mutta ehkä enemmän tavan vuoksi laitettu ominaisuus kuin käytössä oleva.

elasto
26.02.2014, 21.54
edit: Niin piti vielä lisätä, että nillä kyllä on se alekoodin syöttämisruutu siinä tilauksen teon yhteydessä. Mutta ehkä enemmän tavan vuoksi laitettu ominaisuus kuin käytössä oleva.

Siihen saa mun tietääkseni esim. lahjakortin koodin syötettyä, mutta mitään alennuskoodeja en ole bike-discountiin koskaan nähnyt.

J_K
26.02.2014, 22.03
Viimesen kahden viikon ajan etusivun bannerissa on epäsäännöllisesti pyörinyt koodi BIKE10, eli 10€ alennus yli 150€ tilauksista.

FoMoCo
26.02.2014, 22.09
Nyt o kaksi kertaa käynyt niin että tillamani pyörä on ollut vihreenä kaupassa. Mutta tilauksen laitettua on se muuttunut siniseksi ja s-postiin tullut arvio milloin on saatavilla. Sen jälkeen on vielä tullut posti joka on siirtänyt arviota parilla viikolla eteenpäin. Tämä ei ole OK meininkiä.
Muuten on vaan hyviä kokemuksia puljusta.

elasto
26.02.2014, 22.10
Viimesen kahden viikon ajan etusivun bannerissa on epäsäännöllisesti pyörinyt koodi BIKE10, eli 10€ alennus yli 150€ tilauksista.

Oho, mulla on jääny kokonaan tollanen huomaamatta!

hathathat
26.02.2014, 22.13
Näkyy mainostavan etusivun bannerissa uudistavansa koko verkkokauppansa perjantaina - pitäneekin odotella oman tilauksen kanssa viikonlopulle, jos tuossa yhteydessä onkin jotain erikoistarjouksia ...

kauris
27.02.2014, 08.58
Hmm. Mä tosiaan taidan tehdä oman tilauksen tänään jos vielä tuon 10 € saa. Lisäksi yksi 5 euron best price vaade. Sen jälkeen pysyn kaukana tästä ja alennusmyyntiketjusta enkä käy discountin sivuilla, jotta en näe mahdollisesti missaamaani isoa avajaisalea :)
Lähetin eilen päivällä niille sähköpostin ja kysyin pysyykö alvi ennallaan. Eivät ole ehtineet vielä vastata.

Jule
27.02.2014, 17.30
Ensimmäinen tilaus -maastopyörä ja sälää- B-D:sta viime viikon tiistaina. Kaikki tuli kotiin tänään torstaina ip. DHL toi Suomeen reilu viikko tilauksesta. Täällä Itella hoiti noin vuorokaudessa perille. Tilaan varmaan jatkossakin tuolta.

Halloo halloo
27.02.2014, 19.58
Minä otan riskin ja odotan huomista.

CamoN
27.02.2014, 21.06
Olisikohan sieltä tulossa jotain merkittäviä alennuksia. Minullakin olisi periaatteessa ostoskori odottamassa, mutta ajattelin laittaa tilauksen sisään huomenna aamusta, jolloin se ehtisi normaaliaikataululla ensi viikon perjantaille toimitukseen. Se sopisi mainiosti kun olisi vapaapäivä ja kaikki.

Mutta entäs jos illalla onkin eri hinnat. Sehän ilahduttaa.

kauris
27.02.2014, 21.18
Mä arvon edelleen. Odottamani tuote (no yksi pieni jarrupultti vain) ei ole tullut myyntiin ja cinelli korkkiteippi valkoisena on myös loppu tällä hetkellä. Tekisi mieli myös ostaa slx-jarrut deoren sijaan. Hintaero olisi vain kympin mutta slx jarrut ovat myös loppu ja sanoo, että to be ordered, not in stock. Tuskin niitä on huomennakaan mutta ne deoret saattais tietty olla avajaisalessa. Olen samalla tilaamassa niitä kahdet, kun kaverille tulee myös. Niissä kunnon lisäale tekisi mukavan säästön.
Noiden tiedoissa ei lue sisältääkö setti oliivit ja pinnit letkujen lyhtentämiseksi eli ne pitänee tilata myös varmuudeksi ja tilauksessa koittaa ilmoittaa etteivät lähetä niitä, jos ne paketissa jo on. Bike-components ilmoittaa oliivien ja pinnien kuuluvan settiin.

IncBuff
27.02.2014, 21.20
On niissä oliivi ja pinni mukana.

Lähde
28.02.2014, 13.40
Black sin 8.0 tilattu daily productina hintaan 1600€. Toivottavasti hinta ei pienene illan alennusmyynteihin. Ja perskele noi Shimanon kammet on väärää pulttijakoa jotta voisi muokata 1×10 systeemiin. Joten tästä myyntiin uudet XT kammet.

Miklo
28.02.2014, 22.11
Tässähän joutuu kohta valvomaan kun tuo BD ei saa pidettyä aikataulustaan kiinni.. Toivottavasti on hyvät alennukset :)

0802905
28.02.2014, 22.20
Tässähän joutuu kohta valvomaan kun tuo BD ei saa pidettyä aikataulustaan kiinni.. Toivottavasti on hyvät alennukset :)

Sama. Toivottavasti muutakin alessa, kuin garminin koneet ja saksalaiset pyöräilyhousut. Ehkä pari Radonia myös..

kauris
28.02.2014, 22.51
Sain juuri sähköpostin bike-discountista, että vat eli alv pysyy ennallaan uusienkin nettisivujen aikakaudella. Porukkaa on siis siellä töissä tälläkin hetkellä. Odottelen minäkin uusia sivuja siis edelleen mutta toisaalta saatan tehdä tilauksen kuitenkin bike-componentsista, koska he tulivat vastaan hinnoissaan siinä missä bike-discountille hävisivät. Lisäksi sieltä saa slx-jarrut jotka b-d.:stä ovat loppuneet. Siellä tulee kyllä 10 euron postikulut mutta ne slx:ät kiinnostais kyllä. Ilmeisesti paitsi, että kahvan etäisyydensäätö on parempi (ei niin oleellista), niin jarrusatulakin näkyy olevan erilainen mm. letkun kiinnityksen osalta. On slx:ssä samanlainen kuin xt:ssä.

IncBuff
28.02.2014, 22.57
SLX:ssä on myös keraamiset männät vs. Deore ja onko oikeasti 4€ euron erolla postikuluissa mitään väliä.

kauris
28.02.2014, 22.58
Ei ole vaikka ero onkin 10 euroa. Tilaus menee nääs yli 250 euron kaksine jarruineen ja muina kamoineen.

kauris
01.03.2014, 00.24
Ei vieläkään ole uusi kauppa auki. Pakko lähtee nukkumaan kun silmät ei tahdo pysyä auki.

juu-zo
01.03.2014, 00.40
Viimesimmässä tiedotteessa olikin että 10pm aukee eli klo 00.00 meidän aikaa.

Halloo halloo
01.03.2014, 01.18
Open........

JohannesP
01.03.2014, 01.34
-20% vaatteiden ovh:sta ainakin ihan turha tarjous kun normaliin tapaan ympäri vuoden suurinosa vaatteista on tuon verran "tarjouksessa". Jos esim tuon -20% olisi saanu jo alennetuista hinnoista niin takin olisi voinut ostaa.

juu-zo
01.03.2014, 01.37
Joopa joo, ei mitään odottamisen arvoista...

Halloo halloo
01.03.2014, 01.41
Parit tuotteet kadonneet. Noh, tilaan muualta.

pikkukara
01.03.2014, 08.14
Aika turhat tarjoukset. Entinen ostoskorikin on hävinnyt, taas joutuu aloittamaan alusta.

kauris
01.03.2014, 08.49
Samaa mieltä. Mikään mun ostoskorin kymmenestä tuotteesta ei tullut alennukseen. Sen sijaan se positiivinen muutos tapahtui, että kohta takaisin varastoon tulevia tuotteita pystyy ostamaan eli laittamaan ostoskoriin ja tekemään tilauksen.
Nyt testaan toimiiko se alekoodi, jolla sai kymmen prossaa pois. Tuskin toimii.

stumpe
02.03.2014, 10.00
Toivottavasti daily product ei ole lopullisesti hävinnyt.:(

IncBuff
02.03.2014, 10.37
Tuollahan se sivuilla on. Tänään näyttäisi olevan Goren takkia tarjolla.

stumpe
02.03.2014, 12.02
Kappas vaan. En vaan tienny, että tagesangebot meinaa sitä...

SuperD
02.03.2014, 13.12
Oma tilaushistoria oli siivoutunut kokonaan poislukien joku yksittäinen tilaus viime kesältä. Osa sivuista saksaenglantia, osa englanninkielestä pelkkää saksaa. Etusivun vasemmassa alakulmassa lukee 'Costumer service', vähän vaatii vielä viilauksia :)

kauris
02.03.2014, 15.19
Joo ja maksamisen jälkeen Paypalista sivuston yrittäessä siirtyä takaisin bike-discountiin tulee ilmoitussivu, jossa kehotetaan klikkaamaan "tästä" jos sivu ei automaattisesti siirry 5 sekunnin kuluessa takaisin kaupan sivuille. No ei siirtynyt mutta eipä toiminut klikkausnappimaan :)
No tilaus meni kuitenkin perille, kun se ilmestyi tilaustietoihin ja sähköposti tilauksesta tuli. Hyvä niin. Laitoin tilauksen yhteyteen yhden best-price vaateen, ilmaisin harmistukseni avajaistarjouksita ja siitä ettei edellisen viikon bike10-koodi toiminut ja vihjailin, että voisivat sen verran ale minulle kuitenkin antaa. Tuskin antavat, koska tilauksen tein noillakin hinnoilla...
Joo ja nyt ne slx:n jarrutkin sain tai saan tätä kautta. Tilaus tuli ehkä kympin-pari halvemmaksi kuin olisi tullut bike-componentsista heidän kympin postikuluillaan. Lisäksi valintaan vaikutti se, että bike-componentsissa ei ollut cinellin korkkiteippiä myynnissä, bike-discountissakin valkoinen oli loppu mutta musta taitaa sopia uuteen pyörääni ihan kivasti.

xc-pyöräilijä
04.03.2014, 17.14
Keskiviikko iltana tilaus sisään, maksu tilisiirrolla. Tänään sitten hätäisenä tuli soitettua että mikäs tässä kestää, ennen vienyt kaksi arkipäivää..Kuulemma uusi järjestelmä on hitaampi ja nyt vielä sattui vaihdon aikaan, sanoi että jos ei ylihuomenna kuulu niin uusi soitto sinne. Tuli vaan mietittyä että miten heidän järjestelmän muutos vaikuttaa rahojen siirtelyyn pankkien välillä. Noh ehkä ne tällä viikolla lähtee.

Lähde
04.03.2014, 17.24
No eipä tämä taas nyt nopeudella vakuuta. Pari pakettia tilattu perjantaina, eikä vielä ole tapahtunnut mitään.Ok toinen niistä oli pyörä, jossa tekstien mukaan kestää useampi päivä lähettää. Vaikka en kyllä ymmärrä mitä ne siellä niille tekevät, viimeksikin kaikki pyörän säädöt oli päin sitä itseään.
Debitillä maksettu ja kyllä näkyvät katevarauksena tilillä. Taitaa vaan olla pikkasen säätöä uusien sivujen kanssa.

hsaarinen
04.03.2014, 18.44
No eipä tämä taas nyt nopeudella vakuuta. Pari pakettia tilattu perjantaina, eikä vielä ole tapahtunnut mitään.Ok toinen niistä oli pyörä, jossa tekstien mukaan kestää useampi päivä lähettää. Vaikka en kyllä ymmärrä mitä ne siellä niille tekevät, viimeksikin kaikki pyörän säädöt oli päin sitä itseään.
Debitillä maksettu ja kyllä näkyvät katevarauksena tilillä. Taitaa vaan olla pikkasen säätöä uusien sivujen kanssa.

Sama homma, tilaus taisi mennä sunnuntaina eikä mitään ole vielä tapahtunut. Sivuillaan tosian sanovatkin, että "From the time you order an available bike in our webshop up to the time we dispatch this bike, it will take approx. 10-14 days. We ask for your understanding if this delivery period is extended to 2 - 3 weeks during the main season.".

Halloo halloo
04.03.2014, 18.56
Tilaus laitettu 5 min sitten. Missä mun paketti viipyy?

SuperD
04.03.2014, 19.26
Sivupäivitys ei ilmeisestikään mennyt ihan suunnitelmien mukaan, tästä syystä toimitukset/palautukset/kyselyt viivästyy. Sama väki siellä hoitaa niitä samoja tilauksia, kyllä ne kamat tuosta kaupasta tulee.
Mun on hyvä huudella kun oma tilaus tuli jo viime viikolla :)

IncBuff
04.03.2014, 22.55
Keski-euroopassahan alkaa sesonki käydä kuumana joten ei ihme jos vähän on viivettä. Ostakaa marraskuussa jos on kiire.

