PDA

Näytä tavallinen näkymä : www.bike-components.de

Sivut : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Dude
22.05.2003, 10.35
Vinkkinä vaan, että tuolta saa halvalla Deoren hydraulisia levyjarruja (71,1e etu, 72,2e taka). Ja sivutkin toimii englanniksi.

Ite sain omani etujarruni sieltä n. kolmessa viikossa sieltä. Tilasin samalla sieltä kiekon, kumit, ketjut, polkimet, ketjuja yms...
Voin suositella ko. kauppaa, ainakin oman kokemukseni perusteella.

Taitaa olla halvin hinta toistaiseksi noille jarruille?

Postikuluja tulee 25e + posti 6,8e postiennakkomaksu.

Miggi
22.05.2003, 15.56
Jees, hienoa kuulla positiivista palautetta ko.firmasta :cool: Laitoin oman tilauksen maanantaina juuri tuonne ja ainakin tähän asti kaikki(tilaus/muutama maili) on sujunut moitteetta(laittoivat jopa mailia kun yhtä tuotetta ei ollu heti saatavilla).

Ja yllättäen tilaukseen sisältyi tuommoiset deoren levytkin ;)

Hugeli
25.05.2003, 01.41
Kiva että joillekin jopa vastataan... :mad:
Laitoin tilauksen menee 28.4 ja tavarat laitettiin postiin 22.5. illalla.
Tilauslomake oli hukannut vähän tietoja ja tuli seuraavana päivänä tarkennusmailia. Sitten pari viikkoa ei mitään ilmoituksia/viestiä/sähköpostia. Pitkä vappuko? :confused: :mad:
Sit kun rupesin soittamaan ja muutaman kerran osuin vastaajaan, josta en ymmärtänyt yhtään mitään :eek: , sain lopuksi kuitenkin Klausin puhelimeen ja kas, ongelmia vähän Magura comp-kiekon toimituksessa. Lupas sit kestävään n. 1 vko vielä. :confused:
Hieno homma, varsinkin kun tilauslomakkeessa on paikka, johon voi kirjoittaa kaikenlaista ja mä laitoin sinne pyynnön, että ottaisivat yhteyttä, jos jotain ei löytyy suoraan hyllystä! Tilauslistalla oli 9 tuotetta, joten osasin odottaa 'hieman' ongelmia.
Jännityksellä odottan, mitä sieltä tulee... :rolleyes:

Jarmo Niemelä
25.05.2003, 08.54
Noin neljän tilauksen kokemuksella tuo bike-components.de on kyllä hintatasoltaan yksi halvimmista kaupoista, mutta toimitusajat ovat olleet noin 1 kuukausi. Eikä kaikkia tilattuja tuotteita aina löydykään varastosta. Muilta osin ei ole ollut valittamista.

Miggi
25.05.2003, 22.51
njooh...näytti tilaus olevan edelleen "processing"-tilassa eli täytynee vissiin varautua kuukauden toimitusaikaan :(

Saapi nähdä moniko tilatuista 22 artikkelista lopulta löytää perille, varsinkin kun erikseen ilmoittivat vain yhden tuotteen puuttumisesta...

Dude
26.05.2003, 09.07
Kappas... mäkin tilasin mm. Maguran Comp -kiekon. Se tuli kyllä ihan ok. Sramin 7.0 takapakkaa ei vaan löytynyt ja sen takia jouduin odottamaan viikon. Ei mennyt maililla läpi mun toivomus, että lähettäkää ilman pakkaa... No sitten soitin sinne kun viikkoon ei mitään kuulunut, niin edelleen oli kuulemma pakkaa vaille valmis toi mun tilaus. Sanoin Klausille, että kipinkapin postiiin ja ilman sitä pakkaa kiitos! Samana päivänä lähti sitten paketti matkalle. Tostaina lähti ja seuraavana tiistaina oli paketti kotipostissa. Mun mielestä ihan ok toimitus, varsinkin noilla hinnoilla, mitä tavarat siellä maksaa...

Hugeli
26.05.2003, 14.39
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja Miggi:
njooh...näytti tilaus olevan edelleen "processing"-tilassa eli täytynee vissiin varautua kuukauden toimitusaikaan :(

Saapi nähdä moniko tilatuista 22 artikkelista lopulta löytää perille, varsinkin kun erikseen ilmoittivat vain yhden tuotteen puuttumisesta... </font>[/QUOTE]Mun paketti on jo postissa, mutta siellä sivulla lukee edelleen 'processing', joten se ei taida olla kovin luotettava... :(
Ihmettelin muuten tilausvahvistuksessa Sigman BC 1200+RDS mittarin puuttumista, jonka olin tilannut. Tuli vastaus, että menee kuukausi, jos sellaisen haluan. Mutta vahvistuksesta oli vaan kylmästi jätetty pois, eikä syytä tietenkin laitettu. :mad:
Sopivat hinnat, laaja valikoima - ainakin luettelossa, tuotteita kuitenkaan ei ole ja "palvelu" kusee. Saa nähdä, tilaanko tuleivaisuudessa. :confused:

china
26.05.2003, 19.08
Kerran olen tilannut, kesti ihan tolkuttoman kauan, kaikkea ei tietenkään löytynyt eikä viestit oikein tuntuneet menevän perille. Lähettivät sitten puolinaisen paketin ja laskuttivat parista pikkuosasta jotka olivat jääneet matkasta.

Reklamoin jälkikäteen siinä määrin, että takaisin tuli sekä postikulut että ne eurot jotka oli ylivelotettu.

En erityisemmin suosittele.

Markku Silvenius
27.05.2003, 09.35
Tilattiin muutaman kaverin kanssa tuossa maaliskuun alussa sellainen kohtalaisen iso kasa maasto- ja maantiekilkkeitä.

Tilaus tänään aamupäivällä, vahvistus tuli iltapäivällä ja kamat vajaassa kahdessa viikossa. Kaikki kerralla.

Voi tähän aikaan vuodesta sesonki saksassakin olla aika kuumimmillaan ja siellä on asiakaskuntaa jonkunverran.

Pyörääjä
27.05.2003, 10.10
Olen tilannut muutaman kerran (osasarja, kiekot, tarvikkeita).

Kamat ovat tulleet vajaassa parissa viikossa ja ovat olleet sitä mitä tilasin. Hintataso on aika lailla kohdallaan. Sähköposteihinkin vastaillaan, mutta siinä saattaa mennä kyllä päivä tai pari. Sitä ruuhkaa vissiin sitten.

Nettisivujen tilausstatus ei taida päivittyä ihan on line... ;)

Todennäköisesti tilaan liikkeestä jatkossakin.

Miggi
05.06.2003, 23.18
Jeppistä jee...pakettia tässä hieman odottelin jo tulevaksi, kun tilauksesta on reipas pari viikkoa mennyt, mutta sit tänään tupsahti mailia, että paketti lähti justiinsa :eek:

Eli jotain lähetys on odottanut vaikka kaikki tarvittavat piti :rolleyes: löytyä "varastosta". Nooh, kolmisen viikkoa on vielä ihan siedettävä toimitusaika..

JKK
06.06.2003, 22.42
</font><blockquote>lainaus:</font><hr /> Nooh, kolmisen viikkoa on vielä ihan siedettävä toimitusaika.. </font>[/QUOTE]Viikon toimitusaika Saksasta on ok, sen yli menevä on hölmöilyä. Ruåtsista tuli kengät kolmessa päivässä mikä on jo nopeaa palvelua.

Antti Salonen
07.06.2003, 03.29
Muutamia kertoja olen tilannut viimeisen vuoden aikana, ja tavarat ovat tulleet noin parissa viikossa joka kerta. Verkkokataloogi ei selvästikään yritäkään kertoa mitä on varastossa, vaan ainoastaan mitä kaikkea on saatavilla. Toimitusajat ovat kuitenkin olleet kohtuullisia, valikoima loistava ja hintataso erittäin edullinen, joten kokonaisuudessaan ei ole varaa valittaa.

9-ball^^
07.06.2003, 08.14
NO MULLE TULI ET-SPORTSISTA 2 PÄIVÄSSÄ! :D tongue.gif
MULLA TAIS KÄYDÄ AIKA KOVA HILLO? PITÄSKÖ KOKEILLA TILATA SAKSASTA JOS OLIS VAIKKA YHTÄ HYVÄ HILLO SILLONKIN!

Zarni
07.06.2003, 12.04
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja 9-ball^^:
PITÄSKÖ KOKEILLA TILATA SAKSASTA JOS OLIS VAIKKA YHTÄ HYVÄ HILLO SILLONKIN! </font>[/QUOTE]Tilaa samalla yksi Caps Lock näppäimistöösi!

HHH
09.06.2003, 09.29
Tilasin vajaa kaks viikkoo sitten testiks polkimet ja hetki sitten kolahti postiluukusta saapumisilmoitus. Suhteellisen ripeetä toimintaa joten kyllä tuolta tulee varmaan tilattua jatkossakin.

Jani Mahonen
09.06.2003, 10.33
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja Zarniwoop:
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja 9-ball^^:
PITÄSKÖ KOKEILLA TILATA SAKSASTA JOS OLIS VAIKKA YHTÄ HYVÄ HILLO SILLONKIN! </font>[/QUOTE]Tilaa samalla yksi Caps Lock näppäimistöösi! </font>[/QUOTE]No sovitaan nyt heti aluksi, että kun saa ET-sportsista 2 päivässä niin saa kirjottaa capseilla :D :D :D

Zarni
09.06.2003, 12.08
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja Jani Mähönen:
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja Zarniwoop:
PITÄSKÖ KOKEILLA TILATA SAKSASTA JOS OLIS VAIKKA YHTÄ HYVÄ HILLO SILLONKIN! </font>[/QUOTE]Tilaa samalla yksi Caps Lock näppäimistöösi! </font>[/QUOTE]No sovitaan nyt heti aluksi, että kun saa ET-sportsista 2 päivässä niin saa kirjottaa capseilla :D :D :D </font>[/QUOTE]AHAA, OLISIT HETI SANONUT! TAISIN MINÄKIN SIELTÄ JOSKUS VIIME VUOSISADALLA SAADA PAKETIN KAHDESSA PÄIVÄSSÄ!
KOSKEEKOS TÄMÄ CAPS-HOMMELI KAIKKIA AIHEITA, VAI VAINKO TÄTÄ KYSEISTÄ?
tongue.gif

J2005
14.06.2003, 16.55
Jos maksaa viisinkertaisen hinnan voi käyttää mielestäni capsejä.

Kenttu
16.06.2003, 14.02
Aattelin vaan tiedustella, että te jotka ootte sieltä tilailleet tavaraa niin kuinka kauan tavarat on matkanneet postissa. Meitin paketti on jo toista viikkoa sitten laitettu saksassa postiin eikä oo vielä kuulunut/näkynyt. Heidän antamansa postinseurantakoodillakaan ei Deutsche Post antanut muuta vastausta kuin että ei tietoa paketista. Hipittäis jo päästä tunaamaan...

Pelotón
16.06.2003, 14.24
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja Kenttu:
Aattelin vaan tiedustella, että te jotka ootte sieltä tilailleet tavaraa niin kuinka kauan tavarat on matkanneet postissa. </font>[/QUOTE]Viikko takaperin perjantaina tuli sposti että lähteneet ovat. Tänään tipahti luukusta postin kortti, että saapuneet ovat.

Dude
16.06.2003, 15.31
Sillä seurantakoodilla ei löydy mitään Deutsche Postin sivuilta, tai mä en ainakaan löytänyt. Kun paketti saapui Suomeen, koodilla näki missäpäin Suomea paketti matkustaa... siis ihan Suomen postin sivuilta.

VilleXpert
16.06.2003, 19.16
Tänään tilasin Shimano PD-M959 polkimet saa nähdä millon sitte tulee. Oli tosi edulliset, kaikkiaan maksaa 117.60€.

HHH
17.06.2003, 08.04
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja VilleXpert:
Tänään tilasin Shimano PD-M959 polkimet saa nähdä millon sitte tulee. Oli tosi edulliset, kaikkiaan maksaa 117.60€. </font>[/QUOTE]+ 6,70€ jonka Suomen posti sulta nykäsee.

Hans Opinion
17.06.2003, 09.14
Tilasin 3.6 ao. puljusta Recordin kahvat ja takavaihtajan. Postiin laittoivat 5.6 ja perillä olivat eilen eli 16.6.
Posti kuljetti tavaroita siis 8arkipäivää ja yhteensä 12päivää. Ei paha.

Sanoisin että kaksi viikkoa on tämän firman kanssa optimi odotusaika, mikäli toimii oikein. Oikein on toimittu silloin kun postaa mailin suoraan Klasulle eikä millekkään "koneelle". Kysyy Klasulta että onko tavaraa saatavissa ja milloin saa postiin. Häneltä on myös helppo tiedustella että milloin tavarat sitten "oikeasti" lähti postiin. Mikäli pelaa jonkun "ostoskorin" kanssa niin voi joutua parikin viikkoa kauemmin odottelemaan eikä 5-6 viikonkaan odotusaika ole erikoista.

Sama menettely toiminee muidenkin postimyyntifirmojen kanssa. Aina kannatta komunikoida ihmisen kanssa, mikäli sellainen on tavoitettavissa.

Jarod
17.06.2003, 10.30
Kerroppa ton Klasun osote niin voin laittaa sille postia

Kenttu
17.06.2003, 10.59
Jeps, ehdin eilen laittamaan mailia saksaan, mutta juuri kattelin postinseurannasta koodilla, että olikin jo sitten tänä aamuna saapunut pienoinen paketti (14,7 kg) Vantaalle. Eli huomenna varmaan ois haettavissa paikallisesta postista smile.gif

PS. Kallauksen mail osote
klaus@bike-components.de

Hans Opinion
17.06.2003, 12.57
Jep, Ketulta tuli oikea osoite.

Miggi
17.06.2003, 21.14
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja Kenttu:
Jeps, ehdin eilen laittamaan mailia saksaan, mutta juuri kattelin postinseurannasta koodilla, että olikin jo sitten tänä aamuna saapunut pienoinen paketti (14,7 kg) Vantaalle. Eli huomenna varmaan ois haettavissa paikallisesta postista smile.gif </font>[/QUOTE]Kappas, myös meikän paketti(16,3kg) on tänään löytänyt tiensä Helsinkiin smile.gif 29 päivää onkin jo takana ja vielä muutama edessä...

>Kenttu: meidän paketit on vissiin tulleet samalla "banaanilaivalla" ;)

heimoveli
18.06.2003, 17.36
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja VilleXpert:
Tänään tilasin Shimano PD-M959 polkimet saa nähdä millon sitte tulee. Oli tosi edulliset, kaikkiaan maksaa 117.60€. </font>[/QUOTE]tongue.gif On kyl edulliset. Itse maksoin 92.37€ omistani CRC:sta tilatessani. Onhan polkimilla 0.23€ ero :D .

Miggi
19.06.2003, 14.50
Nyt kun kaikki tilatut kamppeet ovat vihdoinkin saapuneet, niin laitanpa tähän vielä 30 :eek: päivän tapahtumat:

ti 20.5 Tilaus lähti
ke 21.5 mailia < yhtä tuotetta ei saatavilla
ke 21.5 mailia > vaihdetaan toiseen
to 22.5 mailia < onnistuu, tilaus ok
...
to 5.6 mailia < paketti lähti justiinsa + seurantanumero
...
ti 17.6 eka havainto paketista Helsinki-vantaalla. Seurantanumeron perusteella paketti oli annettu germaany-postin kuljetettavaksi 10.6!
ke 18.6 paketti perillä Mansessa, sisältäen kaiken tilatun smile.gif

Pelotón
19.06.2003, 15.26
Ekan kerran tilatessani tuli kaikki mitä oli tilattu. Sen jälkeen, kun olin ilmoittanut haluavani mieluummin odottaa, että koko satsi on saatavilla.

Toisella kertaa tuli samanlainen kysely: tämä ja tämä puuttuu, lähetämmekö saatavilla olevat vai haluatko odottaa? No ilmoitin tälläkin kertaa mielummin odottavani, kun ei ollut varsinaisesti kiire.

Paketti tuli aikanaan, mutta kaksi palikkaa puuttui edelleen. Varustettuna huomautuksella, että niitä ei lähetetä myöhemmin, vaan että minun pitäisi tilata uudestaan, jos vielä olen niistä kiinnostunut. Jänittävää...

No, plussapuolelle kirjataan, että tilattu satulatolppa mallia Centaur oli vaihtunut Chorukseen hinnan säilyessä ennallaan.

joojoomies
25.06.2003, 09.21
Juup, tuli tilattua tavaraa ja eilen noin kolmen viikon päästä tilauksesta tuli paketti. Tavaraa uupui ja ei mitään tietoa tuleeko loput vai ei...Ei muuta kuin kyselemään, harrastinkin sitä jo tuossa odottaessani ja ei sieltä kyllä vastauksia paljoa irtoa. bike-discount.de toimi paljon nopeammin (viikossa paketti kotona) ja siellä näkyy webissäkin mitä tavaraa heillä ei ole...

Näiden kahden tilauksen perusteella bike-discountista jäi huomattavasti parempi kuva...taidan palata sen asiakkaaksi, vähän turhauttaa tilata bike-componentsistä olematonta tavaraa josta ei tiedä milloin saa jos saa vaikka hinta olisikin pari euroa halvempi.

