PDA

Näytä tavallinen näkymä : mikkeli

Sivut : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10

Zarni
10.09.2008, 20.28
Minkäslainen reitti tuo tour de Mikkeli on (pituus ja missäpäin)?Tuossa (http://maps.google.fi/maps?f=q&hl=fi&geocode=&q=http:%2F%2Fwww.liukkonen.net%2Fstuff%2Fgps%2FW20 080713fs_tdm.kml&ie=UTF8&t=p&z=11) lähes täydellinen reitti lukuun ottamatta Mäntyniemen osuutta. Urpola - Kalevankankaan koulun väliset suhailut on omia reittiin kuulumattomia siirtymiä.

katupyörää ei ehkä tuolle reitille kannata ottaa...Paikoin sillekin olisi reitillä käyttöä...

Hope Vision 4 Led tulossa. Huomenna tai ylihuomenna saapi kätöseen.. ehkä.Huomenna olisi tarkoitus aloittaa valopäälenkit ja suunnistaa noin klo 20:00 Ponun™ valaisemaan maastoon! Tänne huutelua jos on lähtijöitä, päätän sen mukaan lähtöpaikan!

cujo
10.09.2008, 20.48
Tuossa (http://maps.google.fi/maps?f=q&hl=fi&geocode=&q=http:%2F%2Fwww.liukkonen.net%2Fstuff%2Fgps%2FW20 080713fs_tdm.kml&ie=UTF8&t=p&z=11) lähes täydellinen reitti lukuun ottamatta Mäntyniemen osuutta. Urpola - Kalevankankaan koulun väliset suhailut on omia reittiin kuulumattomia siirtymiä.

Paikoin sillekin olisi reitillä käyttöä...

Huomenna olisi tarkoitus aloittaa valopäälenkit ja suunnistaa noin klo 20:00 Ponun™ valaisemaan maastoon! Tänne huutelua jos on lähtijöitä, päätän sen mukaan lähtöpaikan!

Itse olen suunnitellut ajavani jatkossa lopun seuraavanlaisessa järjestyksessä.
Kun ylitetään Pieksämäentie, niin ei mennä Suonsaareen vaan mennään Tupalan kautta suojalammen rantoja pitkin Rokkalan takametsiin, josta kierretään vielä tuo kuuluisa Mäntyniemen lenkki. Tulee hieman vähemmän tietä ja vastaavasti enempi polkuja.

Ehottomasti sunnuntaina mukaan. Toivottavasti vain sää suosisi.
Maasturia suosittelen, joku hullu saattaa tulla vaikka cyclolla... ;)
Eepo ajaa vaikka sotkan taittopyörällä.

Valopäätä ei minusta ole vielä tullu. En ole raaskinu vielä investoida kunnolliseen valoon... :D

Zarni
10.09.2008, 21.12
Itse olen suunnitellut ajavani jatkossa lopun seuraavanlaisessa järjestyksessä.
Kun ylitetään Pieksämäentie, niin ei mennä Suonsaareen vaan mennään Tupalan kautta suojalammen rantoja pitkin Rokkalan takametsiin, josta kierretään vielä tuo kuuluisa Mäntyniemen lenkki. Tulee hieman vähemmän tietä ja vastaavasti enempi polkuja.Tai sitten jättää kokonaan menemättä Tornimäen suuntaan! Vaihtoehtoisesti Salosaaren läpi kohti Tupalaa ja Suojalampea.

Ei se määrä vaan laatu! Siirtymät sucks! :cool:

TKN
10.09.2008, 21.27
Kuulostas hyvältä pitkältä reeniltä tuo sunnuntaina. Pitää koettaa päästä mukaan ajamaan.

Muuten jos jotain kiinnostaa niin Urpolan 2½ ja 5km lenkeil on valot päällä, mut 10km lenkil ei oo, meinas olla hieman pimeetä siel kun lähin ajamaan 20 jälkeen :D Pien ledi-lamppu oli kyl tangos, mut lähinnä sen takia jos joku tulee vastaan niin huomaa, ledi ei kyl auttanu ku ylämäessä.

Niin ja fillariks tuli hommattu Jamis Dakota Sport et maasto sopii mainiosti.

cujo
10.09.2008, 21.46
Tai sitten jättää kokonaan menemättä Tornimäen suuntaan! Vaihtoehtoisesti Salosaaren läpi kohti Tupalaa ja Suojalampea.

Ei se määrä vaan laatu! Siirtymät sucks! :cool:

No Zarni... miksi jättää loistavat mäet käyttämättä. Niitä kun ei täällä päin ole muutenkaan kovin paljoa... :o

Jos intoa on niin siinä välissä voi nopeimmat käydä repimässä tornimäen itessään ylös ja jatkaa sitten normi lenkuraa.

Tiedän että siirtymät ei ole suurinta herkkua, mutta niissä voi sitte jauhaa sitä pas**a muitten lenkillä olijoiden kanssa. Ja ne on loistavia paikkoja palautella, sekä huoltaa.

Toki Salosaaren kautta tulisi lisää polkua ja saattaisi kokonaislenkki nopeutua,sekä hieman lyhentyä.

Olmi
10.09.2008, 22.41
Tornimäki kyl on tuossa lenkissä paikallaan. Tiepätkällä ei mene kuin hetki niin ollaan tornimäellä ja siel on sit reitin parhaat pätkät mäntyniemen kanssa.

Lähinnä tornimäkeä varmaan tulee puolusteltua siinäkin mielessä, että siellä nyt elämän aikana vähiten on tullut ajettua. Ja mäet on tottakai plussaa, kun tasamaa puunkiertoa voi harrastaa missä tahansa takametsässä. :)

Tästä huolimatta on epätodennäköistä, et pääsisin sunnuntaina messiin. Mut pitää pitää peukkuja.

Zarni
11.09.2008, 07.12
Mä nautin hyvistä poluista, en mäkirääkistä!

cujo
11.09.2008, 11.39
Meneekö salosaaressa joku toinenkin polku, kuin se kalliokiipeily+lehmäurapolku??! Vakuutus kattanee tuon maastopyöräilyn, muttei kalliokiipeilyä.. :rolleyes:

Mielestäni Eepo siitä mainitsi viime tourilla, muttei sen paremmin sen alkua kertonut.

Olishan siinäkin jo lenkuraa joskus ajettavaksi, kun Tupalasta ajaa salosaaren läpi tornimäen suuntaan ja Sairilan kautta takaisin.