Lähde
04.03.2014, 23.09
No vaikka kuinka sesonkina tavaraa on tullut tilailtua, niin kyllä yksi valmis kiekkopaketti aina kolmessa päivässä on lähtennyt. Muutenkin toi mun tilaustili on aivan sekaisin.

Lasol
05.03.2014, 00.22
Keski-euroopassahan alkaa sesonki käydä kuumana joten ei ihme jos vähän on viivettä. Ostakaa marraskuussa jos on kiire.

En usko että tästä johtuu. Uudet sivut on kussu pahasti. Ei ne vastaa ees sähköpostiin sieltä. Sellasen lähetin maanantaina aamupäivällä. Isoa miinusta todella kun ei ees aspa toimi.

SuperD
05.03.2014, 00.30
Ei ne vastaa ees sähköpostiin sieltä. Sellasen lähetin maanantaina aamupäivällä. Isoa miinusta todella kun ei ees aspa toimi.
Todennäköisesti sait mailiisi autoreplyn jossa seisoi mm seuraava teksti: "We kindly ask you to be patient. Generally all requests will be answered within 48 hours, depending on the theme it will take a little longer."

Jos kyseinen kauppa on ollut edullinen, toimiva ja luotettava niin tuskin niiden toimintatavat yhden tietojärjestelmäpäivityksen takia kokonaan muuttuu.

elasto
05.03.2014, 00.56
Mä tilasin torstaina ku en jaksanu odotella sitä uuden nettikaupan hässäkkää ja kamat saapui tänään. Nopein tähän mennessä.

Lasol
05.03.2014, 01.17
Todennäköisesti sait mailiisi autoreplyn jossa seisoi mm seuraava teksti: "We kindly ask you to be patient. Generally all requests will be answered within 48 hours, depending on the theme it will take a little longer."

Jos kyseinen kauppa on ollut edullinen, toimiva ja luotettava niin tuskin niiden toimintatavat yhden tietojärjestelmäpäivityksen takia kokonaan muuttuu.

No aika huonosti menis jos toi autoreplykään ei toimis, vai mitä?!

Useasti olen ottanut yhteyttä sähköpostilla ja aina tullut nopeasti (alle vuorokaus) vastaus. Toki tossa lukee noin ei siinä, itsellä oli kiireempi. Eikä ollut kysymys 'toimiiko tää klossi tossa polkimessa' vaan liittyi asiaan jota muut kun se kauppa ei voi ratkasta. Ehkä olen vaativa mutta en mielestäni kohtuuton.

En arvosta, arvostakaa muut vaan ihan vapaasti.

muoks: Kyse siis siitä että kun noin iso kauppa uudistaa sivut ja järjestelmät pitää olla VARMA että ne toimii. Nyt ei toimi. Eilen illalla ei menny tavarat ees ostoskoriin. Huonosti hoidettu asia.

kauris
05.03.2014, 10.51
Mä laitoin tosiana heti la aamuna eli 1.3 tilauksen. Automaattiviestit tuli tilauksen perille menemisestä ja tilaus näkyy tilassa offen heidän sivuillaan. Koska mulla ei ole kiire (olen ensi viikon reissussa kuitenkin), niin en ole laittanut heille mitään kyselyä homman hidastelusta. Hidastuu vaan entisestään, jos niitä porukka turhaan lähettelee. Samaa mieltä sinänsä, että uuden hienon verkkokaupan pitäisi olla uusi ja hieno eikä huonosti toimiva käännösvammainen. Ja jos toimituksetkin menee jumiin. Ei kuulosta oikein perinteiseltä saksalaiselta meiningiltä. Jos kauppa olisi ollut espanjalainen niin en ihmettelisi yhtään ;)

GrafZeppelin
05.03.2014, 11.04
Omat 1.3. tilatut kamani olivat myös "offen" -tilassa vielä eilen, kunnes huomasin, että sähköpostiini oli tullut vahvistus tilin rekisteröinnistä, jossa oli linkki, jolla tili hyväksyttiin. Ennen tätä hyväksymistä en päässyt edes kirjautumaan katsoakseni tilauksen statuksen. Vasta tilin vahvistuksen jälkeen tilaksi vaihtui "bearbeiten" tjsp. ja tänään näkyy kamat lähteneen jo postiin. Aikaisemminkin olen B-D:ssä aioinut, mutta vanha tili näytti verkkokauppauudistuksessa haihtuneen jonnekin.

kauris
05.03.2014, 12.08
Menin kiireesti katsomaan postilaatikkoani mutta ei mulle ollut tullut kuin välittömästi tilauksen tekemisen jälkeen 1.3 aamulla tällainen

Sehr geehrter Herr Isoherra.
vielen Dank für Ihre Bestellung.

Wir freuen uns über Ihr Vertrauen und werden Ihre Bestellung umgehend bearbeiten.

ja perässä tilatut tuotteet yms. normimeininkiä ilman vahvistuspyyntöjä. Ja b-d:n sivuilla ovat tunnukseni pysyneet koko ajan toiminnassa. Ainoastaan ostoskortin tuotteet olivat kadonneet sen uudistusyön aikana eli ne piti valita uudelleen ennen tilausta.

Halloo halloo
05.03.2014, 12.55
Vanha tili toimii täälläkin. Bearbeiten toistaiseksi.
edit. Iltapäivä, tila muuttunut -> Im Versand

Paketti odotettavissa normaalissa aikataulussa, veikkaan.

Lähde
05.03.2014, 17.48
Tilaukset edelleen "offen" tilassa. Pistinpä kyselyä että missä mennään. Katevarauksetkin poistuneet tililtä, Nordea poistaa laskuttamattomat varaukset 5 päivän jälkeen.

xc-pyöräilijä
05.03.2014, 21.47
Noniin, viikko siinä pyörähti että saivat tilauksen lähetettyä. Pitää toivoa että meni ihan järjestelmän vaihon piikkiin, muuten pieni miinus jos hitaus jatkuu. Okei, en ole pettynyt bd toimintaan, eikä miulla niin kiire ole että tuo yksi viikko vuoden 52 viikossa mitään meinaisi. Halvat on hinnat, pysyy vakio paikkana!

e. Pääasia että homma näyttäisi pikkuhiljaa alkavan toimia, jaksakaa oottaa rauhassa.

Laissy
05.03.2014, 22.04
Tilasin muun tavaran ohella pöksyt jotka olivat liian pienet. B-D:n sivuille kun tekee tunnarit, saa tulostettua DHL-Itella palautuslappusen, joka ei ole mitenkään sidoksissa mihinkään tilaukseen, ja käy suoraan paikallisessa Postissasi ilmaisiksi postikuluiksi, ja siinä on suoraan seurantanumerokin siinä toisessa puoliskossa jonka saat itsellesi siitä A4:stä. Lisäksi pitää täyttää palautuskaavake, johon tulee laittaa tilauksen numero ja artikkeli ja jokin syy miksi tuote palautetaan. Laitoin itse, että liian pieni koko. Lisäksi valitaan hyvitystapa, laitoin että rahat takaisin. Yksi miinuspiste siitä, että tuo formi on tosiaan kyllä vain saksaksi... mutta google translatella pärjäsi.

Onkos kukaan palauttanut tavaraa tämän järjestelmäuudistuksen jälkeen? Nimittäin eipä ollut mikään DHL-Itella-palautuslappu mikä sieltä tulostui - sieltä tuli pelkkä DHL Retoure-lappunen, joka toimii vain Saksan sisäisessä liikenteessä - ja ei täten kelvannut Itellan tädille. Ilmeisesti menee järjestelmäuudistuksen piikkiin? Laitoin kyllä sähköpostia, saa nähdä milloin vastaavat..

Lähde
06.03.2014, 16.47
Perskule, offen tila edelleenkin ja sähköpostiin ei vastausta. Laitoin crc:hen 5 minuuttia sitten tilauksen, toimitustavaksi DHL expressin. Tämä ei yleensä petä jos tänään lähtee, niin tavarat huomenna tassussa.
Hi 5 bikes paketti saapui jälleen erinomaisella toimitusajalla.

Halloo halloo
07.03.2014, 01.16
Minulla jatkuu perinteisissä merkeissä, statuksena lähetetty.

toripolliisi
07.03.2014, 09.23
Torstaina tilaus sisään ja eilen saapui. Kaikki meni niin kuin pitikin. Palautuslappua en älynnyt tarkistaa.

kauris
07.03.2014, 09.36
Eilen oli lähtenyt minunkin 1.3 tehty tilaus. Olivat varmaan slx jarrujani ensin odottaneet. Olivat pistäneet lisäalea 5 % niihin kahteen 99'90 euron jarrusettiin eli kympin yhteensä kun olin sanonut heidän avajaisaleaan hieman heikoksi. Lisäksi best price vaade meni läpi yhdessä tuotteessa.

Laissy
07.03.2014, 10.58
Onkos kukaan palauttanut tavaraa tämän järjestelmäuudistuksen jälkeen? Nimittäin eipä ollut mikään DHL-Itella-palautuslappu mikä sieltä tulostui - sieltä tuli pelkkä DHL Retoure-lappunen, joka toimii vain Saksan sisäisessä liikenteessä - ja ei täten kelvannut Itellan tädille. Ilmeisesti menee järjestelmäuudistuksen piikkiin? Laitoin kyllä sähköpostia, saa nähdä milloin vastaavat..

Itse itselleni vastaten - näin vastasivat sähköpostiin:

"please return the item to our address in Grafschaft (by the cheapest way possible - if you return the goods by UPS, FedEx or any express delivery, we cannot refund the freight costs) and add a proof of the freight costs you had to pay for sending back this item."

Eli hyvittävät palautuskulut kuittia vastaan.

Lähde
07.03.2014, 12.56
Nyt yksi paketeista sähköpostin mukaan lähtennyt matkaan, mistäköhän tässä viestissä löytyy seurantakoodi, eikös se ennen ollut suoraan linkin takana missä oli kuitti? Muutenkin hieman omituista, koska pankkitililtä ei ole veloitettu euroakaan. Sähköpostiviestiin ei ikinä tullut vastausta, kun tiedustelin lähetyksen viivästymistä.

Tomsson
07.03.2014, 15.51
Jotain kipua on nyt. Tilasin viikko sitten vain hetki ennen saitin uudistusta varastossa olevan Radonin pyörän ja tähän päivään mennessä ei ole tullut tilausvahvistuksen jälkeen mitään. Eilen laitoin kyselyn mailitse että mitäsmitäs. Toistaiseksi ei vastausta.

Pieni toivo kuitenkin on, että pyörä on lähtenyt matkaan, mutta jostain syystä, kentiesn sivujen päivittymisen takia ei ole tullut tilauskantaan päivitystä ja pdf:ä saman syyn takia lähtemättä.
Jos pyörä tosiaan on vielä lähtemättä, niin miinus tulee monien plussien jälkeen. Voihan se tietty olla että DHL kurvaa pihaan tuossa tulevan tunnin aikana, jolloin se aina tulee, kun tulee... I wish.. :cool:

Exluossa
07.03.2014, 16.47
Yksi parhaista eduista oli juuri tuo helppo palatusmenetelmä. Harmi, että pilattiin hyvä kauppa.

tirsintarsi
07.03.2014, 17.30
Jaahas, 1.3.14 tilattu pyörä ja pari rääsyä. Nyt tuli rahat takaisin bumerangina PayPaliin ja sähköposti BD:ltä saksaksi, että olemme palauttaneet rahat. Missään ei kerrota miksi näin. Kuvittelisi nyt, että edes osa tavaroista olisi ollut paikalla, eikä koko saakelin tilausta olisi tarvinnut peruuttaa... Sähköpostia kyllä lähti puljuun, joten katsotaan mikä on selitys tälle tapahtumalle.
Tilataanpa pyörä sitten muualta.

Lähde
07.03.2014, 18.12
voi perse, mä luulen että homma menee täysin reisille. Mulla lukee pyörän kohdalla että im versand käsittääkseni että postissa. Kiekot muka lähteneet puljusta tekstillä versandet, mutta kun siinä pdf:ssä ei ole mitään seuranta numeroa, tuskinpa lähettävät 700€ pakettia ilman veloitusta. Ja enpä mä mitään tolla kiekkosetillä tee ilman pyörää, + noita muita osia jotka olen jo hankkinnut siihen.

Tomsson
07.03.2014, 18.17
Kyseluuni tilauksen hitaudesta tuli geneerinen copypaste-vastaus kolmella paikallisella kotimaisella joista löytyi välistä englanninkielinen versio.

Dear customers, dear bike friends!

In the context of our system- and shop change we are currently in process to remove all starting difficulties.

As there is not only a high order volume but also a large number of email requests we would like to apologize for all caused problems and delays.

From now we are absolutely prepared to come back to our ususal processing time and are happy to processed your orders as fast as possible!

Please understand that it was unable to answer all email requests. Because of the system conversion the emails were incorrect and we received errors and duplicates.Therefore we kindly ask you to resend just all those requests which were not processed or rather the problem was not solved.

We thank you for your support and particulary for your understanding!

Your Bike-Disocunt Team!