Miggi
25.06.2003, 12.29
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja FrogMan:
Näiden kahden tilauksen perusteella bike-discountista jäi huomattavasti parempi kuva...taidan palata sen asiakkaaksi, vähän turhauttaa tilata bike-componentsistä olematonta tavaraa josta ei tiedä milloin saa jos saa vaikka hinta olisikin pari euroa halvempi. </font>[/QUOTE]Jees, olen täsmälleen samaa mieltä. Tämän kokeilun jälkeen on helppo palata bike-discount.de:n asiakkaaksi. Sieltä olen useamman kerran(>5) tilaillut tavaraa ja aina on homma pelannut...ja oikeastaan kerta kerralta paremmin :cool: Ja noinhan se taitaa yleensä mennä, että uskollista asiakasta palvellaan paremmin kuin satunnaisesti tilaavia...

Zarni
25.06.2003, 12.51
Eilen saapui paketti Bike-Discountista, kaikki oli mitä pitikin, 12 päivää meni ja toimituskulutkin oli vain 20e (+postin 6.70e)!
Olin kyllä siinä ymmärryksessä että tuohon 20e päälle olisi pitänyt tulla vielä 15 juuron lisämaksu (yhteensä 35e), mutta ei kai sitten?

Yhden tilauksen perusteella homma toimii kuin se kuuluisa junan vessa!

Radler
27.06.2003, 15.49
Miten on minkälaiset postikulut ym. kulut kyseisessä kaupassa on?

VilleXpert
27.06.2003, 16.08
Tänään tuli paketti 2 viikkoa tilauksesta. Kaikki oli ja sain ilmatteeks tiptop paikkarasian! :D Mä en tiedä ottiko se postintyöntekijä liian vähän multa rahaa kun mun mielestä siinä hinnassa ei ollu suomen postinmaksua? :confused: Halpaa oli ja tilaan jatkossakin täältä.

VilleXpert
27.06.2003, 16.15
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja HHH:
Tänään tilasin Shimano PD-M959 polkimet saa nähdä millon sitte tulee. Oli tosi edulliset, kaikkiaan maksaa 117.60€. </font>[/QUOTE]+ 6,70€ jonka Suomen posti sulta nykäsee. </font>[/QUOTE]Ei kyllä nykässy. redface.gif Se ei varmaan tienny et sen pitäis ottaa suomenpostin maksu. :confused:

HHH
27.06.2003, 17.34
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja HHH:
Tänään tilasin Shimano PD-M959 polkimet saa nähdä millon sitte tulee. Oli tosi edulliset, kaikkiaan maksaa 117.60€. </font>[/QUOTE]+ 6,70€ jonka Suomen posti sulta nykäsee. </font>[/QUOTE]Ei kyllä nykässy. redface.gif Se ei varmaan tienny et sen pitäis ottaa suomenpostin maksu. :confused: </font>[/QUOTE]:confused: smile.gif

Juha Jokila
28.06.2003, 02.24
Mä lunastin kanssa tänään Bike-Discountin lähettämän paketin postista, eikä sitä Suomen postin lisämaksua peritty. Kysyin tätiltä, että unohtuiko, niin sanoi että ei unohtunut. Maksukäytäntö on muuttunut niin, ettei tuota äärimmäisen v-mäistä 6,70 euron maksua enää peritä.

JKK
28.06.2003, 08.22
</font><blockquote>lainaus:</font><hr /> Mä lunastin kanssa tänään Bike-Discountin lähettämän paketin postista, eikä sitä Suomen postin lisämaksua peritty. Kysyin tätiltä, että unohtuiko, niin sanoi että ei unohtunut. Maksukäytäntö on muuttunut niin, ettei tuota äärimmäisen v-mäistä 6,70 euron maksua enää peritä. </font>[/QUOTE]No, onhan tuo nyt yhtä "helvettiä". Itse lunastin kaksi pakettia samana päivänä, kengät Ruåtsista ja polkimet sekä satulan Bike-Discountista, perivät molemmista paketeista tuon 6,70 euroa. Pakettien lunastus tapahtui kesäkuun alussa.

Zarni
28.06.2003, 09.13
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja Juha:
Maksukäytäntö on muuttunut niin, ettei tuota äärimmäisen v-mäistä 6,70 euron maksua enää peritä. </font>[/QUOTE]Olisiko tuo sitten muuttunut tämän viikon aikana, koska vielä 24.6. eli tiistaina jouduin tuon kyseisen summan maksamaan?

jaggi
28.06.2003, 09.16
Tässä kaupunginosassa on tuollainen asiamiesposti, eivätkä ne siellä tajua mitään, eivätkä tiedä mitään.
Kun lähdet hakemaan ulkomaanpakettia, saat varata vähintään puoli tuntia ko. toimitukseen.
Monesti on meinannut hermot mennä, eihän minun pitäisi tarvita osata maksun suorittamista postin koneella, vaan heidän...
Ja tästä saan maksaa vielä 6.70€ extraa!1! :mad:
Ja muutenkin postin toiminta on perseestä:paketteja ei löydy hyllystä, postit tulee aivan vääriin osoitteisiin( Hei, onhan 4d ja 6b melkein sama, eikö?)ja hinnat hirmuiset(Saksan paketti tulee nopeammin ja halvemmin kuin Suomen paketti..).
On lottovoitto syntyä Suomeen..... :rolleyes:

jom
30.06.2003, 16.30
Yritin postin nettisivuilta löytää tietoa tuon "postiennakon lunastusmaksun 6,7€" poistumisesta, ja kun en sieltä mitään löytänyt soitin postin asiakaspalveluun. Sieltä löytyi tietoa, että postiennakkomaksu poistuu 1.7.2003. Aika mukavasti halpenee ulkomailta tilaaminen, jos tuo tosiaan pitää paikkansa.

jom
30.06.2003, 16.45
Yritin postin nettisivuilta löytää tietoa tuon "postiennakon lunastusmaksun 6,7€" poistumisesta, ja kun en sieltä mitään löytänyt soitin postin asiakaspalveluun. Sieltä löytyi tietoa, että postiennakkomaksu poistuu 1.7.2003. Aika mukavasti halpenee ulkomailta tilaaminen, jos tuo tosiaan pitää paikkansa.

TeroZ
30.06.2003, 21.52
Joo, tuo postiennakon muuttuminen liittyy EU:n laajempaan muutokseen koskien juuri kansainvälistä "rahaliikennettä". Muun muassa tilisiirtojen tekeminen jatkossa ulkomaille onnistuu samalla tavoin / rahalla kuin Suomen sisällä, eli muutos tulee ainakin halvemmaksi.

Kaikin puolin kiva juttu. Kannattaa kokeilla Delta-bikea jos on tarkoitus ostaa maantieosia halvalla. Bike-components on mielestäni todella kallis liike ja palvelu on huonoa...

Wilier
01.07.2003, 20.52
Tänään tuli Bike-componentsista paketti, joka oli pakattu 24.6. Tavarat ja maksut oli niinkuin oli ilmoitettu. Posti ei perinyt mitään lisämaksuja.

Miten niin Bike-components on kallis yms.? Campan osat olivat mielestäni halvimpia juuri siellä. Ysivaihteisen ketju on ilmeisesti jokin sisänheittotuote, joka kannattaa ostaa, vaikka ei juuri nyt tarvitsisikaan. Siis, jos yleensä tarvitsee.

Jarski
01.07.2003, 21.03
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja TeroZ:

Kaikin puolin kiva juttu. Kannattaa kokeilla Delta-bikea jos on tarkoitus ostaa maantieosia halvalla. Bike-components on mielestäni todella kallis liike ja palvelu on huonoa... </font>[/QUOTE]Pöö... bike-components on nimenomaan vissiin halvin mesta ostaa maantieosia Germaaniasta. Mulla on vielä palvelu toiminut hyvin kunhan on vähän viitsinyt perään kysellä. Delta-bike on hyvä kauppa myös, ei siinä mitään.

SaamiBoy
01.07.2003, 21.34
Mikäs sitte on halvin maasto-osia kaupitteleva saksalainen liike;)

Jarski
01.07.2003, 22.18
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja ShRiNkER:
Mikäs sitte on halvin maasto-osia kaupitteleva saksalainen liike;) </font>[/QUOTE]No nyt kannattaa varmaan käyttää hyväksi IE:n surffiominaisuuksia, google-hakua tai vaikka fillarin linkki-listaa.

VilleXpert
01.07.2003, 22.25
Kyllä bike-components.de kuuluu edullisimpiin saksalaisiin kauppoihin. Nyt tilasin hollantilaisesta Bike2Build kaupasta siellä on kans halpaa, paitsi joutuu maksaa pankkisiirrolla tai luottokortilla ja ei tuu toim.kuluja. ;)

puörhälin
01.07.2003, 22.34
Meninpä tilaamaan bike-componentista ja vielä odotellaan:

05/21/2003 Processing

VÄHÄN kestää ja meilit tulee saksaksi vaikka on tullut jo kahteen kertaan sanottua että ei ymmärrä, mutta muuten tuntuu asialliselta.. jokin..

Jarski
02.07.2003, 01.02
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja puörhälin:
Meninpä tilaamaan bike-componentista ja vielä odotellaan:

05/21/2003 Processing

VÄHÄN kestää ja meilit tulee saksaksi vaikka on tullut jo kahteen kertaan sanottua että ei ymmärrä, mutta muuten tuntuu asialliselta.. jokin.. </font>[/QUOTE]No menitkös tilaamaan sieltä "ostoskorin" kautta? EEEiiii.. ei sieltä. Vaan ihan sähköpostimeiningillä suoraan Klasulta. Ja kerran päivässä kun duunista ohimennen kyselee tilauksen edistymistä niin johan alkaa tulemaan.
Vastaukset tulee enkuksi ja lopuksi yleensä "what now?".
Ja täytyy ymmärtää ettei niillä tosiaankaan ole noita kaikkia kamoja hyllyssä vaan joitain tilaavat paikallisilta tukkureilta.
Esimerkkinä voin mainita DeDa:n stongat, joista krauttien tukkuri tuo maahan vain niitä rumia ergo-malleja!!

Btw, sinun tilauksesi tulee varmaan ilman tuota 6,70€ postin lisämaksua, joten ole onnellinen.

SaamiBoy
02.07.2003, 10.37
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja Jarski:
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja ShRiNkER:
Mikäs sitte on halvin maasto-osia kaupitteleva saksalainen liike;) </font>[/QUOTE]No nyt kannattaa varmaan käyttää hyväksi IE:n surffiominaisuuksia, google-hakua tai vaikka fillarin linkki-listaa. </font>[/QUOTE]Oon minä katellu nuita kauppoja paljonki, mutta minun mielimpide on se että hintaerot on suhteellisen pieniä( siis näiden yleisimpien kauppojen välillä) ;)

puörhälin
02.07.2003, 12.31
</font><blockquote>lainaus:</font><hr /> No menitkös tilaamaan sieltä "ostoskorin" kautta? EEEiiii.. ei sieltä. Vaan ihan sähköpostimeiningillä suoraan Klasulta. Ja kerran päivässä kun duunista ohimennen kyselee tilauksen edistymistä niin johan alkaa tulemaan.
Vastaukset tulee enkuksi ja lopuksi yleensä "what now?".
Ja täytyy ymmärtää ettei niillä tosiaankaan ole noita kaikkia kamoja hyllyssä vaan joitain tilaavat paikallisilta tukkureilta.
Esimerkkinä voin mainita DeDa:n stongat, joista krauttien tukkuri tuo maahan vain niitä rumia ergo-malleja!!

Btw, sinun tilauksesi tulee varmaan ilman tuota 6,70€ postin lisämaksua, joten ole onnellinen. </font>[/QUOTE]No korin avulla tilasin ja itte klasu the man lähetti mailin ettei kaikkia tuotteita löydy hyllystä, mutta tulisi kolmen päivän päästä ja lupasi heti pistää postiin. Sen jälkeen ei ole klasusta paljon kuulunut, täytyyhän se kai kesäloomaakin pitää.

BTW, maksaisin vaikka 50€ kunhan pääsis tänä 'kesänä' ajamaan ja taitaa joutuu ton verran ainakin maksaan jos osat täältä kotosuomesta ostan, joten ole onnellinen jos ajelet jo tänä vuonna uusilla osilla jotka tilasit bike-componentista. Noh bike-box ja starbike ovat ainakin tähän asti toimittanut siedettävällä tahdilla (2-3 viikkoa).

Mutta turha sitä on täällä ruikuttaa taitaa vaan se 'pisin toimitusaika' ennätys tulla mulle, eikun hakemaan osat jostain paremmalla onnella.

Munamankeli
03.07.2003, 21.07
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja puörhälin:
No korin avulla tilasin ja itte klasu the man lähetti mailin ettei kaikkia tuotteita löydy hyllystä, mutta tulisi kolmen päivän päästä ja lupasi heti pistää postiin. Sen jälkeen ei ole klasusta paljon kuulunut, täytyyhän se kai kesäloomaakin pitää.
</font>[/QUOTE]Tilasin satsin renkaita 19. kesäkuuta ja tavarat tulivat viime maanantaina, 30. kesäkuuta. Riittävän nopeaa mulle - ainakin nopeampaa kuin kotimaisissa liikkeissä paikan päältä haettuna "juu, ei meillä ole (mitään, koskaan) mutta saadaan tilattua".

Klasu vastaili ripeästi päivässä, kun halusin peruuttaa tuplatilauksen ja kun paketin saatuani kysyin sisällöstä. Olivat näes korvanneet Contin Giro -tuubit Clement Tipo -tuubeilla. Kyseessä sama rengas eri painatuksella.

JAnus
09.07.2003, 11.23
</font><blockquote>lainaus:</font><hr /> Yritin postin nettisivuilta löytää tietoa tuon "postiennakon lunastusmaksun 6,7€" poistumisesta, ja kun en sieltä mitään löytänyt soitin postin asiakaspalveluun. Sieltä löytyi tietoa, että postiennakkomaksu poistuu 1.7.2003. Aika mukavasti halpenee ulkomailta tilaaminen, jos tuo tosiaan pitää paikkansa. </font>[/QUOTE] </font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja TeroZ:
Joo, tuo postiennakon muuttuminen liittyy EU:n laajempaan muutokseen koskien juuri kansainvälistä "rahaliikennettä". Muun muassa tilisiirtojen tekeminen jatkossa ulkomaille onnistuu samalla tavoin / rahalla kuin Suomen sisällä, eli muutos tulee ainakin halvemmaksi.</font>[/QUOTE]Jeps, itsellekin tuli tänään saapumisilmoitus Bike-Discountin kamoista ja lapussa oli lisätty 6,70€:n palvelumaksu. Soitin asiakaspalveluun ja he todellakin sanoivat että se maksu on poistunut 1.7.2003 alkaen ja on voimassa toistaiseksi.

Tiedoksi niille jotka 1.7 jälkeen ovat tuon maksun maksaneet: Asiakaspalvelun mukaan maksun voi saada takaisin käymällä sen perineessä postikonttorissa ja esittämällä kuitin, jolloin summan "pitäisi" saada takaisin...

wanderer
23.07.2003, 17.13
Raporttia kokemuksista:
-28.6: Hajotin pyörän Tahko MTB:ssä
-30.6: Tein tilauksen ostoskorin kautta
-2.7 : Kyselin Klasulta tavaroiden perään
-3.7: Klasu vastaa sähköpostilla, että jotain puuttuu tilauksesta
-8.7: Kyselen taas tavaroista
-10.7: Saan ilmoituksen, jonka mukaan paketti on lähtenyt kaupasta
-17.7: Paketti saapui Suomeen
-18.7 klo 11.40: Paketti Tampereen Hervannassa

Kaikki oli mukana ja minusta hinnat ovat aika lailla Saksan halvimmat (ainakin tarvitsemieni tavaroiden osalta). Toimitusaika oli varsin pitkä, mutta ei ollut onneksi suurempaa kiirettä. Ihmettelin kovasti Deutsche Postin (?) hitautta..

Ja taas Sugari on ajokunnossa!

ilez
25.07.2003, 10.16
Tilasin Marsun MX Comp ETA -keulan ostoskorin kautta ja pistivät sen postiin edellisen viikon maanantaina. Keula oli noudettavissa postista tämän viikon tiistaina eli kokonaiset 8 päivää meni matkalla. Mielestäni erittäin nopeata toimintaa...ja tuli säästettyä n. 130€ (toimituskulut mukaan laskettuna) Suomen hintoihin verrattuna. Tilaan sieltä jatkossakin... smile.gif smile.gif

Jarod
25.07.2003, 15.26
Mä pistin tilauksen menee korin kautta 24.6 eikä oo vielä tullu. Tosin niillä ei ollu kaikkea varastossa, mutta aina ne on sieltä ehdotellu jotain muuta tilalle jos on näyttäny että ei oo tulossa heti. Ihan hyvää ja asiallista palvelua on ollu.

puörhälin
27.07.2003, 21.57
Noniin, nyt tuli puolet osista postissa. nämä on varmaan niitä osia mitä oli hyllyssä, jouluna sitten tulee ehkä loput :D

Kammenkiertäjä
10.08.2003, 21.27
Mulla toimitus kesti 10 päivää. Kypärää ei tullu, mutta ei siitä laskutettukkaan. Minusta tarpeeksi nopeaa jos ei ole mikään kauhea kiire.

atlaine
13.08.2003, 08.11
Tilailin heinäkuussa, mulle ilmoitettiin että paria tavaraa ei ole hyllyssä, tulossa on odotatko vai pannaanko olemassa olevat tulemaan. Sanoin että odotellaan vaan, ei tässä hätä. Tuli toinen ilmoitus että toinen on jo, mutta vielä toinen puuttuu, odotatko vai... laitoin että odotan. Sitten sain ilmoituksen että paketti lähti tulemaan. 6 päivässä tuosta ilmoitukesta oli paketti postissa joten ihan mukavasti toimii. Itse en kiireellisiä kamppeita tuolta tilailekaan jottei tuu stressiä :D Kaksi kertaa oon tilannut ja molemmilla kerroilla on onnistunut ihan hyvin.