Eepo
11.09.2008, 13.08
Se Salosaaressa sijaitseva polku lähtee siltä tieltä, joka menee saaren keskellä oleville laavuille. n. 100m ennen laavuja on jyrkkä n. 90 asteen mutka vasemmalle. Siitä mutkasta etuoikealle viistoon lähtee polku. Lähtö on hankala havaita. Sitä kun ajelee, niin pääsee sinne Salosaaren toisella puolella olevalle hiekkatielle. Jos kääntyy ainoasta haarasta polulla oikealle, niin ei pääse muualle kuin yhden kallion päälle, eli umpikujaan. Kun polku tulee sellaiselle heikolle leveämmälle uralle, niin kääntymällä haarasta vasemmalle ja sitten hiekkakuopan vasenta reunaa seuraavaa polkua ylös tetsaamalla pääsee taas uudelle ihan ok polkupätkälle. Sitä seuraamalla pääsee takaisin sinne laavuille, tai oikeastaan laavujen itäpuolella olevan matalamman maastonkohdan toiselle puolelle. Siitä voi sitten rymistellä pusikon läpi laavuille. Siitä tulee sellainen pikku lenkki, joka ei siis oikein johda mihinkään... Pohjois-etelä akselilla saaren läpi ei ole muita polkuja tietääkseni kuin ne kaksi joista molemmat päättyy sinne lehmäuralle ja joista laavuilta lähtevä on ainakin ihan möyritty. Tour de Mikkeli reittiä voisi virittää siten, että kääntyy Anttolan tieltä metsäkouluntielle ja heti perään vasemmalle ylös. Sitten polkuja ja sähkölinjaa seuraillen sinne kuivaamojen pihaan, josta tiesiirtyminen tuonne edelläkuvaamani polun alkuun. Siitä sitten saaren läpi ja takaisin Anttolan tielle. Aika lyhyt lisäys, mutta eipä täällä noita polkuja ihan riesaksi saakka ole.

Ensi viikosta alkaen ajattelin taas itsekin ruveta ajelemaan pyörällä silloin tällöin, viime viikot ja kuukaudet kun on fillarointi jäänyt lähes kokonaan. Lamppukin löytyy eli pimeä ei ole este ainakaan minulle. Mikkelin polut sitäpaitsi vain paranee kun syksy etenee, ei ole niin pirusti sitä heinää. (Jos meinaa hankkia lampun, niin kannattaa ostaa lupine, ei tarvii pelleillä minkään säälittävien tuikkujen kanssa.)

Zarni
11.09.2008, 14.14
Se Salosaaressa sijaitseva polku...Minä löysin kesällä tuolla hortoillessani nämä polut:

http://www.liukkonen.net/temp/salosaari.png

cujo
11.09.2008, 22.07
Toi Zarnin esittämä polku hässäkkä on tuttu (kalliokiipeilylehmäurapolku...). Ajattelin että jos tuolla Mustalahden rantoja pitkin menisi joku ura, joka olisi kokonaisuudessaan ajettavampi. Toki sen kalliolle kiipeämisen voi kiertää sieltä laavun kautta.

Tarkoitikko Eepo tätä lamppua?
http://www.otsalamppu.fi/product_details.php?p=816

Täytynee varmaan tyytyä tuikkuun... :o

Zarni
12.09.2008, 00.04
Valotukussa (http://www.valotukku.fi/) on paremmat valikoimat.

cujo
12.09.2008, 09.50
Tiedän ettei mikään ole nykymaailmassa ilmaista mutta... :eek:
(ei mun fillarikaan aikoinaan maksanu niin paljo, kuin tuo betty 14)

Noilla Lupinen valoilla luulisi koko etelä-savon kirkastuvan aineskin hintojen perusteella...

http://www.valotukku.fi/tuotteet_pyoraily_lupine.htm

akumatias
12.09.2008, 19.13
Siitä sunnuntaista, onhan se lähtö paikka sama vanha eli kkankaan koulun nurkan P-alue klo 11.00?

Täytynee varmaan tyytyä tuikkuun...:o Valokeskusteluun pitää sen verran ottaa kantaa,et juu meikäläinen
taitaa kans tyytyä tuikkuun ainakin ens alkuun,huh huh mitä hintoja
:eek:

cujo
12.09.2008, 19.44
Juu... Kalevankankaan koulun luona oleva lenkkeilijöiden parkkis.
Itse olen tulossa, jos nyt ei nosta kuumetta tahi muuten tule tauti piälle.
Toivon mukaan saadaan mahd. paljon kuskeja mukaan. :)
startataan klo 11

TKN
13.09.2008, 21.28
Pitää koettaa tulla ajamaan huomenna. Toivottavasti löydän paikalle ajoissa, pari kertaa olen tainnut käydä koulun pihassa, mutta olen tullut aina täysin toisesta suunnasta kuin nyt. Jos minua ei näy 11 aikaan niin ei tarvitse jäädä odottamaan, tällöin uni on vienyt miehestä voiton hyvin todennäköisesti.

cujo
13.09.2008, 23.03
Katoppa aikasemmin Zarnin laittamaa tourin reittiä. Zoomaa ja nappaa sivusta lap 1, ni siinä on lähtöpiste. Metsolankatu taitaapi olla kadun nimi, joka menee ihan vierestä.

Hierokaas ne unihiekat jo aamusta pois, kun on luvannu kuivaa ajokeliä. :)

Zarni
13.09.2008, 23.31
Niin joo, huomenna on iltavuoro, jotenka en ilmesty tuonne. Tosin saatan tuollapäin liikkua, jos huomiselle aamupäivän lenkille valitsen kulkineeksi maastopyörän (tämä olettaen että saan itseni liikkeelle riittävän aikaisin)... :rolleyes:

Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, toisaalta onko sekään niin varmaa?!

akumatias
14.09.2008, 21.22
Pikku kirjoitus tän päivän lenkistä,mukavasti kulki oma pyörä verrattuna aikaisempiin toureihin,tai siis 3h30min kulki hyvin, viimesestä puolestatunnista ei sitten puhuta :) Lähemäellä sitten erkanin porukasta, ja vähän oli vielä paukkuja jäljellä niin ajelin rokkalan takametät ja mäntyniemen alun kkankaalle ja siellä pikkusen polkuja niin sain omaan mittariin 71.5km lukemat,ajoaika ilman taukoja 3h59min.

iso kiitos lenkkiin osallistujille,5 kovaa kuskia oli lähtöviivalla :)
ja eikun seuraavaa touria virittelemään...

TKN
14.09.2008, 23.25
Juu, mukavaahan tuolla tourilla oli, vaikka jäikin rokkalan takamaastot ja mäntyniemen lenkki ajamatta. Tosin omapan seuraavalle kerralle sit jotain uutta viel. Omaan sigmaan tuli 60,62km (kämpiltä kämpille eli täst kirjaston vastapäätä), ajoaika ilman taukoja 3:13, avg 18,82.

Pitää koettaa päästä mahdollisimman usein ajaa ennen ku lumet tulee maahan, sen verta mukavaa puuhaa toi oli eikä reitissäkään ollu valittamist.

Kiitoksia muille odottelusta välillä, ei viel oma rohkeus ja ajotaidot riitä ihan joka paikkaan laskemaan täysillä.