Snadisti toivoisin että tulisi vielä tänään pdf, niin voisi saada edes ensiviikolla fillarin :rolleyes:

Lähde
07.03.2014, 18.56
Mulle tuli tämmönen vastaus.
Dear Sir,thank you for your inquiry. Caused by the new online shop the communicationbetween our datas doesn`t work in usual high-grade.I am sorry to inform you that the data transfer and all customer engagementsdoesn´t work perfectly. We would like to ask you to stay a little bit patient,we are working on the problems.In approx few days all systems will run according to quality. Thank you forunderstanding.

ylämäki
07.03.2014, 19.14
Nyt yksi paketeista sähköpostin mukaan lähtennyt matkaan, mistäköhän tässä viestissä löytyy seurantakoodi, eikös se ennen ollut suoraan linkin takana missä oli kuitti?

Ihmettelin tuota itsekin, kun tuli viesti jossa luki "You can track your parcel via the homepage of the corresponding transport-company and the parcel-number as stated in the attached PDF-file. Please click on the word "Click here" right next to the parcel-number [PAKETNO]." mutta eihän tuommoista koodia pdf:stä löydy. No odotellaan vielä, jospa se uusittu kauppa vaan tökkii.

Munarello
07.03.2014, 19.27
Vielä kolme viikkoa sitten homma toimi ihan nappiin. Tilasin polkimet, jotka maksoin saman tien luottokortilla ja viikon sisällä kuriiri toi paketin ovelle. Mitähän siellä nyt oikein sählätään?

Edit: Aijoo, ne on uudistaneet verkkosivunsa ja yllättäen ei mennyt ihan nappiin. Itse ehdin tilata omat romppeeni ennen muutosta.

pikkukara
07.03.2014, 20.08
Mulla meni kuppi nurin, kun ostoskori tyhjenee aina, jos kirjautuu ulos. Siirsin isomman tilauksen componentsille.

Miklo
07.03.2014, 21.11
Yksi parhaista eduista oli juuri tuo helppo palatusmenetelmä. Harmi, että pilattiin hyvä kauppa.

Mitenkäs tämä muuttui? En itse ainakaan heti löytänyt tietoa tuolta sivuilta..

kauris
07.03.2014, 22.18
Siis ennen saattoi oman tilauksen tiedoista heidän nettisivuiltaan tulostaa Itellan tädille kelpaavan osoitelipukkeen palautukselle, jossa oli viivakoodi, osoite yms tiedot. Sen länttäsi palautettavan paketin päälle ja ojensi täällä Itellan tädille ja paketti lähti matkaan veloituksetta. Erittäin helppoa ja kätevää.

Nyt siellä on siis ilmeisesti palattu hankalampaan, yleisesti muilla firmoilla käytössä olevaan menettelyyn, jossa palautus pitää tehdä omalla kustannuksella eli maksaa Itellassa lähetyskulut palautettavalle paketille. Kuitti tästä maksusta tulee laittaa pakettiin sisälle ja Bike-discount palauttaa nämä rahtikulut sinulle jälkikäteen. Hitaampaa ja hankalampaa.

Invisigoth
08.03.2014, 10.24
Siis ennen saattoi oman tilauksen tiedoista heidän nettisivuiltaan tulostaa Itellan tädille kelpaavan osoitelipukkeen palautukselle, jossa oli viivakoodi, osoite yms tiedot. Sen länttäsi palautettavan paketin päälle ja ojensi täällä Itellan tädille ja paketti lähti matkaan veloituksetta. Erittäin helppoa ja kätevää.

Nyt siellä on siis ilmeisesti palattu hankalampaan, yleisesti muilla firmoilla käytössä olevaan menettelyyn, jossa palautus pitää tehdä omalla kustannuksella eli maksaa Itellassa lähetyskulut palautettavalle paketille. Kuitti tästä maksusta tulee laittaa pakettiin sisälle ja Bike-discount palauttaa nämä rahtikulut sinulle jälkikäteen. Hitaampaa ja hankalampaa.

Sieltä saa nyt Download your parcel stamp -napista Easy Return Solution pdf:n, jossa on kovasti Itellan logoja. Onko tuo nyt se uusi systeemi? Ite en ole tuon kautta palautuksia koskaan tehnyt, joten en osaa sanoa, mutta vähän googlaamalla tulin siihen käsitykseen, että juuri tuo ERS olisi se systeemi, jossa ei tartte maksaa kuluja.

Laissy
08.03.2014, 10.49
Sieltä saa nyt Download your parcel stamp -napista Easy Return Solution pdf:n, jossa on kovasti Itellan logoja. Onko tuo nyt se uusi systeemi? Ite en ole tuon kautta palautuksia koskaan tehnyt, joten en osaa sanoa, mutta vähän googlaamalla tulin siihen käsitykseen, että juuri tuo ERS olisi se systeemi, jossa ei tartte maksaa kuluja.

Katsopas - ovat korjanneet ongelman! Nyt tosiaan näyttää tuo parcel stamp oikeanlaiselta. Harmi, että ehdin jo lähettämään omaan piikkiin, mutta hyvä että jatkossa homma pelannee oikein.

Invisigoth
09.03.2014, 12.03
Torstaina laitoin Radonin tilaukseen ja eilen illalla tuli lähetysilmoitus seurantakoodin kanssa.

Lähde
09.03.2014, 12.29
Siis minkä viikon torstaina? Jos tällä viikolla, ni voi ***** ku ei saa vanhojakaan lähetettyä. Yksinkertaisesti saatanan hidasta palvelua.

IncBuff
09.03.2014, 19.43
Kannattaa varmaan hakea kivijalasta ne tavarat jos on kiire.

Grugi
09.03.2014, 19.51
Kannattaa varmaan hakea kivijalasta ne tavarat jos on kiire.

Kun se olisikin noin yksinkertaista, liian usein kivijalasta saa vastaukseksi ei oota ja nopeammin sitten tilataan ulkomailta.

Invisigoth
09.03.2014, 20.26
Siis minkä viikon torstaina? Jos tällä viikolla, ni voi ***** ku ei saa vanhojakaan lähetettyä. Yksinkertaisesti saatanan hidasta palvelua.
Tämän viikon torstaina.

0802905
10.03.2014, 11.53
Tilaus sisään 3.3. Samantien ensimmäinen tilausvahvistus. Tämän jälkeen ei kuulunut mitään ja tänään tililtä oli hävinyt katevaraus.

Jrask
10.03.2014, 15.34
Laitoin tilauksen lauantaina ja tänään sain seurantanumeron, eli uudet tilaukset näyttäisivät menevän normaalisti läpi.

Meka
10.03.2014, 15.58
4.3 tilailin kenkiä. Samantien tuli tilausvahvistus. Seuraavana päivänä tuli "shipping delivery notification" ja tänään paketti saapunut DHL:n mukaan Suomeen. Päivä tai pari kestää että paketti kotona. Varsin nopeaa palvelua.

Juniper
10.03.2014, 16.45
Tänään saapui kanssa paketti. Viikonlopun verran tuli lisäviivettä normaalitoimitusaikoihin nähden.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Porco Rosso
10.03.2014, 19.17
Viimeisimpien kommentoijien tapaan ei ongelmia täälläkään: tilasin sekalaista vaatetta ja varustetta keskiviikkoiltana 5.3., seuraavana päivänä tilausvahvistus ja seurantakoodi mailissa. Tavara oli ilmeisesti saapunut tänään maahan ja olivat koettaneet sitä Itellalta toimittaakin, huomenna saa noutaa postista - eli yhteensä maahantulossa kesti 5 pv viikonloppu mukaan lukien.

Eli tuo pahin verkkokauppasählinki vaikuttaa helpottaneen tai ainakaan ei näy näissä pikkutilausten toimitusajoissa. Ainut tee-se-itse operaatio oli tosiaan tuo aiemmin tässä viestiketjussakin ihmetelty seurantakoodin kaivaminen; ainakin vielä viime torstaina paketin numero oli tilausvahvistuksessa saksankielisen tekstin seassa, mistä se piti bongata ja käydä syöttämässä DHL:n saksalaisten sivujen pakettihakuun. Kerrankin oli saksantaidoista hyötyä!

Lähde
10.03.2014, 20.57
Mukava kuulla että muilla tilaukset on mennyt nappiin. Eka paketti vissiin lähtennyt torstaina, silloin tuli lähetysilmoitus, mutta koska en ole sitä päässyt seuraamaan niin en olisi tuosta varma. Toisen paketin, eli pyörän kohdalla vielä epävarmempaa, tilaus historiassa lukee että versandet, mutta ei sieltä ole tullut mitään lähetysilmoitusta. Molemmat paketit siis tilattu 28.2.

Tomsson
11.03.2014, 09.15
28.2 tilattu pyörä myös edelleen lähettämättä.

Badawan
11.03.2014, 20.12
Tilasin 2.3.2014 kiekot ja muuta hilpettä. En saanut kuin tilausvahvistuksen sähköpostissa sen jälkeen ei ole kuulunut B-D:stä mitään. Tänään oli kumminkin DHL pudottanut paketin. Kaikki tuli mitä tilasin. Ei valittamista muuta kuin pieni epätietoisuus, että tuleeko kamat vai ei.

Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla

hsaarinen
11.03.2014, 20.21
Itse tilasin 2.3. pyörän ja muuta sälää, tänään tuli viesti että paketti on lähetetty - tosin ei olekaan oikeasti, vaan koska tilasin pyörän, niin lähtee 2-3 päivän päästä tuon sähköpostin saamisesta. Hämmentävä logiikka, mutta kiva kuitenkin tietää että homma etenee.

mk
11.03.2014, 20.23
pari pyörätelinettä ja voimansiirron osaa tilaukseen just äsken , katsotaas kauanko matkaavat :rolleyes:

Lähde
12.03.2014, 11.59
Ei voi nopeaksi haukkua, ei vieläkään mitään, pyörästäkään ei ole tullut lähetysilmoitusta.

Halloo halloo
12.03.2014, 13.11
Nyt meni sormi suuhun. Mistä tsekkasinkaan paketin sijainnin?

Lähde
12.03.2014, 13.44
http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/set_identcodes.do?org.apache.catalina.filters.CSRF _NONCE=DCF6FDAE9737EBD1641F019704C33EB4
Tonne kun laitaa bike discountin tililtä paketinnumeron, niin pitäisi löytyä.

Halloo halloo
12.03.2014, 18.51
http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/set_identcodes.do?org.apache.catalina.filters.CSRF _NONCE=DCF6FDAE9737EBD1641F019704C33EB4
Tonne kun laitaa bike discountin tililtä paketinnumeron, niin pitäisi löytyä.

Vielen danke.

ylämäki
12.03.2014, 20.41
1.3. tilattu tarvikepaketti tuli tänään, eli reilu viikko tuossa vierähti (kun tilauspäiväkin osui viikonloppuun).

toripolliisi
12.03.2014, 23.01
JUMALAUTA!

Nyt on kyllä loistavat uudistukset BD:llä! Nyt onnistuu maksut macbookiltakin :D Ennen on aina pitänyt mennä töihin makseleen, mutta nyt voi tuhlata iloisesti kotisohvalta. Muutenkin uudistukset alkavat tuottamaan hedelmää. Mä ainakin tykkään uudesta kuosista, saapa nähdä kauanko menee tavaroilla, että pääsen asentamaan.

10+

jaksu
12.03.2014, 23.19
Maantie groupsetit puuttuu valikosta?

Amfinaut
13.03.2014, 05.45
Maantie groupsetit puuttuu valikosta?

Juu siellä on Hermannilla jäänyt käännös kesken. Natiivikielellähän nuo näkyvät normaalisti (Rennrad-Teile, Schaltgruppen) mutta englanninkielisessä versiossa maantieosien kohdalla on miesten ja naisten satulat sekä nuo groupsetit nimetty vaan otsikolla Roadbike.

mk
13.03.2014, 19.24
pari pyörätelinettä ja voimansiirron osaa tilaukseen just äsken , katsotaas kauanko matkaavat :rolleyes:
Hyvin tuntuis toimivan, kun parin päivän viiveellä tuli lähetysilmoitusta, joten paketti lienee ensviikolla käsillä eli perillä :)

"Sehr geehrter Herr Kujala,hiermit informieren wir Sie über den Versand der in der angehängten PDF- Datei angegebenen Bestellung. Die Paketverfolgung können Sie über die Homepage des entsprechenden, in der PDF- Datei angegebenen Dienstleisters und der angegebenen Paketnummer xxxxxxxxxx"

Oulunjulli
13.03.2014, 21.16
Oho, pikku rääsäpaketti tilaukseen klo12.06 maanantaina ja nyt torstaina oli postilaatikossa Oulusa.
Enpä tuossa ehtinyt edes miettiä mihin sen tracking numberin tunkis.

Nufan
13.03.2014, 21.52
Sunnuntaina tilaus ja seuranta näytti, että tänään on saapunut suomeen.

Halloo halloo
14.03.2014, 13.59
Paketti kätösiin Postin tiskiltä eilen, normaalissa aikataulussa siis.

Lähde
14.03.2014, 14.42
Toinen paketti tuli eilen, melkein kaksiviikkoa tilauksesta. Pyöräkin näemmä lähtennyt matkaan, tosin eipä siitä mitään lähetysilmoitusta tullut. No kaippa se ens viikolla postiin putkahtaa...

