PDA

Näytä tavallinen näkymä : Bike-discount

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16

kolistelija
09.01.2013, 10.06
Pystyykö joku sanoa miten saa pyörä ostettu b-d:ltä jos luottokortin raja ylittyy? Ennen olen käyttänyt PayPal pieniin ostoksiin.
Lataa lisää rahaa luottokortille niin luottoraja nousee. Kysy pankilta lisää.

Freda
09.01.2013, 11.24

Ok, ajattelinkin että jotain semmoista voisi tehdä. Kiitos tiedosta!

IncBuff
09.01.2013, 11.30
Tai voi tuonne maksaa suoraan tilisiirrollakin.

Freda
09.01.2013, 15.33
Tai voi tuonne maksaa suoraan tilisiirrollakin.

Jaa, ehkä se olisi helpoin tapa. Sen verran luotettava kauppa toi varmaan on että uskaltaa maksaa etukäteen.

larppa
09.01.2013, 19.58
Nyt pitää antaa vihreät virtuaalipallot liikkeelle. Eilen illalla 23:00 tilaus sisään. Tänä aamuna tuli vahvari seurantakoodin kera. Ei jääne taaskaan viimeiseksi tilaukseksi.

90kg
09.01.2013, 20.07
Onko kellään ollut ongelmia maksaa suoraan kortilla tähän putiikkiin? Itsellä ei onnistunut. Ei edes toisella kerralla. Nordean mukaan ongelma on bike-discountin päässä. Paypalilla maksu onnistu kuitenkin.

Nordean Debit kortilla on onnistunut tähän asti. Tekee ensin katevarauksen ja sit kun tavara lähtee niin menee kuluna. Noin.

Jaquel´s
09.01.2013, 20.09
Pankkikortin takana on toinen numero. Sen kun syötät niin veloitus lähtee suoraan tililtäsi.

miku80
09.01.2013, 20.17
Jaa, ehkä se olisi helpoin tapa. Sen verran luotettava kauppa toi varmaan on että uskaltaa maksaa etukäteen.

Muutaman tilauksen maksanut tilisiirrolla kun korttimaksussa ollut häikkää ja rahat perillä kahdessa arkipäivässä ja tilaus matkaan..

teräsrunko
12.01.2013, 10.48
Tilasinpa tuolta syksyllä muutamat dynamolamput. Tilaus sisään la 24.11 (maksu Visalla), kamat liikkeelle ma 26.11 ja toimitus kotiovelle ma 3.12. Lamput olivat edullisia, toimitus halpa ja mutkaton. Ei valittamista!

Nufan
17.01.2013, 09.16
Mitenkäs palautus bike-discountiin tänä päivänä tapahtuu?
Meneekö vielä omalla kustannuksella ja yli 40€ maksaneiden tuotteiden palautuksesta sitten maksellaan kulut vielä takaisin?

Pitäisi yhdet NW celsiukset palautella, kun oli harmittavasti hiukan pienet. Ihme homma noiden kokojen kanssa muutenkin, kun oli 40.5 kokoiset ja isoimmat pyöräilykengät mitä omasta hyllystä löytyi ja silti aavistuksen pienet. 39 jalkaan olisi sopivat.

Jalgratas
17.01.2013, 11.29
Mitenkäs palautus bike-discountiin tänä päivänä tapahtuu?

Käytännön kokemusta palauttamisesta ei ole, mutta onnistuisko näin: kun olet kirjautunut sivuille, oman tilin tiedoista klikkaat Retourenportal (https://www.bike-discount.de/shop/usretour.html)-linkkiä. Sieltä saa tulostettua pakettikortit joissa on viimeisimmän tilauksen tiedot. Sillä vissiin voi laittaa paketin ilmaiseksi kulkemaan takaisin Saksaan. Niin, ja vissiin se palautuslomakekin pitää täyttää mukaan.

runttaaja
18.01.2013, 09.30
Helvetin nopeaa palvelua. Tilausta seuraavana päivänä tuli viesti että paketti on lähtenyt.

J_K
18.01.2013, 19.53
Todella nopeaa toimintaa taas, tunti tilauksesta ja sähköpostissa oli jo tilausvahvistus ja seurantakoodi odottamassa!
Hi-Bike ei saanut toimitettua XX1 kampia, mutta täällä näytti yksi setti olevan tarjolla joten tartuin kiinni. Hintakin oli halvempi kun otetaan ilmaiset postikulut huomioon.

kauris
18.01.2013, 23.34
Käytännön kokemusta palauttamisesta ei ole, mutta onnistuisko näin: kun olet kirjautunut sivuille, oman tilin tiedoista klikkaat Retourenportal (https://www.bike-discount.de/shop/usretour.html)-linkkiä. Sieltä saa tulostettua pakettikortit joissa on viimeisimmän tilauksen tiedot. Sillä vissiin voi laittaa paketin ilmaiseksi kulkemaan takaisin Saksaan. Niin, ja vissiin se palautuslomakekin pitää täyttää mukaan.

Juuri näin. Hyvin on palautukset minulla sujuneet ja palautus on tosiaan ilmaista, kun tulostat palautusosoitteen viivakoodeineen, jonka postin täti lukee ja huomaa olevan maksutonta sinulle.

ristoh
19.01.2013, 11.43
b-d sai tilauksen läjään ja dhl:n listoille 4h siitä kun olin tilauksen jättänyt. En ole enää aikoihin muualta tilannut mitään.

Oksanen
22.01.2013, 18.27
Taas tuli viikossa tilaus.

AnssiH
24.01.2013, 11.28
Runko ja muuta rojua tuli tilattua 16.1 iltapäivällä. Lähetystiedot sähköpostissa 18.1 ja toimitus kotiovella 24.1 aamulla. Toimitusmuotona DHL 5,95€.

J_K
25.01.2013, 16.44
Todella nopeaa toimintaa taas, tunti tilauksesta ja sähköpostissa oli jo tilausvahvistus ja seurantakoodi odottamassa!
Hi-Bike ei saanut toimitettua XX1 kampia, mutta täällä näytti yksi setti olevan tarjolla joten tartuin kiinni. Hintakin oli halvempi kun otetaan ilmaiset postikulut huomioon.

7 päivää meni, että paketti tuli eli ihan normaali toimitusaika kyseiselle kaupalle. Tilaan jatkossakin.

spanky
25.01.2013, 20.37
20.1 sunnuntaina tilaus sisään ja tänää 25.1 perjantaina tavarat himas. Toistamiseen loistavaa palvelua.

Aapo82
27.01.2013, 20.44
Perjantaina 18.1. aamulla tilaus sisään, perjantaina 25.1 paketti kotona.

Ja oli muuten huokeaa. Shimano R106-kengät sellaiseen hintaan, että muut tulevat kaukana perässä.

IncBuff
01.02.2013, 19.13
Sunnuntaina yhdeksän jälkeen tilaus sisään. Tänään kamat kotona. Nopeeta on edelleen.

Hippo
02.02.2013, 00.43
Ensimmäistä kertaa jäi lähetysilmoitus saapumatta. Paketti kyllä saapui taas normaallissa 6 päivässä.

juho_u
02.02.2013, 13.54
Onko noissa dhl paketeissa lauantai jakelua? Muistaakseni pitäisi olla, mutta seurannan mukaa paketti on postissa odottamassa jakelua. Kiire olis kova...

Keskiäkäinen lohjalainen
02.02.2013, 14.03
Onko noissa dhl paketeissa lauantai jakelua? Muistaakseni pitäisi olla, mutta seurannan mukaa paketti on postissa odottamassa jakelua. Kiire olis kova...

Paketti ei kulje lauantaina koska on postin kuljettama. Ainakaan tänne maalle ei kusti polje lauantaisin.

crcm
02.02.2013, 17.59
Olen aina tilannut DHL:n kautta, kun se jokin aika sitten toi vielä ihan kotiovelle. Nyt paketit tulee postiin, jonka palvelut on kyllä menny tosi alas. Täällä Helsingissä paketit ei enää tule lähi-Ärrällekään ulkomailta. Ovat kehittäneet paketinohjauksen, joka toimii vain kotimaassa ja täälläkin tosi huonosti. Mites toi DPD? Eroaako DHL-toimituksesta jotenkin? On aika syvältä, että kuriirilla lähtee ja aina päätyy ITELLAAN.

IncBuff
02.02.2013, 18.09
Kyllä mulla on nuo paketit aina kotia asti tuotu ja vain jos ketään ei ole kotona viety lähimpään postiin.

keski-ikäinen
02.02.2013, 18.54
Olen aina tilannut DHL:n kautta, kun se jokin aika sitten toi vielä ihan kotiovelle. Nyt paketit tulee postiin, jonka palvelut on kyllä menny tosi alas. Täällä Helsingissä paketit ei enää tule lähi-Ärrällekään ulkomailta. Ovat kehittäneet paketinohjauksen, joka toimii vain kotimaassa ja täälläkin tosi huonosti. Mites toi DPD? Eroaako DHL-toimituksesta jotenkin? On aika syvältä, että kuriirilla lähtee ja aina päätyy ITELLAAN.

DPD:n kautta olen 4-5 viime pakettia tilannu, kun ne sentään soittaa, ennen kuin pakettia tuodaan. Mieluusti maksan tuon 4-5 egee lisää siitä, että oon kotona kun paketti saapuu, eikä tartte arvailla koska tuodaan.

crcm
02.02.2013, 19.06
Kyllä mulla on nuo paketit aina kotia asti tuotu ja vain jos ketään ei ole kotona viety lähimpään postiin.

Musta tuntuu, että täällä päin ne on helisemässä noiden pakettimäärien kanssa. Ei ne käy ovella edes kääntymässä pakettien kanssa. Lappu tulee suoraan luukusta että, voi noutaa postista. Ennen sekin oli samana päivänä. Nykyään seuraavana päivänä. Pitää tota DPD:tä testailla seuraavaksi.

keski-ikäinen
02.02.2013, 19.15
DPD on mielestäni myös pikkasen nopeempi kuin DHL, eli senkin puolesta kannattaa kokeilla.

IncBuff
02.02.2013, 19.44
DPD:n toimivuus riippuu paljon paikallisesta alihankkijasta. Täällä oli jossain vaiheessa täyttä tuskaa saada DPD:n paketti haltuunsa. Kuriirit ei soitelleet tai jättäneet muutakaan ilmoitusta, että paketti olisi tulossa.

arctic biker
02.02.2013, 20.19
Joskus kysyin tuota Discountin lähetyksien hinta-eroa. Täällä itäisen Suomen haja-asutusalueella missä Itella eli Posti hoitaa kotiinkannon ei noilla ole mitään eroa.

Ihmekameli
05.02.2013, 20.49
Tilaus torstaina sisään, paketti tänään (ti) kädessä .Yllättävän nopea toimitus.

crcm
06.02.2013, 02.08
Ke-Ma kesti eli nopsaan tuntuu tulevan. Kannattaa muuten ottaa se yksi vihreä neliö tosissaan niissä varastosaldoissa. Itsellä parikin tuotetta olleet juurikin niitä viimeisiä. Klikkauksen jälkeen mennyt heti "to be ordered" -tilaan. Vihreä väri hieman hämää mielestäni.

Rautaperse
07.02.2013, 17.14
Torstaina tilaus sisään.
Maanantaina paketti Suomessa.
Tiistaina yritetty toimittaa?
Keskiviikkona Itella kantoi pakettikortin kotiin.

Nopeaa palvelua tosiaan. Vielä kun tuosta Itellalle päätymisestä tulisi tekstiviesti puhelimeen. Niin voisi hakea samana päivänä. Unelma tietysti olisi, että DHL soittaisi ja sopisi toimitusajan kotiin.

jinku
08.02.2013, 15.38
Discountilla kyllä nopeaa palvelua. Viikossa on tulleet kaikki kamat mitä on tilattu. En muista onko DHL tuonut bd:n paketteja, mutta jostakin sen kautta olen saanut ja ei voi kyllä senkään toimintaa moittia. Ne tosiaan soittavat, että missäs meet ja mihin tuodaan. Ja toimitusosoitettakin on joustavasti saanut vaihdettua(mm. fillarin kasasin töissä pukkarissa...) Mutta Suomen Itella.... mitä siihen voi sitten enää sanoa. Hinnat on kaksinkertaiset ja eipä soitella vaikka numerot on paketin päällä. Konttorilta vielä erikseen kysyin et mitäs jos soittasitte, voisko sitä esim tuoda töihin tai toiseen osoitteeseen. Ei kuulemma onnistu. Eikö tuo toiminta nopeutuisi jos paketit saisi asiakkaalle eikä konttoriin takaisin? Saati sitten kun näitä pienempiä konttoreita täältä Jyväskylästäkin on muutamat lähtenyt.. Keskustan konttoriin onkin kiva mennä asioimaan, varsinkin kun on maksanut tuosta kotitoimituksesta.. :D

Tulipas avauduttua perjantain kunniaks. BD Rokkaa ;)

reargear
17.02.2013, 22.15
Onko kenelläkään tietoa, että miksi pyörää ja tavaraa tilatessa tulee tuo delivery cost 5,95, vaikka tavaraa on (pyörän lisäksi) yli 250 euron edestä. Pyörähän saa joka tapauksessa aikaan tuon 34 e bulky good lisän:

delivery costs
5,95 €
bulky good: 34,00 €
to Finland

dirtyrider
17.02.2013, 22.27
Onko kenelläkään tietoa, että miksi pyörää ja tavaraa tilatessa tulee tuo delivery cost 5,95, vaikka tavaraa on (pyörän lisäksi) yli 250 euron edestä. Pyörähän saa joka tapauksessa aikaan tuon 34 e bulky good lisän:

delivery costs
5,95 €
bulky good: 34,00 €
to Finland

Hyvä kysymys. Tuleeko tuo lisä vaikka ostoskorissa olisi pelkkä pyörä?

Harhailija
17.02.2013, 23.31
Pelkkä pyörä (Radon ZR Race 5.0 799 €) toimitettuna Suomeen kaikkine kuluineen 838,95 €. Eli näyttäis tulevan tuo 5,95 lisäks. Mulle tuli pelkkä pyörä.

reargear
18.02.2013, 00.30
Kun laitoin koriin pelkät varusteet, niin ei tullut toimituskuluja, mutta heti kun löin pyörän siihen päälle, niin kulut tuli takaisin (siis 34 + 5,95). Ihme juttu...

keski-ikäinen
19.02.2013, 17.44
Ekan kerran ei pelitä postitussysteemit, koodi ilmeisesti väärä, kun DPD:n seuranta ei reagoi siihen. No pikkupaketti vaan tuli tilattua, kyllä se tällä viikolla perillä on. Seurannasta vaan on se hyöty, että kun paketti rantautuu Suomeen, niin seuraavana päivänä menee jakeluun. Nyt pitää vähän arvuutella.

reargear
19.02.2013, 18.00
Ekan kerran ei pelitä postitussysteemit, koodi ilmeisesti väärä, kun DPD:n seuranta ei reagoi siihen. No pikkupaketti vaan tuli tilattua, kyllä se tällä viikolla perillä on. Seurannasta vaan on se hyöty, että kun paketti rantautuu Suomeen, niin seuraavana päivänä menee jakeluun. Nyt pitää vähän arvuutella.