Jarod
13.08.2003, 13.21
Mulla tuli kans paketti eilen. 7.8 oli laitettu postiin ja 12 päivä hain tavarat, joten melko nopeasti tulivat. Tilauksen tein tosin kesäkuun lopussa eikä mitään ollu hyllyssä, joten toimitus kesti melko kauan, mutta tavaroilla ei ollu kiire niin jakso odottaa.

Enzio
03.12.2003, 22.03
1.12 Bike componentista illalla tilaus HS33:sista

2.12 aamulla yritin lisätä tilaustani vanteilla ja navoilla.

2.12 iltapäivällä ilmoitus Peter Thelen
sales managerilta että paketti on jo lähetetty :eek:

Mietityttämään jää oliko toi vain kikka saada minut tilamaan uudestaan ja maksamaan prkl:n postimaksut josta firma otta jonkun % taas itselleen :D

Enzio
09.12.2003, 15.15
9.12 Paketti kotona

smile.gif

Traccia bianca
19.12.2003, 18.57
Ainakin minulla putiikin palvelu toiminut tosi hyvin.
paketit ovat pääsääntöisesti tulleet viikon sisällä suomeen.
Sähköpostiinkin on vastailtu ja korruptio karkkejakin saatu. =O)
Ehkä tuo palvelu on parantunut lukuisten"Finnische" tilausten myötä.

Traccia bianca
21.12.2003, 17.08
tavarat on jo tulossa mutta laskeskelin Suomen postin joululiikenteen hidastavan
toimitusta merkittävästi.No loppiaisena on sitten mukava kasata
maantiemankeli kevät kuntoon.(miehestä ei tiedä)

;)

villef
03.03.2004, 10.04
Oletteko te tilanneet kortilla vai postiennakolla?
Ja miten asia pitää Klaussille ilmaista, että halutaan postiennakolla vai tuleeko se niin automaattisesti?

Jarod
03.03.2004, 21.18
Mulle tuli ainakin postiennakolla. Enkä kyllä asiasta mitenkään maininnu. Luulempa että se tulee niin automaattisesti.

fleGsuz
26.10.2005, 13.39
Ennen kuin kukaan muu sitä ehtii mainitsemaan: kyllä, tämä aihe on WANHA! :D

Katsoin kuitenkin asiani sopivan paremmin tänne, kuin toiseen löytämääni bike-components.de:tä käsittelevään ketjuun.

Tilasin läjän osia, jotka tänään maksoin verkkopankin kautta. Toimitustapa on Deutsche Post, mutta kuka ne jakelee Suomessa? DHL? Posti?

Muuten kaupanteko sujui erinomaisesti. Meileihin tuli vastaus alle vuorokaudessa. Ennen tilaamista tosin varmistin, että haluamiani tavaroita löytyy hyllystä. Miinusta meiliin tulleesta "laskusta", joka oli kokonaan Saksaksi! Babelfish ja kaveri pelastivat pulasta.

Aanrii
26.10.2005, 13.42
Muistaakseni postiin tuli paketti heinäkuussa.

-Henri

Pelotón
26.10.2005, 13.47
Toimitustapa on Deutsche Post, mutta kuka ne jakelee Suomessa? DHL? Posti?

Joo. Kyllä se edelleenkin on ihan Suomen Posti. (Joka ei ole entisensä.)

fleGsuz
26.10.2005, 14.31
Uh... syyllistyin nöösimokaan. :( Pahoitteluni.

Periikö Posti muuten jotain ylimääräisiä kuluja ulkomailta tulleista lähetyksistä? Ei, mä en kerkee lukemaan kaikkia asiaa sivuavia topikkeja läpi.

Fin-76
26.10.2005, 14.32

Periikö Posti muuten jotain ylimääräisiä kuluja ulkomailta tulleista lähetyksistä? Ei, mä en kerkee lukemaan kaikkia asiaa sivuavia topikkeja läpi.Ei ainakaan mulat ole mitään extraa peritty. Niin ja aina saa kysyä:)

Radler
26.10.2005, 17.19

Periikö Posti muuten jotain ylimääräisiä kuluja ulkomailta tulleista lähetyksistä? Ei, mä en kerkee lukemaan kaikkia asiaa sivuavia topikkeja läpi.
Tuoltahan näkee kaikki kulut joista Posti voi veloittaa:
http://www.posti.fi/hinnat/hinnatyksityisille/muutpalvelutjamaksut/
Näyttää Posti perivän aika kohtuullisen tullauspalkkion:eek:

Kannattaa vaan kysyä suoraan bike-componentsistä, että onko tilauksesi niin iso, että perivät ekstrarahtikuluja. Mulle tuli ekalla kerralla vähän yllätyksenä, mutta jos viitsii lukea ne toimitusehdot kunnolla niin kyllähän siellä lukee selvästi, että esim. vanteista tulee lisäkuluja.
Niin ja eihän se tilaamani paketti painanutkaan paljoa kymmentä kiloa enempää..

Muuta ei voi sanoa kuin, että ASIALLINEN liike, mutta voisivat antaa hieman enemmän alennusta :D

Pelotón
26.10.2005, 22.45
Tuoltahan näkee kaikki kulut joista Posti voi veloittaa:
http://www.posti.fi/hinnat/hinnatyksityisille/muutpalvelutjamaksut/
Näyttää Posti perivän aika kohtuullisen tullauspalkkion

Eipä sotketa asiaa. Kun se puketti tulee Güntheriltä, niin siihen ei tule mitään veroja, tulleja, tai muuta ylimääräistä Suomessa. Maksat Germaanian VATtiveron (16%) joka siis on leivottu hintaan, ihan kuten meilläkin ja sillä selvä. Ollaan Eeuussa nääs.

Radler
27.10.2005, 11.44
Eipä sotketa asiaa. Kun se puketti tulee Güntheriltä, niin siihen ei tule mitään veroja, tulleja, tai muuta ylimääräistä Suomessa. Maksat Germaanian VATtiveron (16%) joka siis on leivottu hintaan, ihan kuten meilläkin ja sillä selvä. Ollaan Eeuussa nääs.
Ei sotketa ei, mutta siitä ei pääse mihinkään, että posti perii aika suurehkon summan tuosta tullausoperaatiosta.

Vilhelm V
27.10.2005, 12.30
Ei sotketa ei, mutta siitä ei pääse mihinkään, että posti perii aika suurehkon summan tuosta tullausoperaatiosta.

Niin, tuolla Postin sivuillahan lukee jotta: "Maksu EU:n sisämarkkina-alueen ulkopuolelta saapuvan tai ulkopuolelle lähtevän tullattavan lähetyksen tulliselvityksestä."

Elikkä Saksasta tilatessa ei näistä tarvitse murehtia. Suomen posti ei lisää mitään kuluja vastaanottajalle tässä tapauksessa.

Pyöräpummi
27.10.2005, 23.14
Jos tarkkoja ollaan niin posti kyllä laittaa muutaman euron päälle. Näin ainakin minulle kävi.

Se muutama euro on tilisiirtomaksua!!!!!

EURO-alueella on laki, jossa alueen sisäisten tilisiirtojen maksu on sama kuin kotimaan maksukin.

Käytännössä pankit ovat vesittäneet tämänkin asian.
Siirrot ovat tehty niin, että ilmainen on niin kehno, että mielellään pitäisi käyttää niitä kalliita maksullisia tilisiirtoja.

Jarski
27.10.2005, 23.26
Käytännössä pankit ovat vesittäneet tämänkin asian.
Siirrot ovat tehty niin, että ilmainen on niin kehno, että mielellään pitäisi käyttää niitä kalliita maksullisia tilisiirtoja.Ei ehkä kannata yleistää vaikka pankkisi on turannut homman.

Hyvin ja nopeasti on itselläni EU-maksu toiminut eikä kuluja centtiäkään.

Pelotón
27.10.2005, 23.32
Kuin myös. Ja hoituu näppärästi tästä ihan omalta koneelta.

Pyöräpummi
27.10.2005, 23.56
Minusta se on aika outo pankkimaksu, johon ei voi laittaa viitenumeroa, sen perille meneminen kestää tosi kauan ja sen jäljietettävyys on heikkoa.

Olen tehnyt "onnistuneesti" näitä maksuja, mutta......

Maped
28.10.2005, 22.11
Bike-Componentsin etusivulta:

NEW !!! We have bank accounts in the following countries: Austria, Finland, Switzerland !!! NEW !!!

Eipähän enää tarvitse arvuutella mihin rahat menee ja odotella päiväkausia. Mielestäni aika hienoa palvelua.

fleGsuz
28.10.2005, 23.14
Kivakiva. Miksei se voinut ilmestyä etusivulle pari päivää sitten? Prkl.

Maped
29.10.2005, 13.46
Jep, huomasin tuon onneksi ennen kuin kävin maksamaan Saksaan. Eivät tosin olleet laittaneet maksutietoihin tuota Suomen tilinumeroa, joten nyt odotellaan, josko mailitiedusteluun vastaavat. Tosin eipä se raha viikonloppuna kulkisi muutenkaan.

XC-JT
29.10.2005, 21.13
No niin nyt voi siis täältäkin tilata jotain!

fleGsuz
03.11.2005, 10.26
Maksoin tilisiirrolla ostokseni Bike-Components.de:lle 26.10. Vieläkään ei ole kuulunut yhtään mitään liikkeen puolelta. Pitäiskö jo huolestua? Toki, siihen tilisiirtoon menee aikansa, mutta eis... näin kauan? :seko:

Väiski
03.11.2005, 12.21
Älä huoli, ottaa äkkiä viikonkin. Kyllä noi puljut on luotettavia.

tzzp
03.11.2005, 20.31
No, minä maksoin laskun 25.10, kun mitään ei kuulut spostasin heille tänään ja kyselin tilaukseni perään. Kaikki on muuten ok, mutta odottelevat, että satula saapuu, niin tilaus lähtee heti sitten. Vastaus tuli muuten alle kahdessa tunnissa...

Lisäys:

Niin, olisihan he voineet spostata tiedon, että rahat ovat saapuneet ja tilaus lähtee heti, kun loput tavarat saadaan valmistajalta....

fleGsuz
06.11.2005, 10.42
Ihmeellistä toimintaa.Tiedustelin tilannetta sähköpostitse ja sain tietää, että tavara X on nyt loppu, pistetäänkö paketti tulemaan vai odotatko? Miksi tätä ei kerrota asiakkaalle automaattisesti? Perkele. Kaiken lisäksi on mielenkiintoista saada kaikki viestit saksaksi... :D

PELTONEN
06.11.2005, 11.21
Jep, outoahan tuo on. Sama juttu kävi miulle bike-discountin kanssa.

Radler
06.11.2005, 13.58
Taitaa olla ihan yleistä nettikaupoissa...myös nimeltämainitsemattomissa kotimaan kaupoissa.

TJ
06.11.2005, 14.31
Keväällä kun tilasin tavaraa Roseversandista niin lähettivät viestin, jossa kysyivät haluanko jonkun korvaavan tuotteen, vai pistävätkö tilauksen tulemaan, kun osa saapuu (arvioivat vielä ajankin...) Pyysivät tosiaan vielä vahvistusta ja olivat pahoillaan, että tuote oli päässyt hyllystä loppumaan. Eli on noita päinvastaisiakin esimerkkejä. Ja tilaus tuli melko tarkkaan silloin, kun lupasivatkin sen tulevan.

fleGsuz
10.11.2005, 13.51
Prkl...

1. viesti: tilaamasi osa saapuu tällä viikolla (saksaksi)
2. viesti: tilaamasi osaa ei saadakaan hankittua (lontooksi)

Pyysin kirjoittamaan englanniksi. Seuraavassa viestissä oli kaikki saksaa, mutta lopussa luki: best regards. Pitäisikö ottaa -tuiluna... :D

Miten porukalla on toiminut rahojen palautus vastaavissa tilanteissa?

Radler
10.11.2005, 17.19
Miten porukalla on toiminut rahojen palautus..
Mistään en koskaan ole rahoja takaisin saanut, toisaalta en ole niitä myöskään pyytänyt.

ekaa kertaa, kun lähetin bike-componentsiin viestin, niin ne vastas saksaks. Kun pyysin niitä kirjoittamaan saman englanniks, niin ne vastas mutta sian-saksaks. ja siitä eteenpäin on tullut ihan englantia, josta jopa minä saan selvää. :eek:

Succis
11.11.2005, 22.40
Kolmisen viikkoa sitten pistettiin tilaukseen Misukan pro racet ja SKS :n airbase- pumppu, toimitus tuli ongelmitta.

Suurin haaste oli maksun hoitaminen, Visa ei käy ja Nordean netistä maksaminen on pientä tuskaa IBANeiden ja muiden kanssa.

Hinta oli varsin kohtuullinen Misukat 25e kpl ja airbase 45e luokkaa, suomessa pelkästä airbasesta pyydettiin 109e Helsingisssä. Kaupat suomesta kuolee mutta noilla hintaeroilla mun eurot menee siltikin saksaan.
Myös postikulut olivat kohtuulliset, 16e koko setistä.

J.Y.
12.11.2005, 22.24
Suurin haaste oli maksun hoitaminen, Visa ei käy ja Nordean netistä maksaminen on pientä tuskaa IBANeiden ja muiden kanssa.

Mitäs ongelmia noissa IBAN ja muiden kanssa on ollut...tiedot saat e-mailina tilauksen jälkeen ja ainakin Osuuspankin verkkopankissa EU-maksutoimeksiannon teko on yksinkertainen. Muutaman kerran porukassa on tilattu, jos on puutteita ollut,rahat on saanut takaisin kun on lähettänyt heille oman tilinsä IBAN jne. tiedot.

VesaP
01.12.2005, 15.47

?? Ainakin mulle tulleessa tilausvahvistuksessa oli ihan suomen Nordean tilinumero jonne rahat tälläsin ja paketti lähti muutaman päivän päästä siitä tulemaan kohti suomenmaata. Saa nähdä milloin tulee.

Lisäys: Ja vastailivat vielä maileihinkin, ja aivan englanniksi. Kämmäsin tilauksen kanssa niin tunnin viiveellä tuli emaililla vastaus että onnistuu onnistuu mitä halusin. Sitten kiittelin siitä ja maksoin tilille rahat niin taas tuli maililla englanniksi vastaukset että hyvä homma ja terveisiä vielä suomeen toivotettiin ! Eli tähän mennessä täydet pojot ko puljulle !

VesaP
02.12.2005, 09.39
Lisäystä vielä edelliseen. Ei näytä ko putiikin seurantakoodi toimivan. Pari päivää myöhemmin Bike-Discountista tilaamani paketin seurantakoodi (molemmat DPD:llä) näkyy jo nätisti ja juppi-sidit on jo Tanskassa tulossa kotia kohti :D Toivottavasti B-compnentsin valospecificpakettikin on tulossa :) samaa tahtia vaikka seuranta ei mitään näytäkkään. Ärsyttävän hidas tuo DPD kyllä on... Miten nykymaailmassa saa viikon uhrattua paketin matkaan Saksasta tänne. Tietysti suomessa suomen posti saa saman ajan melkein hukattua parin lähikaupungin välille mutta anyway :D Hupaisaa oli kun aikaisemman harrastuksen kamaa tilasin aina HongKongista niin paketti tuli siitä hetkestä kun iskin ORDER namiskaa webbikaupassa niin ~1.5 - 2 päivää Hesa-Vantaalle ja jos paketti meni siitä postin haltuun niin kesti jotain 3-4 päivää Postin siirrellä pakettia Hesa-Vantaalta Kehä ykkösen sisälle. Posti rules ! Jes. Sorry. Hiukan offtopiccia tuli mutta kirjoitussormi oli herkässä niin piti naputella...

mitaluot
02.12.2005, 09.51
Paketti on kyllä lähtenyt, mutta seurantakoodi näkyy suomen postin lähetysseurannasta, kun paketti on kirjattu suomeen tulevaksi. Mulle paketti tuli 7 päivää lähtöpäivästä.,

T:Mika

VesaP
07.12.2005, 09.39
Näköjään B-components lähettää paketit jollain "economy" statuksella, mikä kait viedään suoraan postiin. B-Discountin paketti tulee "keltainen kuljetus 14" statuksella eli tuodaan kotia asti. Kummatkin silti tulee DPD:llä suomeen asti. Tiedoksi vain jos jotain kiinnostaa...

Tänään pitäs olla molemmat paketit kait postissa noudettavissa iltapäivällä :cool: Eli yhtänopeesti ne tuli tarkalleen vaikka toinen tulikin "pikana". Postikulueroja oli muistaakseni 4e B-componentsin eduksi. Eli B-discountin kotiinkantoyritys maksaa 4e lisää.

Edit: Ja paketit oli postissa eilen. Valot on varsin siistit :cool: Ainut että ainakin minulla toi Sigman laturi pitää aivan jumalatonta ääntä ladatessaan !! Lamputkin viritelty jo. 5W pyörän tangossa, 10W kypärässä.

Jarski
15.12.2005, 02.47
"Tarjouspyyntö" jätetty sähköpostin välityksellä 15.12.2005 klo 0300.

Kattotaas miten sujuu.

Zibi
15.12.2005, 18.53
Tilasin rungon. toimitusaika 12 päivää. mielestäni ookoo toimintaa. Tulen jatkossakin tilaamaan.