Invisigoth
14.03.2014, 15.20
Mulla ei ole pyörästä kuulunut eikä näkynyt mitään sitten viime lauantain toimitusviestiä. Lähetystunnuksella ei tunnu löytyvän mitään mistään. Laitoin tänään mailia, että onko se oikeasti toimituksessa.

Halloo halloo
14.03.2014, 21.28
B-D:n ja Wigglen ero:
Wiggle - Ketjuöljy muiden kamojen seassa samassa pahvilaatikossa.
B-D - Ketjuöljy minigrip-pussissa muiden kamojen seassa samassa pahvilaatikossa.

Wilgios
15.03.2014, 12.11
Olisiko tuolla bike discountissa mitään sellaista telinettä, mihin saisin maantiepyörän tallissa pystyyn, kun en sitä käytä. Eli ns. näyttelyteline tms. Kun En ihan noista kaikista termeistä tajua enkä kuvistakaan. Lähinnä olen tuolla muuta tilaamassa niin voisin ottaa telineen samalla.

Talli on varasto + siellä on 3 lasten pyörää + 3 aikuisten pyörää, pitää varmaan ottaa noita koukkuja samalla että saa osan vaikka kattoon sitten.

J_K
15.03.2014, 12.29
Tämä on hyvä teline maantipyörälle tai miksei maastopyörällekin. (http://www.bike-discount.de/en/buy/bike-stand-28965/wg_id-71)

iivari
15.03.2014, 12.34
Olisiko tuolla bike discountissa mitään sellaista telinettä, mihin saisin maantiepyörän tallissa pystyyn, kun en sitä käytä. Eli ns. näyttelyteline tms. Kun En ihan noista kaikista termeistä tajua enkä kuvistakaan. Lähinnä olen tuolla muuta tilaamassa niin voisin ottaa telineen samalla.

Talli on varasto + siellä on 3 lasten pyörää + 3 aikuisten pyörää, pitää varmaan ottaa noita koukkuja samalla että saa osan vaikka kattoon sitten.

tai toisenlainen (http://www.bike-discount.de/en/buy/gem-bike-stand-t3125-32959) tai sitten muita..... (http://www.bike-discount.de/en/praesenz/search/q-bike+stand)

Lähde
18.03.2014, 15.54
Paketti eilen puoliltapäiviltä itellan logistiikkakeskuksessa, ajattelin että yes huomenna kotona. Mutta tänä aamuna paketin seuranassa teksti, Lähetyksen toimituksessa on havaittu poikkeama. Lähetys voi mahdollisesti viivästyä. No mitäs muutakaan sitä olisi voinnut odotaakaan, no ehkä huomenna.

mk
18.03.2014, 16.21
Hyvin tuntuis toimivan, kun parin päivän viiveellä tuli lähetysilmoitusta, joten paketti lienee ensviikolla käsillä eli perillä :)

"Sehr geehrter Herr Kujala,hiermit informieren wir Sie über den Versand der in der angehängten PDF- Datei angegebenen Bestellung. Die Paketverfolgung können Sie über die Homepage des entsprechenden, in der PDF- Datei angegebenen Dienstleisters und der angegebenen Paketnummer xxxxxxxxxx"

11.3 tehty tilaus ja Paketti toimitettu kotiin eteiseen tänään töissäollessani vaikken ollut edes kotona :D .. Kiinteistönhoito lienee ollut säätämässä/asentamassa sopivasti toimitusaikana :o

Invisigoth
18.03.2014, 20.00
6.3. tilattu pyörä tuli tänään. Kasaaja oli pujottanut keulan kaulaputken etujarrun letkun väärältä puolelta, joten piti käyttää keula irti, jotta tangon sai paikalleen. Muuten kaikki ok.

hsaarinen
19.03.2014, 11.09
Sat, 15.03.2014 03:22 h - Hamburg, Germany -The international shipment has been processed in the export parcel center

Eli lauantailta viimeisin tapahtuma pyöräpaketille, sen jälkeen ei ole uusia tapahtumia tullut. Ehkä tässä on vähän huonoa tuuriakin matkassa, kun tein tilauksen melkein heti verkkokaupan uudistumisen jälkeen (02.03.). Mutta eiköhän se pyörä vielä tänne saada, toivottavasti vaan kuriiri ilmoittaa koska on tuomassa - tuntuu nuo käytännöt vaihtelevan kotimaisten firmojen välillä kun osalta tulee soitto/tekstiviesti ja osa vaan tulee soittamaan ovikelloa ilmoittamatta.

Lähde
19.03.2014, 13.16
^^hsaarinen, seuraava merkintä paketillesi on kun se saapuu Suomeen, kannattaa kokeilla syöttää pakettisi lähetysnumero Itellan paketin seurantaan http://www.posti.fi/itemtracking/posti/?x=-qxvE5tgQStjx0gzJW3bsbiJAACgQwZn9b8OoNdAw0v-zui4NDMiToyoW2-6kSpw pitäisi näkyä siellä nopeammin kuin dhl:än seurannassa, koska kuulemma päivittävät seurannan kello 18:00 BD:n mukaan.

Oma pakettini Itellan mukaan pitäisi saapua lähipostiin noudettavaksi tänään, ei kuulemma sisällä kotiin kuljetusta. Poikkeamaa lähetyksen kulussa ei kuulemma pysty selvittämään.

Tomsson
19.03.2014, 20.33
Maanantaina yli kahden viikon ja kahden mailin jälkeen pyörän tilauksesta tuli JND-koodi, joka toi toimi vieläkään missään seurannassa.
Tähän asti homma toiminut moitteetta, mutta kun ryssitään niin ryssitään näemmä kunnolla.

kervelo
20.03.2014, 08.41
Omalla kohdallani kaikki on toiminut B-D:n kanssa ihan yhtä hienosti kuin ennen verkkosivujen uudistustakin. Lähetykset kulkevat salamavauhtia ja tulevat kätevästi kuriirikyydillä kotiovelle asti.

Kellis
20.03.2014, 11.05
Tilasin pyörän 27.2.2014 Tilausvahvistus tuli samana päivänä. Olen odotellut maltillisesti mutta 17.3 huomasin että olivat tehneet katevarauksen tuplana ja laitoin kyselyä siitä,tuli joku automaattivastaus että malttia malttia vastaamme 48h kuluessa, 18.3 pyörän hinta lähti tililtä ihan oikein ja 20.3 toinen katevaraus hävisi kun kolme viikkoa tuli täyteen, pankista (OP) sanoivat että se on se aika minkä varaus on voimassa.Seurantanumerolla ei vielä näy lähetystä eikä mitään vastausta ole tullut,tänään laitoin uutta viestiä että milloin aikovat lähettää tilaukseni.

orc biker
21.03.2014, 10.22
"In versand" eli ilmeisesti postissa? Ei kyllä mitään koodeja näy. Vähän heikkoa toimintaa, kun laitoin 3 päivää sitten sähköpostia kysyen, että onnistuuko tavaran lisääminen tilaukseen, kun tilatessa eräs tuote oli "not available" (mutta sittemmin on tullut varastoon), mutta eipä ole tullut vastausta ja jos nyt lähetys on jo siirtynyt postiin, niin ilmeisesti heitä ei lisäraha kiinnosta.

vuohi
21.03.2014, 11.41
Itse tilasin tällä viikolla uskomattoman kasan kaikkea pikku tavaraa, itselle ja vähän sukulaisten pyöriin. Lähinnä tuollaista alle 20 euron varaosaa ja tarviketta yhteensä reilut 20 nimikettä ja hintaa melkein 400 euroa. Vähän alle vuorokaudessa lähtipaketti tulemaan ja varmaan ens viikolla perillä. Eli sangen hyvin hoitui suurempikin nimike määrä.

Tomsson
21.03.2014, 12.13
"In versand" eli ilmeisesti postissa? Ei kyllä mitään koodeja näy. Vähän heikkoa toimintaa, kun laitoin 3 päivää sitten sähköpostia kysyen, että onnistuuko tavaran lisääminen tilaukseen, kun tilatessa eräs tuote oli "not available" (mutta sittemmin on tullut varastoon), mutta eipä ole tullut vastausta ja jos nyt lähetys on jo siirtynyt postiin, niin ilmeisesti heitä ei lisäraha kiinnosta.

In versand taitaa olla että prosessing tms.

Versendet(vihreänä?) on nyt lukenut maanantaista lähtien ja samalla tuli mailiin viesti JND-alkuisine koodeineen jossa maininta, että voi ottaa jopa 24h ennen kun toimii seuranta.
Tililtä vie seurantalinkki Hermesin sivulla, jossa koodi ei vieläkään toimi vaikka mihin lokeroon sen laittaisi. DHL:n seurannatkaan eivät tunne koodia.

Tiistaina tuli vastaus viimeviikon keskiviikkona lähettämääni kyselyyn.

because of a system change in our webshop and a very high order-level we are encountering delays concerning the shipment of your ordered bike.

Your order is currently in our warehouse and is being processed.
You will receive an updated package information per email in a short while.

We will try to process your order as soon as possible, we are hoping for your understanding concerning the longer delivery-time and apologise for the circumstances.
Best regards,

H&S Bike-Discount GmbH

Guy Péruche

Eli maanantaina lähetetty ja tiistaina luvataan, että yritään lähettää mahdollisimman pian :rolleyes:

orc biker
21.03.2014, 12.50
In versand taitaa olla että prosessing tms.

Google translaten mukaan se on "in shipping" tai suomeksi merenkulussa :) Sanakirjakin viittaisi lähettämiseen. Voihan se tietysti tarkoittaa tavaroiden keräilyäkin, mutta eipä taida onnistua ajoissa tuo tilauksen muuttaminen, jos heillä noin kiirekin on. Eikä ainakaan huvita enää viivästyttää sitä.

hathathat
21.03.2014, 18.57
Taas yksi tilaus B-D:ltä - taitaa olla vielä tuolla vähän hiomista uusien systeemien kanssa. Sähköpostissa ilmoittivat tilauksen lähteneen DPD:n matkaan, oman tilin kautta menee linkitys lähetyksestä Hermeksen pakettiseurantaan ja DHL:n seurannasta tuo paketti sitten ihan oikeasti löytyy :)

janip
23.03.2014, 12.10
Onko kellään kokemuksia bikediscount.com?

Jami2003
23.03.2014, 14.42

On ja ei valittamista.

orc biker
24.03.2014, 17.21
Nyt tuli ilmoitus, että paketti on lähdössä. Eli ei onnistunut tilauksen muuttaminen. Ei edes vastattu sähköpostiin. Aika heikko esitys vieläpä ottaen huomioon, että "not available" ei kuulostanut siltä, että kyseistä tavaraa olisi ollut ihan heti tulossakaan, vaikka siis olikin jo kohta varastossa. Tokihan olisin muuten kerralla ne tilaukseen laittanut. Nyt menee ylimääräiset postikulut ihan suotta. Taidan tilata muualta nuo loput.

IncBuff
24.03.2014, 18.47
Siellä kyllä sanotaan että tilausta ei voi jälkikäteen muuttaa mutta minkäs teet jos ei osaa lukea.

orc biker
24.03.2014, 19.00
Siellä kyllä sanotaan että tilausta ei voi jälkikäteen muuttaa mutta minkäs teet jos ei osaa lukea.
Ja sitä sanotaan asiakaspalveluksi, jos muuttaminen onnistuu. Samaa voi sanoa myös viesteihin vastaamisesta. Voidaan myös puhua nykyajasta, että tilaukseen voi viikko ennen sen käsittelyä lisätä tavaraa. Tavaraa, joka on jäänyt pois ainoastaan yrityksen sivuilla olevan harhaanjohtavan "tiedon" vuoksi.

P.S. Kannattaa opetella edes pilkkujen käyttö, jos käy soittamaan suutaan lukemisesta. Katsos, kun eihän näin huono lukija osaa lukea noin surkeaa suomea.

P.P.S. Pääsit juuri estolistalleni, sillä ei kiinnosta kuunnella jatkuvaa suunsoittoasi näin positiiviseen harrastukseen liittyen.

Näpertäjä
24.03.2014, 19.28
Heh, itelle tuli tänää tämmöstä palvelua bike-discount.de

http://i7.aijaa.com/b/00871/13148268.jpg

Tunen pullo ja hiilarinen pulloteline, kiitos!

Juha Jokila
24.03.2014, 20.09
P.P.S. Pääsit juuri estolistalleni, sillä ei kiinnosta kuunnella jatkuvaa suunsoittoasi näin positiiviseen harrastukseen liittyen.
Et taida tajuta minkälaisella konseptilla ko. firma saa painettua hinnat alas ja kuinka hyvin kauppa kaikkien muiden asiakkaiden kanssa sujuu. Ehkä ja juu, joo just niin.

IncBuff
24.03.2014, 20.22
Niin se on osa sitä saksalaista äärimmäisyyksiin vietyä tehokkuutta että linjan välistä ei enää nykitä ja jolla pystytään tarjoamaan euroopan halvimmat pyörän osat. Jos ei passaa niin voi ostaa osansa muualta. Itselleni passaa oikein hyvin.