Onko mahdollista ettei dpd ole vielä ottanut toimitettavaksi? Itsekin odottelen kahta pakettia (dhl/dpd), rikä kumpikaan koodi toimi vielä. Oletan ettei paketteja ole vielä vaettu/annettu kuljetettavaksi.

keski-ikäinen
19.02.2013, 18.13
Ihan oikeassa olet, nythän se siellä näkyi. Paketti lähti matkaan siis eilen aamuna ja yleensä se DPD:n koodi on pelannut jo samana iltana. Mutta nyt paketti on Unnassa, jossa DPD:llä on joku hubi, ja eiköhän se saada näihin maisemiin torstaina,viimeistään perjantaina.

reargear
20.02.2013, 15.08
"Both transporting companies need the same time for the delivery (in general 1 or maximum 2 working days within Germany; for bulky cartons (among these are bike-transport suitcases and complete bikes) this deadline might be extended to up to 6 working days). DPD however only delivers from Monday to Friday, while DHL also delivers on Saturday.

In general, for a delivery within the EU, DPD needs about 3 to 4 days to deliver the parcel, while DHL needs up to two weeks. In the majority of cases, DHL is less expensive, but then they need longer for a delivery - please bear this in mind for your choice."

Tämä on on otettu BD:n sivuilta. Kuinka kauan pyöräni toimitus kestää DHL:llä? (6 päivää vai pari viikkoa?)

PolkkaPilkku
20.02.2013, 15.46
"Both transporting companies need the same time for the delivery (in general 1 or maximum 2 working days within Germany; for bulky cartons (among these are bike-transport suitcases and complete bikes) this deadline might be extended to up to 6 working days). DPD however only delivers from Monday to Friday, while DHL also delivers on Saturday.

In general, for a delivery within the EU, DPD needs about 3 to 4 days to deliver the parcel, while DHL needs up to two weeks. In the majority of cases, DHL is less expensive, but then they need longer for a delivery - please bear this in mind for your choice."

Tämä on on otettu BD:n sivuilta. Kuinka kauan pyöräni toimitus kestää DHL:llä? (6 päivää vai pari viikkoa?)

Riippuu monesta muuttujasta. Esim. minä päivänä tilaat ja mitä kautta kuljetetaan ja minne Suomessa. DHL:llä on lentokenttätoimipisteet Turussa ja Hesassa, joten riippuu siitä milloin lentoja tulee Turkuun tai Hesaan ja mistä kentältä lähtee Saksasta!

elasto
20.02.2013, 18.00
Riippuu monesta muuttujasta. Esim. minä päivänä tilaat ja mitä kautta kuljetetaan ja minne Suomessa. DHL:llä on lentokenttätoimipisteet Turussa ja Hesassa, joten riippuu siitä milloin lentoja tulee Turkuun tai Hesaan ja mistä kentältä lähtee Saksasta!

BD:n fillarit ei tule DHL Expressillä vaan ne lähtee Deutsche Postilla ja päätyy Suomessa Itellan logistiikkakeskukseen Vantaalle. Eli maakuljetuksella tulevat, laivalla Hampurista Hankoon. T. Postimies

-JT-
20.02.2013, 22.28
Maanantaina 11.2 tilaus sisään illalla ja tiistaina 19.2 paketti tuotiin kotiovelle Postin toimesta heti aamulla. Viikonlopun paketti makasi Helsingissä lajittelukeskuksessa. Toimitustapana DHL, koska A. DPD ei Tampereella soita (ei tietysti Postikaan), vaan jättää lapun oveen ja B. Postin toimipiste on huomattavasti lähempänä kuin DPD:n jos ei satu olemaan kotona.

mentunik
20.02.2013, 23.01
Yleensä aina tilannut halvemmalla toimituksella ja hyvin on tullut perille. Kerran kokeilin DPD:n toimitusta ja eipä menny jakelu nappiin. DPD:ltä sanottiin että eivät päässeet toimittamaan koska ovikoodia ei tiedetty. Ovikoodia ei tosin ole meidän rapussa, eikä lähistölläkään.

DPD:n varastolta kävin sitten paketin koukkaamassa.

keski-ikäinen
21.02.2013, 05.34
Mulle on DPD:stä soitettu seuraavana aamuna, ja kysytty koska olen himassa, jos toimituspäivänä ei jakelu ole onnistunut.

reargear
21.02.2013, 08.16
Itsellä varusteet tulossa dpd:llä ja pyörä Dhl:llä (bd:n vakiovalinta, muita vaihtoehtoja ei edes ollut tai ei ainakaan annettu mahdollisuutta valita). Siksi vaan mietin, että miten tuo teksti pitäisi tulkita. Tarkoittaako että Saksassa sisäisesti 6 päivää ja ulkopuolelle jopa kaksi viikkoa. Nuo kaksi kappaletta menee mun logiikalla vähän ristiin, mutta mitä mieltä olette.

pätkä
27.02.2013, 15.43
Ensimmäinen tilaus koskaan täältä äsken. 19min tilauksesta lähetyksen seurantakoodi sähköpostiin. Varastosaldokin piti paikkansa vaikka vain yhtä vihreää neliötä näytti varastosaldo ja tuokin poistui
heti tilauksen jälkeen.

reargear
27.02.2013, 19.08
Mihinkä kellonaikaan nuo päivän tarjoukset lähtee pois? Eli milloin on viimeinen hetki tilata?

IncBuff
27.02.2013, 19.27
Joskus puolilta öin Saksan aikaa.

mhelander
28.02.2013, 10.37
Mulla kävi ekan kerran että tilaus lähti liikkeelle tunneissa napin painamisesta ja nytkähti puolessa vuorokaudessa exporttiin saksin maalta. Samalla päivittyi status että Itella jakelee... josta kesti sitten vain neljä päivää että ilmeistyi seurantaansa.

Ilmeisesti hinnat alkaen toimitustavan ominaisuus... jonka lopulta joutuu hakeen itse postista.

VanhaPate
28.02.2013, 10.47
Mulle koittaa Itellakin tuoda noi B-D:n paketit kotiin. Jos eivät onnistu, niin sitten joutuu hakemaan postista. Tämä siis Espoossa.

lansive
28.02.2013, 15.49
Tänään kello 12:28 tilaus sisään ja 14:37 tuli lähetysilmoitus. Omien tilausten ehdoton nopeusennätys.

mhelander
28.02.2013, 16.29
Mulla kävi ekan kerran että tilaus lähti liikkeelle tunneissa napin painamisesta ja nytkähti puolessa vuorokaudessa exporttiin saksin maalta. Samalla päivittyi status että Itella jakelee... josta kesti sitten vain neljä päivää että ilmeistyi seurantaansa.

Ilmeisesti hinnat alkaen toimitustavan ominaisuus... jonka lopulta joutuu hakeen itse postista.

Eipä tarvinnu hakea... rouva vahvisti vastaanottaneensa tilauksen kotiovelle. Ei paha, lopulta. 22 helmikuuta nappia painettu ja tänään kotona...

Tomsson
28.02.2013, 18.24
Mulle koittaa Itellakin tuoda noi B-D:n paketit kotiin. Jos eivät onnistu, niin sitten joutuu hakemaan postista. Tämä siis Espoossa.

Sama juttu. Olen pari kertaa sanonutkin postissa kiireellä töiden jälkeen asioidessani, että olisi se kiva jos nää kotiovelle maksetut lähetykset sais sinne kotiovelle koska töissä käyvät ihmiset harvoin on arkena kotona aamupäivällä klo10-11.
Menee rahat haaskuun.

Vaikkakin siis hinta on se perus BD-vitonen, mutta eihän ne sitä siellä tiedä.

Ei ole oikein tullut kommenttia, muuta kun tyyliin että "niinhän se varmasti olisi" :rolleyes:

elasto
01.03.2013, 11.10
Sama juttu. Olen pari kertaa sanonutkin postissa kiireellä töiden jälkeen asioidessani, että olisi se kiva jos nää kotiovelle maksetut lähetykset sais sinne kotiovelle koska töissä käyvät ihmiset harvoin on arkena kotona aamupäivällä klo10-11.
Menee rahat haaskuun.

Vaikkakin siis hinta on se perus BD-vitonen, mutta eihän ne sitä siellä tiedä.

Ei ole oikein tullut kommenttia, muuta kun tyyliin että "niinhän se varmasti olisi" :rolleyes:

Sä oot tasan maksanu siitä, että se paketti tuodaan ovelle ennen klo 14. Laitat lisää rahaa tiskiin, niin saat 21-tuotteen, jossa jakelu sovitusti. Se ei tosin onnistu BD:ltä tilatesta, joten tästä itkeminen onkin taas jo ihan toinen tarina.

Ne pakettien jakajatkin on töissä eikä ne sitä työtä ilmaiseksi tee. Kyllä ne niitä iltaisinkin tosiaan jakaa jos siitä asiakas maksaa, jolloin saavat palkkansa.

Tomsson
01.03.2013, 13.13
Sä oot tasan maksanu siitä, että se paketti tuodaan ovelle ennen klo 14. Laitat lisää rahaa tiskiin, niin saat 21-tuotteen, jossa jakelu sovitusti. Se ei tosin onnistu BD:ltä tilatesta, joten tästä itkeminen onkin taas jo ihan toinen tarina.

Ne pakettien jakajatkin on töissä eikä ne sitä työtä ilmaiseksi tee. Kyllä ne niitä iltaisinkin tosiaan jakaa jos siitä asiakas maksaa, jolloin saavat palkkansa.

Onneksi en kuitenkaan ole. Olen valinnut DLH-toimituksen, firman/kuskin joka soittaa pihasta ja joka voi ottaa valtuutuksen puhelimessakin. Eli firman jolla ainakin jollain perustasolla homma toimii omalla kohdallani, eikä päiväänsä tarvi pilata olemalla passissa oven takana.

Nämä on tietty paljon asumisteknisiäkin asioita, mutta kuten sanoin niin omalla kohdallani.

lansive
01.03.2013, 13.22
Onneksi en kuitenkaan ole. Olen valinnut DLH-toimituksen, firman/kuskin joka soittaa pihasta ja joka voi ottaa valtuutuksen puhelimessakin. Eli firman jolla ainakin jollain perustasolla homma toimii omalla kohdallani, eikä päiväänsä tarvi pilata olemalla passissa oven takana.

Nämä on tietty paljon asumisteknisiäkin asioita, mutta kuten sanoin niin omalla kohdallani.

Nuo ovat jotakin "hinnat alkaen"-palveluita joiden ehdoissa sanotaan että viimeisen mailin hoitaa yhteistyökumppani. Juuri tästä syystä olen tilannut tavarat aina työpaikan osoitteeseen kun sinne käytännössä kaikki firmat hoitavat toimituksen omalla jakelullaan. Kotiosoitteeseen on tullut aina joko Itellan tai Matkahuollon kautta, joten se ei ole mikään vaihtoehto tavaroissa jotka eivät mahdu postilaatikkoon.

J_K
01.03.2013, 13.41

Mutta kun se ei ole DHL-kuriiritoimitus vaan Deutsche Post-toimitus, kaksi aivan eri asiaa.

Ratkaisuna, tilaat paketit sinne töihin jos mahdollista.

mhelander
01.03.2013, 14.30
Eipä tarvinnu hakea... rouva vahvisti vastaanottaneensa tilauksen kotiovelle. Ei paha, lopulta. 22 helmikuuta nappia painettu ja tänään kotona...

Oli muuten pikkasen tuuria tämän viimeisimmän paketin suhteen... hokasin että yksi kulma on laatikosta painunut sisään mutta kun avasin näytti sieltä löytyvän kaikki hilppeet... kunnes ihmettelin että missäs se ekstra Atac klossisetti oikein on... ja lopulta löyty pohjan pahvilärpäkkeen alta, juuri odottamassa laatikon ulkopuolelle tipahtamista.

Ja rouva kerto ettei millään meinannu sille luovuttaa kun paketissa oli mun nimi päällä. Itellan "kuriiri" siis.

lansive
01.03.2013, 14.36
Tänään kello 12:28 tilaus sisään ja 14:37 tuli lähetysilmoitus. Omien tilausten ehdoton nopeusennätys.

Nyt oli paketti jo Hampurissa ja tietona, että Itella jakaa tässä päässä. Täytyy ilmeisesti tilata aina runko tai kiekot samalla niin välttää Itellan kuljetuksen.:cool:

JackOja
04.03.2013, 09.14
Tämän firman päivätarjoukset ovat muuten nykyään aika tylsähköjä... vuorottelee joku 29er Radon fillari ja Garmin Edge 800... olis nyt välillä esimerkiksi jotain jarru- tai kampisettejäkin :mad:

pätkä
05.03.2013, 11.38
Ensimmäinen tilaus koskaan täältä äsken. 19min tilauksesta lähetyksen seurantakoodi sähköpostiin. Varastosaldokin piti paikkansa vaikka vain yhtä vihreää neliötä näytti varastosaldo ja tuokin poistui
heti tilauksen jälkeen.

3 tuntia tilauksesta (27.2) paketti lähti liikkeelle ja tänään posti toimitti paketin perille. Oikea tuote paketissa. Goren Xenon takki mukavalla 70€ alennuksella.

lansive
06.03.2013, 16.01

Eli 28.2. tilaus ja 5.3 perillä. Ei valittamista.

tirsintarsi
06.03.2013, 22.42
Nyt en viitsi alkaa koko ketjua kahlaamaan läpi mutta, miten kokonaisen pyörän tilaus on käytännössä edennyt muilla?
2.3.13 (la) tein tilauksen ja maksoin PayPalilla maksu on luottokortin katevarauksena näkynyt seuraavasta arkipäivästä (ma) asti mutta PayPalissa maksu on edelleen pending-tilassa... Pitääkö odotella pitkäkin tovi, että huoliivat rahat vai rupeanko kirjoittelemaan saksaan viestiä?