Laitetaas viel komee kuva fillareist abc:n pihalt. http://img60.imageshack.us/my.php?image=abcrh3.jpg Oma kyl erottuu joukosta hyvin: muissa lukkopolkimet ja mul ainoana vanteis heijastimet, lukko mukana ja tukijalkakin löytyy:o

cujo
14.09.2008, 23.26
Juu... Kiitokset täältäkin suunnalta kaikille lenkille osallistuneille. Oli ihan mukava ajella ja kelikin oli sopiva, kun oli sopivasti päällä kampetta.. =)
On ollu lenkin jälkeen vain sellainen kuolema koittaa olo...Tuo lenssu+lenkki=hyvä yhdistelmä, yhtälö ei ole tosi..

Ja mikä parasta... saimme ilmeisesti ensi talvelle sovituksi jonkinmoisen hiihtoringin?! Toki talvella voidaan myös jotain fillarilenkuraa suunnitella ja onhan tässä vielä syksyäkin jäljellä... =)

Olen tulevan vko:n tehokkaasti töissä klo 18 tai 18.30 asti poislukien torstain, jolloin pitänee vetää veskarin kamppeet niskaan illasta. Niin seuraava lenkki itelläni sijoittuu joko to päivälle tai tulevalle vko:n lopulle.

TKN
15.09.2008, 16.11
Ehditäänkös sitä ajelemaan ennen viikonloppua? Pitää kysellä kun valitettavasti olen pe-su ( ja ehkä myös ma) Pohjois-Savossa, ja sitä seuraava viikonloppukin menee Savonlinnassa pe-su (-ma?). Joten en kerkeä kauheasti ajella tulevina viikonloppuina Mikkelissä.

Voishan sitä hiihtorinkiä varmaan joskus kokeilla sit ku lumet tulee. Mut siihen on aikaa ja sitä kerkee sopimaan kyl lisää.

cujo
16.09.2008, 00.07
Ehditäänkös sitä ajelemaan ennen viikonloppua?

Mulla onnistunee torstaina päivällä klo 10.30-13 välisenä aikana. Muutoin olen pojan kanssa kotosalla ja en kehtoo tuota turvaistuinta viritellä maasturiin. :o Toki pieni edellytys on se että saan satulan taas päin persusta... :D
Eli aineskin yksi pultti on vielä hakusessa.
Seuraava mahollisuus on tod.näk se sunnuntai aamupäivä.

cujo
18.09.2008, 23.34
Aaazentooo!!

Laitanpa hieman mietteitäni... :)
Kävin tänään ajelemassa tuon mäntyniemenlenkin ja siellähän reitti oli ihan mukavassa kunnossa. Pari kohtaa on jossa joutunee hieman taluttamaan fillaria. Tosin ne voipi kiertää joko ryteikön tai tien kautta. Kerran jouduin pysähtymään matkalla satulaa kiristämään, kun ei sitä perh*nan pulttia löydy Mikkelistä, eikä tod.näk koko Suomesta.
Jos jollain sattuu olemaan ylimääräisenä 7x45mm pultti nurkissa pyörimässä, ni tämä ois niinku todella kiinnostunu siit... :D

Mitenkäs tuleva sunnuntai?
Onko lenkille lähtijöitä vai jäädäänkö kotia?
Saapi varautua mun kanssa n10km välein pieneen satulan säätö tuokioon, mutta muuten meno voipi olla muuten eteenpäin vievää.
Kellonajasta en vielä itse ossoo sanoa, joten laitelkaa ehdotuksia.
Lenkin kesto/matka ei tulisi olla samaa luokkaa kuin vko sitten, koska emäntä antaa tillikan, jos taas on koko päivän poissa.. :eek:
Joten vaikka se tourin alku tai loppu olis sopivia---> ei molemmat...

LEPO!

akumatias
19.09.2008, 07.19
Mitenkäs tuleva sunnuntai?
Onko lenkille lähtijöitä vai jäädäänkö kotia?
Saapi varautua mun kanssa n10km välein pieneen satulan säätö tuokioon, mutta muuten meno voipi olla muuten eteenpäin vievää.
Kellonajasta en vielä itse ossoo sanoa, joten laitelkaa ehdotuksia.
Lenkin kesto/matka ei tulisi olla samaa luokkaa kuin vko sitten, koska emäntä antaa tillikan, jos taas on koko päivän poissa.. :eek:
Joten vaikka se tourin alku tai loppu olis sopivia---> ei molemmat...

LEPO!Mulle sattus vapaitten suhteen tuo su ajo,vaikka aamupäivästä vois starttailla,miten vaan porukalle käy...

TKN
19.09.2008, 15.53
En ikävä kyllä pääse, tulen vasta illasta takaisin Mikkeliin:(.
Tosin maanantaina on koko päivä vapaata et jos joku haluis lähtee ajelee sillon niin ilmotelkoon täällä (luen vkl aikana foorumia jos täällä tapahtuisi jotain maanantain suhteen:rolleyes:)

Olmi
20.09.2008, 13.53
Voisin lähteä sunnutaina ajelemaan. Olisko 1030 paha lähtöaika? Ehdittäisiin ennen pimeää pois..
Polkupätkillä saatan mennä vähän hitaampaa, mut kärsivällisyyttä.

akumatias
20.09.2008, 16.09
juu mulle passaa kyllä tuo 10.30 aika, kkankaalta lähtö?

Eepo
20.09.2008, 19.32
Saatan tulla, jos flunssa hellittää ja hallitus antaa luvan.

cujo
21.09.2008, 08.25
Nyt ei toimi nappaimisto, ku poitsu 'koodasi' eilen talla lapparilla, mut taa olis kans tulossa... niinku... :D

cujo
21.09.2008, 17.23
Nonniin... lenkki tälle päivälle ajettu ja harmi, että meitä oli niin vähän mukana. Vauhti oli välillä napakka ja SUURI hatun nosto Olmille cc:llä ajamisesta mäntyniemenlenkillä. Kunnioitettavaa vauhtia pystyit pitämään yllä. Se Eepon suunnittelema kosto juurakko pätkällä jäi toteuttamatta... =)
Kiitokset vielä lenkkikavereille ja toivottavasti tälläisiä kelejä on vielä tänä syksynä paljon tarjolla.
Itsellä seuraava todennäköinen mahdollisuus pidempään lenkkiin on vko:n päästä vko:nloppuna, joten sitä odotellessa.

Olmi
21.09.2008, 21.52
Mukava lenkki oli tosiaan! Kiitokset kolmelle muulle urhooliselle. Sää suosi oikein todella näin syksyaikaan ja maastokin oli kuivassa kunnossa.

Hauska kapistus tuo cc-pyörä ja pitää miettiä, jos ajelis jatkossa enemmänkin tuollaisella.

cujo
21.09.2008, 22.34
Pidetäämpäs pieni kysely.