Pyöräpummi
24.03.2014, 22.36
Bike-Discountista on tullut tilattua kymmeniä kertoja niin kauan kuin tämä säiekin on ollut olemassa.
Poikkeuksetta he ovat toimittaneet juuri sitä tavaraa kuin olen tilannutkin.
Taisi olla kerran Ultegra-ketjut Dura-Ace:n tilalla, mutta kun sitä en heti huomannut niin meni omaan piikkiin.
Siellä ihan oikeasti tarkastetaan että meneekö asiakkaalle oikeat tavarat.
Selkeästi huomaa että firmassa tapahtuu jatkuvaa kehitystä niin kuin pitääkin.
Bike-Discount.de on hinnaltaan ja palvelutasoltaan yksi kaikkein parhaimpia nettibutiikkeja!
Ensimmäisenä aina tutkin heidän tarjouksensa.

Se, että jo kerran tilattuja tavaroita voisi päästä muuttamaan on mahdoton yhtälö. Paitsi siinä tapauksessa että niitä ei voida kohtuullisessa ajassa toimittaa.
Kuitenkin jo tilattaessa nähdään varastotilanne ja jättää ne tilaamatta joita ei ole suoraan saatavilla.

orc biker
24.03.2014, 23.20
Se, että jo kerran tilattuja tavaroita voisi päästä muuttamaan on mahdoton yhtälö. Paitsi siinä tapauksessa että niitä ei voida kohtuullisessa ajassa toimittaa.

Mahdoton millä tavoin? Tälle putiikille ilmeisesti mahdotonta, mutta muutenhan se on ihan perusjuttuja nettiostamisessa. Parhaimmissa järjestelmissä pystyy muuttamaan tilausta ennen käsittelyä ihan itse netistä ja miksi ei pystyisikään. Kyseessähän on vain tietojärjestelmän tuoma rajoite siinä vaiheessa, kun kukaan ei ole kerännyt tavaraa vielä yhtään mihinkään. Samoin se säästää kaupan kustannuksissa vähentyneinä asiakaspalautuksina: postitus, palautusten käsittely, laskutus. Tässä tapauksessa se maksoi menetettynä myyntinä. Eikä vielä edes puhuta siitä, että miten tällainen vaikuttaa ostokokemukseen yms. vaikeammin rahassa mitattavaan.

Kuitenkin jo tilattaessa nähdään varastotilanne ja jättää ne tilaamatta joita ei ole suoraan saatavilla.

Ei tuo ole ollenkaan optimaalinen tapa tehdä kauppaa. Ihmiset jättävät ostamatta sen pelossa, että koko tilaus viivästyy, jos jotain ei tulekaan järkevässä ajassa ja niitä ei voi sitten edes tiputtaa tilauksesta enää pois. Niinhän minäkin tein. En ottanut tavaraa, koska sitä ei löytynyt varastosta, eikä ollut mitään tietoa siitä, milloin on tulossa ("not available" ei herätä luottamusta, että pian tai edes ollenkaan). Sitä kuitenkin tuli jo seuraavana päivänä. Viikko olisi ollut aikaa lisätä tuotteet tilaukseeni, joka siis käsiteltiin vasta nyt. On todella kumma juttu, jos ihmisten mielestä tuo on optimaalisesti toimiva järjestelmä.

Ei tämä kummoinen juttu sinällään ole, mutta vara olisi parantaa. Pitkä miinus tulee tuosta, että ei vastata sähköpostiin. Annetaan ihan tikettikin numerolla, mutta ei vastata (ainakaan viikkoon, jonka jälkeen on auttamatta myöhäistä). Se on tyylitöntä antaen piittaamattoman tai huolimattoman kuvan. Hyvä, ystävällinen sähköposti olisi voinut saada minut tekemään uuden tilauksen näistä puuttumaan jääneistä tavaroista tuolta, mutta nyt laitan kilpailijalta ihan vain siksi, että ei tee mieli palkita jäykkää ja asiakasta huomioimatonta järjestelmää. Kun tässä tapauksessa on ihan yhtä hyviä vaihtoehtoja muitakin, niin miksi ei. Ja tämähän on lopulta vain se ratkaiseva mittari: mitä asiakas tekee. Minun tapauksessani B-d ei onnistunut niin hyvin kuin olisi voinut pelkästään siksi, että heidän tietojärjestelmänsä ei ole riittävän joustava.

Jami2003
25.03.2014, 00.17
Crc on ainakin toinen putiikki missä tilauksia ei voi muuttaa, vain perua. Itse olen ratkaissut muuttamisen perumalla ensimmäisen tilauksen ja näpyttelemällä uuden tilauksen muutettuna.

Todennäköisesti nämä isot nettikauppojen varastot ovat logistiikka keskuksissa joten tilaus siirtyy yhdestä järjestelmästä toiseen eikä sen muokkailu ole mahdollista.

Siihen ettei sähköpostiin vastata ei sitten enää hyviä selityksiä olekaan. Tosin enemmän minulla on ollut ongelmia suomalaisten kivijalka kauppojen kanssa...

Enemmän mua ärsyttää dhl:n seuranta. Ainakaan minä en saa näkyviin seurantaa annetun linkin ja koodin perusteella. Tosin vika tuntuu olevan dhl:n sivuissa eikä Bikediscountissa. Sama ongelma kun on muidenkin sakemanni nettikauppojen kanssa.

Pyöräpummi
25.03.2014, 00.22
Teoriassa jo lukkoon lyödyn tilauksen muuttaminen on mahdollista, mutta asiakas ei ole valmis maksamaan sähläyksestä aiheutuvia kustannuksia. Mahdollisesti jo valmiiksi pakattu lähetys avataan ja laitetaan uusi tavara sisällä ja joku tavara viedään takaisin varastoon. Sitten vielä joku tarkastaa sen uudestaan.
Vaikka se ei olisi ehtinytkään vielä tähän vaiheeseen niin silti kustannuksia tulee lisää. Jo esimerkiksi siitä että jo veloitetusta maksusta pitää tehdä korjaus.

Tästä huolimatta on hämärä muistikuva, että mahdollisesti Amazonilla voi peruuttaa tilauksesta osia tai kokonaan.

@orc-biker voit kokeilla seuraavan kerran vaikka Amazon.de:tä!
Siellä taas on omat jekkunsa kuten se että tuotteet eivät välttämättä tule Amazonilta itseltään.
Minä kuitenkin tilaan edelleenkin BD:stä!

telliv
25.03.2014, 00.28
Jopas on olemattomasta asiasta monta riviä itkua. Tänne kirjoittelun sijasta kun olisit hetken käyttänyt aikaa kaupan sivujen lukemiseen niin olisi saattanut valjeta tilauksen muuttamisen salaisuus. Ei tarvitse soittaa, ei tarvitse kirjoittaa sähköpostia eikä kirjoitella fillarifoorumille ;). Joskus kauan sitten moista muistaakseni käytin ja homma hoitui, miksei hoituis nyt?

S.P. Kielioppivirheistä kommentointi ei kiinnosta

S.P.S. Enkä laita linkkiä sivulle missä valaistaan tilauksen muuttamisen salaisuus, etsi itse :D!

Laita uusi tilaus, joka sisältää haluamasi tuotteet ja kommentit kenttään laita peruttavan tilauksen tiedot.

orc biker
25.03.2014, 01.08
Jopas on olemattomasta asiasta monta riviä itkua.

Kirjoitin pienen moitteen, että tuossa olisi parantamisen varaa, jonka jälkeen tänne tuli vittuilevia foorumilaisia kertomaan, että asiakas on aina väärässä, että kuulemma toimii täydellisesti tuo heidän systeeminsä. Eräältä estolistalle laittamaltani sitä toki osasi odottaakin, koska hänellä on ennenkin ollut tarvetta negatiivisiin purkauksiin tuntemattomasta syystä. Mutta tästä on sitten lähtöisin monta riviä tekstiä.

S.P. Kielioppivirheistä kommentointi ei kiinnosta

Eikö edes vastauksena "opettele lukemaan" -tyyliseen kommentointiin?

Laita uusi tilaus, joka sisältää haluamasi tuotteet ja kommentit kenttään laita peruttavan tilauksen tiedot.

En todellakaan laita melkoisen ison katevarauksen vuoksi. Ei huvita odotella, että milloinhan se "tupla" sieltä häviää. Enkä laita siksikään, että kyse on tavarasta, jota on rajallinen määrä ja joka näyttää tekevän hyvin kauppansa.

On kumma, että pieni moite tuo älyttömästi vittuilua. Ihme porukkaa. Aion itsekin tilata vielä tulevaisuudessa tuolta tavaraa, mutta sanopa yksikin poikkipuolinen sana nykypäivän mittapuulla jäykästä toiminnasta, niin hirveä älinä päällä.

orc biker
25.03.2014, 01.21
Teoriassa jo lukkoon lyödyn tilauksen muuttaminen on mahdollista, mutta asiakas ei ole valmis maksamaan sähläyksestä aiheutuvia kustannuksia. Mahdollisesti jo valmiiksi pakattu lähetys avataan ja laitetaan uusi tavara sisällä ja joku tavara viedään takaisin varastoon.

Ensinnäkin "not available", eikä esim. "2-5 days" tai "coming soon" -arvio on kaupan sähläystä. Toisekseen asiakas oli valmis maksamaan, koska hän olisi lisännyt tilaukseensa ihan vaivan arvoisella summalla tavaraa. Kolmanneksi tilausta ei oltu käsitelty. Ei niitä tilauksia pinota johonkin nurkkaan odottamaan sitä puuttuvaa 1-2 viikon päästä tulevaa viimeistä tuotetta.

Jo esimerkiksi siitä että jo veloitetusta maksusta pitää tehdä korjaus.
On melkoista, jos ei ole varaa edes laskuttaa asiakkailta lisää.

Minä kuitenkin tilaan edelleenkin BD:stä!
Niin minäkin, mutta en nyt näitä puuttuvia tavaroita. Mikä tässä on niin älyttömän suuri ongelma? Minulla oli ihan normaali kohtuullinen pyyntö, tarjouduin ostamaan enemmän, ja tämän lähtökohtakin oli kaupan antamassa hyvin harhaanjohtavassa varastosaldossa (ei saatavilla, eikä esim. tulossa) ja minusta tämä ei ollut siten mikään mallikelpoinen suoritus kaupalta. Mutta johan osuin hermoon tällä palstalla.

Henuz
25.03.2014, 20.17
Itse laitoin tilauksen sisään ja varmistelin tietysti sitä ennen, että kaikkea on varastossa.
5pv päästä kävin ihmettelemässä, joko on laitettu matkaan. Yli puolet tilatuista kamoista "not available"...
Aspaan s-postia, voivatko laittaa matkaan ne kamat, mitä nyt on ja loput myöhemmin. Ei vastausta. Parin päivän jälkeen pyyntö perua tilaus, koska kamat edelleen "not available".
Tsekkasin tilauksen statuksen ennen tätä, oli vielä "bearbeitung". Parin tunnin päästä tulee Aspasta viesti, että ei voi perua, kun on laitettu jo matkaan. Tämä tilauksen statuksen muutos siis peruutuspyynnön jälkeen. Reilua toimintaa. No mikäpä siinä sitten, tuleepahan joskus, tosin ei infoa, mitä tulee :D Seurantakoodilla ei saa mitään infoa, joten lienee vielä siellä varaston lattialla koko paketti. 20+ tilausta ja tämä taisi olla sitten se viimeinen, vedätyksen makua. Jatkoviesteihin aspaan ei minkäänlaista vastausta...

zipo
25.03.2014, 20.47
15.3 Tilasin kaverille roippeita ja saldot vihreällä mutta mitään kuulunut ja 3kpl 5:stä tavarasta muuttunut punaiseksi.
Eilen peruin tilauksen.Paketti oli kuulemma lähtenyt matkaan,eli ei voi perua.Eikä saa seurantakoodia,.Ennen tämä putiikki toimi hyvin ,nyt tökkii "uudistusten" myötä.
Saa nähdä miten käy ...tietysti tulee vajaa paketti tms saissea.Ei voimansiirtoa voi uusia jos kaikki roinat ole mukana.

Wilgios
26.03.2014, 08.37
7 työpäivää tilauksesta ja paketti kotona. Seurantakoodi ei toiminut, oli koko ajan ennakkorekisteröityneenä.

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Munarello
26.03.2014, 21.06
Tilasin eilen illalla pari CC:n rengasta ja tänään iltapäivällä tuli vahvistus ja pdf sähköpostiin. Seuranta ei tunnu pelaavan mutta eiköhän ne nakit sieltä alkuviikosta saavu.

orc biker
27.03.2014, 13.08
Tänään sain paketin ovelle. Pyörä vain puuttui. Missä lie. Ei tuo pakettiseuranta näytä muuta kuin, että lähetykselle on luotu elektroninen jälki. Ilmeisesti sitä pyörää tässä kahdessa osassa tulevassa toimituksessa sitten ainoastaan seurataan, mutta aika pitkään näyttää menevän siinäkin, että päätyy edes kuriirille (laskien tuosta saamastani toimitusilmoituksesta). No, kunhan tulee sitten joskus kunnossa olevana, niin ihan hyvä.

hsaarinen
27.03.2014, 13.25
Äsken soittivat kuljetusfirmasta ja kyselivät, että koska voisivat tuoda paketin, kuulemma kello 20:aan asti onnistuu. 25 päivää tilauksesta meni, mutta onneksi ei tässä niin kauhea kiire ole ollutkaan. Toivottavasti on fillari ja kaikki osat mukana.

orc biker
27.03.2014, 14.21
Äsken soittivat kuljetusfirmasta ja kyselivät, että koska voisivat tuoda paketin, kuulemma kello 20:aan asti onnistuu. 25 päivää tilauksesta meni, mutta onneksi ei tässä niin kauhea kiire ole ollutkaan. Toivottavasti on fillari ja kaikki osat mukana.
Niin, sinä tilasit pyörän ja siinä meni tuon verran? Oliko varastossa tilatessasi?