Marvin
08.03.2013, 21.10
Täytyy kyllä todeta, että toimitusaika oli taas kohdillaan.
Maanantai iltana tilaus, tiistai aamupäivällä tilausvahvistus ja perjantai aamuna paketti kädessä :)

tirsintarsi
08.03.2013, 21.41
Oman pyörän tilaus eteni aavistuksen, kun sain tänään mailia, että pyörä on nyt kasauksessa ja lähettävät lähetystunnuksen heti kun pyörä siirtyy kuljetukseen. Tilattu 2.3.13. Kaipa tuo ennen kesää tänne ehtii sittenkin :)

0802905
11.03.2013, 12.25
Tänään lähti palautukseen swalben hans dampfi murtumien vuoksi. Sähköpostissa lupasivat korvata tai korjata tuotteen.
Onneksi tuotekuitti oli talella sähköpostissa, jota he vaativat lähetyksen mukaan.
Katsotaan miten homma etenee..

Halloo halloo
11.03.2013, 18.52
Vahinkopostaus, sorry.

jeke
11.03.2013, 21.24
iltaa!

mitenkäs tuota kun tälläsen (http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78454/details.html?) pyörän ajattelin hommata ko. firmasta, niin kuinka homma etenee noin niinkun pähkinänkuoressa?

meneekö suurinpiirtein kuinka kauan aikaa? mihin pyörä tulee, suoraan omalle paikkakunnalle? minkä verran tuohon tulee kuljetusmaksuja ym. tuon 799€ lisäksi.

Mm. näihin kysymyksiin tarttis saada vastauksia, saa toki enemmänkin kertoa jos on jotain mitä olis hyvä tietää..

Suuri kiitos etukäteen sille joka viitsii vastata!

Halloo halloo
11.03.2013, 21.38
Katsoinko oikein?
http://www.bike-discount.de/inhalt/liefer.html
per bicycle** 34 €

Jos pyörä on kasattu, niin n. viikossa on saksalaisista liikkeistä paketit tulleet, tuovat kotiovelle, useimmiten Itella hoitaa Suomen pään kuljetuksen. Jolleivät tavoita kotoa, niin paketti noukittavissa lähipostista. Seurantakoodi on yleensä saksalaiseen DHL/Postiin, Itellan seurantakoodisysteemistä en osaa sanoa. Pyörää en ole liikkeestä tilannut, pientä tavaraa. Tietävämmät kertokoot lisää.

& tervetuloa foorumille. "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain jakamatonta tietoa."

IncBuff
11.03.2013, 21.59
Jep. Eli tulee perusmaksu 5,95€ ja sitten 34€ kokonaisen pyörän lisää. Ihan samaan tahtiin kuin osat ei kokonaiset pyörät tuolta liikahda, mutta parissa viikossa pitäisi olla kotona. Itella tuo ovelle.

arctic biker
11.03.2013, 22.07
Vuosi sitten saman verran taisin Discountille rahtaamisesta maksaa. Mulle toi ihan Itella, periferiassa kun olen. Seurantakoodit olen viimesen neljän vuoden aikana saanut joka tilauksesta, miinus yhestä... yks takuujuttu, ei sen väliä. Ja saksan lähetyksien seurantakoodit pätee Itellalla mikäli posti sitten loppujakelun hoitaa. Elä huoli jeke, erinomaisen määrän rahaa täänkin saitin vakkarit on niin kortilla kuin etukäteen pankkisiirtona tohonkin firmaan maksaneet:)

Polkupyöräwiki
11.03.2013, 22.09
mitenkäs tuota kun tälläsen (http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78454/details.html?) pyörän ajattelin hommata ko. firmasta, niin kuinka homma etenee noin niinkun pähkinänkuoressa?
meneekö suurinpiirtein kuinka kauan aikaa? mihin pyörä tulee, suoraan omalle paikkakunnalle? minkä verran tuohon tulee kuljetusmaksuja ym. tuon 799€ lisäksi.

Itse tilasin tuolta viime vuonna (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45733-Uusi-maastopy%F6r%E4-(29er-j%E4ykk%E4per%E4-1000e)-Radon-ZR-Race-29er-6-0) ZR Race 29er 6.0:n. Helppoa ja nopeaa. Postikulut oli sen muutaman kympin, eli eipä juuri mitään fillarin kokonaishintaan nähden. Vähän alle pari viikkoa siinä meni tilauksesta että pääsin pyörällä ajelemaan - ja tämä siis sesonkiaikaan toukokuussa, näin talviaikaan tuskin on hitaampaa ainakaan. Itse tilasin pyörän kasattavaksi Fillariosaan Helsinkiin. Muutoin taitaa mennä lähipostiin isossa pahvilaatikossa/laatikoissa (tai yrittävät Itellalta varmaan pari kertaa toimittaa sitä kotiovelle normaaliin työaikaan). Varmaan satulatolppa, tanko, kiekot ja keula on irti - ei pitäisi kuitenkaan olla vaikea kasata. Wigglestä ainakin kun tilasin joskus pyörän, tuli se muistaakseni kahdessa eri paketissa lähipostiin.

0802905
16.03.2013, 13.07
Tänään lähti palautukseen swalben hans dampfi murtumien vuoksi.

15.3 olivat postittaneet uuden tilalle

jruots
16.03.2013, 15.32
Maanantaina 11.3.2013 tilaus sisään puolilta päivin Garminin Edge 810:sta. Neljän kieppeillä näkyi paketti jo seurannassa ja perjantaina paketti tuli sitten näppeihin eli aika nopsaa toimintaa. Paketti tuli DHL:n toimittama ja kotimaassa homman hoiti Itella.

tirsintarsi
16.03.2013, 20.10
Pyörä tilattu 2.3.13
8.3.13 ilmoitus, että pyörä on kasauksessa ja lähtee seuraavan 4-7 päivän sisällä liikkeelle.
Samana päivänä lähtenyt liikenteeseen.
14.3.13 ollut perillä Fillariosalla.
Nyt odotellaan pyörän päätymistä vielä tänne periferiaan asti.
Eli jos olisin suoraan kotiosoitteeseen tilannut, niin toimitus tilauksesta 12 päivää. SAnoisin, ettei paha ollenkaan.

kp63
16.03.2013, 21.08
Tutkimatta ketjua, niin 4-5v käyttänyt kauppaa ja keskimäärin halvin. Toimitukset kaikki ok ja semmoinen pikku havainto, että mitä isompi tilaus sen nopeampi toimitus. Sattumaa vai ei, en tiedä.

Valde
21.03.2013, 09.41
Millaisessa paketissa pyörä "vakiona" tulee? Kannattaako 8€ lisäsatsaus, ja rastita bike-box ostoskoriin.
Onko jotain muuta, mitä kannattaa pyörää tilatessa huomioida?

reargear
21.03.2013, 10.14
Millaisessa paketissa pyörä "vakiona" tulee? Kannattaako 8€ lisäsatsaus, ja rastita bike-box ostoskoriin.

Itse pohdin samaa, mutta tilasin ilman tuota boxia ja hyvin tuli perille.

Muista ostaa muut varusteet: Polkimet, rapakaaret, lukko, valot, muut varusteet (kypärä, suojat, vaatteet, kengät...).

duris
21.03.2013, 12.16
Itse tilannu 2 pyörää, toisen tuolla bike-boxilla ja toisen ilman. Ihan yhtä hyvin tuli molemmat perille.

arctic biker
21.03.2013, 17.26
Pari pyörää, toinen Discountilta ja molemmat ihan normilaatikoissa. Erinomainen pakkauslaatikko vaikka taulujen kuljetukseen. Ainahan kannattaa paketti silmämääräisesti tutkia vastaanottovaiheessa jotta onko ehjä. Jos on rikkinäinen laatikko niin sitten kuriirin kanssa silmäys sisältöön.
Tänne on tullut kaikki paketit ulkoisesti ehjinä ja lähettäjän toimesta hyvin pakattuina.

Smu
22.03.2013, 22.31
Hyvin sujui eka tilaus, viime torstai-iltana 14.3. tilaus sisään ja eilen 21.3. toi kuriiri paketin ovelle. Parit renkaat, jarrupaloja ja tankonauhaa. Nyt saa lumet sulaa.

jalkkis
25.03.2013, 12.22
Minulla meno ei ole ihan niin nopeaa. Tilasin sunnuntaina 17.3. tavaraa (vanteet + sälää) ja pihinä kaverina valitsin DHL:n, kun ilmainen oli. 19.3. paketti lähti liikkeeseen ja:

"Mi, 20.03.2013 23:41 Uhr
Hamburg, Deutschland

Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet."

Tässä tilassa se on edelleen. Kuinkahan kauan tässä vaiheessa yleensä menee? Koodi löytyy siis DHL:n Saksan sivuilta mutta ei Suomen sivuilta. Itellalta koodia ei löydy eikä Matkahuollolta.

Onko kokemusta pitäiskö koodin ilmestyä jonnekin? Eihän tässä ole mennyt vasta kuin viikko, eli sikäli ei ole mitään hätää mutta aattelin vain kun seurannassa ei ole tapahtunut mitään sitten viime keskiviikon.

Edit: seuraava operaatio pitäis olla:

Nächster Schritt: Die Auslands-Sendung wird für den Transport ins Zielland vorbereitet.

keski-ikäinen
25.03.2013, 13.22
Kun tilailin vielä DHL:n kautta, niin se aika usein viipyi kauan juuri tuossa Export-Paketcentrumissa. Kun sieltä pääsee eteenpäin niin tulee aika nopsaan. Nyt käytän tota DPD:tä.

Smu
25.03.2013, 14.17
Minulla meno ei ole ihan niin nopeaa. Tilasin sunnuntaina 17.3. tavaraa (vanteet + sälää) ja pihinä kaverina valitsin DHL:n, kun ilmainen oli. 19.3. paketti lähti liikkeeseen ja:

"Mi, 20.03.2013 23:41 Uhr

Hamburg, Deutschland

Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet."

Tässä tilassa se on edelleen. Kuinkahan kauan tässä vaiheessa yleensä menee? Koodi löytyy siis DHL:n Saksan sivuilta mutta ei Suomen sivuilta. Itellalta koodia ei löydy eikä Matkahuollolta.

Onko kokemusta pitäiskö koodin ilmestyä jonnekin? Eihän tässä ole mennyt vasta kuin viikko, eli sikäli ei ole mitään hätää mutta aattelin vain kun seurannassa ei ole tapahtunut mitään sitten viime keskiviikon.

Edit: seuraava operaatio pitäis olla:

Nächster Schritt: Die Auslands-Sendung wird für den Transport ins Zielland vorbereitet.

Mulla meni juurikin samalla tavalla. Paketti oli DHL: n seurannassa tuossa samassa vaiheessa neljä päivää (siinä sunnuntai mukana). Kokeilin päivittäin koodia Itellan seurantaan ja lopulta paketti ilmestyi sinne näkyviin päivää ennen kotiin toimitusta. Eli paketti oli näennäiesti "kadoksissa" hetken aikaa.

jalkkis
25.03.2013, 15.15
Mulla meni juurikin samalla tavalla. Paketti oli DHL: n seurannassa tuossa samassa vaiheessa neljä päivää (siinä sunnuntai mukana). Kokeilin päivittäin koodia Itellan seurantaan ja lopulta paketti ilmestyi sinne näkyviin päivää ennen kotiin toimitusta. Eli paketti oli näennäiesti "kadoksissa" hetken aikaa.

No nyt kun tarkemmin muistelen, niin näin se on tainnut mennä aikaisemmissa tilauksissani. Joillakin vaan Kusti on tuntunut polkevan paketteja perille nopeammin, niin siitä pieni hämmennys. Ootellaan siis kiltisti, josko paketti saapuisi ennen pääsiäistä.

jalkkis
25.03.2013, 17.35
No nyt kun tarkemmin muistelen, niin näin se on tainnut mennä aikaisemmissa tilauksissani. Joillakin vaan Kusti on tuntunut polkevan paketteja perille nopeammin, niin siitä pieni hämmennys. Ootellaan siis kiltisti, josko paketti saapuisi ennen pääsiäistä.

Jeps, olin hätähousu. Nyt seurantakoodi näkyy Itellan sivuilla. Eiköhän paketti löydä kotiin jo huomenna.

Edit: tänään 26.3.2013 Kusti kurvasi työpaikalle ja löi paketin kätöseen. Paketin sisältö oli tilauksen mukainen, eli Fulcrumin vannesetti, varagummi, vararissat sekä uus mittari vanhan hukatun tilalle. Homma toimi tälläkin kertaa mainiosti vaikka vähän olin jo hermoilla toimituksen suhteen.

Campione
28.03.2013, 11.48
Muutamaa tuntia vaille viikossa tulivat jälleen tavarat. DHL:llä siis ja ilman postikuluja kun tietty summa ylittyy.

Tuolta on tullut toistakymmentä kertaa tilattua ja aina on homma toiminut mainiosti. Oikeat tavarat ja huolellisesti pakattu :).

reappear
02.04.2013, 22.15
Pyhät välissä ja tilauksesta toimitukseen alle viikko. Tilaus viikko sitten tiistaina iltaseiskan aikaan. Aamupäivällä olivat rekisteröineet tilauksen ja samana päivänä lähti liikkeelle. Pyhät välissä ja silti tuli alle viikossa.

Loistavaa toimintaa ja lisäksi tuli markkinointimatskuna kaksi tyhjää pahvilootaa omaan käyttöön. Erikoista?

Trailblazer
03.04.2013, 12.59
Tuli paketti eilen postista ja takki hieman liian pientä kokoa. Laitoin sähköpostia eilen joskus klo.18 aikaan, että miten vaihto onnistuisi, jos palautan takin ja vaihdan sen toiseen + tilaan samalla rengasparin. Vielä ei ole vastanneet, mutta jossain kohtaa topiccia olikin juttua etteivät kovin nopsasti vastaa maileihin.

Campione
03.04.2013, 14.12
^Itse tilasin tuolta vuosi sitten kengät. Kysyin ennen tilausta (hyvillä saksan taidoillani ;)) että voinko ottaa kaksi paria ja palautan sitten sen parin joka ei sovi. No, Ursula sieltä vastasi varsin nopeasti että näin sopii ilman muuta.

Ja kaikki meni kuten pitikin. Laitoin sopimattomat kengät takaisin ja rahatkin tulivat takaisin aika sukkelaan.

jruots
03.04.2013, 14.24
Tuli paketti eilen postista ja takki hieman liian pientä kokoa. Laitoin sähköpostia eilen joskus klo.18 aikaan, että miten vaihto onnistuisi, jos palautan takin ja vaihdan sen toiseen + tilaan samalla rengasparin. Vielä ei ole vastanneet, mutta jossain kohtaa topiccia olikin juttua etteivät kovin nopsasti vastaa maileihin.
Itse kun kysyi Garmin Edgestä pari kysymystä niin sain odottaa vastausta yli kaksi viikkoa ja silloinkin vain yhteen kysymykseen vastasivat ja loput kysymykset jätettiin vastaamatta.