Onko mielenkiintoa lähteä vielä tänä syksynä Pieksämäelle ajamaan hienoja kangasmaastoja pitkin?
Laitan tässä linkin, jossa on esimakua maastoista. Saattaisi olla mahdollisuus saada paikallinen kuski oppaaksi, joten ei tarviisi harhailla ja etsiskellä polkuja.
http://picasaweb.google.fi/Karppaa/PieksMKiPartaharjuNikkarilaPolkuja#

(huom! mitään ei olla vielä sovittu opastuksesta yms. joten laitelkaa mielipiteitä asiasta.)

TKN
22.09.2008, 12.52
Kyllähän tuo Pieksämäen keikka vois kiinnostaakkin, mut minulla ei oo mahdollisuutta kuljettaa omassa autossa fillaria :F
Toisaalta junakin kulkee sinne, mut auto vois olla halvempi jos lähtijöitä on useempi. Tai miks ei ajettas alkulämpimiks sinne ;)

akumatias
22.09.2008, 12.58
Pidetäämpäs pieni kysely.

Onko mielenkiintoa lähteä vielä tänä syksynä Pieksämäelle ajamaan hienoja kangasmaastoja pitkin?
Laitan tässä linkin, jossa on esimakua maastoista. Saattaisi olla mahdollisuus saada paikallinen kuski oppaaksi, joten ei tarviisi harhailla ja etsiskellä polkuja.
http://picasaweb.google.fi/Karppaa/PieksMKiPartaharjuNikkarilaPolkuja#

(huom! mitään ei olla vielä sovittu opastuksesta yms. joten laitelkaa mielipiteitä asiasta.)

Täällä ois mielenkiintoa lähtee ajamaan kyllä,mukavaa ois lähtee kattelee erillaisia maastoja ja polkuja,jos ajankohta saahaan soviteltua kohilleen...

Nipa
22.09.2008, 19.19
Täälä vielä yksi kiinnostunut!

cujo
22.09.2008, 22.32
Nonii.... Pieksämäen lenkuran heitto on ottanut askeleen eteenpäin, joten lisää halukkaita vaan ilmoittautumaan. (Ilman täällä ilmottautumista on autojen/kyytien järjestäminen vaikiaa.. ) Erikseen voi laittaa mulle tekstarin... jos vain tiedätte mun numeron.. :D
Järkevintä olisi tietty mennä autolla. Luulen että vähintään kahdella autolla olisi lähdettävä. Eikös Nipalla ole paku? Siihen menis tietty fillarit ja sitten yks henkilö auto lisää, ni menis jo 7 vai 8 hlöä?? Omaa autoa en kuulemma saa käyttöön, kun emäntä haluaapi sen pitää Mikkelissä, jotta pääsee muksujen kanssa liikkumaan. Mulla on pyöränkuljetusteline vetokoukkuun olemassa, johon mahtuu hyvin yksi pyörä ja kehnosti kaksi.

Pieni gallup:
Kuinka moni pääsisi tulevana lauantaina tai sunnuntaina? (jos sattuisi onnistumaan sen lenkin opastus jo vaikka silloin. epävarmaa vielä)

Mutta se siitä tältä illalta.

Huomisen lenkki asiaa.

Olen lähdössä huomenna ajamaan klo 16 JYSKIN etupihalta lenkin. Kesto olisi n1,5-2h. Pääsen siis töistä klo 16 ja siitä suoraan liikkeelle. Mukaan vaan, jos on aikaa ja mahdollisuutta lähteä. Aiemmin en ehdi ja myöhemmin on liian myöhäistä... :D (muita menoja)

Lenkin reitti
Mäntyniemi
tai
Latupirtin uran valloitus vol 2 2008

akumatias
23.09.2008, 12.02
Nonii.... Pieksämäen lenkuran heitto on ottanut askeleen eteenpäin, joten lisää halukkaita vaan ilmoittautumaan. (Ilman täällä ilmottautumista on autojen/kyytien järjestäminen vaikiaa.. ) Erikseen voi laittaa mulle tekstarin... jos vain tiedätte mun numeron.. :D
Järkevintä olisi tietty mennä autolla. Luulen että vähintään kahdella autolla olisi lähdettävä. Eikös Nipalla ole paku? Siihen menis tietty fillarit ja sitten yks henkilö auto lisää, ni menis jo 7 vai 8 hlöä?? Omaa autoa en kuulemma saa käyttöön, kun emäntä haluaapi sen pitää Mikkelissä, jotta pääsee muksujen kanssa liikkumaan. Mulla on pyöränkuljetusteline vetokoukkuun olemassa, johon mahtuu hyvin yksi pyörä ja kehnosti kaksi.

Pieni gallup:
Kuinka moni pääsisi tulevana lauantaina tai sunnuntaina? (jos sattuisi onnistumaan sen lenkin opastus jo vaikka silloin. epävarmaa vielä)Mulle ei sovi tuo ens viikonloppu iltalöysät pukkaa päälle töissä,mut sit seuraava la tai su (4-5.10) sattus paremmin.

akumatias
23.09.2008, 14.39
huomisen lenkki asiaa.

Olen lähdössä huomenna ajamaan klo 16 JYSKIN etupihalta lenkin. Kesto olisi n1,5-2h. Pääsen siis töistä klo 16 ja siitä suoraan liikkeelle. Mukaan vaan, jos on aikaa ja mahdollisuutta lähteä. Aiemmin en ehdi ja myöhemmin on liian myöhäistä... :D (muita menoja) Nähdään sit siinä JYSKIN kulmilla lähden lenkki seuraks...:)

TKN
23.09.2008, 19.03
Pieni gallup:
Kuinka moni pääsisi tulevana lauantaina tai sunnuntaina? (jos sattuisi onnistumaan sen lenkin opastus jo vaikka silloin. epävarmaa vielä)
En pääse tulevana vkl :( Auto löytyy kyllä, mutta kun ei ole sitä koukkua:(

Huomisen lenkki asiaa.

En kerkeä tuonnekkaan, perhanan koulu:mad:

Kävin eilen ajamassa Salosaaren läpi Zarni:n opastamat polut (melkein kokonaan). Reitti on omasta mielestäni ajettavampi Kirkonvarkauden suunnasta aloittaen. Reitti ei kylläkään ole kovin pitkä, mutta ainahan noita voi yhdistellä, reilu 1½h sain kulumaan taas aikaa fillarin selässä:cool: Ja oli siellä jäljistä päätellen joku muukin vieraillut...kukaan forumilta?

TKN
23.09.2008, 20.38
Pistetääs viel pari kuvaa eiliselt
http://img294.imageshack.us/img294/4161/sdc10052qk1.th.jpg (http://img294.imageshack.us/my.php?image=sdc10052qk1.jpg)http://img294.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php) http://img294.imageshack.us/img294/9498/sdc10053gq1.th.jpg (http://img294.imageshack.us/my.php?image=sdc10053gq1.jpg)http://img294.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php) http://img53.imageshack.us/img53/281/sdc10055hk1.th.jpg (http://img53.imageshack.us/my.php?image=sdc10055hk1.jpg)http://img53.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

Zarni
23.09.2008, 21.09
Kävin eilen ajamassa Salosaaren läpi ... Reitti ei kylläkään ole kovin pitkä...
Se onkin lähinnä ajateltu vaihtoehtoiseksi siirtymäreitiksi esimerkiksi Laajaharju/Moisio -tienoilta Suojalammen suuntaan, kun aina ei viitti Kaihun kautta ajella.