Radler
16.12.2005, 13.59
kyllähän putiikki toimii muuten ihan ok, mutta yleensä (ainakin mulla) jos tekee tilauksen, niin vähintään 20% kamoista ei löydy eli sit pitää keksiä joku varavaihtoehto ja ehkä jopa varavaihtoehdon varavaihtoehto. Eikä koskaan kannata luottaa siihen vanhaan virteen: "tuote on loppu nyt, mutta saadaan ensi viikoksi" ...ei pidä koskaan paikkaansa!!
kerran odotin jotain kampia pari kk, kun lupasivat, että on tulossa ihan kohta. lopulta, kun kevät koitti, peruin tilauksen ja ostin kammet suomesta.

J.M
05.01.2006, 20.23
Kyllä mulle ainakin jäi kaupasta ihan hyvä kuva, tosin tavaroiden tulemisessa meni kaksi viikkoa, jossa tosin oli joulu välissä. Mutta halvat hinnat antaa kuitenkin paljon anteeksi ja se että sivut ovat osittain englanniksi. Saksaa kun en osaa yhtään.
Valitettavasti sivuilla on kuitenkin viesti, että kauppa lopettaa:mad:, joten taisi olla hyvästä vaikutelmasta huolimatta ensimmäinen ja viimeinen tilauskerta.

Antti Salonen
06.01.2006, 01.47
Valitettavasti sivuilla on kuitenkin viesti, että kauppa lopettaa:mad:, joten taisi olla hyvästä vaikutelmasta huolimatta ensimmäinen ja viimeinen tilauskerta.

Tarkoitatko tuota mainintaa, että kauppa on kiinni ensi lauantaina? Niin minä sen tulkitsisin, ainakin englanninkielisen version.

Enzio
06.01.2006, 10.34
Olisko tämä tarkoittanut fyysistä kauppaa. Että siellä ei ole ketään lauantaina.

Tel : 0241/920 45 66 0
Fax : 0241/920 45 66 6
Neupforte 2D
52062 Aachen

Öffungszeiten:
Mo-Fr: 10:00-18:00 Uhr
Sa : 10:00-16:00 Uhr

Radler
06.01.2006, 18.04
.
Olis aika ikävää jos lopettais, mul on nimittäin viel rahat siel sisällä, samoin kun tilaus. :confused: ;)

Teemu Kalvas
17.01.2006, 20.01
Ihre Bestellung bei BIKE-COMPONENTS.DE wurde heute versendet.

Eli toiminta jatkuu. Tosin juhlia pitäisi kai vasta kun osat on kädessä. ;)

supertele
15.02.2006, 11.18
pistin tilauksen menemään ja varmistuksen jälkeen tuli uusi viesti, jossa oli tarvittavat tiedot maksamista varten. Nyt maksaessa internet palvelu ilmoittaa että viite numero ei kelpaa.. Mistä on kyse?
-voiko viite numeron laittaa viestiksi?
-onko mahdollista että tilaus on vanhentunut (viestin saapumisesta on n.viikko)?
-vai missä mättää?

Väiski
15.02.2006, 11.22
Ei mulla ainakaan mitään viitenumeroa ollut, laitoin tilausnumeron varmuudeksi viestikenttään.

Teemu Kalvas
15.02.2006, 11.24
Ne bike-componentsin viitteet on sellaisia kirjain- ja numerosörsseleitä, jotka eivät ole kelvollisia suomalaiseksi viitenumeroksi. Ne laitetaan viestiksi.

Suomalainen viitenumero on hieno keksintö, mutta kuten muutkin suomalaiset hienot keksinnöt (astiankuivausteline, lämpöeristetty talo, kaukolämpö, sauna), se ei ole kovin suosittu maailmalla. Itse asiassa etelänmaalaiset eivät yleensä edes ymmärrä mitä pointtia suomalaisissa hienoissa keksinnöissä on.

supertele
15.02.2006, 13.26
juu kiitoksia, näin arvelinkin. Itselle kun vielä nuo pankkiasiat ei ole tulleet niin ajankohtaiseksi että olisin välittäny sen tarkemmin tutustua.
Parempi vaan tarkistaa ettei mene rahat hakoteille:)

Marsusram
15.02.2006, 18.39
Maksoin Nordean kautta.
Laitoin tiedonanto(viesti)kenttään tuon koko rivin, Aufrtragsnummer: 'xb...x'.
Tavarat tuli viikossa postiin.
Olivat bulkkitavarana uudelleenpakattua, ei retail-laatikoita.

Re-con
24.02.2006, 16.23
Maksoin Nordean kautta.
Laitoin tiedonanto(viesti)kenttään tuon koko rivin, Aufrtragsnummer: 'xb...x'.
Tavarat tuli viikossa postiin.
Olivat bulkkitavarana uudelleenpakattua, ei retail-laatikoita.

Mulla oli suunnilleen sama juttu tämän kaupan kanssa.
Nordean kautta maksu, tuli viesti sen numeron kanssa ja sit 5:n päivän päästä työnsin sen Suomen postin lähetysseuranta juttuun netissä ja sit siinä kerrottiin, että lähetys oli lähi postissa :D
Kaikki tuli mulle oikeissa retail laatikoissa, iiiiiiihanat Avidit on nyt pyörässä kiinni :)

hannibaali
28.02.2006, 16.09
Tännään laitoin tilauksen päivällä, mutta vieläkään ei ole tullut laskun tietoja, pelkkä tilausvahvistus...Kestääköhän tämän tulo yleensä pitkään?

Okei olen ehkä hieman malttamaton:D

HHH
28.02.2006, 16.23
Tännään laitoin tilauksen päivällä, mutta vieläkään ei ole tullut laskun tietoja, pelkkä tilausvahvistus...Kestääköhän tämän tulo yleensä pitkään?

Okei olen ehkä hieman malttamaton:D
Mulle on tullut tarpeelliset laskun tiedot aina tilausta seuraavana päivänä.

hannibaali
28.02.2006, 16.27
Okei, kun viime kesänä tilattiin discountilta niin kaikki tuli tyyliin tunnin sisälle...eikun odottelemaan:o

hannibaali
01.03.2006, 09.33
Jesh olen köyhempi, nyt odottelemaan uutta palapeliä saksasta....
Päivän siis kesti minulla toi tilausvahvistus!

stenu
01.03.2006, 10.38
Huonoakin huonompia ovat omat kokemukset kyseisestä liikkeestä: myyvät tavaraa, jota eivät pysty toimittamaan ja silti rahastavat etukäteen. Ja siitähän ei seuraa kuin sotkuja, kun sitten selvitellään, että mitä tehdään... Vielä kun sähköpostivastauksia saa yleensä odotella vähintään vuorokauden, yksinkertaisenkin reklamaation tai muun asian selvittämiseen menee helposti viikko tai toinenkin. Kerran olen yrittänyt soittaa, mutta silloin ainakin kaveri puhui niin huonoa englantia, ettei siitä mitään tullut... Onhan sieltä ennemmin tai myöhemmin kaikki aina tähän asti tullut, mutta nyt on yksi tilaus ollut sisällä jo kohta kolme viikkoa! Tähän loppui kyllä oma asiakassuhteeni...

hannibaali
01.03.2006, 11.17
Aiheutit minulle ahdistuksen:eek:

Elämä on...

DeLillo
01.03.2006, 15.06
Pari vuotta sitten tilasin bike-componentsista ja jäi kyllä viimeiseksi kerraksi. Nettisivujen valikoima on tolkuttoman laaja, mutta varastossa on murto-osa tavaroista. Puuttuvaa tavaraa olisi saanut kuukausien päästä ja kyse oli jostain aivan perusjutusta. Johonkinhan heidän muita halvempien hintojen pitää perustua.

Paljon helpompi asioida sellaisten firmojen kanssa, joiden varastotilanteen näkee suoraan netistä. Nyt kun b-c siirtyi vielä tuohon ennakkomaksusysteemiin, niin aina vain vaikeammaksi on mennyt. Visa on ehdoton nettikaupassa.

stenu
02.03.2006, 15.16
Kohta loppuu kärsivällisyys rautalangan vääntelyn kanssa ja menee peruutukseen koko tilaus! Ihan kuin olisivat jotenkin vajaaälyisiä siellä töissä olevat. Ei voi muuta kuin todeta, että kannattaa kiertää tuo kauppa kaukaa...

Jarski
02.03.2006, 15.25
Kohta loppuu kärsivällisyys rautalangan vääntelyn kanssa ja menee peruutukseen koko tilaus! Ihan kuin olisivat jotenkin vajaaälyisiä siellä töissä olevat. Ei voi muuta kuin todeta, että kannattaa kiertää tuo kauppa kaukaa...Tulihan selväksi että sulla menee huonosti kys. kaupan kanssa.

Jo tilatessa kannattaa varmistaa haluamiensa osien saatavuus. S-posti viesteihin vastataan säännöllisesti vrk:n kuluessa.

Toiseksi, ei todellakaan kannata maksaa rahoja ennenkuin kaikki tilatut kamat ovat valmiina lähetettäväksi. Tämä saattaa jopa nopeuttaa kamojen haalimista. Ilmoituspyyntö hoituu helposti ystävällisellä s-postiviestillä.

Luulitko tosiaan että niillä on noi kaikki listoilla olevat kamat siellä valmiina hyllyssä??

Pelotón
02.03.2006, 15.57
Tää nyt on tämmönen asennejuttu. Se tilaus on vähänniinkuin ohjeistus heille, että haalikaapa maailmalta tällaiset kilkkeet - ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että niillä on varastossa se määrä rompetta...?

Mun mielestä tohon ennakkomaksuun siirtyminen itse asiassa on skarppaannuttanut toimintaa. Visa-aikana kävi parikin kertaa, niin, että ilman mitään ennakkoviestejä paketista vain puuttui osa tilatuista kamppeista - mutta ainakaan multa ei koskaan oltu myöskään laskutettu niitä. Nyt kun toi rahahommeli on vähän mutkikkaampi, niin ne tuntuvat satsaavan vähän enemmän tähän yhteydenpitoon, ilmoittelevat saatavuuksista ja aikatauluista ja saattavatpa ehdottaa jotain korvaavaa tuotetta puuttuvan tilalle.

Mutta se lienee selvää, että mikään überkiireisen putiikki se ei ole.

hannibaali
08.03.2006, 08.49
Pakko antaa plussaa tälle putiikille, vanteista on kiinni(Mavicin päässä ongelma). Minua on informoitu tosi hyvin! Hetkeäkään en ole ollut epävarma siitä, miksi paketti ei ole vielä suomessa.

Traccia bianca
08.03.2006, 15.21
Tilansinpa taas pitkästä aikaa ko putiikista(viime pe).Paketti lähti miltei saman tien,nyt vaan odotellaan, so far so good.
Ainostaan nuo paketin seurantakoodit eivät vielä näytä pelittävän...
Ennen ovat pelanneet.

kribe
14.03.2006, 19.24
Tilasin tuolta iskarin ja jousen. Mailiin tuli maksuohjeet joidenka mukaan maksoin niiden suomen tilille, ja nyt pari päivää maksamisen jälkeen mitään vahvistusmailia tai vastaavaa ei oo tullu. Mulla ja bike-componentsillä on nordean tili suomessa, eli ei pitäis olla siitäkään kiinni. Maileihinkaan ei vastata ja kaikki v*tun ohjeet niiden sivuilla ja s-postissa on saksaks josta mä en ymmärrä p*skaakaan.

En oo jaksanu koko ketjua lukea läpi, mutta miten muilla on maksaminen ja vahvistusmailien saanti toiminu?

hannibaali
14.03.2006, 20.08
Mulle tuli kanssa viestit saksaksi, mutta pyysin ne englanniksi ja babelfish auttaa:)

Odotteles vielä hetki, kyllä sieltä vastaus/vahvistus tulee...Itsellä tavarat jossakin saksan ja suomen välillä, noi koodit tilauksen seurantaankin tuntuivat loppujelopuksi toimivan!

Malttia vaan!

Erkko
14.03.2006, 20.31
-->Hannibal
Mulla on sama tilanne, tavarat on lähetetty viime keskiviikkona mutta niitä ei näy, eikä seurantakoodi toimi. Minkä firman sivulla seurantakoodi oikein toimii?

hannibaali
15.03.2006, 07.54
Sivun http://www.dpd.de ylimmäinen ruut johon voi lisätä tekstiä, eli jossa lukee: Paketscheinnummer Tai sitten vaihdat englannin kielelle.
Näkyy kestävän tuo kuljetus...

Traccia bianca
15.03.2006, 14.07
No niin,kuudessa päivässä tuo paketti tuli. Olisi ollut haettavissa jo eilen jos tuo
seurantakoodi olisi toiminut Suomen postissa... ;)
Pakettikortissa oli tyystin eri numero kuin eemelissä tulleessa lähtöilmoituksessa.
Kivaa.

No pojot kuitenkin, ovat parentaneet toimintaansa,pitää vaan tilatessa muistaa katsoa että tuotetta on varastossa.(eli usein ei)muutoin saattaa kestää... Mulla max pari viikkoa viimeksi.

hannibaali
15.03.2006, 15.02
Eiks ne kantana sitä pakettia ovelle asti?

Traccia bianca
15.03.2006, 16.14
Eiks ne kantana sitä pakettia ovelle asti?

Ei mulla,esmes edellisellä kerralla kiekot tuli kyllä ihan paikalliseen postikonttoriin.
Riipuu ilmeisesti tavarasta.
Tosin Bike o Bellosta on tullut tavarat kotiovelle ihan perusmaksuilla (10e)
Go figure... ;)

hannibaali
15.03.2006, 16.53
Oukkidoukki. Jos ne nyt perjantaiksi tulisi, odottavan aika on pitkä..

Traccia bianca
15.03.2006, 16.59
Kyll ne sielt tulevat. ;)
Mitäs Hanibaali tilasi?

hannibaali
15.03.2006, 17.13
Kiekot, levarit, pakan, ketjun ja vaihtajat...Pitäs illalla varmaan laittaa pyörä palasiksi, jotta sais uudet palikat tilalle:D

Mitäs traccia bianca itte?

kribe
15.03.2006, 18.35
"We don´t have the Rocco on stock, so we order it, when we got it we´ll sent it to you asap."

Prkl! Saa vissiin odottaa kauan.

Noin niiden sivuilla luki kun tilasin iskarin "Delivery status: available in 4-7 days", ja nyt kun katoin ni lukee " Delivery status: available in about 20 days or later"

PRKLE!!!

Traccia bianca
15.03.2006, 18.46
Kiekot, levarit, pakan, ketjun ja vaihtajat...Pitäs illalla varmaan laittaa pyörä palasiksi, jotta sais uudet palikat tilalle:D

Mitäs traccia bianca itte?

Pientä ja kevyttä.
Lenkillä huitaistun Sigman tilalle VDO MC 1.0:sen
Nyt sitten tietää lentokorkeuden. ;) ;)

hannibaali
15.03.2006, 20.36
"We don´t have the Rocco on stock, so we order it, when we got it we´ll sent it to you asap."

Prkl! Saa vissiin odottaa kauan.

Noin niiden sivuilla luki kun tilasin iskarin "Delivery status: available in 4-7 days", ja nyt kun katoin ni lukee " Delivery status: available in about 20 days or later"

PRKLE!!!

Toi vituttaa suunnattomasti...

Traccia bianca, nousuja ja laskuja on kyllä mielenkiintoista lukea lenkin jälkeen:)

Traccia bianca
15.03.2006, 22.42
Toi vituttaa suunnattomasti...

Traccia bianca, nousuja ja laskuja on kyllä mielenkiintoista lukea lenkin jälkeen:)

Juu niitähän täällä Turussa riittää.
Tänään nousin 4 meeteriä :)

hannibaali
16.03.2006, 07.44
Joensuunkin pelastaa tuo ihana utranharju-lykynlampi seutu, siellä saa mitä haluaa, eli metrejä suunnon näyttöön;)

Alkaa karata teksti vähän aiheesta...

kribe
16.03.2006, 16.21
Tänään tuli maili että ne odottaa iskarin saapuvan niille tällä viikolla vielä, ja kamat lähtee heti kun on kaikki osat paketissa.

villef
17.03.2006, 14.25
Minä ainakin olen laittanut sähköpostilla listan mitä haluan ja siihen hinnat mitä aion maksaa + tot summan...
Sitten sieltä tulee tieto mitä on varastossa ja mitä ei, niin sitten vaihdellaan osia niin, että molemmat on tyytyväisiä ja paketti saadaan matkaan (joskus heti, joskus muutaman päivän pästä).. Maguran keulaa eivät osanneet lähettää, pari piti laittaa takaisin ja yhtä halpis satulatolppaa ei tullut.. Muuten tuonne n. 4ke lähettäneenä ollut erittäin tyytyväinen..
Ja piakkoin tilailen taas uudelleen..

Erkko
18.03.2006, 12.52
Mä sain torstaina kolme ja puoli viikkoa aikaisemmin tilaamani tavarat. On kyllä liian hidasta toimintaa mun makuun. Hinnoittelu on kohdallaan, mutta en usko että ihan heti tilaan tuolta uudestaan.

Mulla jäi kuormasta yksi vanne kun sellaista ei sitten löytynytkään (kyseessä oli ihan perus-Mavic) ja Bike-Components ilmoitti palauttaneensa rahat mun tilille reilu viikko sitten, mutta eipä oo rahoja vielä näkynyt.

hannibaali
19.03.2006, 18.16
Hups, laittoivat sitten sramin attack 3x9 kun tilasin 3x8, onko kellään kokemusta reklamaatiosta?
Miten toimii käytännössä?