Tuossa saamassani toimitusilmoituksessa sanotaan, että 2-3 päivää menee sähköpostista, että lähettävät. Että pyörä on "in the final assembly". Tuosta tuli mieleeni, että mitähän se pyörän varastossa oleminen sitten oikeastaan edes tarkoittaa? Kun menee 2-3 viikkoa saada pyörä lähtemään ja puhutaan viimeisestä kasauksesta, niin jotenkin on hieman hankala hahmottaa noita "in stock" ja "in the pipeline" -statuksien eroja. :rolleyes:

En tilannut yhtään liian myöhään, kun nyt on kyseisestä mallista jokainen koko "not available". Tosin mitähän sekin tarkoittaa verrattuna siihen, että toisaalta yksi koko on kokonaan poistettu listalta. Että onko "ei saatavilla" kenties jotain "tulossa, mutta ei vielä putkistossa"?

(En tiedä, löytyykö sivustolta sananselityksiä. Odottelen tässä erästä ihmistä, niin tässä on aikaa pohdiskella näitä omaksi ilokseen.)

hsaarinen
27.03.2014, 14.57
Niin, sinä tilasit pyörän ja siinä meni tuon verran? Oliko varastossa tilatessasi?

Tuossa saamassani toimitusilmoituksessa sanotaan, että 2-3 päivää menee sähköpostista, että lähettävät. Että pyörä on "in the final assembly". Tuosta tuli mieleeni, että mitähän se pyörän varastossa oleminen sitten oikeastaan edes tarkoittaa? Kun menee 2-3 viikkoa saada pyörä lähtemään ja puhutaan viimeisestä kasauksesta, niin jotenkin on hieman hankala hahmottaa noita "in stock" ja "in the pipeline" -statuksien eroja. :rolleyes:

En tilannut yhtään liian myöhään, kun nyt on kyseisestä mallista jokainen koko "not available". Tosin mitähän sekin tarkoittaa verrattuna siihen, että toisaalta yksi koko on kokonaan poistettu listalta. Että onko "ei saatavilla" kenties jotain "tulossa, mutta ei vielä putkistossa"?

Kyllä, tilasin pyörän, lukkopolkimet ja kengät ynnä muuta sälää. Pyörä oli varastossa ainakin sivuston mukaan, samoin kaikki muut osat. 9 päivän kuluttua tilauksesta tuli tieto, että pyörä on "in the final assembly" ja lähetetään parin päivän kuluttua, neljä päivää myöhemmin seurannan mukaan oli lähtenyt maasta ja 12 päivää tästä, eli tänään, on paketti sitten saapumassa kotiovelle. Kunhan paketissa on kaikki tavarat ja se on kunnossa, niin loppu hyvin, kaikki hyvin :)

orc biker
27.03.2014, 15.17
Kyllä, tilasin pyörän, lukkopolkimet ja kengät ynnä muuta sälää. Pyörä oli varastossa ainakin sivuston mukaan, samoin kaikki muut osat. 9 päivän kuluttua tilauksesta tuli tieto, että pyörä on "in the final assembly" ja lähetetään parin päivän kuluttua, neljä päivää myöhemmin seurannan mukaan oli lähtenyt maasta ja 12 päivää tästä, eli tänään, on paketti sitten saapumassa kotiovelle. Kunhan paketissa on kaikki tavarat ja se on kunnossa, niin loppu hyvin, kaikki hyvin :)
Minulle sälä tuli tänään ilman mitään ilmoitusta keneltäkään. Huomasin vain ikkunasta, että DPD:n auto on pihassa. Oli aika reikäinen laatikko. Ihme, että pienemmät esineet eivät putoilleet kyydistä, kun kulmassakin oli usean sentin reikä. Odotin, että olisi tullut yhtenä lähetyksenä parina pakettina, kun kesti pari viikkoa näissä tavaroissakin. Mutta joo, kunhan nyt saisi sen pyörän vielä ehjänä (en ottanut Radonin pahvilaatikkoa, kun "not available"), niin hyvä olisi. Vähän vielä jännittää, että tuleehan varmasti se pyörä minulle, ettei ole tullut mitään laskuvirhettä varastossa, kun hilkulle meni riittämisen suhteen. Liekö muuallakin Euroopassa aikainen kevät, niin pyörät tekevät kauppansa.

Hei, sain juuri sähköpostia. Sorry, ei voi lisätä tilaukseen ja tilauskin on jo toimitettu. Joo-o... Mutta pisteet vastaamisesta kuitenkin, vaikka sopivasti tulikin vasta, kun tilaus on oikeasti jo lähetetty ja vastaanotettu (paitsi pyörä, joka ei ole vielä lähtenyt).

hsaarinen
27.03.2014, 20.20
No eipä tullutkaan pyörää. Osat ja kuitti koko tilauksesta tuli, mutta pyörää ei näkynyt. Laitoin postia, katsotaan mitä vastaavat.

snowfake
27.03.2014, 23.14
Kyllähän nuo myös puhelimeen vastaavat ja ihan hyvää englantia vääntävät. Rohkeasti vaan puhelin käteen ja soittamaan jos on asialla kiire.

J_K
28.03.2014, 21.14
^Puhelimella on tosiaan ongelmatilanteet houtuneet parhaiten, jopa niin, että osasin sössöttää niin nopeasti ettei ehtinyt koneella näpyttelemään tarpeeksi nopeasti.

Tänään iltapäivällä laitoin tilauksen ja paketti onkin normaaliin taapaan matkalla, mutta seuranta ei toimi eikä niin väliksikään. Ennen DPD oli se maksullinen vaihtoehto, mutta nyt ilmainen vai onko sittenkin Hermeksen kyydissä.

Rautaperse
28.03.2014, 23.33
Tasan 14 vuorokautta kesti tulla paketin kotiin. Seuranta ei toiminut missään vaiheessa prosessia.

askomiko
28.03.2014, 23.37
Tilasin pyörän ja sekalaista tavaraa. Pyörä tuli, muista tavaroista ei ole kuulunut mitään. Olen nyt viikon aikana laittanut maileja ja sivujen yhteydenottolomakkeelta terveisiä neljä kertaa, mitään vastausta ei kuulu.

orc biker
29.03.2014, 01.00
Jokunen tunti sitten rekisteröityi pyörä kuriirille. Tilauksesta on kaksi viikkoa. Ei paha, jos nyt vaikka viikossa tulee. Kuitenkin alkaa olla sesonki päällä. Olisi vain ehjä ja oikein koottu ja toivottavasti jopa säädetty, niin saisi heti alle, eikä tarvitsisi tuskailla minkään kanssa. Tuo sähköpostissa annettu seurantalinkki ei toiminut kuin kerran. Aika outoa. Mutta numeron itse syöttämällä DHL:n seurantaan lähetyksen sai näkyviin.

orc biker
29.03.2014, 01.01
Tilasin pyörän ja sekalaista tavaraa. Pyörä tuli, muista tavaroista ei ole kuulunut mitään. Olen nyt viikon aikana laittanut maileja ja sivujen yhteydenottolomakkeelta terveisiä neljä kertaa, mitään vastausta ei kuulu.
Taitaa olla kova ruuhka. Mutta etköhän sinä vastauksen saa, kun minäkin sain vielä yli viikon päästä.

Aali
29.03.2014, 10.46
Eilen tuli lähipostiin maanantai-iltana tilattu pienehkö paketti, mukana kaikki mitä pitikin.

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

IncBuff
29.03.2014, 10.56
Jokunen tunti sitten rekisteröityi pyörä kuriirille. Tilauksesta on kaksi viikkoa. Ei paha, jos nyt vaikka viikossa tulee. Kuitenkin alkaa olla sesonki päällä. Olisi vain ehjä ja oikein koottu ja toivottavasti jopa säädetty, niin saisi heti alle, eikä tarvitsisi tuskailla minkään kanssa. Tuo sähköpostissa annettu seurantalinkki ei toiminut kuin kerran. Aika outoa. Mutta numeron itse syöttämällä DHL:n seurantaan lähetyksen sai näkyviin.
Eikös siinä tilausvahvistuksessa sanotakin että kokonaisen pyörän toimittaminen kestää tuon 10-14 päivää?

Itse tilasin torstaina ja paketti näyttää olevan Tanskassa.

843
29.03.2014, 11.28

juu, useita tilauksia, osia lähinnä. Aina tullut juuri sitä mitä tilattu. Toimitus nopeaa. Selkeät pakkauslistat jne.. Mulla ei pahaa sanaa

Tomsson
29.03.2014, 14.30
Mulla otti tasan kuukauden tilauksesta, että pyörä tuli.
Tilattu siis 28.2 ja eilen saapui.

orc biker
29.03.2014, 14.31
Eikös siinä tilausvahvistuksessa sanotakin että kokonaisen pyörän toimittaminen kestää tuon 10-14 päivää?

Itse tilasin torstaina ja paketti näyttää olevan Tanskassa.
Jotain parista viikostahan siellä jossain oli ja että voi mennä pidempäänkin sesonkiaikana. Ainoa ilmoitetusta venynyt juttu on ollut se, että kun tuli toimitusilmoitus, niin siinä luki, että final assemblyssä ja lähtee seuraavien 2-3 päivän aikana. Nyt lähti 4. päivänä, joten tuokin arvio piti ihan hyvin.

Jami2003
29.03.2014, 23.08
Miten palasina nuo pyörät tulee ja ton pari viikkoako yleensä ottaa? Oletteko ottaneet tuota special carton boxia jota mainostetaan? Osaa olen tuolta tilannut mutten pyörää. Ei viitsisi ihan osasarjoista alkaa kasaamaan jos koko pyörän tilaa.

Oli kyllä pettymys tämän päivän pyöräkauppa kierros. Yhdessäkään kaupassa ei ollut emännälle sopivaa pyörää ja toimitusajatkin hyvin ympäri pyöreitä. Pitää kai tilata netistä.

IncBuff
29.03.2014, 23.17
Tanko ja etukiekko kiinni ja menoksi.

litku
29.03.2014, 23.41
Jep, sen boksin kun ottaa niin se tulee viittä vailla kasattuna. Todella helppoa.

orc biker
30.03.2014, 00.30
Jep, sen boksin kun ottaa niin se tulee viittä vailla kasattuna. Todella helppoa.
Miten se muuten tulee? Vähän hankala oli ottaa boksia, kun tarjosi not availablea.

maalinni
30.03.2014, 09.59
Tanko ja etukiekko kiinni ja menoksi.

Ja ehkä polkimet ja satula, niin pääsee kovempaa.

Jami2003
30.03.2014, 10.42
Eli ilmeisesti ei tarvitse tuota erillistä pahvi lootaa tilata.

Harhailija
30.03.2014, 14.46
Eli ilmeisesti ei tarvitse tuota erillistä pahvi lootaa tilata.

Ei tarvi, on ihan hyvä se ilmainenkin pahviloota.

Jami2003
30.03.2014, 21.58
No nyt on emännälle pyörä tulossa ja itelle pikku sälää. Mielenkiinnolla odotan tuleeko milloin ja yhdessä vai erikseen.

arctic biker
31.03.2014, 06.27
Ei tarvi, on ihan hyvä se ilmainenkin pahviloota.
Juu, aivan asiallinen laatikko.

zipo
31.03.2014, 13.31
15.3 Tilasin kaverille roippeita ja saldot vihreällä mutta mitään kuulunut ja 3kpl 5:stä tavarasta muuttunut punaiseksi.
Eilen peruin tilauksen.Paketti oli kuulemma lähtenyt matkaan,eli ei voi perua.Eikä saa seurantakoodia,.Ennen tämä putiikki toimi hyvin ,nyt tökkii "uudistusten" myötä.
Saa nähdä miten käy ...tietysti tulee vajaa paketti tms saissea.Ei voimansiirtoa voi uusia jos kaikki roinat ole mukana.
Tökki harvinaisen paljon mutta tilauksen mukaiset roinat saapuivat tänään.Toivottavasti saavat sivut jne ajantasalle,tosin samat tuoteet tuli toisesta putiikista 4 päivässä.
Höh ,no jaa ....kokeillaan tuplatilauksen tuomat 10v Sramit gripparitsydeemit omaan fillariin.

askomiko
31.03.2014, 13.51
Soitin 6 kertaa, ei pääse läpi, viesteihin ei vastausta, contact formiin ei vastusta. En ¤(/%&(¤/%& osta toiste!