Nipa
24.09.2008, 17.13
Pieksämäen iskuryhmään en pääse liittymään ainakaan (4-5.10), koska silloin on Jyväskylässä kaudenpäätös sessarit http://www.ridingjkl.com/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=962 .

cujo
24.09.2008, 23.27
Mikäs on mielenkiinnon aste Pieksämäen "retkelle"?
Zarnilla
Spetekellä
Eepolla
Troopperilla
Olmilla(?)

Näyttää siltä, ettei tulevalle viikonlopulle saada kuskeja?!

Mites 26.10?
Kuinka monelle kävisi tuo päivämäärä, jos selvittelen Pieksämäellä olevien kuskien tilanteen?
Lenkin pituus on n.40km ja vauhti ei tarviisi olla kovinkaan kova. Mentäisiin aamusta jo tutustumaan maastoihin ja kuskeihin. Kaikki pääsisi sitten ajoissa emännän viereen... Maastot :eek: on aiemmin laitetun linkin takaa nähtävissä..
Ja ajettaisin sellainen epic ride... :D

KmoK
26.09.2008, 15.35
Näyttipä kuvissa houkutteleville nuo PMK:n maastot. Sunnuntai-torstai sopisi ainakin mulle...

cujo
27.09.2008, 14.55
Tänä viikonloppuna ei olla menossa P-mäelle, koska niin monella on esteitä lähteä mukaan. Pyritäänkö saada remmi kasaan 26.10 ja käydään ajelemassa harjumaisemissa syksyn viimoisia lenkkejä, ennenkuin tulee metri kaupalla lunta?? :D

Pieksämäen suunalta oltaisiin kiinnostuneita ajamaan tour de Mikkeli ympäri. Joten ilmoitelkaa tässä foorumilla, jos olette menossa. (Lähtöpäivä, -aika ja paikka.) Itselläni näyttää tällä hetkellä siltä, että seuraavaan pidempi kestoiseen lenkkiin on mahdollisuus tuolloin 26.10.

Kävin tänään nopsaan (1,5h) pyörähtämässä poluilla ja ne näyttää melko kuivilta. TOKI siellä on lisämaustetta antamassa maahan pudonneet lehdet, joiden alle kaikki kivat liukkaat juuret ja kivet on jääny. :) Joten touri on ajettavassa kunnossa tuollaisella 15% otannalla .

Zarni
27.09.2008, 18.55
Kävin tänään nopsaan (1,5h) pyörähtämässä poluilla ja ne näyttää melko kuivilta.Eivät vain näytä vaan ovat kuivia. Eihän Mikkelissä oo satanu vettä kunnolla herra ties milloin viimeeks...

Pieksämäelle tuskin tulee lähdettyä, enkä usko että saan innostettua itseäni Eepon tourireitille. Vapaat viikonloput ovat vuorotyöläisellä tiukassa ja nekin harvat vapaat ovat jo varattu muihin maastoihin.
Lähipäivät menee "cititourin" reitin viimeistelyssä ja lopullinen reitin läpiajo tapahtunee lähiaikoina ennalta ilmoittamattomana ajankohtana... :p

juipelo
29.09.2008, 21.21
Oiskohan mikkelin dirtti hommille tulossa mitään uutta, on nimittäin aika hikistä tällä hetkellä ellei jossai (muualla kun kovalassa) oo jotai secret pleissiä. :eek:

Nipa
30.09.2008, 08.49
Ei ole ainakaan tälle vuodelle tulossa enää mitään, luvat on ollu niin nihkeesti saatavilla. Toivottavasti asiaan saataisiin selvyys heti ensi keväänä.

Terwis
30.09.2008, 09.22
Se raviradan dirtti olisi ihan hienoa ajatus, mutta...
Miten sille käy kun mopo-pojat sen tajuaa. Ei mene kuin hetki kun sekin on pilalla.
Keväällä tuo kovalakin näytti aika surulliselta.

juipelo
01.10.2008, 17.09
Ellei niistä hyndistä tehdä sellasia et niistä ei pahemmi mopoilla ajeltas?

Nipa
01.10.2008, 19.53
Gäppiä vaan jokaiseen sellaiset 1m-4m niin alkaa pysyä mopot poissa...

Terwis
01.10.2008, 20.12
Taikka sitten käy kuten Lahdessa 4X radalla... Siellä ruvettiin ajelemaan offroad autoilla. :rolleyes:

Asiaan, jos sunnuntaina ei tule vettä niin onko porukkaa lähdössä ajelemaan.
Alkaa olla taudin jäljiltä taas olo sellainen että uskaltaisi lähteä lenkille.
Jos tilaamani valot tulee ajoissa tällä viikolla niin voisi lähteä testaamaan miltä se hämärässä ajaminen maistuu.

akumatias
01.10.2008, 20.49
Asiaan, jos sunnuntaina ei tule vettä niin onko porukkaa lähdössä ajelemaan.
Alkaa olla taudin jäljiltä taas olo sellainen että uskaltaisi lähteä lenkille.

joo su lenkille vois olla täällä kiinnostusta kyllä.

cujo
01.10.2008, 21.27
Näyttää siltä, että en pysty sunnuntaina osallistumaan... Muutenkin tuo ajaminen vähenee radikaalisti valojen uupumisen ja sähly kauden alkamisen takia. Silloin 26.10 olisin halukas yrittämään sitä pieksämäen reissua... (jos ei hiihtokelit ala ennen sitä)

speteke
02.10.2008, 15.50
26.10 Ei pysty.
Sunnuntai kyllä, jos ei liian aikaisin.
Huomenna perjantaina ehkä iltalenkki, lähtö 18-19:00 välillä.

akumatias
03.10.2008, 15.31
Silloin 26.10 olisin halukas yrittämään sitä pieksämäen reissua... Töitten takia ei käy mulle kyseinen päivä.:(

mites oiskos su lenkkille sopiva lähtö aika vaikka klo 12:00 kkankaan koulun nurkalta?

TKN
03.10.2008, 15.45
mites oiskos su lenkkille sopiva lähtö aika vaikka klo 12:00 kkankaan koulun nurkalta? En pääse kun ei oo fillaria nyt. Se lähti huoltoon kun keulasta tuli nesteet pihalle:mad:

speteke
04.10.2008, 16.43
mites oiskos su lenkkille sopiva lähtö aika vaikka klo 12:00 kkankaan koulun nurkalta?

Kyllä käy vallan mainiosti.