Erkko
20.03.2006, 14.54
Palautusrahatkin tulivat tänään tilille. Kaikki siis Ok. Tää on kyllä varmaan maailman hitain fillarikauppa.

hannibaali
20.03.2006, 16.59
Perjantaina laitoin itse mailia, miten palauttaa tavaraa. Mitään ei ole kuulunut vielä, mielestäni ei anna hyvää tuntua asiasta...

hannibaali
21.03.2006, 07.48
Ja meili tuli illalla...eli perun kiroiluni:D

kribe
26.03.2006, 01.17
Joo, et oo ainut jota ko. firman toiminta vituttaa. Mun tavarat kun ei vieläkään oo tullu. Ilmoittivat 6 päivää sitten että iskari on niillä mutta jousi puuttuu. Jousi piti tulla 1-2 päivän sisällä. 22.3 tuli mailia että jousi tulee 5-10 päivän päästä.

Asiakaspalvelukin kusee aika huolella, varsinkin ku kaikki vahvistukset sun muut tulee saksaks, eikä ne viitti tärkeimpiä asioita kääntää vaikka pyytää. Vaikka osat nyt tulis aika pian ni tais olla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tuolta tulee mulle mitään.

ML.,
26.03.2006, 10.06
nojoo, mut kyl siel osaa jotkut puhuu englantia ja ne tietää, etten osaa sanaakaa saksaa, joten miks joka toinen viesti pitää olla saksaa? JA, kuulostaako se teistä hyvältä palvelulta, ku kaverikin tilas sielt 203mm travisin ja normi yläkruunul ja varmisti asian varmaan 5 kertaan, että jo vähän pässimpiki ymmärtää. Ja sai tietenkin 180mm ja intergroidul stemmil. Ja itekki halusin samaa 203mm, ja sanoin just varmaan sen 5 kertaa erikseen, et laittakaa nyt varmasti se 203mm ja EI intergroitua, ei voi olla niin vaikea asia. No tietenki sielt tuli (myöhäs) väärä keula:mad:. Eli ihan täysin niiden oma moka tais olla. Veikkaanpa, et ne ei ees itte tiedä mitä ne niiden keulat on, kunhan vaa myy "Traviseja"...ottaa vaa jostain läjäst yhen, eikä ees kato mitä mallia on, kunhan vaa on "Travis". Ja oli muute viel niil netis, et 180mm kestää 3 viikkoo ennen ku tulee kauppaan ja, että 203mm 1 viikko. No tilasin sen 203mm ja sano, et niil on niit ja lähetti sen. Ja sit ku kysyin vaihtoo, nii sano, et ei niil ees oo mitää 203mm kaupassa. Eli meni varmaan netissäki just päin vastoin noi. Että kyllä tollanen vähän kyrpii.

GTCR
26.03.2006, 13.44
Niin kannattaa varmaan muistaa, että Saksan virallinen kieli on saksa. Ja ko.puljun nettisivutkin ovat saksankieliset. Joten lienee hieman absordia väittää, että palvelu on huonoa, kun käytetään saksankieltä. Kuulostaa minulle jotenkin kiukuttelulta... kumma kun ette vaadi suomenkielistä palvelua...:D :D

kribe
26.03.2006, 13.59
Tuo on kumminkin suht iso nettipulju ja niiden sivuilla saa valittua englannin kielen. Kaiken lisäks niillä on pankkitilejä ympäri eurooppaa, eli kai ne aika paljon muuallekin kuin saksan kieltä puhuville myy paljon tavaraa. Eli jos ne osaa englantia ja vastaanottaja on suomalainen ni onko se liian vaikeeta kirjoittaa englanniks, varsinkin jos mä oon eka kysyny jotain mailin kautta ENGLANNIKS. Ni ei tarvis sit kysyä että voisko saman saada englanniks (ja vastaus tulee viikon päästä).

Tuon on kyllä pakko olla maailman hankalimpia ja hitaimpia nettipuljuja. Muiden ulkomaalaisten liikkeiden kanssa ei oo koskaan ollu mitään ongelmia (CRC, starbike, barracuda).

ML.,
26.03.2006, 17.23
nyt voiski tost travisist samal täs kysyy, et mistä tietää, et se jousi on titaanii? Siis kylhän takaiskareiden jousii on ihan helppo vertailla, ku tietää minkä painonen sellanen titaanijousi on, mut ikinä en oo ennen tommosen ohuen jousen kaa ollu tekemisis. Kyl toi "titaanin värinen" näyttäs olevan ja kevyt, mut tietääkseni keulan jouset on teräksistekin todella kevyitä.

TJ
26.03.2006, 19.31
nyt voiski tost travisist samal täs kysyy, et mistä tietää, et se jousi on titaanii? Siis kylhän takaiskareiden jousii on ihan helppo vertailla, ku tietää minkä painonen sellanen titaanijousi on, mut ikinä en oo ennen tommosen ohuen jousen kaa ollu tekemisis. Kyl toi "titaanin värinen" näyttäs olevan ja kevyt, mut tietääkseni keulan jouset on teräksistekin todella kevyitä.upota se suolahappoliuokseen... Jos rupeaa ruostumaan käsittelyn jälkeen, voit todeta sen olleen terästä...:rolleyes:

ML.,
26.03.2006, 20.07
Kuulostaa minulle jotenkin kiukuttelulta. nii onhan se iha vitun turhaa kiukutteluu, ku ostaa yli 800€ keulan (opiskelijan "palkalla" vielä) ja saa täysin väärän. Ihan turhaa täs kiukutella... vois melkee saman tien mennä ampuu silt sakemannilt kyrvän nuolijalt aivot sen kaupan tiskille:)

Polo
26.03.2006, 20.17
nii onhan se iha vitun turhaa kiukutteluu, ku ostaa yli 800€ keulan (opiskelijan "palkalla" vielä) ja saa täysin väärän. Ihan turhaa täs kiukutella... vois melkee saman tien mennä ampuu silt sakemannilt kyrvän nuolijalt aivot sen kaupan tiskille:)
Et taida olla tässä pelissä mukana ihan koko pakalla?

GTCR
26.03.2006, 20.20
nii onhan se iha vitun turhaa kiukutteluu, ku ostaa yli 800€ keulan (opiskelijan "palkalla" vielä) ja saa täysin väärän. Ihan turhaa täs kiukutella... vois melkee saman tien mennä ampuu silt sakemannilt kyrvän nuolijalt aivot sen kaupan tiskille:)

Niinhän se vähän on. Joka asialla on omat huonot ja hyvät puolet. Kun tilaat Saksasta on hyvä muistaa ennen tilausta, että mahdolliset virheet ja takuuasiat ei mene aika niin helposti ja nopeasti. Tämän riskinhän kantaa tilaaja. Maailma kun ei ole täydellinen, virheitäkin sattuu joillekin.;)

kribe
31.03.2006, 16.21
Joo, et oo ainut jota ko. firman toiminta vituttaa. Mun tavarat kun ei vieläkään oo tullu. Ilmoittivat 6 päivää sitten että iskari on niillä mutta jousi puuttuu. Jousi piti tulla 1-2 päivän sisällä. 22.3 tuli mailia että jousi tulee 5-10 päivän päästä.

Asiakaspalvelukin kusee aika huolella, varsinkin ku kaikki vahvistukset sun muut tulee saksaks, eikä ne viitti tärkeimpiä asioita kääntää vaikka pyytää. Vaikka osat nyt tulis aika pian ni tais olla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tuolta tulee mulle mitään.

Ei vieläkään mitään kuulunu. Vois ne nyt edes vastata maileihin kun tyhjästä on maksanu yli 300€.

kribe
04.04.2006, 16.20
Tänään tuli maili niiltä v*tun mulkuilta että jousi tulee niille 2-4viikon kuluttua. Niille ei myöskään käyny että ne maksaa mulle jousen hinnan takaisin ja lähettää pelkän iskarin, koska se niillä (kuulemma) jo on.

Oli 100% varmasti eka ja vika kerta kun mä tuolta tilaan yhtään mitään.

hannibaali
04.04.2006, 19.41
Minulle reklamaatiokin toimi loistavasti, katsotaan vaan tuleeko oikeat tavarat tällä kertaa:)

Tavarat tuli ja kaikki ok, hiukka ekstraakin:)

Hiilari
06.04.2006, 13.47
En ole vähään aikaan tilaillut mitään Bike-Components:ista kun silloin reilu vuosi sitten lopettivat niin postiennakkomahdollisuuden, eikä VISAkaan käynyt. Mitenkäs tuo Cash in Advance on toiminut? Luin aiheeseen liittyviä viestejä mutta en ihan heti hiffannut miten vaikkapa eri pankeista maksaminen vaikuttaa asiaan. Vai vaikuttaako mitenkään? Itellä asuu vähän rahat OP pankissa.

Mistään en ole ikuna saanut niin hyvin valmiksi kasattuja kiekkoja kuin Bike-Components:ista. Muiden kiekoissa on suunnilleen vaan punottu pinnat oikeinpän kasaan, mutta kireydet ja rihtaus on ollut miten sattuu.

Antti Salonen
06.04.2006, 13.58
Homma toimii siten, että kun teet tilauksen saat tilausvahvistuksen yhteydessä sähköpostitse tilausnumeron ja summan. Bike-Componentsilla on Nordeassa tili, joten maksun voi tehdä sinne tilausnumero viestinä. Sitten vain odotellaan. Jos käy niin, että jotain tavaraa ei yksinkertaisesti saada, palauttavat he kyllä rahat näiden tuotteiden osalta. Joskus siinä on kestänyt, mutta aina on tullut ainakin minulle.

Olen tilannut kaupasta kymmenkunta kertaa, ja erityisesti viime aikoina olen ollut varsin tyytyväinen toimintaan. Tavarat ovat tulleet oikein ja kohtuullisen nopeasti, ja vain hyvin harvoin on käynyt niin, että koko tilausta ei olla saatu kasaan säädyllisessä ajassa. Viime kädessä se on aina asiakkaan päätettävissä, koska kamat pistetään tulemaan vai odotellaanko vielä jotain puuttuvaa.

Yleisesti ottaen kannattaa kuitenkin ymmärtää se tosiasia, että kaikkea tuota tavaraa ei ole kaupan omassa varastossa. Jos huono säkä käy, ei sitä ole edes maahantuojalla varastossa. Jos tämän tiedostaa jo tilausta tehdessään säästyy varmasti pahimmalta verenpaineen nousulta, eikä sitten pidä kasvattaa elintä otsaan ensimmäisen viiveen yhteydessä ja itkeä asiasta esim. Fillari-lehden palstalla.

Traccia bianca
06.04.2006, 17.49
Kyllä tämä nykyinen systeemi toimii varsin hyvin,tänään tuli tieto että paketti on lähtenyt Nixlandiasta...:)
Ehdin jo huolestua;viimeksi lähti seuraavana päivänä tilisiirron jälkeen...
Taitaa kevät aiheuttaa ruuhkaa ;)

Hiilari
07.04.2006, 14.19
Ok, kiitos tiedosta.

Bike-components kiinnostaa myös siksi että niillä on aika hyvä nettibutiikki. Bike-discount on vain saksaksi (no, bike-componentskin on kyllä osin)

Roseversandin massiivinen 848 sivuisen kataloogi kolahti postilaatikkoon pari viikkoa sitten. Which is nice. Niiden nettikataloogi sen sijaan on todella puutteellinen, siellä ei ole kuin osa vermeistä.

Tontsa
02.05.2006, 13.52
Olenkos minä nyt ihan taas avuton.
Compounentsilta tuli maili, jossa varmistettiin se, että paketti on lähtenyt liikenteeseen. Mailissa mainittiin myös se, että pakettia voipi seurata dpd:n tahi dhl:n kautta, mutta en minä saa mitään tietoja pihalle mailissa annetuilla koodeilla. Onkos seuranta toiminut muilla ilman ongelmia ?

ankaju
02.05.2006, 14.10
Olenkos minä nyt ihan taas avuton.
Compounentsilta tuli maili, jossa varmistettiin se, että paketti on lähtenyt liikenteeseen. Mailissa mainittiin myös se, että pakettia voipi seurata dpd:n tahi dhl:n kautta, mutta en minä saa mitään tietoja pihalle mailissa annetuilla koodeilla. Onkos seuranta toiminut muilla ilman ongelmia ?
Vastaavia ongelmia on ollut mullakin. Mutta Suomen Postin palvelussa seuranta ainakin toimii, kunhan paketti vain ehtii suomeen asti.

marco1
02.05.2006, 14.26
Jonkun toisen puljun tilauksessa luki että DHL:n tilausseuranta toimii vaan lentokuljetuksissa, DPD on kuitenkin toiminut aikaisemmin.

GTMile
04.05.2006, 11.58
Tuo on kumminkin suht iso nettipulju ja niiden sivuilla saa valittua englannin kielen. Kaiken lisäks niillä on pankkitilejä ympäri eurooppaa, eli kai ne aika paljon muuallekin kuin saksan kieltä puhuville myy paljon tavaraa. Eli jos ne osaa englantia ja vastaanottaja on suomalainen ni onko se liian vaikeeta kirjoittaa englanniks, varsinkin jos mä oon eka kysyny jotain mailin kautta ENGLANNIKS. Ni ei tarvis sit kysyä että voisko saman saada englanniks (ja vastaus tulee viikon päästä).
Siis jos tosiaan bike-discount.de:stä puhutaan, niin en ole kyllä englanti-valintaa sivuilta löytänyt. Sivut ovat saksaksi, joka jo vihjaa, että palvelevat vain saksantaitoisia. Turhaa ruikuttaa, jos siellä ei ihan joka heppu englantia osaa. Itse asiassa venyvät mielestäni aika hyvin, jos vastaavat englanniksi ollenkaan.

Itselläni meni tilaus kyseisen lafkan kanssa todella kivuttomasti. Kamat tulivat perille alle viikossa välissä olleesta vapusta ja viikonlopusta huolimatta. Ilmoittivat tilauksen jättämisen jälkeen (saksaksi tietysti), että paketti lähtee liikkeelle silloin ja silloin ja lähettivät vielä terveisiä Tampereelle. :)

Yksi asia vaan jäi ihmetyttämään. Miksi Shimanon kamat (pakka ja ketju) tulivat muovipussissa ja aaltopahvikääreessä eivätkä Shimanon omissa paketeissa. Eihän tuo haittaa, mutta ihmetyttää tietysti. Oliskohan kyseessä jotain halvempia bulkkieriä, joita normaalisti tarjotaan fillaritehtaisiin, tms.

mies jostain
04.05.2006, 14.11
Yksi asia vaan jäi ihmetyttämään. Miksi Shimanon kamat (pakka ja ketju) tulivat muovipussissa ja aaltopahvikääreessä eivätkä Shimanon omissa paketeissa. Eihän tuo haittaa, mutta ihmetyttää tietysti. Oliskohan kyseessä jotain halvempia bulkkieriä, joita normaalisti tarjotaan fillaritehtaisiin, tms.

Eikös se niin ole, että tavaran pakkaaminen maksaa?
Jos kustannuksista jätetään pois pakkauksen hinta ja pakkaamiseen käytettävä aika/raha, niin saadaan itse tuote myytyä halvemmalla.
Bike-Discount myy varmaan aika paljon shimanoa, niin ei sen kannata pahvista turhaan maksaa... tuote kuitenkin on se sama oli paketissa tai ei.

Mullakin tuli Sramin vaihtaja ja vivut muovipusseihin käärittyinä.

Hiilari
04.05.2006, 14.19
Joskus kummastellut samaa. Mm. SRAMin ketjuja on tullut heidän omassa muovipussissaan jne. Mutta vain yhden kerran olen saanut luokatonta kamaa eli parin Contin ulkorenkaita jotka näyttivät siltä kuin olisivat olleet ulkosalla vuosia. Renkaiden kumi oli sivuilta haurastunut ja lähti rapsuttamalla kokonaan irti.

china
04.05.2006, 14.53
Ne on niitä OEM-palikoita, eli pyörävalmistajille alunperin tarkoitettuja. Sitten kun valmistajilta jää niitä yli, ostavat tuollaiset isot nettipuljut ne halvalla pois. Saattaa toki olla, että Shimano myy noita suoraan tuollaisena joillekin kauppiaille. Koskaan en ole niitä pahveja kaivannut, joten en niistä kovin paljoa haluaisi maksaakaan.

GTMile
04.05.2006, 20.28
Ne on niitä OEM-palikoita, eli pyörävalmistajille alunperin tarkoitettuja. Sitten kun valmistajilta jää niitä yli, ostavat tuollaiset isot nettipuljut ne halvalla pois. Saattaa toki olla, että Shimano myy noita suoraan tuollaisena joillekin kauppiaille. Koskaan en ole niitä pahveja kaivannut, joten en niistä kovin paljoa haluaisi maksaakaan.
Näin oletinkin. Toivottavasti ovat myös ainakin kohtuullisen uusia osia...

Anyway, sori, tuli kiireessä lukihäiriö ja rupesin tänne sitten vuodattamaan bike-discount.de:hen liittyviä asioita.

Pyöräpummi
16.05.2006, 05.07
Onko joku muuten soittanut Bike-Componentsiin?
Puhuvatko he mahdollisesti englantia?

Tontsa
30.05.2006, 10.17
Uskaltauduin tilaamaan kaikista varoituksista huolimatta.
Se oli tiedossa että tilauksessa saattaa kestää, ja kestihän se. Osittain omasta syystä kun mieli muuttui jo ennen kuin tavarat olivat lähteneet ja tämä tavaroiden puljailu onnistui ongelmitta säpän avulla.
Esim. Discountin kanssa tavaroiden vaihtelu jälkikäteen on vähintään hankalaa, ja tästä siis iso plussa.
Ilmoittivat sitten kuitenkin että erästä tuotetta on hankala hommata ja siinä voi mennä kauan ja kysyivät että passaako jos lähettäävät puuttuvat tavaran myöhemmin ilman ylimääräisiä kuluja. Muut tavarat tulivat ajallaan ja tämä puuttuva tavara saapui 2 vko myöhässä.
Mun mielestä kyseisessä puljussa ei ole mitään vikaa kun sitä osaa käyttää oikein.
Ystävällisyydellä ja kärsivällisyydellä pääsee pitkälle. Ja hinnatkin ovat erittäin kohdillaan.