Trailblazer
03.04.2013, 15.32
Itse kun kysyi Garmin Edgestä pari kysymystä niin sain odottaa vastausta yli kaksi viikkoa ja silloinkin vain yhteen kysymykseen vastasivat ja loput kysymykset jätettiin vastaamatta.

Nyt tuli vastaus eli ei päivää kauemmin tarvinnut varttua. Joutuuko postimaksut maksaa itse Sakuihin palautettaessa?

miku80
03.04.2013, 15.50
Eilen aamulla laitoin tilauksen sisään ohjaustangosta ja läjä muuta pikkusälää vaijeria, jarrupaloja etc.. meni varastosaldo punaselle ku pistin tangon koriin niin meinasin et sain viimeisen mut tuli mailia et olikin loppu ja ens maanantaina pitäis tulla täydennys ja paketin lähteä matkaan.. eipä sillä niin väliä kun ei ollu mikään kiireellinen tarve tuolletai muillekkaan osille..

Arde1
03.04.2013, 18.41
Nyt tuli vastaus eli ei päivää kauemmin tarvinnut varttua. Joutuuko postimaksut maksaa itse Sakuihin palautettaessa?

Ei joudu. Kirjaudu sisään tunnuksillasi -> returns -> (DHL) Print return label -> tulosta se -> pakkaa paketti ja vie postiin printatun eRs-lapun (Easy Return Solution) kanssa -> posti kuittaa sen ja hoitaa paketin eteen päin, ilmaiseksi.

Trailblazer
03.04.2013, 19.09
Ei joudu. Kirjaudu sisään tunnuksillasi -> returns -> (DHL) Print return label -> tulosta se -> pakkaa paketti ja vie postiin printatun eRs-lapun (Easy Return Solution) kanssa -> posti kuittaa sen ja hoitaa paketin eteen päin, ilmaiseksi.

Kiitos! :)

lavke
04.04.2013, 23.33
22.3 tilattu ja 2.4 paketti saapui, postikulut 0 euroa kotiovelle kuljetettuna. Pyhät välissä mutta silti tuli viikossa, mikä on vakiintunut toimitusaika kaikilla kerroilla kun olen tilannut. Ei muuta valittamista mutta pakkaamiseen voisivat panostaa, ihme että ohuet spacerit vielä löytyivät laatikosta.

Edelleen ykköspaikka mistä tulee tilattua ja lähes kaikki artikkelit järjestään edullisempia kuin muualla.

Edit: Noin 20 eri tuotetta oli tilauksessa ja en tilaushetkellä sen tarkemmin katsonut saldoja.
Edit 2: DHL / Itella.

Kettu-Pekka
05.04.2013, 07.13
Onko muuten B-D:llä kivijalkamyymälää?

arctic biker
05.04.2013, 08.34
H&S Bike-Discount GmbH

Siemensstraße 1

53121 Bonn

jaiksi
05.04.2013, 21.53
Nyt on Bike-Discountilla jotain poikkeuksellista viivettä tilausten käsittelyssä. Ma 1.4 tehty tilaus ei ole vielä lähtenyt.

Harhailija
06.04.2013, 23.14
Saatteko B-D:ltä newslettereitä? Olen tilannut, mutta koskaan ei ole tullut.

Korrupted
07.04.2013, 09.08
Nyt on Bike-Discountilla jotain poikkeuksellista viivettä tilausten käsittelyssä. Ma 1.4 tehty tilaus ei ole vielä lähtenyt.

Olen tässä ihmetellyt samaa. Tilasin 26.3. ja muutama päivä myöhemmin tuli sähköposti "Emme ole vielä saaneet maksua....". Kaksi tuntia myöhemmin tuli toinen, joka oli ainoastaan saksaksi. Lähetin 3.4. asiakaspalveluun viestin, että mikä maksaa kun olen maksanut tilauksen jo 27.3. Toivottavasti ensiviikolla tulisi jotain selkoa tähän touhuun.

bisping
07.04.2013, 09.14
4.4 tilasin ronttoset ja 5.4 olivat Hampurissa.

edvardo
07.04.2013, 13.32
Ma 1.4 tehty tilaus ja seuraavana päivänä lähti rojut matkaan. Pe 5.4 jo Suomessa eli varmaan maanantaina pääsee kesärenkaita vaihtelemaan.

jartsuli
07.04.2013, 13.39
Mitenkäs teillä on bd:n kanssa takuuasiat hoituneet, pitäisi takaiskari sinne lähettää johon sainkin heiltä ohjeet. Onko tuntumaa kauanko tälläinen voisi kestää?

miku80
08.04.2013, 10.11
Eilen aamulla laitoin tilauksen sisään ohjaustangosta ja läjä muuta pikkusälää vaijeria, jarrupaloja etc.. meni varastosaldo punaselle ku pistin tangon koriin niin meinasin et sain viimeisen mut tuli mailia et olikin loppu ja ens maanantaina pitäis tulla täydennys ja paketin lähteä matkaan.. eipä sillä niin väliä kun ei ollu mikään kiireellinen tarve tuolletai muillekkaan osille..

Ei aina mahdu kaikki järkeen esim että B-D:n katevauraus tililtä oli peruuntunut tänään jostain syystä eikä tilitapahtumissa näkynyt jälkeäkään maksusta ja mailiin tipahti viesti että paketti lähetetty.. Kait sitä sit rehellisenä ihmisenä tarvis alkaa lähetteleen mailia ja kysellä haluavatko rahansa..

Trailblazer
08.04.2013, 20.48
http://www.bike-discount.de/shop/a78688/r1.html

Melko houkutteleva hinta tuolla laitteella ilman tota päivän tarjoustakin. Täytyy funtsia jos jossaa kohtaa laittais tilauksen vetämään...

elasto
08.04.2013, 23.28
Jotain kevätruuhkaa tuntuu hieman olevan ilmassa täällä. Keski-Euroopassa lienee jo mukavat fillarointi-ilmat? Perjantaina myöhään illalla laitoin tilauksen eikä olleet lähettäny sitä vielä tänään. Yleensä kaikki viikonlopun tilaukset on lähtenyt suhteellisen äkäisesti heti maanantaina.

bisping
09.04.2013, 18.49
4.4 tilasin ronttoset ja 5.4 olivat Hampurissa. Ja 9.4 klo 12.00 kotona.

lavke
09.04.2013, 20.02
Jotain kevätruuhkaa tuntuu hieman olevan ilmassa täällä. Keski-Euroopassa lienee jo mukavat fillarointi-ilmat? Perjantaina myöhään illalla laitoin tilauksen eikä olleet lähettäny sitä vielä tänään. Yleensä kaikki viikonlopun tilaukset on lähtenyt suhteellisen äkäisesti heti maanantaina.
Sama tilanne täällä, pari viikkoa sitten viimeksi tilasin ja silloin tilaus lähti käytännössä heti, nyt on saanut odotella jo monta päivää eikä ole mitään tapahtunut. Tilanteen ymmärtää kyllä, mutta kiireisimpien kannattaa ottaa huomioon mahdolliset viivästykset.

dreamer
09.04.2013, 20.38
No, mie tein tilauksen 5.4 ja rojut lähti postiin 8.4. Viikonloppu välissä joten ei kovin huonosti.

elasto
09.04.2013, 21.09
Tänään lähti eli ei sen pahempi viivästys.

hannibaali
09.04.2013, 22.23
Sunnuntaina tilasin ja vieläkin saksassa...

sianluca
10.04.2013, 05.47
Tilasin ja maksu meni perille (vahvistus tuli) 2.4., eivät ole vielä lähettäneet (nettisivujen mukaan tuotetta on varastossa).

tirsintarsi
10.04.2013, 07.14
3.4. tilaus, 5.4. postiin, 6.4. kulkeutunut rajan yli Suomen puolelle mutta vielä ei ole saapunut kotio asti. Eiköhän tuo Posti saane sen tälläviikolla Suomen halki kulkeutumaan...

VanhaPate
10.04.2013, 07.31

Tai sitten on kuorma-auton kyydissä tulossa kovaa vauhtia Suomeen. Seuraava päivitys tulee, kun purkavat lastin Suomessa.

sianluca
10.04.2013, 11.32
Nyt olivat lähettäneet...

hiball
10.04.2013, 14.58
Kiirettä näyttää pitävän puulaakin kavereilla. Maanantai-aamuna 8.4.2013 tilaus sisään, maksu PayPal:illa. Tilaus ei lähtenyt matkaan saman päivän sisällä tilauksesta, kuten aina aikaisemmissa tilauksissa. Eilen viestiä asiakaspalveluun, josta tuli tänään vastaus, että pääsiäispyhien aikaan kertyneet tilaukset ovat purkamatta ja ovat kovin pahoillaan tilanteesta :( No odotellaan...

x_smith
10.04.2013, 16.53

Olen tilannut Saksasta nyt melkoisen monta pakettia ja lyhyellä muistilla varmaan kaikkien reitti ja aikataulu on ollut ihan samanlainen. Paketti saapuu torstai-perjantai -yönä Suomeen ja perjantaina Itella jakaa sen määränpäässä. Näin siis Tampereelle suuntaavat DHL:n paketit.

Valde
10.04.2013, 19.17
Mitenköhän mun fillarille käy? Itellan seuranta näyttää, että se on nyt lajiteltu logistiikkakeskuksessa 01010. Tuleeko joku sen kanssa oven taa koputtelemaan, ja milloin? Vai käynkö hakemassa sen paikallisesta postikonttorista.

Edit. Joo, luin muutaman sivun alkuunpäin tätä ketjua, eli ilmeisesti kotiovelle olisi tulossa ja ilman mitään ennakkovaroitusta.

hannibaali
10.04.2013, 21.17
Eiku ei ole edes tullut lähtemisilmoitusta. Tuskin ovat pakanneetkaan...

tirsintarsi
10.04.2013, 21.18
Pitikös tuon DHL:n pakettikoodin näkyä jotenkin Itellan järjestelmässä?
DHL:n mukaan jo lauantaiyönä paketti olisi kulkeutunut rajan yli mutta eipä tuota ole vieläkään täällä asti näkynyt...

Jacq
10.04.2013, 22.56
Itellan sivuilla koodi näkyy maahantulon jälkeen kunhan posti on koskenut pakettiin ja näissä kaikissa on noin parin tunnin viive jos netistä seuraa. Normaalisti seurantakoodi on tullut parissa tunnissa, nyt meni melkein vuorokausi, joten malttia.

Trailblazer
11.04.2013, 08.49
Mitenköhän mun fillarille käy? Itellan seuranta näyttää, että se on nyt lajiteltu logistiikkakeskuksessa 01010. Tuleeko joku sen kanssa oven taa koputtelemaan, ja milloin? Vai käynkö hakemassa sen paikallisesta postikonttorista.

Edit. Joo, luin muutaman sivun alkuunpäin tätä ketjua, eli ilmeisesti kotiovelle olisi tulossa ja ilman mitään ennakkovaroitusta.

Mulle saapui paikalliseen matkahuoltoon, josta soitettiin sitten. Minkä fillarin tilasit? :)

tirsintarsi
11.04.2013, 13.36
Itellan sivuilla koodi näkyy maahantulon jälkeen kunhan posti on koskenut pakettiin ja näissä kaikissa on noin parin tunnin viive jos netistä seuraa. Normaalisti seurantakoodi on tullut parissa tunnissa, nyt meni melkein vuorokausi, joten malttia.

Kiitos vastauksesta. Nythän tuo tuolla näkyykin sitten. Ihmeen kauan on vain kestänyt tuo tavaran kulkeminen rajan yli...

Lähetys on rekisteröity.

Rekisteröinti:
11.4.2013 klo 09:17:03

Paikka:
ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS 01010

Lähetys on lähtenyt Suomeen.

Rekisteröinti:
6.4.2013 klo 02:47:00

Paikka:
Ulkomaa/Foreign country 01000

Jacq
11.04.2013, 15.50
viikon verran noissa tilauksissa menee joten aika normaalisti on tullut, huomenna taitavat jo tavaraa tarjota kotia.

hannibaali
11.04.2013, 17.55
Nyt läks saksanmaalta!

sohvapottu
13.04.2013, 14.17
väsääkö nää jotain uutta megastorea sinne saksaan kun ei meinaa kamat liikkua entiseen malliin. ainakin faceboukissa näyttää olevan kuvia jostain shopin päivityksestä mut en perehtynyt aiheeseen sen enempää

miku80
13.04.2013, 14.23
Itellä tuli 5 arkipäivässä viimäsin paketti dhl:llä..

kaldera
13.04.2013, 22.51
väsääkö nää jotain uutta megastorea sinne saksaan kun ei meinaa kamat liikkua entiseen malliin. ainakin faceboukissa näyttää olevan kuvia jostain shopin päivityksestä mut en perehtynyt aiheeseen sen enempää

11.5. avaavat Bonniin jonkunmoisen megastoren. Tuolla siitä https://www.facebook.com/BikeDiscountMegastore

Starfury
14.04.2013, 09.45
Hyvä kauppa ja parempia tarjouksia usein, ku CRC:ssä. Ite tillannu jonkin verran rojua tuolta.
Just pari viikkoa sitten tilasin ajopanssarin (http://www.bike-discount.de/shop/k1268/a42920/battle-jacket-evo.html) DH-touhuun. CRC:ssä esim 40e kalliimpi. Lauantaina tilasin ja seuraavana perjantaina Posti kiikutti paketin kotiin.
Myös asiakaspalvelu vastailee suht nopeasti jos lähettää kyssäreitä s-postilla. Nämä ainakin omat kokemuset muutamien tilausten perusteella.

Tomsson
14.04.2013, 11.29
Kyllä tuolta nyt on tullut paketti ihan pikavauhtia Suomeen.
Maanantaina tilaus, keskiviikkona lähetys ja eilen tullut Suomeen. Kai sitä huomenna yrittää posti jakaa ovelle.

Arhipoff
14.04.2013, 13.06
Reilummalti roipetta tilattu 31.3. Paketti matkaan 5.4. ja toimitus kotiovelle 12.4. Pääsiäisruuhka vissiin hidasti, mutta ei valittamista.

crcm
14.04.2013, 20.12
Kumma kauppa kun aina tulee täältä tilattua vaikka kuinka yrittäisi muualta tilata. 10. päivä tilaus. 13. päivä tuli seurantanumero ja nyt sitten odotellaan.

Privileged
15.04.2013, 17.41
Tiistaina 9.4 tilaus, keskiviikkona paketti matkaan ja tänään maanantaina paketti saapui eli loistavaa toimintaa aivan kuten Bike-Componentsissakin josta saapui samana päivänä tilatut tuotteet tuntia aikaisemmin :)

crcm
15.04.2013, 19.28
Hmm. Seurantanumero ei toimi kolmen päivän jälkeen sen saannista. DPD.