Terwis
05.10.2008, 12.36
Ei perskele. Kävi taas työtapaturma unenlahjojen kanssa... Vaimo tuli herättelemään 12 maissa... Pitänee yrittää päästä mukaan sitten joku toinen päivä.

akumatias
05.10.2008, 14.56
Ei perskele. Kävi taas työtapaturma unenlahjojen kanssa... Vaimo tuli herättelemään 12 maissa... Pitänee yrittää päästä mukaan sitten joku toinen päivä.

Juu sitähän sattuu:)

No me käytiin speteken kanssa ajelee 2h lenkki kun ei muita näkynä, aika livakkaa oli paikkapaikoin ja pieniä lp tilanteita myös:)

TKN
05.10.2008, 19.47
Pakko kysyy, mut oliko joku foorumilainen tänään ajelee rantakylästä kaupunkiinpäin 16 aikoihin? tuntomerkit: violetti Cannondale keltasilla lukkopolkimilla. Satuin vaan olee hiihtämässä rullasuksilla samaanaikaan. Ois kiva jos oppis ees vähän tuntee paikallisia kuskeja ulkonäöltäkin.

Sais vaan sen fillarin huollosta niin pääsis ajamaan, mut pitää varmaan ottaa huomenna kickbike alle päivällä. Sil ei kyl maastoon mennä:(

Herman
06.10.2008, 22.09
Pakko kysyy, mut oliko joku foorumilainen tänään ajelee rantakylästä kaupunkiinpäin 16 aikoihin? tuntomerkit: violetti Cannondale keltasilla lukkopolkimilla. Satuin vaan olee hiihtämässä rullasuksilla samaanaikaan. Ois kiva jos oppis ees vähän tuntee paikallisia kuskeja ulkonäöltäkin.

Sais vaan sen fillarin huollosta niin pääsis ajamaan, mut pitää varmaan ottaa huomenna kickbike alle päivällä. Sil ei kyl maastoon mennä:(

Kyllä kickbikella voi maastoonkin mennä. Nina potki lauantaina Haanjan 100 km n. yhdeksään tuntiin :).

http://picasaweb.google.com/Vahurle/H100_2008#5254109857983132050

TKN
07.10.2008, 09.39
Kyllä kickbikella voi maastoonkin mennä.
Tottakai voi, jos on maastomalli. Oma on varmaan 10vuotta vanha, jäykkällä keulalla ja katurenkailla. Kyllä sillä kovia hiekkapolkuja ja teitä pitkin menee, mutta kunnon maastoon ei kehtaa mennä hajottamaan. Mut jos tykkää siit et ihmisten katseet kääntyy mukana niin siihen kikkari on huippu;)

Zarni
07.10.2008, 20.20
Olikos Mikkeli tänään pyöräilemässä? Pari maastopyöräilijää bongattu CC-reissulla, toinen ennen kuutta Vatilantiellä ja toinen oranssilla filolla puol seittemän maissa Porrassalmen- ja Anttolan tien risteyksessä. En ainakaan äkkiseltään tunnistanut kumpaakaan, mahtoivatkohan olla foorumilaisia?

TKN
07.10.2008, 20.33
Olikos Mikkeli tänään pyöräilemässä?
Rullasuksilla olin liikentees 17-19 välisenä aikana, keskustastan ja vanhan sellin välillä. Tuntomerkkinä keltanen turvaliivi.
Joten en ollu kumpikaan noist. Pari fillaristia bongasin minäkin, mut en tunnistanu.

Eepo
08.10.2008, 09.59
Onko Zarni saanut sen "citykierroksen" viritettyä valmiiksi? Pistä karttaa tänne näytille.
Kävin pari iltaa sitten ajamassa tuota pidempää touria (tai siis sen alkua) ja maasto oli paremmassa kunnossa kuin kertaakaan tänä vuonna, ajokausi siis jatkuu, Kommelin luolien takamaastokin oli ihan kuivassa iskussa.

Onko Mikkelissä kunnollisen maastopyöräilykelpoisen valon omistavia kuskeja, voisi ajella arkisin iltasella porukalla tuolla takamaastoissa. Ilmoittautukaa!

TKN
08.10.2008, 18.00
Onko Mikkelissä kunnollisen maastopyöräilykelpoisen valon omistavia kuskeja, voisi ajella arkisin iltasella porukalla tuolla takamaastoissa. Ilmoittautukaa!
Valoks löytyy Petzl:n Zipka Plus 4LED:lla.
Uskalla vähän epäillä ettei ton valoteho riitä pimeässä ajamiseen, vai onko jollain kokemusta tuosta lampusta? ps. filla edelleen huollossa:mad:

Zarni
08.10.2008, 18.55
Onko Zarni saanut sen "citykierroksen" viritettyä valmiiksi? Pistä karttaa tänne näytille.Citikierros kaikkine maaseutumutkineen alkaa olla valmis, mutta karttaa täytyy vielä hieman viimeistellä. Reitille näyttäisi kertyvän pituutta kuutisenkymmentä kilometriä ja ajoajaksi veikkaa koko reitille reilua viittä tuntia. Reitistä on helppo lohkoa pari erillistä lyhyempää osuutta.
Tarkoitus oli tulevana sunnuntaina ajaa koko reitti läpi, mutta takavaihtajan rikkoontumisen takia homma siirtyy, kunnes saan tilattua uuden vaihtajan.

Valoa löytyy riittävästi, toki 10W Ponu™ (http://www.topeak.com/products/Lights/MoonShineHID) taitaa hävitä nykyisille ledipeleille! Virtaa kyllä riittää Enduro + pikkuakulla noin kuudeksi tunniksi! ;)

Terwis
08.10.2008, 19.03

Light and Motionin Stella 200L tuikun menin tuossa männäviikolla tilaamaan.
Viikonloppuna könyilin urpolan ja pitkäjärven metsissä pimeän tultua ja ihan hyvin näki. Enempi valoteho ei olisi ollut pahiteeksi mutta näillä suht nuorilla silmillä välttää.
Akkukin kestää valmistajan mukaan täydellä teholla viitisen tuntia. Todellista kestoa en ole päässy testaamaan

Kyllähän se koirankusettajissa aiheutti ihmetystä kun yhtäkkiä metästä ajaa eteen ihme jamppa valot päässä... :rolleyes:

akumatias
10.10.2008, 11.20
Oiskos kiinnostusta su lenkille, vois lähtee ajelee vaikka klo 12.00 kkankaalta,laittakaahan viestiä jos on ajohaluja :)

jonkun min 2h vois käydä ajelee jossain päin???

varmaan kelikin ois suotuisa lenkille.