Mältsä
31.03.2014, 14.34
Minäkin tein tilauksen maanantaina (24.3.14). Hätäisenä ja epäluuloisena henkilönä sitten keskiviikkona(26.3) laitoin infoon asiallisen kyselyn tilanteesta kun ei tullut lähetysvahvistusta seurantakoodin kera(automaattinen ostovahvistus tuli), no tähän vastasi automaatti että menee n.48 tuntia että siihen vastaa ihminen. Perjantai(28.3) iltana sain asiallisen vastauksen että pyörää ja osia ei ole lähetetty vielä ja lähtevät kyllä parin päivän sisään ja saan vahvistuksen seurantakoodeineen. Hetki sitten laitoin asiallisesti kyselyä että mikä on tilanne ja onko ihan normaali käytäntö että tilattua tavaraa ei lähetetä viikon sisään tilauksesta, automaatti toimi jälleen, saa nähä tuleeko sitten oikeaa vastausta..
Niin ja kaikki tilaamani tavara näytti vihreää valoa ainakin vielä eilen (30.3)..

OttoA
31.03.2014, 19.32
Tilasin puljusta tavaraa ja maksoin etukäteismaksulla. Lähetetäänkö Bike-discountista sähköpostia, että tavarat on laitettu liikkelle?? Tein tilisiirron lauantaina.

arctic biker
31.03.2014, 20.45
Tilasin puljusta tavaraa ja maksoin etukäteismaksulla. Lähetetäänkö Bike-discountista sähköpostia, että tavarat on laitettu liikkelle?? Tein tilisiirron lauantaina.
Lähettävät toki ja seurantanumeron myös. Tilisiirrossa menee yleensä minimissään 2 arkipäivää, riippuen -discountin kiireistä saanet viestiä aikaisintaan keskiviikkona.

TLA
31.03.2014, 21.09
14.3 tilattu pyörä ja kasa tavaraa, 28.3 DHL toi pihaan muut tilatut tavarat vaan ei fillaria. Kun kysyin DHL:n kuskilta missä mun fillari on sain hölmön ilmeen ja vastauksen "ei aavistustakaan". Yhteenkään sähköpostikysymykseen en ole saanut ihmisen vastausta, ainoastaan 48h automaatin. Seurantakoodi mikä tuli 25.3, ilmeisesti myös automaatin lähettämänä ei tietenkään toimi.

Sent from my iPad using Tapatalk

J.S
31.03.2014, 21.43
Mistä se kuski tietäis mitä sä olet tilannut? :D

r.a.i
31.03.2014, 21.50
Tätä ketjua kun lukee, niin en yhtään ihmettele miksi BD porukoilla on kiireitä:rolleyes:

TLA
31.03.2014, 22.03
No joo ehkä vähän hölmö kysymys kuskille, innoissani kun olin kun tuo keltainen paku kaarsi pihaan ja pettymys iski kun fillaria ei ollutkaan kyydissä.
On se kuitenkin kumma ettei nuo seurantakoodit toimi.

orc biker
31.03.2014, 22.13
14.3 tilattu pyörä ja kasa tavaraa, 28.3 DHL toi pihaan muut tilatut tavarat vaan ei fillaria. Kun kysyin DHL:n kuskilta missä mun fillari on sain hölmön ilmeen ja vastauksen "ei aavistustakaan". Yhteenkään sähköpostikysymykseen en ole saanut ihmisen vastausta, ainoastaan 48h automaatin. Seurantakoodi mikä tuli 25.3, ilmeisesti myös automaatin lähettämänä ei tietenkään toimi.

Minä kirjoitin aiemmin tuosta ainakin epäsuorasti, että ne tulevat eri paketteina. Se on ihan ymmärrettävää, koska fillaripakettiin ei mene muuta ja fillarin lähetys selvästikin vie enemmän aikaa. Seurantakoodista laitoin myös, että ei se sähköpostissa tullut toimikaan, mutta kun menet DHL:n sivuille ja syötät sen numeron sähköpostista siihen seurantaan, niin sitten pitäisi toimia. Jos homma on kuten minulla, niin se seurantakoodi seuraa nimenomaan sitä fillaria. Minulla ei toiseen pakettiin tullut mitään koodia.

TLA
31.03.2014, 23.32
Seurantakoodi jonka sain ei toimi dhl.de, dhl.com tai dhl.fi sivuilla. DHL:n kuski mainitsi että usein kun hän toimittaa auton renkaita niin ensin tulee 2kpl ja seuraavana päivänä toiset 2kpl, ei pitänyt ihmeellisenä että fillari tulee perästä.

Raikku
31.03.2014, 23.56
Edelleenkään en pidä sivujen uudesta lay outista. Vanha oli parempi. Löysikin jotain.

Mältsä
01.04.2014, 09.38
Nyt kun tuolta B-D:n shipping costs osiota aikani kuluksi selailin, löysin joskus mainitunkin(??) tekstin pätkän kokonaisen pyörän lähettämisestä. Tekstissähän mainitaan että pyörän lähettämiseen voi mennä 10-12 päivää sen tilaamisesta ja sesonki aikana hieman kauemmin. Siinä myös pahoitellaan etukäteen jos joutuu odottamaan 2-3 viikkoa ja sitä että he eivät voi sille mitään jos tulee logistisia ongelmia. Tulipa nyt itelle ainaki sellanen olo että turhaan tässä ressaa vaikka hinku baanalle onki jo kova.

superkessu
01.04.2014, 09.56
^ Tutulta kuulostaa. Tilasin alkutalvesta pyörän ja muuta romua, niin romut tuli ensi yhdessä paketissa ja pyörä toisessa n. viikon myöhemmin.

Nimim. "Oliks tässä kaikki?"

Ps: ikinä ei ole mitään ongelmia ollut tilausten kanssa, mutta nämä kotimaan kuskit (lue dpd) ei vakuuta. Pyörää odotellessa olin tytön kanssa kotosalla ja ihmettelin, kun ei kuskista kuulu mitään. No seuraavana päivänä kun töistä soittelin keskusneidille, niin vastaus oli, että kyllä se kuski oli eilen yrittänyt toimittaa. Liekö tuo oli käynyt sitten väärän oven takana, kun ei sitä autoakaan ollut koko päivänä näkynyt edes pihassa...

IncBuff
01.04.2014, 12.56
Torstaina tilattu paketti tuotiin just ovelle ja kaikki tavarat jämptisti mukana. Ai että näiden germaanien kanssa on mukava asioida, kun vertaa brittiläisiin kauppiaisiin.

Munarello
01.04.2014, 13.31
Tilasin eilen illalla pari CC:n rengasta ja tänään iltapäivällä tuli vahvistus ja pdf sähköpostiin. Seuranta ei tunnu pelaavan mutta eiköhän ne nakit sieltä alkuviikosta saavu.

Tänään tiistaina koputtelivat ovelle paketin kanssa. Eli alle viikossa tuli paketti. Aika hyvin tuntuu tämmöisen pienemmän sälän toimitukset toimivan.

Mältsä
01.04.2014, 14.01
Minä tilasin kokonaisen fillarin ja sen lisäksi polkimet ja kurakaaret, en ole kyllä kuullu mistään mitään ja kotosalla oon ollu. En tiiä sitte onko joku muu saanu minun polkimet ja kurakaaret toiseen osoitteeseen. DHL sen pitäs tuua, mutta empä viitti vielä soitella ku en oo saanu minkäänlaista vahvistusta lähetyksestä.

FoMoCo
01.04.2014, 14.24
Eilen lähti jo neljäs sähköposti puljuun kun ne eivät ole vieläkään palauttaneet Paypalille rahat helmikuussa peruutetusta tilauksesta.
Viime kerralla ku oli pakko perua tilaus niin rahat tuli heti kun muistutti niitä kerran.

Jami2003
01.04.2014, 17.42
Melkein jännittäisi fillari tilaus kun lukee teidän kokemuksia jos ei itellä olisi ennestään erittäin ongelmatonta asiointia ko puljun kanssa :)

TLA
01.04.2014, 18.09
Tänään sain postia että huoli pois, tulossa on. Samassa viestissä oli myös DHL:n ote missä paketin liikkeet näkyivät, https://activetracing.dhl.com sivulla Bike-Discountin seurantanumero toimi, ainakin itselläni.

arctic biker
01.04.2014, 21.24
Mitähän minä olen, kuutisen vuotta asioinut niin -discountin kuin -componentsin tahi Rosen taikka muutaman muunkin nettiputiikin kanssa näissä pyörien tahi osa-hankintojen kanssa. Kaikki Sepa-systeemillä. Muutama palautuskin. Njet probleema.Jos noilla on ruuhkaa niin sitte menee pitempään.

hsaarinen
02.04.2014, 10.10
Vastauksena sähköpostitiedusteluuni sain, että "We have instituted an investigation by the postal operator. As soon as we receive any feedback we will contact you immediately.". Tänään tasan kuukausi tilauksesta.

askomiko
03.04.2014, 11.20
Sain kahden viikon takaa vastauksen että DPD ei ole voinut toimittaa koska osoitteessa on ongelma. Jaa jaa, ei mun talo kyllä ole mihinkään haihtunut ja pyörän ne sai perille. Kokeilin soittaakin taas, vartti jonotusta, sitten joku vastasi, selostin ongelman, "ok, käännään noille jotka tämmösiä hoitaa", kymppiminsa musiikkia ja sitten varattu-tuuttausta. Ei hyvä.

Mältsä
03.04.2014, 12.14
Minulle vastattiin asialliseen kysymykseen jälleen näin kahden vuorokauden jälkeen että kokonaisen pyörän lähetys aika on tällä hetkellä n.12 -18 päivää, mallista riippuen voi mennä pitempäänki. Luottamusta on kyllä B-D:tä kohtaan sinä mielessä että tavarat kyllä lähtee, mutta silti tätä ketjua seuranneena hirvittää ajatus siittä että missä minun polkimet ja lokasuojat on? Lähetysvahvistuksia ei edelleen ole tullut missään mutta täälä näkyy juttuja siitä että pikkupaketteja on tullut myö ilmoittamatta, tarkoitetaanko tällä nyt sitä että muut hilut ois tullu ennen pyörää ja lähetysvahvistus vasta sitten ku pyörä on laitettu menemään? DHL:ään ja DPD:hen ei ole ole minkäänlaista luottoa kokemusten ja lukemisten perusteella että osaavakko nuo ees perille ja ymmärtäväkkö soitella perään. En silti ajatellut häiritä B-D:n väkeä enempää asian tiimoilta ennenkuin alkaa mennä kovin paljon pitempään ku sen 18 päivää tilauksesta tai polkimet ja lokarit eivät tule pyörän mukana.

toripolliisi
03.04.2014, 12.57
Eilen lähti tilaus, ja nyt tuli vahvistus. Aika normaalilta tahdilta vaikuttaa. Pari tilausta oon tehnyt uudistuksen jälkeen, eikä mitään valitettavaa. Loistava pulju edelleen!

Ribbe
03.04.2014, 13.05
Itse tilannut tuolta vuoden sisällä 6 pakettia joista kaksi oli pyöriä eikä ole ollut ongelmaa. Olen käyttänyt DHL:lää jolloin Suomen puolella paketit kuskannut Itella. Näköjään sen verran bugittaa niiden tiedot kun katsoin tilaushistoriaa, sieltä uupuu toinen pyörä ja yksi pienempi paketti.

Edit: aina on toimitusaika ollut viikon. Ei ole vaikuttanut mitä on tilannut. :)

toripolliisi
03.04.2014, 13.18
Mä otan kanssa aina kanssa DHL:llä. Se on hyvä!

J_K
03.04.2014, 19.13
Sieltähän se perjantaina tilattu paketti tuli ihan aikataulun mukaisesti, seuranta toimi annetusta linkistä.

arctic biker
03.04.2014, 21.16
Kuukaus sitten tilasin ja valikosta veloitukseton toimitus DHL. Noihan tulee sitten Itellan kyydillä Hesasta Kuopion kautta tänne, aivan hyvin pelaa varsinkin kun kaveri on paikallispostissa töissä!

Nyt olikin tänään homma muuttunut että DPD:n toimitus oli maksuton, DHL 5.95€. Piruuttani klikkasin DPD:tä, soma nähdä mimmoisilla vankkureilla romppeet tulee. Säästöä se on tuo 6 euroakin.

orc biker
04.04.2014, 03.28
Sain pyörän. Saapa nähdä, onko ehjä, sillä onhan tuo peruslaatikko ainakin pari numeroa liian kapea. Se pullistelee aika ikävästi. Etukiekko on voinut saada aika kovia sivuttaisvoimia paketin jäljistä päätellen ja kun kurkistin raosta sisälle, niin juuri se on tuossa pyörän sivussa pullistamassa laatikon kylkeä. Toivottavasti ei ole tullut vanteeseen heittoa. Takapyörän pikalinkkukin on lyönyt reiän kylkeen. Radon-boksi olisi ollut varmasti turvallisempi veto, mutta minkäs teet, kun ei ollut saatavilla. No, huomenna nähdään.

orc biker
04.04.2014, 18.51
No tietenkin se etukiekko vippasee sen verran, että jarrukin hankaa. Rungossa on satulaputken sisällä jotain, joka repii kunnon naarmut satulatolppaan alas laskiessa. Kun asiat voivat mennä pieleen, niin ne menevät. Tosin pikku vikoja, jos nyt ei muuta ilmene. Rihtaus ei ole kyllä suosikkipuuhaani (lue: en ole tehnyt) ja siinä olisi hyvä olla ihan penkki apuna.