J_K
15.04.2013, 20.15
Kumma kauppa kun aina tulee täältä tilattua vaikka kuinka yrittäisi muualta tilata.

Tää on niin totta!

Pistin niille mailia, että ottakaa se ja tämä myyntiin kun teillä on jo se ja se ennestään. Jatkoin viestiä, että voisitte myös laittaa niille hinnaksi sen ja sen verran kun ne olis siten suoraan halvemmat kun muilla. Vielä perään kehuin kovasti ostavani mieluiten ne teidän kaupasta. Samana iltapäivänä tuli vastaus, otetaan myyntiin ja hinnatkin halvemmat mitä ehdotin. Eipä tarvinnut taas miettiä mistä tilaa, ilmaiset postitkin tuli vielä kaupanpäälle.
Vajaa kaksi viikkoa meni tilauksessa, kun työkaluilla oli toimitusaika viisi päivää.

hannibaali
17.04.2013, 06.00
Eilen tuli!

virossi
17.04.2013, 18.21
Mikähän tässä mättää kun tilasin BD:ltä fillarin jota on varastossa 11.4.2013, melkein heti tuli viesti: "CONFIRMATION OF YOUR ORDER'S RECEIPT", sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, eikä Visalla näy velotusta. Onko tää normaalia vai johtuuko siitä että, ko. fillarissa on ilmainen rahti???

ErnoNykanen
17.04.2013, 19.33
Mikähän tässä mättää kun tilasin BD:ltä fillarin jota on varastossa 11.4.2013, melkein heti tuli viesti: "CONFIRMATION OF YOUR ORDER'S RECEIPT", sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, eikä Visalla näy velotusta. Onko tää normaalia vai johtuuko siitä että, ko. fillarissa on ilmainen rahti???
Kokonaisten fillarien kanssa menee hieman pidempään siinä lähettämisessä, 4-7 päivää omien sanojensa mukaan, koska tekevät jotain kasailuja sille siellä. Eipä se kuitenkaan paljon varmaan maksa lähettää s-postia ja kysyä.

miku80
17.04.2013, 19.54
eikä Visalla näy velotusta.

Itelläkin meni lähemmäs 2 viikkoa että visaa velotettiin viimäsimmän tilauksen tehtyä..

snowfake
18.04.2013, 12.26
11.4. laitoin itsekin fillaria tilaukseen, tänään ilmeisesti lähettivät kun tuli seurantakoodikin

crcm
18.04.2013, 20.18
*ittu näiden suomalaisten hissukka kuriirien kanssa. Soitin päivällä DPD:lle että saisivat ovikoodin ja puhelinnumeron. Sain sellaisen käsityksen että toimittaa heti kuskille tiedot. Noh äsken kävi kuski seurannan mukaan mukamas alaovella toteamassa ettei ovikoodia ole. Suhaako nää kuskit oikeasti kaupungin toiselta puolelta toiselle vaan toteamassa että "oho ovi on lukossa". Antaisin tollasille kuskeille kenkää heti.

jruots
18.04.2013, 20.40
*ittu näiden suomalaisten hissukka kuriirien kanssa. Soitin päivällä DPD:lle että saisivat ovikoodin ja puhelinnumeron. Sain sellaisen käsityksen että toimittaa heti kuskille tiedot. Noh äsken kävi kuski seurannan mukaan mukamas alaovella toteamassa ettei ovikoodia ole. Suhaako nää kuskit oikeasti kaupungin toiselta puolelta toiselle vaan toteamassa että "oho ovi on lukossa". Antaisin tollasille kuskeille kenkää heti.

Itsellä kävi DPD:n kanssa vähän vastaava tapaus vuosi sitten. Kyselin toimituksesta päivää ennen paketin oletettua saapumista ja samalla ilmoitin puhelinnumeron heille. Seuraavana päivänä näin ikkunasta sattumalta kun kuski nosti pyörän autosta ja jäin odottelemaan ovisummerin soittoa jota ei koskaan tullut. Onnekseni vilkaisin uudestaan pihalle ja näin kun kuski oli laittamassa pyörää takaisin auton kyytiin. Kuski ei siis vaivautunut edes soittamaan ovisummeria, saatikka soittamaan. Huusin ikkunasta jantterille ja sain näin paketin. Lähti kyllä palautetta putiikkiin ja sieltä vastattiin että kuskin pitäisi soitella toki summeria/koputella oveen tai sitten soittaa. Eivät taida ihan vähällä oppia noita hommia hoitamaan kunnolla!

gts/R
19.04.2013, 11.49
OT: ^ & ^^ näille kuriirifirmoille voisi varmaan perustaa oman topicin, kun eivät sinänsä liity suoraan Bike-Discounttiin? /OT

On topic: Jälleen onnistunut tilaus B-D:stä. Tällä kertaa taisi mennä noin 4-5 arkipäivää tilauksesta kunnes lähetys saapui. Tilasin laatikollisen perustason kulutusosia ja kyllähän tämä se edullisin nettikauppa taas oli.

MadSpoon
19.04.2013, 12.27
Perjantaina 12.4. klo 6:05 tilaus sisään
Perjantaina 19.4. klo 11.30 paketti räpylässä täällä pohjoisessa Keski-Suomessa.

Sisältö: Satula-/tankolaukkua, sisureitä, päällyskumia, työkalua, kengänsuojaa ja sen semmoista.

ErnoNykanen
19.04.2013, 14.31
Torstaina 11.4. Tilaus hieman ennen puolta yötä.
Torstaina 18.4. Paketti kourassa hieman yhdeksän jälkeen Jyväskylässä.
Kuljetusfirma: DHL

Erinäistä pienempää osaa ja jalkapumppu, jonka vuoksi paketti oli metrinen, mutta oli taas täytetty paperilla ja ilmatyynyillä, joten ei helissyt eikä kolissut ne pienemmätkään tuotteet siellä.

marmi
20.04.2013, 00.54
Mitenkäs teillä on bd:n kanssa takuuasiat hoituneet, pitäisi takaiskari sinne lähettää johon sainkin heiltä ohjeet. Onko tuntumaa kauanko tälläinen voisi kestää?

Hoituu kyllä, mutta on hidasta, koska menee B-D:ltä valmistajalle ja sieltä takaisin ja sitten vasta tänne pohjoiseen päin. Elite-trainerin ollessa kysymyksessä meni 4 vko + toimitukset molempiin suuntiin eli +1+1 vko eli yht. 6 vko. 4-6 viikkoa luvattiin silloin kun saivat reklamaation eli piti sekin kutinsa.

Reklamaatio tuli muuten takaisin DPD-toimituksella ja siitä ei ole kovin hyvää sanottavaa. Keksivät nimittäin toimitukselle jostain syystä yli puolen vuoden takaisen osoitteeni (osoitteenvaihdoksen jälkeen tullut kuitenkin puolenkymmentä kertaa B-D:lta lähetykset oikein) ja siksipä paketti seikkaili väärässä maakunnassa puolisen viikkoa. DHL:n kuljetukset ainakin täällä Itä-Suomen korvessa hoitaa Itella, jolloin paketti olisi kääntynyt automaattisesti (on kokemusta), mutta nyt joutui itse ilmoittamaan tälle DPD puljulle oikean kaupungin ja osoitteen... En tiedä, miten olisi käynyt, ellen itse olisi ollut aktiivinen paketin seuraamisessa, koska mitään soittoa tmv. yhteydenottoa ei kuulunut (vain lappu entiseen osoitteeseeni, jota ei loppupeleissä tarvinnut mihinkään..ja jota en välttämättä olisi koskaan saanut käsiinikään).

crcm
20.04.2013, 02.07
Jatkoin vouhotustani tuonne "Yleistä nettitilauksista (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?46039-Yleisesti-nettitilauksista&p=2011763#post2011763)" topikkiin. Putiikista tuli kaikki mitä pitikin. Mitä nyt suht painava ohjauslaakerien asennustyökalu oli päässyt irralleen kuin lottopallo lauantaina, mutta mitään vahinkoa ei ollut sattunut.

miku80
20.04.2013, 09.20
http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/547445_563923716986210_1678149231_n.jpg

scf_
20.04.2013, 12.20
Kiva kenkätarjous, harmi vaan kun pitäisi lähtä Saksanmaalle asti ;)

miku80
20.04.2013, 12.56
:D katos oliki megastoren tarjous.. no mut jos sattuu tänää nurkil oleen ;)

i_sairanen
23.04.2013, 07.05
Ensimmäinen alisuoritus omalle kohdalle. Tilaus sisään 15 päivä ja nyt tulee sähköpostia, että eivät ole saaneet laskutettua luottokorttia eikä tilausta käsitellä ennen maksua. Täytyy ottaa hyöty irti ja tehdä suoraan uusi tilaus niin saa helposti vähän lisää tavaraa mukaan. Nykyinen tilaus raukeaa viiden päivän päästä.

Trailblazer
23.04.2013, 13.31
Hyvin meni palautus hieman liian pienestä takista. Tonne palautus on kyllä erittäin helppoa ja nupiksi vielä ilmaista.

Thorn777
23.04.2013, 14.31
Minulla on kysymys! Siis käykö tuolla kaupassa tilisiirto danske bankilla?

miku80
23.04.2013, 14.44
kyllähän tavallisen tilisiirron voi tehdä mistä tahansa pankista..

Trailblazer
23.04.2013, 15.20
Jos ymmärsin oikein, niin kysyjä tiedusteli voiko tuonne maksaa suoraan tililtä, eli ilman mitään luottokortteja, niin vastaus on kyllä.

reappear
23.04.2013, 16.28
Mun hyvät kokemukset jatkuvat. Tilasin torstaina erilaista tavaraa kuten tarakkaa, jalkaa, vaijeritappeja jne. Perjantaina lähti matkaan ja tänään oli aamulla yritetty toimittaa. Lähimmästä postista töiden jälkeen hain.

Lähde
24.04.2013, 10.19
Olisin ensimmäistä kertaa tilaamassa täältä, pystyykö toimituksen valita jotenkin nopeammaksi kuten dhl expressekssi. Pitäisi saada romut tänne viikonlopuksi.

Trailblazer
24.04.2013, 10.25
Tee "haamutilaus" ja koita mitä vaihtoehtoja sieltä tarjotaan.

Lähde
24.04.2013, 10.31
Kaikki kamat olisi jo ostoskorissa valmiina Checkouttiin, mutta tarjoaa vain dpd 5€ tai dhl 0€.

Trailblazer
24.04.2013, 10.34
Juuh. Tossa tilanteessa vois koittaa sähköpostilla kysellä onnistuuko nopeampi toimitus tai jos Lontoo taipuu, niin soitto. :) Ajoittain noilla kestää sähköposteihin vastaaminen, mutta tosta luulisi vastauksen tulevan nopeasti.

Tctic
24.04.2013, 10.55
Todennäköisesti ei kyllä ehdi millään kahdessa päivässä tänne vaikka mitä tekisit. Osat on niin paljon kalliimpia Suomessa ettet voi ainakin kriittisimpiä ostaa täältä?

Lähde
24.04.2013, 11.10
Crc:ltä ainaki kerkee vaikka tilais tänä iltana. Yritettiin pyörää saada kasaan viime viikonlopuksi siinä onnistumatta, nytkin odotellaan ilmoitusta ihan suomalaisesta kaupasta puuttuvista osista, mutta rupeaa jänskättämään että ei taida tarvittavia osia saada täksikään viikonlopuksi.

Lähde
24.04.2013, 13.27
No ei vaan onnistu tilaaminen, kaikki menee ihan hyvin siihen saakka kun pankin tunnistaminen on tehty, jonka jälkeen heittää tyhjälle sivulle ja mitään ei tapahdu. Kohta on varmaan noi tavarat täällä kolmeen kertaan.

Pipo
24.04.2013, 13.58
No ei vaan onnistu tilaaminen, kaikki menee ihan hyvin siihen saakka kun pankin tunnistaminen on tehty, jonka jälkeen heittää tyhjälle sivulle ja mitään ei tapahdu. Kohta on varmaan noi tavarat täällä kolmeen kertaan.

Mulla teki samaa mutta sitten huomasin että olinkin jo käyttänyt sen kuun Visan limittiin asti.
Loggasin sitten uudestaan BD tilille ja siellä tilaukset ei olleet kirjautuneet order historyyn, veikkaan että sullekaan ei tavarat kolmeen kertaan ole tulossa.

keski-ikäinen
24.04.2013, 15.04
^ Tismalleen sama juttu täällä, laitoin e-mailia firmaan, ettei tule tilattua kypärää kahteen kertaan. Tunnistautumisen jälkeen tosiaan tyhjä sivu. Hassuinta on se, että kypärä näkyy edelleen shopping cartissa, kun sisään kirjautuu. Pian tarttisi kesäkypärää, joten toivottavasti asia selviää. Luottokortilla kyllä oli tarvittava summa.

Lähde
24.04.2013, 15.35
Ei vaan onnistu tilaus, nyt neljäkertaa yritetty. Käsittääkseni pitäisi tulla vahvistus onnistuneesta tilauksesta sähköpostiin. Täällä myös tavarat näkyvät edelleen ostoskorissa pankinvahvistuksen jälkeen. Taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun täältä tavaraa tilaan. Pistin myös sähköpostia asiasta, mutta ei paljon lämmitä jos ottavat yhteyttä parinpäivän päästä, kuten automaattisessa reply:ssä tulee.

Lähde
24.04.2013, 19.41
Voisiko joku kertoa, näkyykö onnistunnut visa tilaus BD:N omalla tilillä tilaus historiassa, ja tuleeko siitä ilmoitus sähköpostiin? Ei viitisi kovin montaa kertaa yrittää kun loppuu noi pankkitunnuksetkin.

Arde1
24.04.2013, 20.09
Ilmoitus tulee s-postiin kun olet maksanut. Maksa tilisiirtona?

ErnoNykanen
24.04.2013, 21.10
Itsellä pitää aina B-D:stä tilatessa sallia kolmannen osapuolen evästeet selaimen asetuksista tai ei se verkkopankin varmistus toimi. Laita vaikka yv:tä jos tarviit tarkempia tietoja miten se tehdään. Käytössä siis Google Chrome.

marmar
24.04.2013, 21.54
Voisiko joku kertoa, näkyykö onnistunnut visa tilaus BD:N omalla tilillä tilaus historiassa, ja tuleeko siitä ilmoitus sähköpostiin? Ei viitisi kovin montaa kertaa yrittää kun loppuu noi pankkitunnuksetkin.

Mulla ainakin näkyi tilaushistoriassa ja tuli myös samantien ilmoitus sähköpostiin. Tosin ei ollut visa vaan mastercard. Ja sitten tuli toinen sähköposti, kun kamat lähti matkaan.