VesaP
30.05.2006, 10.57
Ilmoittivat sitten kuitenkin että erästä tuotetta on hankala hommata ja siinä voi mennä kauan ja kysyivät että passaako jos lähettäävät puuttuvat tavaran myöhemmin ilman ylimääräisiä kuluja. Muut tavarat tulivat ajallaan ja tämä puuttuva tavara saapui 2 vko myöhässä.

Minulla tilaus ollut reilut 3vk jo vetämässä. Ovat laittaneet viikon välein että yksi tuote uupuu, mitä tehdään. Olen aina vastannut että laittakaa erikseen se viimeinen jos minulle EI tule kustannuksia. Aina ovat vastanneet takaisin että odotellaan sitten. Eli ilmaiseksi eivät näytä lähettävän mitään erikseen. Vaikka kyseessä oli pieni kirjekuoressa tuleva osa. Näköjään vaihtelee käytäntö että mitä lähettävät ilmaiseksi ja kenelle.

Pakettia vieläkin odotellen. Rahat tietenkin olen siirtänyt firman tilille jo tuon reilut 3vk sitten. En epäile etten pakettia lopulta saisi, mutta tuo kun eivät voi ilmaiseksi kirjekuoressa puuttuvaa osaa laittaa niin vähän ihmetyttää.

Edit: No nyt paketti vihdoin on postitettu (kaikki kamat sisältäen, toivottavasti). Varmaan noin viikon päästä sitten kotona Vantaalla. Jee.

Pyöräpummi
30.05.2006, 23.00
Pisteet Bike-Components.de:lle.

Tilasin n. 800 euron edestä tavaroita.
Jäi uupumaan ainoastaan Mavicin öljy. Viestitin heille että laitetaan se sitten seuraavaan tilaukseen.
He ovat lähettäneet paketin ja odottelen sitä tulevaksi ensi viikolla.

Peruuttivat aivan mukisematta pyynnöstäni KMC-X-10 SL 6,2 ketjut (Haluan sen uuden 6,0 ketjun). Palauttivat 45 euroa tililleni.

Firmassa hinnat ovat kunnossa ja he vastaavat erittäin hyvin englanninkielisiin viesteihini joko saksaksi tai englanniksi. On ilo asioida heidän kanssaan.

Jo tilatessaan pitää ymmärtää ettei kaikkea ole hyllyssä ja että jakelukanava voi olla jonkin eksoottisen osan suhteen aika kankea. Ei pidä vaatia liikaa. Kuvitelkaa sitä tilannetta, että tilaatte Suomessa jonkin Mavicin varaosan. Sitä todennäköisesti ei ole koko maassa. Se kestää kauan ja maksaa maltaita. Kuinka monta ihmistä sitä yhtä osaa on pyöritellyt kun se vihdoin saapuu tilaajalleen?

Ylläpidän jatkuvasti listaa tarvittavista vermeistä.
Sitten kun niitä on tarpeeksi teen tilauksen.
Ne vermeet eivät ole yleensä akuuttiin tarpeeseen eikä mielijohteesta vaan pitkällä tähtäimellä.
Ei ole sitten mikään hosuminen toimitusajan kanssa.
Tälläinne systeemi toimii hyvin.

china
31.05.2006, 09.33
Minäkin sain eilen ilmoituksen paketin lähtemisestä. Osasin varautua siihen, että kaikkea ei heti hyllystä löydy. Kommunikointi sähköpostitse pelasi mukavasti, paria tavaraa jouduttiin odottamaan joista toisen sitten vaihdoin sellaiseen, joka löytyi heti hyllystä. Lisäksi tilaukseen onnistuttiin lisäämään yhdet renkaat, joita en ollut tilausta tehdessäni saitilta löytänyt. Sähköpostit tulivat englanniksi (paitsi valmiit pohjat) ja englanninkieliset vastaukseni ilmeisesti ymmärrettiin.

Ensi viikolla näkee ovatko pojat saaneet oikeat palikat pakettiin. Ja toivotaan myös, ettei käy kuten runkopaketin kanssa josta DPD:n sedät olivat kähveltäneet kihvelin. ;)

Traccia bianca
01.06.2006, 20.40
Näemmä ovat tosiaankin petranneet palvelua. :)
Kamat jotka on hyllyssä tulee viikossa.
Ennenvanhaan oli pientä kökköilyä.

Pyöräpummi
07.06.2006, 15.38
Sieltähän se paketti tuli!

Ainoa mietityttävä asia oli Shimanon R-130 kengissä, joiden hinta oli 109,0 euroa. Muistaakseni edellisissä Shimano popoissa tuli klossit mukana.
Siis todellenin hinta tässä tapauksessa onkin 109 + 13 = 122 euroa. Bike-Discountissa hinta on 119,90 euroa (klossien kanssa?).

Ei siinä oikeastaan mitään hävinnyt, mutta olisi se ollut mukava tietää etukäteen.

Tulen edelleenkin asioimaan heidän kanssaan.

Esa S
07.06.2006, 15.46
Sieltähän se paketti tuli!

Ainoa mietityttävä asia oli Shimanon R-130 kengissä, joiden hinta oli 109,0 euroa. Muistaakseni edellisissä Shimano popoissa tuli klossit mukana.
Siis todellenin hinta tässä tapauksessa onkin 109 + 13 = 122 euroa. Bike-Discountissa hinta on 119,90 euroa (klossien kanssa?).

Ei siinä oikeastaan mitään hävinnyt, mutta olisi se ollut mukava tietää etukäteen.

Tulen edelleenkin asioimaan heidän kanssaan.

Klossit tulee polkimien mukana, ei kenkien.

Pyöräpummi
07.06.2006, 15.51
Klossit tulee polkimien mukana, ei kenkien.

Hyvä että korjasit!

Pyöräpummi
09.06.2006, 00.14
Ko. tilauksessa bike-components.de:ssä oli 9-lehtisen Ultegra-pakan hinta 40,30 yksittäispakattuna.

Aiemmin tilasin Bike-Discountista samaisen pakan hintaan 34.99 joka oli pakkaamaton (OEM osa).

Kaikesta huolimatta bike-components.de on hieman edullisempi hankintapaikka kuin Bike-Discount.

china
09.06.2006, 08.24
Minäkin sain sieltä pakettini ja sieltähän löytyi juurikin oikein kaikki tilaamani palikat, vaikka lista oli 25 tuotetta pitkä. Lisäksi kommunikoivat innokkaasti kun joku kesti tai puuttui varastosta. Täytyy sanoa, että ovat petranneet siitä kun pari vuotta sitten viimeksi tuolta tilailin.

VesaP
27.06.2006, 11.28
Tuntuu tökkivän nyt noiden B-C:n pakettien kanssa...:mad:

Ensin odottelin pakettia 1 reilun kuukauden muistaakseni. Ja nyt pakettia 2 olen odotellut jo monta viikkoa. Ei tullut mitään lähetysvahvistusta kuten yleensä, ja kun ihmettelin sitä maililla niin tuli vastaus että ovat lähettäneet paketin 19.6 ja laittoivat mukaan lähetyskoodin. Ko koodi ei löydy vielä suomen postin sivuilta joten paketti ei ole kirjattuna vielä suomen postin järjestelmään. Yleensä kyllä viikossa ON paketti jo suomeen tullut. Eli ovatkohan sittenkään lähettäneet koko laatikkoa vielä. Tai sitten tuo juhannus sotki postin systeemit ja kestää kestää....:mad:

Mutta tulen kyllä tulevaisuudessakin käyttämään ko liikettä, kun on niin halpaa, vaikka tavaraa aina joutuukin näköjään odottamaan.

Edit keskiviikkona klo 13.15: No nyt paketti näkyy suomen postin seurannassa, joten vihdoin se on täällä. Tänään duunin jälkeen varmaan on jo lähipostissa noutoa odottamassa. Tai viimeistään huomenna. Jee...

zippo
27.06.2006, 21.31
Eipä ole yksin B-C:n ongelma!Sama homma täällä:www.actionsports.de (http://www.actionsports.de) UPS ei tunnusta vastaanottaneensa lähetystä ja Gynther kertoo puhelinkeskustelussa että 19.6 kamat on pistetty liikenteeseen 20.6.Lähetyksen piti olla Suomessa 26.6 Katsotaan miten homma etenee......btw.eka kerta nettipuljujen kanssa ongelmia.

Reino Hoo
28.06.2006, 22.20
Tomitusta tästä firmasta on nyt odotettu parisen viikkoa. Eivät vaivaudu sähköpostikyselyihin vastaamaan. Täytynee vaan odotella tyytymättömänä tai tehdä kesälomareissu ja hakea tavarat itse ko. firmasta:mad:...

Pekka L
28.06.2006, 22.46
Ainoa mietityttävä asia oli Shimanon R-130 kengissä, joiden hinta oli 109,0 euroa.
Minuakin mietityttäisi.
http://www.suomenurheilupyora.fi/?pid=31〈=fin&group_id=10&product_id=620 (http://www.suomenurheilupyora.fi/?pid=31&lang=fin&group_id=10&product_id=620)

patukka
29.06.2006, 08.18
olkaa huoleti, kyllä ne paketit sieltä tulee jossain vaiheessa. Ite odotin tilaustani kyseisestä firmasta kuukauden päivät!!!

Pyöräpummi
29.06.2006, 08.21
Minuakin mietityttäisi.
http://www.suomenurheilupyora.fi/?pid=31〈=fin&group_id=10&product_id=620 (http://www.suomenurheilupyora.fi/?pid=31&lang=fin&group_id=10&product_id=620)

Tilasin samassa paketissa mm. uusia Kryolion Carbon renkaita 5 kpl hintaan. a 23.50.
Sama on Urheilupyörässä 32 euroa ja saattaa olla vielä viime vuoden mallia. Säästöä tuli ainakin 5 x 8,50 = 42,50 euroa.
http://www.suomenurheilupyora.fi/?pid=31&lang=fin&group_id=30&product_id=715

Shimano vaihdevaijerit 1.35 euroa/kpl. Täällä paikallisissa liikkeissä myyvät 5 euroa kpl. Tuli siinä muutama ystävillekin.

Mietityttääkö vielä?`
Annanko lisäesimerkkejä?

Pekka L
29.06.2006, 12.35
Älä nyt hermostu:)

Säästöä tuli ainakin 5 x 8,50 = 42,50 euroa.

Postikulut oli ilmaiset vai?

Vaihdevaijereita, ihan laadukkaita sellaisia saa Prismasta 2:50/kpl ja Bonukset päälle:D

Tiedän kyllä tasan tarkkaan mitä tavara maksaa Suomessa ja Saksassa, viikko sitten tuli laatikollinen tavaraa vm. maasta. Olenpahan huomannut että kengät on jopa halvempia Suomessa. Sellaisten hankinta on itsellä juuri edessä ja Urheilupyörään käy suunta aika pian. Kai sentään kokeilit jossain Suomessa pahaa-aavistamattoman kauppiaan luona ko. kenkiä ennen kuin tilasit? Itselle ei tulisi mieleenkään tilata kenkiä postitse, ellen olisi täysin varma oikeasta koosta ja mallista.

Ja lopuksi, jos hintaero Suomen ja Saksan välillä jossain tuotteessa ei ole oleellisen suuri, aina kannattaa suosia suomalaista. Näin varmistetaan omalta osalta se, että paikallisella kauppiaalla on tavaraa hyllyssä kun sitä sitten joskus myöhemmin kiireesti tarvitaan. Tämä ei liittynyt mitenkään sinuun, Pyöräpummi, vaan meihin kaikkiin.

Pyöräpummi
29.06.2006, 17.25
Älä nyt hermostu:)

Postikulut oli ilmaiset vai?

Vaihdevaijereita, ihan laadukkaita sellaisia saa Prismasta 2:50/kpl ja Bonukset päälle:D

Tiedän kyllä tasan tarkkaan mitä tavara maksaa Suomessa ja Saksassa, viikko sitten tuli laatikollinen tavaraa vm. maasta. Olenpahan huomannut että kengät on jopa halvempia Suomessa. Sellaisten hankinta on itsellä juuri edessä ja Urheilupyörään käy suunta aika pian. Kai sentään kokeilit jossain Suomessa pahaa-aavistamattoman kauppiaan luona ko. kenkiä ennen kuin tilasit? Itselle ei tulisi mieleenkään tilata kenkiä postitse, ellen olisi täysin varma oikeasta koosta ja mallista.

Ja lopuksi, jos hintaero Suomen ja Saksan välillä jossain tuotteessa ei ole oleellisen suuri, aina kannattaa suosia suomalaista. Näin varmistetaan omalta osalta se, että paikallisella kauppiaalla on tavaraa hyllyssä kun sitä sitten joskus myöhemmin kiireesti tarvitaan. Tämä ei liittynyt mitenkään sinuun, Pyöräpummi, vaan meihin kaikkiin.

Kyllä minua saa kritisioida. En minä siitä ala itkemään.

Vaihdevaijerit sattuu olemaan aivan sitä samaa tavaraa kuin CSC:n huoltoautossakin näkyi olevan. Kai ne hyviä on jos ne Ivan Bassollekin kelpaa?

Mitä niihin kenkiin tuli niin edelliset popot olivat Suomesta Shimano R125. Tiesin tarkkaan ottaen oikean kokoni.
Viimeksi ostelin kenkiä juuri näihin samoihin aikoihin alan suurimmasta liikkestä (Käpylässä) täällä Stadissa. Heillä ei yksinkertaisesti ollut miltään valmistajalta oikeaa kokoa (46) ja uudesta toimituksesta ei ollut tietoa (ehkä ensi kesänä). Kenkien valikoima oli sitä luokkaa että kauppias ei syystä tai toisesta ollut saanut tavaraa parhaaseen sesonkiaikaan mennessä hankituksi!!!!!
No, sitten marssin vaan seuraavaan kauppaan.

On hieno ajatus tukea paikallisia liikkeitä, mutta en yksinkertaisesti jaksa tehdä sitä enää. Sitä ei oota tulee usein puhumattakaan hinnoista.

Postikululut 800 euron lähetykselle olivat 16 euroa.
Eli 2% summasta.

Oli hyvä Pekka että toit esille että Urheilupyörästä saa hinta/laatusuhteeltaann hyviä kenkiä. Nyt muutkin voivat käydä siellä hankkimassa. Toivottavasti löytyy myös puolikokoja? Kenkien sopivuus on tärkeää.

Reino Hoo
29.06.2006, 20.37
Tomitusta tästä firmasta on nyt odotettu parisen viikkoa. Eivät vaivaudu sähköpostikyselyihin vastaamaan. Täytynee vaan odotella tyytymättömänä tai tehdä kesälomareissu ja hakea tavarat itse ko. firmasta:mad:...

Tänään tuli vastaus kyselyyn. Tavarat ovat toimitettavissa, tsekkaavat vielä maksuliikenteen ja sitten lähtee lähetys...:)

Pekka L
29.06.2006, 22.37
Kyllä minua saa kritisioida. En minä siitä ala itkemään.

Vaihdevaijerit sattuu olemaan aivan sitä samaa tavaraa kuin CSC:n huoltoautossakin näkyi olevan. Kai ne hyviä on jos ne Ivan Bassollekin kelpaa?

Mitä niihin kenkiin tuli niin edelliset popot olivat Suomesta Shimano R125. Tiesin tarkkaan ottaen oikean kokoni.
Viimeksi ostelin kenkiä juuri näihin samoihin aikoihin alan suurimmasta liikkestä (Käpylässä) täällä Stadissa. Heillä ei yksinkertaisesti ollut miltään valmistajalta oikeaa kokoa (46) ja uudesta toimituksesta ei ollut tietoa (ehkä ensi kesänä). Kenkien valikoima oli sitä luokkaa että kauppias ei syystä tai toisesta ollut saanut tavaraa parhaaseen sesonkiaikaan mennessä hankituksi!!!!!
No, sitten marssin vaan seuraavaan kauppaan.

On hieno ajatus tukea paikallisia liikkeitä, mutta en yksinkertaisesti jaksa tehdä sitä enää. Sitä ei oota tulee usein puhumattakaan hinnoista.

Postikululut 800 euron lähetykselle olivat 16 euroa.
Eli 2% summasta.

Oli hyvä Pekka että toit esille että Urheilupyörästä saa hinta/laatusuhteeltaann hyviä kenkiä. Nyt muutkin voivat käydä siellä hankkimassa. Toivottavasti löytyy myös puolikokoja? Kenkien sopivuus on tärkeää.

Minulla on vähän sama ongelma kuin sinulla kuin sinulla, viulukotelot on luoja suonut, pysyypähän hyvin tuulella pystyssä. Täältä Porista en löytänyt kenkiä edes sovitettavaksi (vanhat on kylläkin paikallisesta liikkeestä suoraan hyllystä ja maastokengät tilasivat 2 päivässä kun heidän suurin koko oli niukin naukin liian pieni) joten soitin hyvissä ajoin SUP:n Nokian myymälään, kun ajetaan siitä ensi viikolla ohi. Tyttö lupasi katsoa että on isoja kokoja ja lupasi ottaa tarvittaessa Tampereen myymälästä siksi päiväksi lisää vaihtoehtoja. Tuota voi kutsua jo palveluksi.