http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Mikkeli

akumatias
12.10.2008, 16.15
Joo aika hiljasta oli tänään kkankaalla klo 12:00 aikaan:)

lähdin sit itsekseen kiertelee,sainkin 2,5h lenkin aikaseks,

kävin tsekkaamassa linnavuoren polun siellä sairilassa, niin siitä saiskin hyvän pikku sakkokierroksen tourin lenkkiin,oli ihan ajettavaa uraa aika teknistä kylläkin mut sehän vaan passas mulle,ajoin siitä linnavuorelle lähtevältä kyltiltä polkua ylös ja sit vuoren toista puolta alas heppa uraa pitkin...Aikas pehmeetä oli toi ylös nouseva ura kun oli hevosella ratsasteltu siellä.

cujo
12.10.2008, 18.18
Juu.. ei kahteentoista taipunu... piti käydä leikkikentällä kiipeilemässä... :D
Sain sitten ahaa elämyksen myötä itseni 1h 45min kestäneelle lenkuralle tuossa puoli 4 aikoihin. Kävin mäntyniemen lenkuran + muuta pikku kivaa ajamassa ja siellä oli melekosen liukkaita kiviä & juuria... :mad:
No hengissä selvittiin ja seuraavaa lenkkiä ei ole näköpiirissä pimentyvien iltojen ja pitkien työvuorojen myötä.
Olis ollu mukava käydä ajamassa se linnavuoren lenkki. Sieltä ilmeisesti pääsee myös tornimäelle?! Eräs hevostelija kertoi sieltä suunnalta ratsastaneen tornimäelle.

Terwis
12.10.2008, 20.04
Itte tuli käytyä siinä 15 aikoihin ajelemassa pari tuntia. Tai no, suojalammen rannoilla meni kävelemiseksi... Hiukan liukkaita kivet olivat.

Zarni
12.10.2008, 20.42
Juu, kolmelta lähdin minäkin liikkeelle. Maastosinkuloin täältä Silvastin, Urpolan ja Rantakylän kautta Matinmäelle, jatkaen sieltä Tikkalanvuoren ja Vatilan kautta takaisin kotiin. Samalla tuli bongattua yksi geokätkö ja pari tiedossa ollutta, mutta ajamatonta polkupätkää.

Matinmäen pätkälle pieni ajovinkki; kun tulet idästä päin nuotiopaikalle, jatka vasemmanpuoleista polkua Kallajärven rannalle niemenkärkeen (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3510161&cy=6837509&scale=4000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra&map.x=294&map.y=303) ja jatka siitä oikealle kohti pohjoista. Ei tarvii talutella kumpaankaan suuntaan, ylöspäin mennessä riippuu toki kuskista! Myös etelään Ruokoniemeen menee ajettava polku, mutta se kulkee parin mökin pihapiirin läpi.
Matinmäen nuotiopaikalta oikealle menevää polkua pääsee Kommelinluolien kupeelle josta polku sekä luolille että kallion päälle. Suora reitti talutusmäkineen nuotiopaikalta oli Eepon reitillä.
Toki tuonne on pari muutakin uutta nuottia, mutta niistä myöhemmin...

Eepo
18.10.2008, 21.07
Onko huomenna yhteislenkkisuunnitelmia aamupäivästä, esim. sinne Linnavuorelle uusiin maisemiin tai voisi samalla käydä katsomassa onko siellä suunnalla Säynätin retkeilypoluilla ajokelpoista pätkää. Siiis sunnuntaina, vaikka 10 alkaen.

Eepo
19.10.2008, 09.39
Ilmeisesti ei ainakaan klo 10 ole lähtijöitä.

cujo
19.10.2008, 10.42
Auton keula suunnataan kohta kohti Joroista reikäpallon perässä...
Ensi viikolla pyrin ajelemaan varmaankin to ja pe päivällä. Ilmoittelen ajankohdista myöhemmin.

trooper
28.10.2008, 11.25
Olisiko tässä viikolla ajamaan lähtijoitä, huomenna tai ylihuomenna lähinnä?

akumatias
28.10.2008, 20.39
Olisiko tässä viikolla ajamaan lähtijoitä, huomenna tai ylihuomenna lähinnä?

Juu kiirettä pukkaa ke-to, mut pe aamupäivästä ois kiinnostusta pikku lenkille jos joku ois menossa ajelee niin vois lähtee kaveriks.:)

Nipa
28.10.2008, 20.56
NiiQ valoisan aikaan vai pimeellä?

Terwis
28.10.2008, 22.42
Jos vettä ei tule, niin voisin mielelläni lähteä ajelemaan "valopää" lenkkiä.

trooper
29.10.2008, 11.09
Itelle ainakin kävisi valosan aikaan, periaatteessa mihin aikaan tahansa.

akumatias
30.10.2008, 14.18
Juu kiirettä pukkaa ke-to, mut pe aamupäivästä ois kiinnostusta pikku lenkille jos joku ois menossa ajelee niin vois lähtee kaveriks.:)

Ei vissiin hirveetä tunkua pe lenkille kun tuo kelikin on mitä on:( itse lähden ajamaan vähänkin jos keli sallii,ajankohtaa en vielä laittele kun ei ketään ole ilmottautunut kaveriks...

Eepo
05.11.2008, 14.19
Olisiko tänään valopäälenkille lähtijöitä. Iltasella klo 17-21 välillä kaikki käy. Joku pari tuntia tms.

Nipa
05.11.2008, 17.14
Voisihan sitä yrittää lähteä heti kun pääsee töistä kottiin vaihtamaan kamoja niskaan. Olikos reitistä jo tietoa vai mennäänkö perstuntumalla?

Nipa
05.11.2008, 22.08
Hyvä setti, vaikka hieman lyhyt noiden laadukkaiden valojen ansiosta. Salosaaren polut maistui todella hyviltä.

Pitää käydä mylläämässä lisää valosan aikaan jos tässä joskus ennättää!

Nipa
08.11.2008, 11.42
Onko ketään lähdössä lenkille päivänvalolla? Itte oli ajatuksena käydä ajeleen tossa iltapäivällä jottain shittiä.

Terwis
08.11.2008, 13.50
Lähdemmä kavereiden kanssa juoksemaan Karkialammelle apinarataa tuossa iltasella... Uskoisin että sen suorituksen tuloksissa on nesteytyksellä suuri osa... :D

cujo
21.11.2008, 00.30
Laittakaas mietintä myssyt päähänne siitä hiihtoringistä. Onko ehdotuksia tälläisen yhteishiihtolenkkien järjestämisestä. Kaipa meitä on yhtä monen vauhtista hiihtäjää, kuin pööräilijääkin. Mut kait se olis mielekkäämpää pidempää lenkkiä hiihdellä samanhenkisten seurassa. Joten jatkakee sitä ketjujen ja suksien rasvaamista... LEPO!