Lähde
24.04.2013, 22.02
No nyt onnistui, ipadilla ei mennyt läpi,mutta nyt kokeilin samsungin tablettia ja tilaus onnistui. Kiitoksia.

ErnoNykanen
24.04.2013, 22.48
Jeps, veikkaan, että sulla oli kanssa se evästeongelma.

keski-ikäinen
25.04.2013, 04.06
Olen aika paljon sälää tuolta tilannut, eikä aikaisemmin ole ollut mitään ongelmia. Mitään asetuksia en ole IE:ssä muuttanut. Nyt ei toinenkaan yritys mennyt läpi. Katotaan mitä vastaavat e-mailiin.

keski-ikäinen
25.04.2013, 04.33
Nonnii, vaihdoin Firefoxiin ja sillä tilaus onnistui. Aina ennen kyllä oon käyttäny IE:tä.

Trailblazer
25.04.2013, 08.02
Voipi olla, että siellä on tehty jotain muutoksia nettisivuihin. Tämä tietysti ihan mutuilua, mutta vähän siltä tuo vaikuttaa.

kauris
25.04.2013, 09.07
Kylllä ne ovat jotain muutosta tehneet sillä minullakaan ei onnistunut pankkivarmennus viime kerralla reilu viikko sitten vaikka aina tähän asti on onnistunut. Kiersin ongelman maksamalla suoran luottokorttimaksun sijaan paypalilla antaen sinne luottokorttitiedot, jolloin vahvistusta ei tarvinnut tehdä.

keski-ikäinen
25.04.2013, 10.41
En ole myöskään vielä saanut e-mailiin tilausvarmennusta, aikaisemmin se on tullut saman tien. Jotain muutoksia on tehty ja varmaan on postilootat täynnä valituksia.

stp
26.04.2013, 23.01
Moi

Olis tarkoitus tilata uudet kiekot maasturiin. Onkos kokemuksia sen suhteen että tuleeko kiekot tuolta aina kasattuina?

miku80
27.04.2013, 07.14
kyllä valmiskiekot/merkkikiekot on valmiiksi kasattuja.. ei b-d:llä taida olla edes customien kasausta..

stp
27.04.2013, 16.55
Ok. Kiitoksia tiedosta. Valmista budjetti pakettia olen tällä kertaa vailla. Katsotaan sitten miten on kaupankäynti sujunut.

KriHa
28.04.2013, 20.34
En ole myöskään vielä saanut e-mailiin tilausvarmennusta, aikaisemmin se on tullut saman tien. Jotain muutoksia on tehty ja varmaan on postilootat täynnä valituksia.

IE:llä tilaus ei onnistunut tänään useammasta yrityksestä huolimatta, Firefoxilla kerta laakista ja tilausvahvistus meiliin. Tilaukseen laitoin huomautuksen että laittavat tilaukseni tulemaan vain kerran... jotain selkeästi muutettu ja testaus jäänyt vähemmälle. Eiköhän tuo ensi viikolla tule kuntoon, palautetta lienee annettu riittävästi.

Flatus
14.05.2013, 16.15
Tuli kokeiltua viimesimmän osatilauksen yhteydessä sitä tilauksen "your message to us"-kenttää, että onko sillä mitään vaikutusta. Pyysin piirtämään pakettiin hymyilevän pyöräilijän ja saksalaisella täsmällisyydellä toive toteutettiin:
-kuvalinkki-
(http://2.bp.blogspot.com/-YiY8KElk0MA/UZHeoI6G1nI/AAAAAAAADnc/2bTLAeeV72g/s1600/Bike+Discount+bike.jpg)
Kesti ehkä 1-2 arkipäivää enemmän tilauksen lähteminen ton takia, mutta eipä se haitannu :D

Penseilijä
15.05.2013, 10.40
Itsellä hieman hassut ensikokemukset ko. kioskista. Tilasin 6. päivä Radon Black Sin 6.0:n ja 10. päivä perjantaina tuli Rechnungs-Versandbenachrichtigung -hirviö sähköpostiin, eli toimitusilmoitus tms. Siellä luki sisällä, että kokonaiset fillarit lähetävät 2-3 sisällä tästä mailista ja että mailissa ollut seurantanumero näkyy DHL:n sivuilla, kun DHL on vastaanottanut lähetyksen. Noh, viikonloppuna keksin, että haluan tilata XT:n jarrusetin ja kyselin sähköpostilla, että voisko tuon vielä lisätä tilaukseen. Vastasivat ystävällisesti, että valitettavasti tuo pyörälähetys on jo prosessoitu ja pitäisi tehdä uusi tilaus. Katsoin seurantakoodilla DHL:n sivuilta, että siellä olikin tosiaan perjantaina merkitty, että DHL on saanut tiedon paketista ja lähetys oli vaiheessa 20%. Seuraavana vaiheena oli paketin luovutus DHL:lle. Tuo DHL:n seuranta näyttää edelleen tuota samaa. Sinänsä hassua, että tuon mukaan fillaria ei ole vielä toimitettu DHL:lle edes, mutta siltikään sitä ei voinut enää muuttaa viime perjantaina.

No, laitoin sitten tuosta jarrusetin uuden tilauksen sunnuntaina (ja kivaksi yllätykseksi huomasin, ettei tule postikuluja) ja maanantaina tuli sähköpostia, että valitettavasti toimitus siirtyy, kun tiettyä osaa ei ole varastolla ja Shimanolla on toimitusvaikeuksia. Tilatessani kaikki tuotteet oli available ja myöskin tilaukseni jälkeen. Sähköpostissa oli adapteri merkattu puuttuvaksi, mutta toimituspäivämääräksi oli luvattu seuraava päivä eli eilinen, joten päätin ettei tilausta tarvitse muuttaa. No, tänään tuon status on "to be ordered" ja laitoin s-postia josko voisivat sittenkin laittaa toisen adapterin tulemaan, jota näytti olevan varastossa. Tuohon postiin eivät ole vielä vastanneet.

Vähän säätämistä näiden sähköpostien kanssa, kun sivuilta ei ilmeisesti voi tilausta muuttaa. En ainakaan löydä sellaista kohtaa. Kai tää on vaan tämmöstä "patience, padawan" -juttua taas :) Eiköhän ne rojut sieltä joskus tule. Ens viikolla ehkä pääsee ajamaan ja kiroilemaan, kun fillarin Foxin CTD paukkuu kuitenkin :D

ErnoNykanen
15.05.2013, 11.09
Mulla oli kanssa vähän ongelmia noiden varastosaldojen kanssa. Tai siis tiettyä tuotetta piti tulla 13.5. varastoon, joten ajattelin odottaa tilauksen tekemistä siihen asti. No 13.5. joskus iltapäivällä olin laittamassa tilausta menemään ja nyt sen tuotteen kohdalla lukikin, että "to be ordered" eli toimituspäivää ei ollut tiedossa. Otin sitten toisen vastaavan tuotteen tilalle, mutta tietysti pari tuntia tilauksen tekemisen jälkeen tuli s-postiin ilmoitus, että se tuote mitä alunperin olin suunnitellut ostavani, on tullut varastoon. Eipä ollut mikään kovin merkittävä muutos tilaukseeni, mutta kuitenkin jäi vähän hampaankoloon, että meni näin. Ilmeisesti siellä sivuilla ei voi lukea "delivery date xx" ja sitten päivämääränä kuluva päivä, vaikka ne saman päivän aikana olisivatkin tulossa varastoon.

Lähde
15.05.2013, 16.38
On muuten elämää hitaampi toi dhl:n fillari kuljetus, sama saa...nan teksti jo viikon seuranta sivulla. Edellinen paketti BD:ltä tuli viikossa, tää ei taida tulla kahdessakaan, kun ottaa huomioon että itellakin pääsee vielä tätä soppaa hämmentämään. Edittiä.Luki muuten jossain vaiheessa seurannassa,kohdassa product/service cash on delivery. Ettei vaan olisi paketti taas lähtennyt matkaan liian pienillä rahtikustannuksilla, ja nyt sitten paketti seisoo dhl:n varastossa. Näin muuten kävi kerran parcel forcen kanssa, ja fillari seisoi kaksi viikkoa turun varastossa kunnes crc maksoi puuttuvat kujetus kustannukset.

Penseilijä
15.05.2013, 20.19
On muuten elämää hitaampi toi dhl:n fillari kuljetus, sama saa...nan teksti jo viikon seuranta sivulla. Edellinen paketti BD:ltä tuli viikossa, tää ei taida tulla kahdessakaan, kun ottaa huomioon että itellakin pääsee vielä tätä soppaa hämmentämään. Edittiä.Luki muuten jossain vaiheessa seurannassa,kohdassa product/service cash on delivery. Ettei vaan olisi paketti taas lähtennyt matkaan liian pienillä rahtikustannuksilla, ja nyt sitten paketti seisoo dhl:n varastossa. Näin muuten kävi kerran parcel forcen kanssa, ja fillari seisoi kaksi viikkoa turun varastossa kunnes crc maksoi puuttuvat kujetus kustannukset.

Kioskin ja asiakkaan väliin mahtuu kyllä mieletön määrä kaikkea mikä voi mennä pieleen. On siellä tämmöisen sesonkimyllyn keskellä kaikennäköistä huolehdittavaa, että kaikki menis putkeen. Noh, kai ne asiat huonomminkin vois mennä. Joku uusiseelantilainen kaveri oli tilannut BD:ltä tavaraa, jotka oli toimitettu 5 viikon päästä jollekin toiselle Brasiliassa. Ei mikään ihme, jos lentokonekin lähtee väärään suuntaan kun ei tiedä lähteäkö länteen vai itään. Kaikkea sitä sattuukin.

Kuningaskettu
15.05.2013, 20.24
Selailin tossa jokusen sivua taaksepäin, mutta ihan ei mulle selvinnyt että kuinka tuskallinen prosessi mahtais olla fillarin tilaaminen BD:ltä?
Näyttäis vihreetä eli "in stock, ready for despatch now".

Campione
15.05.2013, 20.33
Selailin tossa jokusen sivua taaksepäin, mutta ihan ei mulle selvinnyt että kuinka tuskallinen prosessi mahtais olla fillarin tilaaminen BD:ltä?
Näyttäis vihreetä eli "in stock, ready for despatch now".

Helppoa ainakin minun mielestä.

Tilaus meni jotensakin näin: valitse pyörä oikeassa koossa -> varastotilanne näyttää vihreää -> maksu luottokortilla -> samantien ilmoitus tilauksen vastaanottamisesta -> seuraavana päivänä sähköpostiin ilmoitus lähetyksestä -> viikon päästä iteljooni toi paketin ovelle -> pyörä ulos paketista -> etukiekko, satula+tolppa sekä ohjaustanko paikoilleen (+omat polkimet), säätöjen tarkastus ja pulttien kiristys -> ajoon.

Säädöt voi myös delegoida Fillariosalle (http://www.fillariosa.fi/epages/fillariosa.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120930-11092-151329-1/Categories/Pyoeraehuolto), jos satut asumaan Etelä-Suomessa.

Muoks. Niin Fillariosa hoitaa siis Radonien säädöt...

Holgeri
16.05.2013, 11.04
Täytyy laittaa myös toisenlainen kokemus tuosta kokonaisen pyörän tilaamisesta. Tilasin 2.5 pyörän ja pari settiä lokareita, mutta tilausvahvistuksen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Laitoin myös s-postilla tiedustelua missä mennään, koska pyörää tarvitaan jo ensi maanantaina. Muuten ei pitkä toimitusaika harmita, mutta helpottaisi valtavasti jos pyörä olisi ensi viikolla käytössä... BD:ltä tilasin aiemmin keväällä kiekot ja muuta sälää, jotka tuli muistaakseni viikossa kuten kaikilla muillakin.

JouMar
16.05.2013, 12.00
Aiemmat kokemukset pelkästään hyviä, mutta nyt mättää ja pahasti. Viikko sitten torstaina (9.5.) tilaus sisään, tilausvahvistus sähköpostiin ja veloitus PayPal-tililtä. Sen jälkeen ei olekaan tapahtunut mitään. Ei toimitusvahvistusta seurantakoodeineen, eikä vastausta sähköpostitiedusteluihin. Käy kismittämään!

Tilauksessa kiekkosetti ja läjä muita osia, kaikki hyllytavaraa.

random5
16.05.2013, 12.08
On muuten elämää hitaampi toi dhl:n fillari kuljetus, sama saa...nan teksti jo viikon seuranta sivulla.

Sama vika rahikaisella. http://bbplaza.net/forum/images/smilies/smiley-cry.gif Sen nyt vielä sietäisi jos siellä joku uusi kiekkosetti makaisi, mutta että uusi fillari. Alkaa maantien jyystäminen jo mastua puulle. Ei ole perjantain jälkeen tapahtunut yhtään mitään, laitoin DHL:lle kyselyä paketin tilanteesta. Saa nähdä tuleeko vastaus ennen pakettia.

IncBuff
16.05.2013, 12.23
DHL kyllä kusee nyt. Omakin paketti on ollut viikon reissussa. Yleensä se on tullut Suomeen yli 2-3 päivässä.

ErnoNykanen
16.05.2013, 12.30
Maanantaina laitoin tilauksen sisään, mutta taitaa tällä hetkellä olla toiveajattelua, että huomenna tulisi vielä.

larppa
16.05.2013, 12.34
Jopas täällä on negatiivisia kommentteja viimeajoilta. Tosin samaa virttä tulin minäkin laulamaan.

29.4. pistin sähköpostia valmistusvikaisesta päällykumista. Sain heti vastauksen, jossa oli tapauskoodi ja tieto, että normaalisti vastaamme 48 tunnin kuluessa. Kaksi viikkoa vierähti, eikä mitään kuulunut. 14.5. laitoin sitten uuden viestin asiasta ikään kuin muistutuksena, että minäkin olen täällä vielä odottelemassa. Eipä ole vieläkään vastattu.

Asiasta suivaantuneena soitin Schwalben Suomen maahantuojalle neuvoa-antavan puhelun hattu kourassa asenteella. Velotradesta sain todella hyvän vihjeen koittaa reklamaatiota suoraan valmistajan palautekanavan kautta ja sillä tiellä ollaan nyt. Saas nähdä kuinka käy. Ystävällisesti kertoivat, mitä kaikkia erikoistietoja kannattaa kerätä virheilmoitukseen mukaan. Yhtä hyvin olisivat voineet haistatella ja sanoa, että mitäs ostit ulkomailta, kuten jotkin paikalliset pyöräliikkeet tuntuvat toimivan.