Nyt vaihtuu myös kenkien merkki, joten en voisi niitä kokeilematta mitenkään ostaa, kenkiä minulta löytyy kokoja 45 - 47, joten selvää on että arpapeliksi menee tuntemattoman merkin kanssa.

Pyöräpummi
30.06.2006, 16.04
Minulla on vähän sama ongelma kuin sinulla kuin sinulla, viulukotelot on luoja suonut, pysyypähän hyvin tuulella pystyssä. .

Kokoluokassa noin 45 ei ole koskaan ollut ongelmia saataavuudessa. Vasta 47:sta alkaa tosissaan isot koot.
Tälläkin palstalla on haettu 50 -numeroisia.

zippo
03.07.2006, 09.48
Eipä ole yksin B-C:n ongelma!Sama homma täällä:www.actionsports.de (http://www.actionsports.de) UPS ei tunnusta vastaanottaneensa lähetystä ja Gynther kertoo puhelinkeskustelussa että 19.6 kamat on pistetty liikenteeseen 20.6.Lähetyksen piti olla Suomessa 26.6 Katsotaan miten homma etenee......btw.eka kerta nettipuljujen kanssa ongelmia. HELSINKI, FI 03/07/2006 6:59 IMPORT SCAN
03/07/2006 6:58 OUT FOR DELIVERY LANGENHAGEN, DE 29/06/2006 2:22 EXPORT SCAN LANGENHAGEN, DE 28/06/2006 23:49 ARRIVAL SCAN ISERLOHN, DE 28/06/2006 20:45 DEPARTURE SCAN
28/06/2006 16:49 ORIGIN SCAN
28/06/2006 15:13 PICKUP SCAN DE 20/06/2006 9:27 BILLING INFORMATION RECEIVED

Tänään saa tavarat,ko tilaus vaati 4kpl uhkaavia e-maileja ja 1 kpl kirosanoin sävytetty puhelinsoitto.Arvoitukseksi jää missä moka tapahtui.......mutta melkoinen viive tossa billinginfon ja pickupin välillä,Taisi jäädä lähetys lojumaan kahvihuoneen ovenpieleen kun kuski ja varastotyyppi meni tauolle.
EDIT:Kannattaa reagoida jos ei seurantakoodilla tapahdu tuota pickup scania.Lähettäjälle kyselyä,missä mättää,muuten kerätty tilaus saattaa lojua jossain hyllyjen välissä.Anyway tilaus saatu ja kaikki OK,vihdoinkin.

Rollo Tomasi
05.07.2006, 15.42
Minulla ainakin tilaus onnistui mallikkaasti. Suosin muuten paikallisia, mutta nyt tuli tilattua tavaraa (Punaiset nokonit, punaiset TA eturieskat, jne.), mitä ei tunnu löytyvän täällä hyllystä ja toimitusaika kuulemma "katteellaanmorjensehkä2007"-osastoa. Informointi ja yhteydenpitohalukkuus oli huipussaan, kun tein tilauksen silviissiin, että ilmoitin tilisiirron lähtevän vasta, kun kaikki kamat ovat heillä lähetettävissä. Sitten tulikin parin päivän välein statustietoa, osin kyllä saksaksi, mutta "täh"-mailin jälkeen aina englanninnos tunnin sisällä ystävällisellä meiningillä ja fudisfiillistelyllä varustettuna. Isompaa eturieskaa lukuunottamatta kamat olivat valmiina kolmessa päivässä, rieskakin mukana viidessä päivässä. Kun sain ilmoituksen, että kamat olivat kasassa, maksoin välittömästi ja sitten paketti kuitattiin lähetetyksi ja näkyi DHL:n seurannassa parin tunnin kuluttua. Saksan ulkopuolellle jouduttuaan katoaa seurannassta, Suomessa ollessaan näkyy postin sydeemeissä. Lähetystyyppi oli DHL:n mallia halba, joten se kestää tovin. Tais olla noin viikon. Pisimmän aikaa kesti postin lajittelukeskuksessa. :)

Tilaan toistekin, jos on tarvetta. Muiden kokemuksista päätellen avain onneen taitaa olla toi vaatimus varmistukseen koko lähetyksen kasassa olemiseen ennen maksua. Tai sitten olivat vaan muuten mulle kivoja...

Jupu
06.07.2006, 09.12
Kaikki onnistui minunkin kohdalla. Parit renkaat, satulaputki ja pari pientä osaa, niin viikko meni kun he kasasivat tilausta(satulaputki piti tilata, ei ollut varastossa) ja seuraava viikko kului kun paketti tuli suomeen. Näyttää nyt saapuneen postiin. Kummallista vain, seurantakoodilla ei näe mitään pakettia DHL:n kautta, mutta suomen postista paketti löytyy. Mutta perille tuli, kaikki hyvin

Paco
06.07.2006, 22.35
Lähettivät takajarrusta vahingossa? road version. Erot mtb versioon ovat niin pirun pieniä ulkoisesti, että jarru ehti kiinni asti ennen kuin huomasin fontti 4 tekstin jarrusatulan päällä. Saa nähdä miten vaihto onnistuu. Kaikenlaista harmia...7 tilatusta tuotteesta 6 oikein. Paremmin kuin keskimäärin lotossa.

N0ble
06.07.2006, 23.28
Pistänpä tänne omatkin kokemukset, koska itse hyödyin palstan lukemisesta ennen tilaamista.

Ennen tilaamista katsoin kaavailemieni kamojen varastotilanteet ja sitten kysyin erikseen sähköpostilla miten kauan minkäkin tuotteen toimituksessa menee. Vastaus tuli aina muutaman tunnin sisällä ja kun toimitusaika miellytti (oli n. 1 vko), pistin tilauksen sisään.

Sitten sähköpostitse tulee ensin tilausvahvistus ja seuraavana päivänä tuli maksuohjeet, viitteineen ja tilinumeroineen.

Viikon kuluessa maksamisesta sitten kyselin että missä mennään, nyt pitäisi kamat olla kasassa? Seuraavana päivänä sitten oli tullut vahvistus että kamat on matkalla ja kerrottiin seurantanumero (halvimmalla rahdilla kun tulee niin pitää soittaa Saksan postiin jos jostain syystä haluaa trackata siellä, mutta myös Suomen posti kirjaa samaisen numeron seurantajärjestelmäänsä kun kamat on Suomessa).

Kaikki meni muuten OK mutta työpaikan postikusti oli jostain syystä hukannut jossain vaiheessa postin ilmoituksen että paketti on noudettavissa ja vasta muutaman päivän päästä kun aloin ihmetellä Suomen postin virkailijalle selvisi että paketti on ollut jo melkein viikon noudettavissa.

Eli kamat olivat kahdessa viikossa tilauspäivästä noudettavissa ja toimituksen sisältö juuri mitä sovittu. Tilaan siis jatkossakin tuolta osia, jos ei lähiliikkeistä satu löytymään.

Reino Hoo
07.07.2006, 14.23
Tänään tuli vastaus kyselyyn. Tavarat ovat toimitettavissa, tsekkaavat vielä maksuliikenteen ja sitten lähtee lähetys...:)

...mikä ei ole tähän päivään mennessä tänne saakka tullut. Sähköpostilla yritin taas eilen muistuttaa, että Suomen kesä on lyhyt....:(

zippo
07.07.2006, 15.46
Soita sinne.Kehut oikein kunnolla,muista käyttää myös sanoja SCHAISSE,TEUFEL jne.Meikäläisen actionsports.de paketti alkoi liikkua heti seuraavana päivänä kohti Suomea ,runsaasti asiakaspalautetta sisältäneen puhelinkeskustelun jälkeen.E-mailit oli vähän niin ja näin....
Jostain syystä luotan paremmin firmoihin, joiden kanssa kaupankäynti onnistuu myös luottokorteilla eikä vain tilisiirroilla.
Viele luck.

OltZu
07.07.2006, 16.23
Tilasin reilut pari viikkoa sitten Marzocchin Roco iskarin puslineen ja ne tuli perille pari päivää sitten. Tilaus kesti kun ei ollut heti tuotetta varastossa. On tuo minusta kohtuullisen nopeaa toimintaa. Duell ilmoitti Marsun virallisena maahantuojana, että ko. iskaria ei edes saa tänä vuonna. Eipä siis muu auta kun tilailla ulkomailta jos Suomen maahantuojat eivät pidä valikoimissaan kaikkia tuotteita.

Reino Hoo
07.07.2006, 18.34
Soita sinne.Kehut oikein kunnolla,muista käyttää myös sanoja SCHAISSE,TEUFEL jne.Meikäläisen actionsports.de paketti alkoi liikkua heti seuraavana päivänä kohti Suomea ,runsaasti asiakaspalautetta sisältäneen puhelinkeskustelun jälkeen.E-mailit oli vähän niin ja näin....
Jostain syystä luotan paremmin firmoihin, joiden kanssa kaupankäynti onnistuu myös luottokorteilla eikä vain tilisiirroilla.
Viele luck.

Ok, täytynee jatkossa vaihtaa toimittajaa. Mikähän tällainen parempi vaihtoehto olisi?

Reino Hoo
07.07.2006, 21.10
...mikä ei ole tähän päivään mennessä tänne saakka tullut. Sähköpostilla yritin taas eilen muistuttaa, että Suomen kesä on lyhyt....:(

30.6.2006 on paketti lähetetty, ehkä jo ensi viikolla se on perillä:rolleyes:...

Reino Hoo
12.07.2006, 21.41
Satulat tulivat sitten maanantaina. Ne ajohousut, jotka toimitusta viivästyttivät puuttuivat kumma kyllä paketista. Kysyttyäni syytä, kertoivat, että ko. housuja ei enää toimiteta ja lupasivat rahat takaisin (kuinkahan pian????)...

SuccisMaster
25.07.2006, 19.49
Tänään tuli ilmoitus, jonka babelkalastin ymmärrettävämpään muotoon: "Their order with BIKE COMPONENTS.DE ONES was today dispatched. (...lässynlässyn...) With dispatch within Germany your package should arrive within the coming 3 days."

Onpahan eka ja vika kerta kun tuolta tilailen yhtään mitään. On vitutuskäyrä noussut aina, kun on tullut sähköpostiin ilmoitus, ettei kaikkia osia ole vielä saatavilla. Yks helvetin lysti mitä lukee delivery statuksen kohdalla, kun päivien sijaan voikin laskea viikkoja. Tunkekoon Nachfragensa...

china
25.07.2006, 20.44
Joko se taas pitää kertoa? Ei tuollaisella liikkeellä voi kaikkea sitä kamaa olla varastossa. Niillä on ihan oma toimintatapansa, eli se, että pitävät todella suurta valikoimaa palikoita ohjelmistossaan ja sitten kun niitä tilaillaan, hankkii pulju ne osat ja postittaa. Se on sitten ihan toinen juttu jos haluaa palikkansa nopeasti, siihenkin löytyy liikkeet. Se vaan vaatii sitten suppeamman valikoiman ja ehkä hieman korkeammat hinnat.

Olen saanu bike-componentsista ihan hyvää palvelua ja osavalikoima on todella hyvä, hinnatkin kohdallaan. Toimitus on kuitenkin kestänyt keskimäärin kuukauden, mutta se on ihan ok kun sen tajuaa jo tilausvaiheessa.

wanderer
25.07.2006, 21.07
Jaaha, mulla ei mitään suurempia ropleemia ole firman kanssa ollut.
Tilasin sekalaista osaa 17.7 ja tänään tuli ilmoitus paketin lähdöstä. Ei huono, vaikka yhden tavaran ilmoitettiin eilen puuttuvan ja kyseltiin toimenpiteitä. Vastasin että odotellaan ja eipä tarvinnu pitkään odotella. Nyt cyclopyörän osat on perillä ennen runkoa mitä todennäköisimmin.
(jännää riittää, kunhan Empellaa pääsee kasailemaan puhumattakaan ajamisesta)

Kyllä noiden Saksan halpakauppojen tilausten kanssa pitää varautua odotteluun. Nopeampia mutta kalliimpia ovat sitten esim. Starbike, CRC ja Barracuda.

SuccisMaster
25.07.2006, 21.10
Jos kerran saitilla sanotaan, että jokin tietty tuote on saatavilla 2-7 päivässä, niin mitähän moisesta voi päätellä? Itse ainakin ymmärtäisin, että heillä on kyseinen tuote hyllyssä (tai ainakin jossain melko lähettyvillä) ja se sieltä lähtee hyvinkin pian liikkeelle. Eihän asia tietenkään niin ole. Kyseinen tieto on ihan lystillään sinne laitettu ja kyllä asiakas ymmärtää, että toimituksessa menee useampi viikko. No, oppirahoja kai nämäkin...

china
26.07.2006, 10.13
Kyseinen tieto on ihan lystillään sinne laitettu ja kyllä asiakas ymmärtää, että toimituksessa menee useampi viikko. No, oppirahoja kai nämäkin...

Näin se vähän tuntuu olevan, asiakkaan on tosiaan syytä tietää miten homma pelaa. ;) Jos liikkeelle on ilmoitettu, että tuotetta on saatavana tuollaiseen aikaan, mutta sitten tavarantoimittajalla onkin ongelmia, niin siinäpähän ollaan. Asiakkaalle kurjaa, siksi kannattaakin täältä ensin lukea, ettei kannata turhaan hötkyillä.

Ei se siis mitään täydellistä palvelua ole, mutta kelpaa minulle niissä tapauksissa kun olen valmis odottamaan.

OltZu
26.07.2006, 23.18
Tilasin taas ko. firmasta erinäisiä pyörän komponentteja. Yhtä lukuunottamatta jokaisessa oli tuo 2-7päivän "varastoon" toimitusaika. Maksusta meni kaksi arkipäivää kun paketti lähti kohti Suomea. Väliin sattui viikonloppu. Eli tilauksesta toimitukseen meni alle viikko ja pankin tilinsiirtoon meni vuorokausi. Omalla kohdalla on kyllä onneksi kaikki sujunut hyvin.

Twisterkki
27.07.2006, 00.20
Mä oon kolmisen viikkoa odotellut Campan osia, joiden piti olla toimitettavissa 2-7 päivässä... kaksi kertaa ovat lupailleet, että about 14 päivässä pitäisi tulla. Tänään tuli postia, että keskiö ja etuvaihtaja ovat valmiina, mutta kampia saisi kenties vasta lokakuussa.

Tilauksen muiden osien saatavuusarviot pitivät ilmeisesti paikkaansa. Toivottavasti laittavat paketin pian postiin, että pääsee kasaamaan uusia leluja :)

freefly
22.08.2006, 11.32
Mulla ei niiden antama laskun viitenumero kelvannut pankille, kun yritin maksaa Nordean verkkopankissa kotona. Herjasi että tarkista viite. Mailasin firmaan ja osasivat neuvoa sanomalla että viitenumero ei ole tilinumero, ja neuvoivat ottamaan yhteyttä pankkiin.

Samat osat tilattu nyt Starbikestä ja matkalla suomeen , 14 eukkoo halvemmalla.

To B-C tuntui turvallisemmalta suomen tileineen kuin luottokorttiostos, mutta äänestin kuitenkin hiirelläni aika hätäseen kun rupes palvelu tympimään.

Edellinen BC:ltä tekemäni tilaus toimi kyllä hyvin ja kohtuuajassa.

JiiH
22.08.2006, 11.45
No juu. Minä olen tilannut kaksi kertaa, enkä enää aio. Ensimmäisellä kerralla uskomatonta kohellusta, samana päivänä saattoi tulla kaksi viestiä, joista toinen sanoo, että osa A on valmiina paketoitavaksi, mutta osa B puuttuu, ja toisessa sanotaan päinvastoin. Hommaan meni puolitoista kuukautta.

Toisella kerralla ajattelin viisastuneeni, ja pyysin niitä ensin tarkistamaan saatavuuden ennen kuin siirrän rahaa. Sieltä tuli päivässä hyvin ystävällinen vastaus, että yksi osa ei olekaan saatavilla, mutta kaikki muut lähtevät viikon sisään. Tilauksesta poistettiin tuo yksi osa ja kaikki näytti hyvältä. Melkein kahteen viikkoon ei kuulunut puljusta mitään. Kun kysyin, sanottiin että voi voi, kun ei tuota eturatasta nyt saakaan, odotatko vielä 2-5 päivää. Odotin. Viikon jälkeen kysyin taas. Eturatasta ei vieläkään ollut. Sanoin että poistetaan tilauksesta, suostuivat. Taas hiljaista, ja kun kysyin, vastattiin että voi voi, kun ei haluamaani stemmiä saakaan, odotatko vielä 2-5 päivää. En odottanut.

Huijauksen maku tuosta jää, ei voi mitään. Ymmärrän kyllä sen, että noin suuresta valikoimasta kaikki ei voi olla niin pian saatavilla kuin luulee. Mutta sitä en sulata, että annetaan ymmärtää tavaran olevan jo melkein paketissa, ja sitten ei olekaan edes tietoa, koska sitä tulee (tuo b-c:n 2-5 päivää on aika venyvä käsite, sen opin jo ensimmäisellä tilauksella).

Ei kiitos.

china
22.08.2006, 12.06
B-C tuntui turvallisemmalta suomen tileineen kuin luottokorttiostos, mutta äänestin kuitenkin hiirelläni aika hätäseen kun rupes palvelu tympimään.
Aika omituisia tuntemuksia. Jos maksat firman tilille ja firma menee nurin tai kääntää rahat, niin siinäpähän itse selvittelet, oli tili sitten Suomessa tai Saksassa. Luottokortilla maksaessasi luottokunta hoitaa vastaavat hommat puolestasi ja omat rahasi ovat turvassa.