Exluossa
04.04.2014, 18.52
Johan oli surkea pakkaus. Muuta ku reklamaatiota menee

rjrm
04.04.2014, 19.38
Rihtaukseen ei todellakaan tarvi penkkiä.

orc biker
04.04.2014, 20.21
Rihtaukseen ei todellakaan tarvi penkkiä.
Ei, mutta kuten sanoin, niin olisi kiva olla. Olisi kiva lyödä rengas johonkin penkkiin ja pyöritellä, mutta minulla ei ole mitään sellaista. Ei tuo heitto nyt ihan älytön ole, joten katsotaan, jos näin amatöörikin sen saisi kuntoon. Ei viitsisi lähetellä rengasta takaisin, eikä ole sille laatikkoakaan. Tietysti voisi kysyä, että maksavatko, jos vien paikalliselle osaajalle. Mutta kokeilen kuitenkin ensin itse.

Pitäisi varmaan metsästää hiomapaperilla tuota satulaputken naarmuttajaakin. Siellähän ei kummoista metallinypylää tarvitse olla, että vetää kunnon naarmut. Itse asiassa siellä on kaksi, kun kummallekin puolelle teki hienot, paksut viirut. Tai voihan siellä olla vain ihan metallisirujakin työstön jäljiltä.

Edit. Taisin saada vanteen varsin suoraksi. Se penkki olisi ollut kiva. Toisen puolen pinnat tuntuivat olevan lähtökohtaisesti huomattavasti löysemmällä, siis huomattavasti. Ovat varmasti vieläkin aika paljon, mutta nyt silmämääräisesti heitto on omasta mielestäni normaalin rajoissa, eikä ole mitään yksittäistä suurta nytkähdystä. Jarru kyllä ottaa edelleen samasta kohdasta kiinni. Onkohan roottori vähän kiero? Tai sitten vieläkin tuo kiekko kiertää jotenkin ovelasti liikaa, oikein pitkällä loivalla kaarella. Takaakin kuuluu jotain outoa ääntä, helähtää yhdestä kohtaa kierrosta. Toivottavasti vain ottaa sielläkin jarru kiinni. Vanne on siellä ainakin suora. Ei tämä nyt ihan mennyt kuten Strömsössä, että olisi vain päässyt ajamaan.

Edit2. Piti keskittää kummatkin jarrut uudelleen. Nyt hävisi etupään rahina, kun sain palat asettumaan vähän edemmäs (tunkemalla säätäessä paperia väliin, ilman sitä en mitenkään saanut rahinaa pois) ja takapään helinä hävisi samalla metodilla. Jäi vähän arvoitukseksi, mikä tuossa nyt on kieroa. Voihan noita myöhemmin vielä yrittää hienosäätää, mutta jospa nyt akuuteimmat ongelmat olisivat ohitse. Koeajo on vielä tekemättä. Odotan minun tuurillani jotain epämääräistä naksumista :D

kaldera
04.04.2014, 23.45
Pitihän tuota testata uudistuksen jälkeen. Maanantai-iltana tilaus sisään, tiistaina lähti Koblenzista ja tänään paketti perillä. Vieläpä DPD:llä. Ei vieläkään moitteen sanaa.

bomba
05.04.2014, 01.12
Itse kaupasta ei edelleenkään muuta kuin hyvää sanottavaa, mutta voi venäjä tuon DPDn Suomen pään toimintaa. En ollut kotona kun pakettia oli yritetty tuoda. DHL olisi vienyt paketin lähimpään Postiin, josta olisin sen voinut kätevästi illalla hakea. Mitä tekee DPD? Jättää lapun, jossa kerrotaan, että voin soittaa heille (16,9 senttiä minuutti) ja sopia uudesta toimitusajasta, tai noutaa paketin heidän terminaalista. Terminaalin osoitetta ei kuitenkaan ollut lapussa, mutta siinä muistettiin mainita, ettei heidän salaiseen terminaaliin voi noin vaan kävellä, vaan pitää ensin sopia siellä käynti puhelimitse (16,9 senttiä minuutti).

Jatkossa DHL saa toimittaa pakettini.

Dieselman
05.04.2014, 01.44
Ainakin tänne pirkanmaalle DPD toimittaa paketin huomattavasti nopeammin kuin DHL (Itella). Soittavat myös aina etukäteen ja useimmiten paketin toimittaa perille Enset Oy.

TLA
05.04.2014, 10.47
Oma pyöräni sain viime torstaina, seurannan mukaan Suomeen paketti tosin tuli jo keskiviikko aamuyöllä, torstaiaamulla Itellasta soitettiin että olis paketti Saksasta mutta se tuodaan vasta perjantaina, eihän Itella pystynyt mitenkään toimittamaan sitä torstaipäivän aikana, pyysin että antakaa DHL:n auton tuoda se perille niin kuin tuli muutkin tilauksen tavarat, no tämähän ei mitenkään nyt ole mahdollista sain vastaukseksi. Ite piti hakea se Itellan terminaalista jotta sain sen torstaina. Oma käsitykseni vuosien saatossa on se että Itella kun sekoaa asiaan niin epäonnistumisen mahdollisuus kasvaa toiseen potenssiin. Pyörä oli pakattu Radonin Special Cardboard Box:iin, kaikki paketissa oli ehjää ja juuri niin kuin tilasin, satula ja ohjaustanko olivat irti, muuten pyörä oli kasattu. Eka lenkki ajettu, hyvän oloinen peli.

IncBuff
05.04.2014, 11.40
DPD:n toiminta riippuu hirveästi paikallisesta alihankkijasta. Oulun päässä ei ole nykyään valitettavaa. Terminaalista voi hakea paketin välillä 7-17 milloin lystää tai sopia nettipalvelusta uuden toimitusajan ja/tai -osoitteen.

Mältsä
05.04.2014, 12.18
Eilen klo 22.00 oli tullu eka lähetysvahvistus, tilaus tehty 24.3. Nyt sitte jännitetään mitä sieltä tulee. :)

Lepi
05.04.2014, 13.27
Oma tavaratilaus usean vuoden tauon jälkeen tuli tehtyä 31.3. Sivujen mukaan kaikki kamat olivat varastossa. Vasta perjantaina 4.4 sain kuitenkin vahvistusmeilin, että paketti on lähtenyt. Se on nyt tulossa DHL:llä ilmateitse (Premium Luftpost). Saa nähdä koska Suomeen saapuu, oletin että maateitse ajelisivat paketit Saksasta.
En tiedä mistä syystä tilauksen kasaus kesti monta päivää, ehkä heilä ei jotain ollutkaan varastossa.

Mältsä
05.04.2014, 17.31
Tarkistelin tuosta postista noita seurantalinkkejä. Minulle näyttäis tulevan tavaraa sekä DHL:n kautta, että DPD:n kautta. Ymmärtääkseni pyörä lähtee vasta 2-3 työpäivää tuon sähköpostin saapumisesta DHL:n kyydillä(koska on vielä viimeisteltävänä) ja polkimet sekä kurakaaret on lähteny eilen liikkeelle DPD:n mukana. Hassu käytäntö, olis kait nuo mahtunu sillä myöhemmällä kyyillä kaikki romut. :D

elasto
05.04.2014, 21.20
Ei, mutta kuten sanoin, niin olisi kiva olla. Olisi kiva lyödä rengas johonkin penkkiin ja pyöritellä, mutta minulla ei ole mitään sellaista. Ei tuo heitto nyt ihan älytön ole, joten katsotaan, jos näin amatöörikin sen saisi kuntoon. Ei viitsisi lähetellä rengasta takaisin, eikä ole sille laatikkoakaan. Tietysti voisi kysyä, että maksavatko, jos vien paikalliselle osaajalle. Mutta kokeilen kuitenkin ensin itse.

Pitäisi varmaan metsästää hiomapaperilla tuota satulaputken naarmuttajaakin. Siellähän ei kummoista metallinypylää tarvitse olla, että vetää kunnon naarmut. Itse asiassa siellä on kaksi, kun kummallekin puolelle teki hienot, paksut viirut. Tai voihan siellä olla vain ihan metallisirujakin työstön jäljiltä.

Edit. Taisin saada vanteen varsin suoraksi. Se penkki olisi ollut kiva. Toisen puolen pinnat tuntuivat olevan lähtökohtaisesti huomattavasti löysemmällä, siis huomattavasti. Ovat varmasti vieläkin aika paljon, mutta nyt silmämääräisesti heitto on omasta mielestäni normaalin rajoissa, eikä ole mitään yksittäistä suurta nytkähdystä. Jarru kyllä ottaa edelleen samasta kohdasta kiinni. Onkohan roottori vähän kiero? Tai sitten vieläkin tuo kiekko kiertää jotenkin ovelasti liikaa, oikein pitkällä loivalla kaarella. Takaakin kuuluu jotain outoa ääntä, helähtää yhdestä kohtaa kierrosta. Toivottavasti vain ottaa sielläkin jarru kiinni. Vanne on siellä ainakin suora. Ei tämä nyt ihan mennyt kuten Strömsössä, että olisi vain päässyt ajamaan.

Edit2. Piti keskittää kummatkin jarrut uudelleen. Nyt hävisi etupään rahina, kun sain palat asettumaan vähän edemmäs (tunkemalla säätäessä paperia väliin, ilman sitä en mitenkään saanut rahinaa pois) ja takapään helinä hävisi samalla metodilla. Jäi vähän arvoitukseksi, mikä tuossa nyt on kieroa. Voihan noita myöhemmin vielä yrittää hienosäätää, mutta jospa nyt akuuteimmat ongelmat olisivat ohitse. Koeajo on vielä tekemättä. Odotan minun tuurillani jotain epämääräistä naksumista :D

Siis hetkinen, sulla laahaa levyjarrut ja meinasit sen takia kiekkoa rihdata? Tää menee kyllä totaalisen offariksi, mutta en vaan ymmärtänyt tätä logiikkaa.

orc biker
05.04.2014, 21.29
Siis hetkinen, sulla laahaa levyjarrut ja meinasit sen takia kiekkoa rihdata? Tää menee kyllä totaalisen offariksi, mutta en vaan ymmärtänyt tätä logiikkaa.
Ja kiekko heitti paljon. Sen takia rihtasin. Se piti tehdä joka tapauksessa. Mutta sen lisäksi ajattelin, että kun en nähnyt mitään heittoa roottorissa, että voisiko sellainen pieni hankaus yhdessä kohtaa olla yhteydessä hyvin reippaaseen kiekon heittoon samalla kohtaa. En tiedä, voivatko voimat välittyä sinne asti.

elasto
05.04.2014, 21.34
Tuskin vaikuttaa kun se jarrulevy on kiinni siinä navassa, pitäisi olla jo napa vääntynyt. Ne jarrulevyt ei ole ikinä täysin suoria edes uutena, aina niitä saa käsin väännellä johonkin suuntaan.

orc biker
05.04.2014, 21.41
Tuskin vaikuttaa kun se jarrulevy on kiinni siinä navassa, pitäisi olla jo napa vääntynyt. Ne jarrulevyt ei ole ikinä täysin suoria edes uutena, aina niitä saa käsin väännellä johonkin suuntaan.
Ok. Se varmaan oli sitten vain sattumaa, että oli juuri samalla kohtaa. Siltähän se alkoikin tuntua, kun ei rahinakohta hävinnyt, vaikka vanne vähitellen suoristui. No, ei tässä ylimääräistä työtä sen takia tullut.

J_K
05.04.2014, 23.02
Tai sitten vieläkin tuo kiekko kiertää jotenkin ovelasti liikaa, oikein pitkällä loivalla kaarella.

Onko se kiekko sitten kunnolla paikoillaan hahlojen pohjassa?

orc biker
06.04.2014, 00.07
Onko se kiekko sitten kunnolla paikoillaan hahlojen pohjassa?
On, laitan nuo aina hyvin huolellisesti. Rihtausta tehdessäni huomasin, että pinnat ovat ihan käsin kosketeltavasti löysemmällä toiselta puolelta. Siinä mielessä tuskin on ihme, että heitti. Mutta nyt se on jo varsin hyvä, kun tänään vielä vähän hienosäädin. Katson, miten se ajaessa asettuu, ja säädän sitten lisää tarpeen mukaan. Tuleepahan opeteltua tätäkin.

rjrm
06.04.2014, 07.28
Usein ne pinnat pitääkin olla toisella puolella löysemmällä muttta keskenään samalla kireydellä.

Sillanalta
06.04.2014, 21.32
Mitenkäs tuolla onnistuu maksu luottokortilla?

Minulla (mac) jää jumiin verified by visa -kohtaan, kun kauppa yrittää upottaa pankin sivun oman sivunsa osaksi. Pankki tunnistaa tilanteen ja lopettaa upotuksen. Aiemmin sain vain valkoista sivua.