ErnoNykanen
16.05.2013, 12.47
B-D:hän on itse asiassa hoitanut paketin minulla ainakin ihan normaalisti eteenpäin (seuraavana arkipäivänä), mutta ilmeisesti DHL:n kuljetuksissa on kestänyt hieman pidempään kuin normaalisti.
Edit: olihan toi jo eilen näköjään Suomeen tullut. Nyt vaan Itellalle peukut pystyyn. Yllä olevat kommentit DHL:n hitaudesta liittyivät enemmänkin kokonaisten pyörien toimitukseen.

random5
16.05.2013, 13.01
Karman laki soveltuu varmaan tännekin, olikin yllättäen paketti ilmestynyt nyt tunnin sisällä Itellan seurantaan kun valitin asiasta DHL:lle. Liekkö yhteyttä asialla, Itellan seuranta näyttää tietoja jo 10.5. asti...

ErnoNykanen
16.05.2013, 13.07
Karman laki soveltuu varmaan tännekin, olikin yllättäen paketti ilmestynyt nyt tunnin sisällä Itellan seurantaan kun valitin asiasta DHL:lle. Liekkö yhteyttä asialla, Itellan seuranta näyttää tietoja jo 10.5. asti...
Se itellan seuranta ilmestyy aina aika pitkällä viiveellä. Joskus on tullut paketti perille ennen kuin itellan seuranta on alkanut toimia :P

IncBuff
16.05.2013, 13.35
Sama homma :p

Ski
16.05.2013, 14.42
0 Euron DHL kuletus muuttu laskussa 5.95€ kuletukseksi. Kusetustako vai mitä ?

Penseilijä
16.05.2013, 14.54
0 Euron DHL kuletus muuttu laskussa 5.95€ kuletukseksi. Kusetustako vai mitä ?

Luultavasti inhimillinen virhe. Kannattaa pistää postia ASAP, varmasti hyvittävät tavalla tai toisella. DPD taitaa olla tällä hetkellä nopeampi, joten ihan hyvä jos saat paketin DPD:llä ja rahat takas.

Vähän oli tuota karman lakia itselläkin, kun mesosin eilen, että DHL:n seuranta on ollut 20%:ssa perjantaista asti ja että ollut melkoista säätöä jarrusetin palikoiden kanssa, kun välillä on hyllyssä ja välillä ei ja eivät ole sen takia toimittaneet. Eilen oli DHL:n sivuilla status muuttunut 40%:iin ja tänään aamulla lähti jarrut. Ehkä se tästä. Katsotaas kauan DHL arpoo pakettien kanssa.

JouMar
16.05.2013, 21.19
Aiemmat kokemukset pelkästään hyviä, mutta nyt mättää ja pahasti. Viikko sitten torstaina (9.5.) tilaus sisään, tilausvahvistus sähköpostiin ja veloitus PayPal-tililtä. Sen jälkeen ei olekaan tapahtunut mitään. Ei toimitusvahvistusta seurantakoodeineen, eikä vastausta sähköpostitiedusteluihin. Käy kismittämään!

Tilauksessa kiekkosetti ja läjä muita osia, kaikki hyllytavaraa.

Tänään iltapäivällä Martin Bike-Discountilta vihdoin vastasi sähköposteihin, että huomenna on lähetys lähdössä. Ehdotin paluupostissa, että laittaisivat viikon viivästyksestä hyvitykseksi lähetyksen pikana. Tähän Martin vastasi, että ei onnistu kun lähetys on jo lähdössä. Tästä reilun tunnin päästä tuli Kerstiniltä meili, jossa kerrotaan, että kiekkosettiä ei enää olekaan varastossa ja arvioitu toimitusaika heidän varastollensa on 24.5.

Nyt mua ei huvita enää mikään.

Kuten sanottu, niin aiemmat kokemukset B-D:stä ovat olleet varsin positiivisia, mutta tämä fiasko saa vakavasti harkitsemaan seuraavaa tilausta tuosta putkasta. Tämänkin tilauksen perun jos vaan jostain vastaavat kamat löydän edes liki samaan hintaan.

Penseilijä
16.05.2013, 22.52
Tänään iltapäivällä Martin Bike-Discountilta vihdoin vastasi sähköposteihin, että huomenna on lähetys lähdössä. Ehdotin paluupostissa, että laittaisivat viikon viivästyksestä hyvitykseksi lähetyksen pikana. Tähän Martin vastasi, että ei onnistu kun lähetys on jo lähdössä. Tästä reilun tunnin päästä tuli Kerstiniltä meili, jossa kerrotaan, että kiekkosettiä ei enää olekaan varastossa ja arvioitu toimitusaika heidän varastollensa on 24.5.

Kuten sanottu, niin aiemmat kokemukset B-D:stä ovat olleet varsin positiivisia, mutta tämä fiasko saa vakavasti harkitsemaan seuraavaa tilausta tuosta putkasta. Tämänkin tilauksen perun jos vaan jostain vastaavat kamat löydän edes liki samaan hintaan.

Saitko sellasen mailin jossa oli pdf:ssä tieto puuttuvasta tuotteesta? Ne päivämäärät mitä sivuilla on, on ihan bingoa. Mulla oli ensin, että tulee 14. päivä. 14. päivä luki "to be ordered". Seuraavan päivän aamuna eli eilen luki 31.5. ja tänä aamuna available. Niitten varasto on ihan sekaisin atm.

JouMar
17.05.2013, 00.00
Saitko sellasen mailin jossa oli pdf:ssä tieto puuttuvasta tuotteesta? Ne päivämäärät mitä sivuilla on, on ihan bingoa. Mulla oli ensin, että tulee 14. päivä. 14. päivä luki "to be ordered". Seuraavan päivän aamuna eli eilen luki 31.5. ja tänä aamuna available. Niitten varasto on ihan sekaisin atm.

Jep, juurikin sellaisen. Siellä tuntuu olevan jotain muutakin kuin varasto sekaisin tällä hetkellä.

elasto
17.05.2013, 03.00
Siellä oli satamassa lakko, siitä johtuu nuo viivästykset, mistä täällä on jauhettu. Ei liity mitenkään tähän firmaan, eikä edes DHL:ään. Niin ja se lakko on jo loppunut, joten rupee taas tavara liikkumaan, kuten olette huomanneet.

JouMar
17.05.2013, 07.03
Siellä oli satamassa lakko, siitä johtuu nuo viivästykset, mistä täällä on jauhettu.

Pätee olletikin niihin tapauksiin, jossa tavara on lähtenyt B-D:ltä normaalisti. Mun tapauksessa satamalakko ei voi olla syy viivästykseen, koska tavara ei ole ikinä lähtenyt B-D:ltä.

pinohiiri
17.05.2013, 08.04
Keskiviikkoaamuna laitoin tilauksen sisään (kaiken ainakin piti olla hyllyssä nettisivujen mukaan), tilausvahvistus tuli saman tien ja sitten on ollut hiljaista omaankin suuntaan. Yleensähän sieltä on tullut vajaassa vuorokaudessa kuittaus, että tavara lähetetty eli jokin siellä nyt tahmoo.

kolistelija
17.05.2013, 08.13
Keväthän siellä varmaan tahmaa. Joskus tuli nähtyä CRC:n graafi kuukausittaisista tilausmääristä. Sen mukaan suurin osa myynnistä tapahtui muutaman kevätkuukauden aikana. Luulen että sama vaivaa kaikkia isoja fillarialan nettiputiikkeja.

elasto
17.05.2013, 11.14
Pätee olletikin niihin tapauksiin, jossa tavara on lähtenyt B-D:ltä normaalisti. Mun tapauksessa satamalakko ei voi olla syy viivästykseen, koska tavara ei ole ikinä lähtenyt B-D:ltä.

Puhuin tuosta edellisen sivun vaahtoamisesta siitä, kuinka paketit on viipynyt DHL:llä pidempään kuin normaalisti.

Keväthän siellä varmaan tahmaa. Joskus tuli nähtyä CRC:n graafi kuukausittaisista tilausmääristä. Sen mukaan suurin osa myynnistä tapahtui muutaman kevätkuukauden aikana. Luulen että sama vaivaa kaikkia isoja fillarialan nettiputiikkeja.

Totuus.

random5
17.05.2013, 13.37
Itella yllätti, vuorokausi siitä kun laatikko saapui Suomeen sitä oli jo käyty tarjottelemassa ovella ja nyt se odottaa minua postin toimipisteessä. Normaalisti nuo kiertävät kaiketi Kuopion kautta.

Kari H
20.05.2013, 12.02
Eilen eli 19.5 tilaus sisään (polkimet ja erinäisiä työkaluja). Maksoin PayPal:illa, tilausvahvistus tuli saman tien. Nyt vain odotellaan..

Highlander
20.05.2013, 12.37
Tänään eka tilaus koskaan tästä puljusta...450 €:lla vaihdeosia ym....Paypal, tilausvahvistus. Katotaan kuinka toimii - halvin setti varmaan viidestä putiikista mitä vertailin. Yksi oli jopa toista sataa euroa kalliimpi.

wekkuli
20.05.2013, 13.10
Jeejee, yleensä kuullut Bike-Discountista vain hyvää ja edellinenkin pyörätoimitus reilu vuosi sitten meni kaikin puolin ok. Saapa nähdä miten tämän kanssa sujuu. 11.5. laitettu tilaus Radon R1stä sisälle ja vielä ei mitään ole kuulunut tilausvahvistuksen jälkeen. Toivotaan ettei nyt kuukausitolkulla venyisi.
:(
Mitens muuten jos tilaus ei ole edes vielä lähtenyt liikkeelle, niin kuinka onnistuu peruutus ja rahat takaisin? Meinaan jos kuukauden päästä kyllästyn odottamaan...

Velluz
20.05.2013, 14.32
Mitens muuten jos tilaus ei ole edes vielä lähtenyt liikkeelle, niin kuinka onnistuu peruutus ja rahat takaisin? Meinaan jos kuukauden päästä kyllästyn odottamaan...

http://www.bike-discount.de/inhalt/agb.html Siellä sanottu:

Your right of withdrawal

Provided that you act as consumer, you can revoke your contractual statement in writing (e. g. letter, fax, e-mail) or by returning the goods without giving reasons within 14 days. We will again communicate in writing these instructions for the right of withdrawal to you separately. The withdrawal period starts on the day you receive the goods and the instructions for your right of withdrawal in writing. A punctual dispatch of your revocation or of the goods suffices to comply with the time limit of the revocation period.

The right of withdrawal is only valid for the Distance Selling Act as per § 312 b BGB, not when buying in our shopping store in Bonn. A withdrawal or an exchange of goods purchased in our shopping store in Bonn is not possible.

Eli 14 päivän palautusoikeus heilläkin on käytössä, vaikka olisit jo vastaanottanutkin tuotteen. Ilman syytä siis tässkin nettiostossa saa käyttämättömän tuotteen palauttaa ja rahatkin pitäsi palautua.

wekkuli
20.05.2013, 14.50
No enköhän minä siinä vaiheessa kyllä pyörän ota, kun se tullut on. Mutta jos menee toista kuukautta toimitukseen, niin voi olla että käypi elin tuossa otsassa kasvamaan, kun kausi ja into on parhaimmillaan. Sitten voin v-ttuunnuksissani peruakin, jos ei ala lonkkavolvoa kuulumaan.

Penseilijä
21.05.2013, 14.35
Hassua, että sain 10.5. lähetysvahvistuksen B-D:ltä, että fillari on lähtenyt. 15.5. sain ilmoituksen, että jarrusetti on lähtenyt. 17.5. molemmat olivat DHL:n seurannan mukaan Hampurissa odottamassa exporttia ja tuolloin ilmoitettiin myös molempien pakettien kohdalla, että seurata voi myös Postin sivuilta. Jarrusetti tuli tänään kotiovelle ja DHL:n sivujen mukaan fillari on edelleen Hampurissa eikä Postilla ole paketista tietoa. Oli kiire tilata jarrut, ettei tarvitsisi montaa päivää uuden fillarin kanssa kituutella, kun päätin vaihtaa siihen jarrut ajamatta stockeilla kertaakaan. Menikin toisin päin :)

Jollei huomenna tule, niin sitten ei kiire olekaan, kun tulee viikon reissu eteen.

Kari H
21.05.2013, 21.48
19.5 tilaus sisään (polkimet ja erinäisiä työkaluja). Maksoin PayPal:illa, tilausvahvistus tuli saman tien. Nyt vain odotellaan..

Tänään 21.5 lähti paketti liikkeelle.

JouMar
21.05.2013, 22.58

Homma jatkuu samalla meiningillä. Perjantaiseen meiliin vastasin ja kysyin mahdollista hyvitystä korvaavien kiekkojen hinnasta. Ei vastausta. Eilen (maanantai) illalla tilasin vastaavat kamat Bike-Components:ista ja Merlin Cycles:ilta ja ilmoitin B-D:lle peruuttavani tilauksen sekä pyysin palauttamaan rahat PayPal-tilille. Lienee sanomattakin selvää, että mitään vastausta ei ole tähän (tiistai-ilta) mennessä kuulunut.

En kehota nousemaan barrikadeille, enkä boikotoimaan paikkaa, mutta jos kiire on, niin tällä hetkellä tilaisin toisaalta.

random5
22.05.2013, 10.31
Itsekin lähestyin putiikkia reklamaatioasiassa sähköpostilla lauantaina enkä ole saanut mitään vastausta vieläkään, vaikka sieltä vielä keväällä tuli parin päivän viiveellä viimeistään vastausta. Maanantaina yritin soittaa sinne moneen otteeseen, mutta joka kerta puhelu meni vastaajaan, joka kehotti soittamaan toimistoaikana (soitin toimistoaikana)...

Joten taitaa pojilla olla kiirettä siellä.

Highlander
22.05.2013, 13.05
Juuri äsken tuli ilmoitus, että maanantainen tilaukseni lähti matkaan.

JouMar
22.05.2013, 14.32
Homma jatkuu samalla meiningillä. Perjantaiseen meiliin vastasin ja kysyin mahdollista hyvitystä korvaavien kiekkojen hinnasta. Ei vastausta. Eilen (maanantai) illalla tilasin vastaavat kamat Bike-Components:ista ja Merlin Cycles:ilta ja ilmoitin B-D:lle peruuttavani tilauksen sekä pyysin palauttamaan rahat PayPal-tilille. Lienee sanomattakin selvää, että mitään vastausta ei ole tähän (tiistai-ilta) mennessä kuulunut.

En kehota nousemaan barrikadeille, enkä boikotoimaan paikkaa, mutta jos kiire on, niin tällä hetkellä tilaisin toisaalta.