VesaP
22.08.2006, 14.02
Aika omituisia tuntemuksia. Jos maksat firman tilille ja firma menee nurin tai kääntää rahat, niin siinäpähän itse selvittelet, oli tili sitten Suomessa tai Saksassa. Luottokortilla maksaessasi luottokunta hoitaa vastaavat hommat puolestasi ja omat rahasi ovat turvassa.

Niimpä. Luottokorttiostos olisi tuhat kertaa turvallisempaa kuin etukäteismaksu firman tilille suoraan. Luottokunta hoitaisi käräjöinnit eikä itse tarvitsisi.

Terveisin nimimerkki:

"noin tuhat euroa teillä tietymättömillä jossain Tsekinmaalla eikä mitään yhteyttä saa ko putiikkiin jonka tilille rahat siirsin etukäteen... Noh, jos ei kuukauteen vielä kuulu mitään niin pistetään poliisisedät asialle. Kaipa tuosta jonkun rikosilmoituksen voi sit tehdä..."

Traccia bianca
22.08.2006, 14.09
Mulla ei niiden antama laskun viitenumero kelvannut pankille, kun yritin maksaa Nordean verkkopankissa kotona. Herjasi että tarkista viite. Mailasin firmaan ja osasivat neuvoa sanomalla että viitenumero ei ole tilinumero, ja neuvoivat ottamaan yhteyttä pankkiin.

Samat osat tilattu nyt Starbikestä ja matkalla suomeen , 14 eukkoo halvemmalla.

To B-C tuntui turvallisemmalta suomen tileineen kuin luottokorttiostos, mutta äänestin kuitenkin hiirelläni aika hätäseen kun rupes palvelu tympimään.

Edellinen BC:ltä tekemäni tilaus toimi kyllä hyvin ja kohtuuajassa.

Eipä kelpaa suomalaiseksi viitenumeroksi.(xjotainX)
Tuo kyseinen koodi laitetataan Tiedonannot kenttään,pelittää.
Tähän asti ovat toimitukset sujuneet mutkitta.

Munamankeli
30.08.2006, 14.21
Eipä kelpaa suomalaiseksi viitenumeroksi.(xjotainX)
Tuo kyseinen koodi laitetataan Tiedonannot kenttään,pelittää.
Tähän asti ovat toimitukset sujuneet mutkitta.

Kuin myös. Tilasin kypärän viikolla 33, se postitettiin viikolla 34, ja sain paketin Suomen Turkuun viikon 35 tiistaina.

Maksaminen sujui kuten se nyt aina sujuu verkkopankissa. Firman tiedotus pelasi hyvin, ja Saksan posti hoiti hommansa.

Kypärä on upea http://www.casco-helme.com/01/attack_1.jpg

fleGsuz
31.08.2006, 17.24
Sain meilin, jonka mukaan paketti on matkalla. Mikä hitto tämä lähetysnumero on miehiään, kun sillä ei ainakaan DHL:n lähetysseurannasta löydä mitään. :seko:

Tätä on muistaakseni puitu aikaisemminkin, en nyt jaksa käyttää hakua.

N0ble
31.08.2006, 18.02
Se on se seurantanumero jolla voit seurata soittamalla Saksan postiin (DP) ja jonka Suomen posti lyö sitten oman numeronsa lisäksi järjestelmään - eli kun on rajojen sisällä Suomen postin nettiseuranta toimii.

RACER
12.09.2006, 14.50
Mitäs jos kamaa ei kuulu(kaan) ja rahaa on ladattu menemään?

jackknife
12.09.2006, 16.31
Sitten sähköpostin lähettäminen kauppaan on hyvä idea...

GTCR
12.09.2006, 21.49
Mitäs jos kamaa ei kuulu(kaan) ja rahaa on ladattu menemään?
Jokos B-D on alkanut myymään kamaa?

RACER
12.09.2006, 21.51
Jokos B-D on alkanut myymään kamaa?

Oot näköjaan läppä tuulella. :D No hyvä jos irtoo.:D :D

supertele
04.10.2006, 16.36
olen bc:stä jo pari kertaa tilannut ja ihan tyytyväinen olen ollut. Edelleen kuitenkin ihmettelen samaa asiaa kuin ensimmäisellä kerralla: Tilauksen tehtyäni saan heti ilmoituksen, että tilaus on mennyt perille. Muutaman päivän kuluessa saan uuden viestin jossa on tarvittavat tilinumerot.

Alussa kuitenkin lukee:
Wir bestätigen den Eingang Deines Auftrages bei BIKE-COMPONENTS.DE

Dies ist keine Auftragsbestätigung.
Diese erfolgt nach Überprüfung gem. unseren AGB durch den Versand der Ware an
Deine Lieferanschrift.

Deinem Auftrag liegen unsere allgemeinen Geschäftsbedingungen zugrunde,
die Du unter www.bike-components.de bereits gelesen und akzeptiert hast.

Die allgemeinen Geschäftsbedingungen zum Ausdruck findest du am Ende dieser mail
oder unter http://www.bike-components.de/agb/AGB.pdf (javascript:ol('http://www.bike-components.de/agb/AGB.pdf');)
Dort findest du auch eine genaue Erklärung zu Deinem zeitlich befristeten
Widerrufs- bzw. Rückgaberecht!

Bei RÜCKFRAGEN und ÜBERWEISUNGEN gib bitte die Auftragsnummer xxxxxxxx an.

Saksan kieltä en ole ikinä opiskellut, mutta lause "Dies ist keine Auftragsbestätigung" hämmentää. Eikös tuo tarkoita jokseenkin että "tämä ei ole tilausvahvistus"? mitä hittoa?
Ja onko tarkoitus maksaa tässä vaiheessa vai odotella vielä seuraavaa viestiä jonka saapumiseen kuluu vielä aikaa? en viitsisi ylimääräistä aikaa odotella, enkä liiemmin hankaloittaa kaupan toimintaa.

jackknife
04.10.2006, 18.56
Onpas jännä. "Olemme vastaanottaneet tilauksenne, mutta tämä ei ole tilausvahvistus", niin kai siinä suunnilleen sanotaan. Sen jälkeistä lausetta en oikein ymmärtänyt, mutta toi AGP on varmaan lyhenne kauppaehdoista. Lukemalla ne läpi ehkä asia selviäisi. En nyt jaksa :p Mut kai vaan kannattaa odottaa, että se maili tulee missä on tilinumerot.

Tontsa
05.10.2006, 08.49
Onpas jännä. "Olemme vastaanottaneet tilauksenne, mutta tämä ei ole tilausvahvistus", niin kai siinä suunnilleen sanotaan. Sen jälkeistä lausetta en oikein ymmärtänyt, mutta toi AGP on varmaan lyhenne kauppaehdoista. Lukemalla ne läpi ehkä asia selviäisi. En nyt jaksa :p Mut kai vaan kannattaa odottaa, että se maili tulee missä on tilinumerot.

Ja vaikka maili tilinumeroineen saapuu, niin kannattaa tehdä kavereille selväksi se, että rahat tippuu tilille vasta kun kaikki osat ovat lähetystä vaille valmiit. Nopeuttaa kummasti toimintaa :)

Traccia bianca
16.10.2006, 20.14
Pähnä,DHL toi paketin kotiovelle aika näppärää... :) :)
Tavalliste on tullut ihan postiin.
Toivottavasti tuovat seuraavankin kerran,kiekkoja kun pitäisi tilata.

Rollo Tomasi
16.10.2006, 21.43
Ja vaikka maili tilinumeroineen saapuu, niin kannattaa tehdä kavereille selväksi se, että rahat tippuu tilille vasta kun kaikki osat ovat lähetystä vaille valmiit. Nopeuttaa kummasti toimintaa :)

Aamen. Toi täältä opittu jekku toimi minulla taannoin hyvin.

Toi luottokortin kelpaamattomuus näyttäis olevan kovasti yleistä saksanmaalla. Ja hankalaa. Enemmän poikkeus kuin sääntö paikan päälläkin. Onko jollakin tietoa mistä johtuu? Voiko piikkikypärillä olla luottokorttihuijauksia niin paljon muuta eurooppaa enemmän? Käyhän kortti spanskeissa, Italiassa jne jne.

Juhani Simola
16.10.2006, 22.10
Toi luottokortin kelpaamattomuus näyttäis olevan kovasti yleistä saksanmaalla. Ja hankalaa. Enemmän poikkeus kuin sääntö paikan päälläkin. Onko jollakin tietoa mistä johtuu?

Luottokorttifirma ottaa omat maksunsa välistä ja saksalaiset ovat tarkkaa väkeä.

kauris
12.11.2006, 11.01
Mäkin pistin kaikesta täällä kerrotusta huolimatta tilauksen juuri menemään. Onpahan aikaa odotella osia ennen kevään koittamista. Toisaalta olishan sitä kiva käydä vähän hyvillä lumipoluillakin kokeilemassa.
Niin ja saas nähdä minkälaisia nuiden kasaamat kiekot ovat...

kauris
13.11.2006, 10.40
Päätin vielä koittaa ko. liikkeen palvelun joustavuuttta. Menin nimittäin myöhemmin eilen lähettämään sähköpostilla puljuun toiveen, että josko tilaukseen voisi vielä lisätä Sellen SLR XC satulan. Kattoo miten käy.

supertele
13.11.2006, 16.22
eikös täällä ollut puhetta, että jälkikäteen ei tilauksen muuttaminen onnistuisi :seko:
vai mahtoikohan olla jokin toinen kauppa.. no kerro kun tulee tietoa

kauris
13.11.2006, 22.12
eikös täällä ollut puhetta, että jälkikäteen ei tilauksen muuttaminen onnistuisi :seko:
vai mahtoikohan olla jokin toinen kauppa.. no kerro kun tulee tietoa
---------
Hallo !

Alles klar.....

peter

Mit freundlichen Grüßen
Service Team

-----------

Jesh, Näkyi onnistuneen! Perässä tuli lisäksi uusi maili, jossa pankkiyhteystiedot ja tilaustiedot, johon satula oli lisätty. Nyt vain sitten rahaa menemään. En edes taida tuota yllä kehoitettua viestiä lähettämään, jossa sanotaan rahojen siirtyvän vasta, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla. Kuten sanoin, onhan tässä aikaa jolloin voi fillaroinnin sijasta keskittyä hiihtämiseen :)

Gran Turismo
14.11.2006, 15.39
Sen voi lisätä hintaan ja vielä kelpaa meille suomalaisille.

Paitsi, että Visa ei anna lisätä. Yhtiö ei hyväksy asiakkaakseen sellaisia kauppiaita jotka siirtävät lisäkustannukset pelkästään luottokorttia käyttäville.

villef
16.11.2006, 11.11
[QUOTE=kauris;747445
Jesh, Näkyi onnistuneen! Perässä tuli lisäksi uusi maili, jossa pankkiyhteystiedot ja tilaustiedot, johon satula oli lisätty. Nyt vain sitten rahaa menemään. En edes taida tuota yllä kehoitettua viestiä lähettämään, jossa sanotaan rahojen siirtyvän vasta, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla. Kuten sanoin, onhan tässä aikaa jolloin voi fillaroinnin sijasta keskittyä hiihtämiseen :)[/QUOTE]

joo, kyllä minä olen vekslannut edestakaisin osia, lisännyt ja vaihtanut..
joskus on kestänyt tosi kauan, yleensä ovat ilman lisäkustannuksia lähettäneet kahdessa paketissa (yli 1ke tilauksia)..

jukra
30.11.2006, 18.15
Mistähän kannattaisi alkaa tavaroitaan kyselemään kun viime perjantaina tuli koodit ja paketti lähti ja vieläkään ei postin tahi DHL:n järjestelmä tuota koodia tunnista(vai pitääkö sen kanssa kikkailla jotain)?

DPD:llä sen ei pitäisi olla tulossa kun koodi ei ole 141 alkuinen.. Saksanpäässä tuntuu tuo vastaaminen kestävän päivästä pariin ja milläs he tuosta enemmän tietäisivät jos kerran pelkän lähetyskoodin itsekin tietävät suurinpiirtein.

axe2000
30.11.2006, 18.46
bike-discountista tulossa paketti DPD:llä ja ainakaan siinä ei koodi ole 141-alkuinen, en tiedä sitten componentsin systeemistä...

jukra
30.11.2006, 18.59
Tulihan ne tavaratkin. Eilen ilmestyivät yhtäkkiä postin hakuun(vaikka 1. päivä jo sen mukaan olleet Suomessa) ja samana iltana pahimpaan ruuhka-aikaan sai käydä postin tätejä vaivaamassa ja hakemassa paketin.
No olipa mukana sentään hyvityksenä hieno tuoteluettelo =D

Edit: Ohops.. väärä nappi, pyyhkiytyi edellinen posti kokonaan pois. No asiasisältö nolla sillä kuten yleensäkin.

hannibaali
01.12.2006, 12.03
Onko teille vastailtu sähköposteihin mitenkä? Kenelle olette mailia laittaneet, jos vastattu?
Itse odotellut yli viikon vastausta...

Radler
01.12.2006, 13.13
Onko teille vastailtu sähköposteihin mitenkä? Kenelle olette mailia laittaneet, jos vastattu?
Itse odotellut yli viikon vastausta...

Jos luet koko ketjun läpi niin eiköhän sinulle selviä, että tuo on ihan normaalia :D
Ei muuta kuin uutta sähköpostia kehiin, kyllä ne yleensä loppujen lopuksi vastaa...:rolleyes:

hannibaali
01.12.2006, 13.17
Jos luet koko ketjun läpi niin eiköhän sinulle selviä, että tuo on ihan normaalia :D
Ei muuta kuin uutta sähköpostia kehiin, kyllä ne yleensä loppujen lopuksi vastaa...:rolleyes:

Luin ketjun läpi ja löysin klausin osoitteen, joten katotaan, milloin vastaus tulee:)

kauris
06.12.2006, 11.42
(13.11.2006) Mäkin pistin kaikesta täällä kerrotusta huolimatta tilauksen juuri menemään. Onpahan aikaa odotella osia ennen kevään koittamista. Toisaalta olishan sitä kiva käydä vähän hyvillä lumipoluillakin kokeilemassa.
Niin ja saas nähdä minkälaisia nuiden kasaamat kiekot ovat...

Ja edelleen odotellaan...
Mutta nyt tökkii kuljetusfirmallakin (DPD). Olivat nimittäin yli viikko sitten noutaneet tavarat bike-componentsista. Olisin eilen kuvitellut viimeistään tulevan perille. Tänään kun on pyhäpäivä niin ei liene toivoa. Torstaina on jo 9. päivä (6. arkipäivä) siitä, kun tuotteet oli noudettu. On ne etäisyydet Euroopassa pitkiä (ja muka lentokonettakin oikein käyttävät).

mkpaa
06.12.2006, 12.17
3 tilausta kyseisestä firmasta ja kokemukset seuraavat:
1. Kimppatilaus, oikeat tavarat ja ajallaan (2004)
2. Oma tilaus syyskuussa 2006, ilmoittivat, että paria tuotetta uupuu vielä. Lähettivät sitten vajaan paketin ja myöhemmin swiftin kautta rahat. Mitään varsinaista ilmoitusta siitä mitä lähetetty paketti tulee sisältämään ei tullut.
3. Oma tilaus marraskuussa 2006, tilauksessa oli 2 tuotetta joiden toimitusajan piti olla 2-7 päivää. Niitä odoteltiin ensin 3 viikkoa, jonka jälkeen sanoivat etteivät saa niitä ainakaan 3 viikkoon ja sivuilla luki nyt toimitus yli 20 päivää ko. tuotteille. Lisäksi lähettivät yhden eri mallia olevan tuotteen kuin piti. 2:sta eturattaasta iso oli 9/10 mallia ja pieni 9. Ero tosin lähinnä maalauksissa.

Halvalla saa ja kommunikaatio pelaa suhteellisen hyvin, mutta ensi kerralla koitan kyllä jotain muuta. :)

kauris
07.12.2006, 10.57
Mun tilaus oli kuulemma tullut tänään aamulla himaan. Lähetin kommentin kuljetukset hitaudesta dpd:lle. Odoton innolla illalla kotiin pääsemistä ja laatikon avaamista! Toivottavasti tavarat ovat tilauksen mukaiset ja moitteettomassa kunnossa. Ja eikun asentamaan :)

eol
07.12.2006, 19.22
Kaksi isohkoa (~1000 euroa) paljon pikkusälää sisältävää tilausta tullut tehtyä.
Molemmissa pieniä viivytyksiä joista kertovat viesteillä. Viimeksi puuttui kiekoista pikalinkku, joka tuli sitten viikon kuluttua erikseen. Tilaillut talvella, niin ei ole ollut hirmu kiire tavaroiden kanssa. Kohtalaisen asiallista toimintaa mielestäni.

Traccia bianca
07.12.2006, 21.49
Hyvin on toiminut toistaiseksi.
E-maileija on tullut puuttuvista tuotteista aivan Brittimurteella.
Toimitus on saattaa olla välillä hämmentää;pikku säälää kannetaan kyllä kotiovelle asti mutta esmes kiekot joutuu sitten hakemaan paikallisesta postitoimipisteestä.

kauris
08.12.2006, 20.52
Mulla tuli kiekot ja muut tilaamani tuotteet eilen ihan kotiin asti. Juuri äsken kun kiekkoja ensi kertaa fillarissa pyörittelin ja tarkastin, niin eivät ne kyllä täysin suorat olleet. En nyt yrittänyt alkaa tarkemmin mittailemaan mutta jotain millin sivuittaisheittoa mun mielestä niissä molemmissa oli. Noo... ajellaan nyt ensin sisäänajoa ja kiristellään sitten itse suoraksi.