No nyt tuli vahvistus tilauksen peruutuksesta ja rahatkin palautuivat PayPal-tilille. Loppu hyvin kaikki hyvin.

wekkuli
22.05.2013, 16.29
Joo, mullakin tuli eilen ilmoitus, että 11.pv tilaamani fillari olisi 2-3 päivän sisään lähdössä ja DHL:n seurantakoodi. Ehkäpä se siitä, mutta nettitilausten suhteen sitä on aika herkkänä ärähtelemään, jos joku ei toimi ihan haavekuvien tapaan. Varsinkin kun odottaa pää täristen uusia leluja...

edit. hittolainen, tsekkasin jo tuon DHL-seurannan ja sehän on jo liikkeestä lähtenyt ja Hampurissa matkalla...
"Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet." Rupee ehkä jo hymyilyttämään.
:)

keski-ikäinen
22.05.2013, 17.13
^ Joskus vaan tahtoon DHL:llä viipyä Hampurissa vähän pitempään noi paketit. Mutta kun Hampurista eteenpäin pääsee, niin tulee lennossa...

IncBuff
22.05.2013, 17.19
Ei ne Hampurissa ole vaan rekan kontissa matkalla Suomeen. Seuraava rekisteröinti kun Hampurin jälkeen on vasta Suomessa.

Syystuulia
22.05.2013, 17.42
Samaan tyyliin odotellaan pyörää täälläkin.

Tein tilauksen 8.5. Viikko meni, kun se lähti tavarantoimittajalta ja viime lauantaina aamuyöllä se on kirjattu Hampurissa lähteväksi ulkomaan kuljetuksiin. Sitten ei ole kuulunut mitään. Koska DHL:n dokumentissa on linkki postin seurantaan (joka ei toimi), soitin tänään postiin. Sieltä väittivät, että posti kirjaa lähteykset samalla numerolla, mikä tuossa DHL:n alkuperäisessä paperissa on. Virkailijan mukaan pyörä ei ole siis vieläkään postin hoteissa.

Näinkö oikeasti on...? Oletteko muut pystyneet seuraamaan paketteja Suomessa samalla koodilla?

Ipa
22.05.2013, 18.37
Samaan tyyliin odotellaan pyörää täälläkin.

Tein tilauksen 8.5. Viikko meni, kun se lähti tavarantoimittajalta ja viime lauantaina aamuyöllä se on kirjattu Hampurissa lähteväksi ulkomaan kuljetuksiin. Sitten ei ole kuulunut mitään. Koska DHL:n dokumentissa on linkki postin seurantaan (joka ei toimi), soitin tänään postiin. Sieltä väittivät, että posti kirjaa lähteykset samalla numerolla, mikä tuossa DHL:n alkuperäisessä paperissa on. Virkailijan mukaan pyörä ei ole siis vieläkään postin hoteissa.

Näinkö oikeasti on...? Oletteko muut pystyneet seuraamaan paketteja Suomessa samalla koodilla?
Sama koodi toimii myös Itellalla sitten kun tavara on saapunut Suomeen. Itselläni on monesti lähetys kirjattu aamulla Itellan järjestelmään ja samana päivänä puolen päivän kieppeillä toimitettu (tai yritetty toimittaa) perille.

pinohiiri
22.05.2013, 19.16
Otetaanpas sanoja takaisin. Eli tilaus sisään viime keskiviikkona ja olin jotenkin missannut heti seuraavana päivänä tulleen lähetysvahvistuksen... DHL:n kuriiri toi eilen paketin töihin eli vajaa viikko tilauksesta niin kamat oli omassa sylissä. Toimi taas. :)

Tebb0
22.05.2013, 19.43
Lähetin jo 3 viikkoa sitten iskarin takuuholtoon. Reilu 2 viikon kuluttua tuli vasta vahvistus tavaran vastaanottamisesta, ja arvioitu käsittelyaika 4-6viikkoa?? No eipä sitä kesällä maasturilla haluaisikkaan ajaa..

Syystuulia
22.05.2013, 19.56
Sama koodi toimii myös Itellalla sitten kun tavara on saapunut Suomeen. Itselläni on monesti lähetys kirjattu aamulla Itellan järjestelmään ja samana päivänä puolen päivän kieppeillä toimitettu (tai yritetty toimittaa) perille.

Kiitos! Yritän odottaa hermostumatta, vaikka se on vaikeaa...:eek:

Syystuulia
23.05.2013, 17.05
Niin se vaan näyttää ihme tapahtuneen ja pyörä saapuneen Suomen puolelle. Toivon tietenkin myös, että se kerkiää huomiseksi Keski-Suomeen ja viikonlopuksi käyttöön. Saa nähdä miten käy. Vaikka tulisi huomennakin, tilauksesta toimitukseen olisi kulunut jo 16 päivää. Se on aika paljon pidemmästi, kuin mitä on aiemmin toimitusajat pyörillä olleen. Toisesta keskusteluketjusta luin että noi 10pvä on joillakin mennyt. Tämä tiedoksi muille, jotka odottavat pyörän saapumista hitusen malttamattomina. :)

henkka010
23.05.2013, 18.06
Kun muutkin selkeästi tilauksiaan odottelevat, niin oma statukseni: tein tilauksen 14.5. ja tänään tuli DHL-tunnus ja viesti, että pyörä lähtee liikkeelle parin päivän sisällä. Tavallista pitemmältä ajalta tuntuu, mutta FAQissakin mainitaan, että sesonkiaikana pyörän toimitus voi venyä 2-3 viikkoon. Taidetaan siis pysyä aikataulussa.

Lisämainintana, että pyörän ohessa tilatuista kolmesta muusta artikkelista yhtä ei ollutkaan varastossa (vaikka saldo oli vihreällä). Tästä tuli myös tänään automaattisesti hyvitys PayPalin kautta.

Syystuulia
23.05.2013, 22.28
Kun muutkin selkeästi tilauksiaan odottelevat, niin oma statukseni: tein tilauksen 14.5. ja tänään tuli DHL-tunnus ja viesti, että pyörä lähtee liikkeelle parin päivän sisällä. Tavallista pitemmältä ajalta tuntuu, mutta FAQissakin mainitaan, että sesonkiaikana pyörän toimitus voi venyä 2-3 viikkoon. Taidetaan siis pysyä aikataulussa.

Minulle tuo ilmoitus tuli kolme päivää tilauksen jälkeen ja silti kokonaisuutena pyörän tulemiseen menee ainakin tuo 16vrk...Aika lähelle kolmea viikkoa voi siis tilauksesi venyä. Viime aikojen kelit eivät ole kyllä mun pyörän odottelua helpottaneet :cool::cool::cool:

Kollikatti
24.05.2013, 07.14
Lähetin jo 3 viikkoa sitten iskarin takuuholtoon. Reilu 2 viikon kuluttua tuli vasta vahvistus tavaran vastaanottamisesta, ja arvioitu käsittelyaika 4-6viikkoa?? No eipä sitä kesällä maasturilla haluaisikkaan ajaa..

Oma haarukkani kävi bike-discountin kautta huollossa juuri, kokonaiskesto oli tasan 4 vkoa edestakaisin. Viikko siitä kun b-d oli kuitannut tavaran vastaanotetuksi, lähti haarukka takaisin. Viikon aikana se oli käynyt Toxoholicsilla huollossa. Kyseessä oli siis FOXin tuote. Tuo 4-6 vkoa on varmaankin b-d:n yleinen takuupalautuksiin varaama aika, eli geneerinen vastaus.

En tiedä sitten meneekö nuo asiakaspalautukset jotenkin vähemmän priorisoituna postina, vai mikä DHL:llä tökki, koska seurannan mukaan kesti itselläkin haarukan matka takaisin tuon kaksi viikkoa. Seuraavana päivänä tuli b-d:n kuittaus vastaanotosta, kun seurannan mukaan oli saapunut perille. Takaisin tuli ihan normi tilauksen nopeudella eli muutamassa arkipäivässä.

wekkuli
24.05.2013, 20.35

Jep. Sama koodi toimii myös Itellan seurannassa. 11.5. tilattu Radon on siis mullakin saapunut Suomeen. Viikonloppu osuu kuitenkin harmillisesti kohdalle, mutta enpä mä olisi nyt lenkille päässytkään. Ensi viikolla sitten totuttelemaan ekaan maantiepyörään.
:)

Kari H
27.05.2013, 11.19
Eilen eli 19.5 tilaus sisään (polkimet ja erinäisiä työkaluja). Maksoin PayPal:illa, tilausvahvistus tuli saman tien. Nyt vain odotellaan..

Postimies toi äsken paketin kotiovelle, näyttäisi kaikki tilattu tavara olevan laatikossa.

crcm
27.05.2013, 12.52
Rivakasti tulee. 21. päivä tilattu. Tänään 27. päivä toimitettu. Kumisälää ja kaposet brillit.

eeppo
28.05.2013, 17.32
Höh. 17.5. tilattu polkimet ja eipä näy vieläkään.

IncBuff
28.05.2013, 18.42
Miks noi on bike-componentsin laatikossa?

fob
28.05.2013, 18.59
Mä en ymmärrä tuota Itellan toimintaa. Paketissa on mukana kännykkänumero, mutta siihen ei soiteta. Jääräpäisesti vaan käydään kotiovella rimputtelemassa keskellä päivää, jolloin työtätekevät ovat töissä. ilmeisesti täytetään protokollan vaatimukset kotitoimituksen yrittämisestä. Sitten se paketti raahataan supistetun postiverkoston etäpisteeseen ja vastaanottajalle ilmoitetaan, että hae itse pakettisi. Ihan tyhjää hukkatyötä tekevät.

Matkahuolto osaa jo nykyään soittaa ja kysyä, mihin aikaan toimitus sopisi. Siellä on varmaan itsenäiseen ajatteluun kykeneviä duunissa.

Highlander
29.05.2013, 11.09
Juuri äsken tuli ilmoitus, että maanantainen tilaukseni lähti matkaan.
20.5. tilaus, 22.5. lähetys ja eilen 28.5. yritetty toimittaa - hain paketin postista. Tavarat oli mitä pitikin paitsi Ultegran kahvojen mukana ei tullut kuin vaihdevaijerit vaikka käsittääkseni pitäisi kai tulla myös jarruvaijerit sekä kuoret? Pakkaukset olivat Shimanon alkuperäiset, joten bulkista ei ole kyse. Ehkä Guntteri oli pihistänyt ne? :D Joka tapauksessa hyvin meni eka tilaus.

telliv
29.05.2013, 11.46
Mä en ymmärrä tuota Itellan toimintaa. Paketissa on mukana kännykkänumero, mutta siihen ei soiteta. Jääräpäisesti vaan käydään kotiovella rimputtelemassa keskellä päivää, jolloin työtätekevät ovat töissä. ilmeisesti täytetään protokollan vaatimukset kotitoimituksen yrittämisestä. Sitten se paketti raahataan supistetun postiverkoston etäpisteeseen ja vastaanottajalle ilmoitetaan, että hae itse pakettisi. Ihan tyhjää hukkatyötä tekevät.

Tänään aamusella odottelin kotosalla toimituksen saapumista kun kirje oli sitä luokkaa, että ei välttämättä luukusta mahtuisi. Yhdeksän jälkeen kävi posteljooni tunkemassa mainokset + esitäytetyn saapumisilmoituksen luukusta sisään. Eivät näköjään edes vaivaudu kantamaan isojakaan kirjeitä mukana mikäli on riski, että vastaanottaja ei ole kotosalla...toiminta ovella oli sen verta ripeää, että posteljooni poistui jo alaovesta kun pääsin ovelle :).

random5
29.05.2013, 12.48
Tänään aamusella odottelin kotosalla toimituksen saapumista kun kirje oli sitä luokkaa, että ei välttämättä luukusta mahtuisi. Yhdeksän jälkeen kävi posteljooni tunkemassa mainokset + esitäytetyn saapumisilmoituksen luukusta sisään. Eivät näköjään edes vaivaudu kantamaan isojakaan kirjeitä mukana mikäli on riski, että vastaanottaja ei ole kotosalla...toiminta ovella oli sen verta ripeää, että posteljooni poistui jo alaovesta kun pääsin ovelle :).

Parempi kun varautuu henkisesti hakemaan pakettinsa (lähi)postista klo 16 jälkeen. Eilisen paketin menin noutamaan klo 16.30 ja lähi-siwan virkailija alkoi kitisemään että tule puolen tunnin päästä että ehtivät lajitella paketit. En suostunut, joten sain sitten kuitenkin paketit sieltä parin minuutin odottelun jälkeen... :rolleyes: Ihme venkoilua.

Ainoa kuriiri joka minulle on joskus soittanut paketin tuomisesta oli Matkahuollosta. Sitten tietysti UPS:n kotimaan erikoiskuljetukset asia erikseen.

juse
29.05.2013, 14.13

Matkahuolto osaa jo nykyään soittaa ja kysyä, mihin aikaan toimitus sopisi. Siellä on varmaan itsenäiseen ajatteluun kykeneviä duunissa.

Eilen oli vastaava tilanne, kun 20.5. tekemääni tilausta "yritettiin" toimittaa. Itse olin töissä ja satuin katsomaan Itellan lähetysseurannasta missä paketti sillä hetkellä kulkee. Seurantaan oli ilmestynyt maininta toimitusyrityksestä, jonka aikana vastaanottajaa ei tavoitettu. Numero on paketissa ollut, mutta ei vaivauduttu soittamaan. Avovaimoni sattui olemaan tuolloin kotona, joten soitin hänelle kysyäkseni miten on tuon toimitusyrityksen missannut. Hän kertoi olleensa varmuudella kotona tuona aikaan, jolloin seurannan mukaan lähetti olisi yrittänyt pakettia ovella luovuttaa. Eikä taatusti ole ovella käynyt.

Jukhaha
29.05.2013, 14.47
Eilen oli vastaava tilanne, kun 20.5. tekemääni tilausta "yritettiin" toimittaa. Itse olin töissä ja satuin katsomaan Itellan lähetysseurannasta missä paketti sillä hetkellä kulkee. Seurantaan oli ilmestynyt maininta toimitusyrityksestä, jonka aikana vastaanottajaa ei tavoitettu. Numero on paketissa ollut, mutta ei vaivauduttu soittamaan. Avovaimoni sattui olemaan tuolloin kotona, joten soitin hänelle kysyäkseni miten on tuon toimitusyrityksen missannut. Hän kertoi olleensa varmuudella kotona tuona aikaan, jolloin seurannan mukaan lähetti olisi yrittänyt pakettia ovella luovuttaa. Eikä taatusti ole ovella käynyt.

Onko kyseessä kerrostalo ja rappukäytävän ovessa ovikoodi tms.?

Halloo halloo
29.05.2013, 15.07
Onko kukaan antanut Itellalle "toimituksista" palautetta?

alli
29.05.2013, 15.12
Onko kukaan antanut Itellalle "toimituksista" palautetta?

Siltä varalta, ettei Posti-ninja ole tuttu nimitys:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013022716725814_uu.shtml