TKN
03.12.2008, 19.53
Noni, nyt on ollu jo toista viikkoa nastat fillaris alla ja ne lukkokengätkin on hankittu, ovat koko ajan käytössä. Kohta pitäs lähtee ajamaan Rantakylän mäkeen tehoja kun hiihtämäänkään ei nyt oikein pääse. Ehtihän noita hiihtokilsojakin tulemaan vain 900km, toivottavasti menee tonni rikki ennen joulua:)

Mut yllättävän mukavaa puuhaa oli toi talvipyöräily kun on kunnon välineet alla. Onkos muilla fillareita talvikäytössä? Multa vois ainankin löytyy välillä mielenkiintoa lähtee ajamaan talvellakin vaikkakin pelkkää kevyenliikenteen väylää kuten Otavaan tai Ristiinaanpäin.

Onkos muilla ollu ongelmia fillarin talvisäilytyksen kans? Tänään viimeks sain sanomista omasta fillarista kun se on rappukäytävässä katutasossa rappusten alla. Siinä ei kuulema saisi pitää fillaria et vie pyöräkatokseen (joka on aivan täynnä = ei mitään mahdollisuutta ole saada lukkoon:mad:) tai alas varastoon (todella jyrkät rappuset, johon tupruttaa lunta eli v-mäinen käydä fillari sieltä kerran/kahdesti/kolmesti päivässä + viedä takaisin:mad:). Oisko hyviä neuvoja vai käytetäänkö omankäden oikeutta ja raivataan pyöräkatokseen tilaa:seko:

cujo
03.12.2008, 20.25
Onkos muilla ollu ongelmia fillarin talvisäilytyksen kans? Tänään viimeks sain sanomista omasta fillarista kun se on rappukäytävässä katutasossa rappusten alla. Siinä ei kuulema saisi pitää fillaria et vie pyöräkatokseen (joka on aivan täynnä = ei mitään mahdollisuutta ole saada lukkoon:mad:) tai alas varastoon (todella jyrkät rappuset, johon tupruttaa lunta eli v-mäinen käydä fillari sieltä kerran/kahdesti/kolmesti päivässä + viedä takaisin:mad:). Oisko hyviä neuvoja vai käytetäänkö omankäden oikeutta ja raivataan pyöräkatokseen tilaa:seko:

Itselläni fillari majaili joko vaatehuoneessa taikka olohuoneessa, kun asustelin keskustan kerrostaloissa. Ei hirveän paljoa kannata yleisiin varastoihin jättää maasturia. Melko varmasti joku sen pöllii taikka teloo muuten kelvottomaan kuntoon. Rappukäytävissä ei paloturvallisuuden takia saa säilyttää mitään ylimääräistä. Sen takia se varmaankin on sieltä haluttu pois.

Olmi
04.12.2008, 13.20
Lähdetäänkö sunnuntaina klo 11 jonkinmoiselle lenkille (tavoiteaika 2h)?

cujo
04.12.2008, 17.45
Lapsenvahtina täytynee luurailla hela dagen... No aina ei voi voittaa... :)

Nipa
04.12.2008, 22.13
Täälä saattaa olla yksi innokas jos keli ei ole aivan löröä.

akumatias
05.12.2008, 21.38
Itellekin sattu nuo yö löysät niin ei varmaan jaksa starttailla vielä 11.00 aikaan,katellaan tuonnempana...

TKN
06.12.2008, 00.11
En pääse sunnuntaina ku olen Kontiolahella hiihtokisois. joo-o on kiva lähtee kisoihin kun tällä viikolla on mikkelissä hiihdetty todella paljon.
Muuten olikos foorumilaisia keskiviikkona rantakylässä ajelemassa alaspäin joskus 1930 aikoihin? mikäli oli niin mie olin se "joulukuusi" niiden valojeni kans. omasta mielestä on parempi olla vaik vähän liikaa valoja ku jäädä auton alle.

Olmi
06.12.2008, 10.56
Voe voe, aika pieni lenkki taitaa tulla sunnuntaiksi.. Sää olisi suosinut, mut eihän sille sit mitään voi.

Pitänee tästä lähteä jo tänään testaamaan, tuleeko ajamisesta mitään ilman nastoja. Raporttia tullee hieman myöhemmin tänään..

Edit: Noniin, lenkki takana ja hienoa oli ajella. Nastoja ei tarvinnut missään ja ainakin jos tietä ajelee niin ei pitäisi olla suuremmin ongelmia. Otava-Korpikoski-ylätjoentie-kovala näin ollen tsekattu. Pari lumisempaa kohtaa auttaa myös siihen, että varpaat ei palellu niin helposti. Ylätjoentiellä sain yhden koirakirinkin aikaiseksi ja tällä kertaa pyöräilijä vei voiton (onneksi) :). Täydellistä menoa siis ja alla oli crossari.

Olmi
19.12.2008, 23.48
Huhut muuten kertoo, et Mikkelissä ajellaan joulun välipäivinä pyörää.. olkaahan sit valmiina.

Eepo
20.12.2008, 12.21
Jos lenkkiseuraa on tarjolla, niin minä olen kyllä mukana 27 pv. eteenpäin ja myös ennen 23 päivää. Mites huomenna sunnuntaina? Yksivaihteinen + nastarenkaat on kalustona.
Ja jos on hiihto- tai luistelukelit järvellä, niin ne voittaa kyllä pyöräilyn...

cujo
20.12.2008, 12.42
Huhut muuten kertoo, et Mikkelissä ajellaan joulun välipäivinä pyörää.. olkaahan sit valmiina.

Pyörä purettu osiin ja hajautettu maastoon...:D
Lunta tulee... joten jos sitä tulloo lisää,niin otahan Olmi sukset mukaan..

Olmi
26.12.2008, 22.11
Sattuisko huomenna lauantaina olla kiinnostusta lähteä ajamaan vähän pk:ta? Klo 10.oo startti ja tavoite n. 3h.

akumatias
28.12.2008, 13.19
Oiskos tänään innokkaita hiihtorinkiläisiä,olen menossa 14.00 aikoihin kankaalle hiihtelee,eikun remmiin mukaan vaan kaikki innokkaat.

2h setin meinasin itse lykkiä...jos jaksaa:p

speteke
28.12.2008, 15.42
Onneksi nää ilmotukset tulee riittävän aikaisin :) . Kerrohan sitten onko latu missä kunnossa.

akumatias
28.12.2008, 22.13
No ehkä vähän viime tippaan meni ilmoitus :) pikkusen vajaa 2h kävin riehumassa kkankaalla.

2,5 km ja 5km oli tosi jäisessä kunnossa,hiihtelin sit sieltä 7km lenkiltä sinne karkialammen maastoon jossa on ne kaks lyhyempää lenkkiä ne oli tosi hyvässä kunnossa,siellä tuli suurin osa ajasta suihkittua.

akumatias
30.12.2008, 21.31
Mites onko innokkaita hiihtäjiä huomiseks??? olen menossa 11.00 aikoihin kkankaalle hiihtelee...

TKN
13.01.2009, 18.11
Missäs kunnossa Mikkelin ladut on tällähetkellä? Rantakylässä ei pysty hiihtämään kunnolla, kuulema 2km takalenkillä voisi olla mahdollista.
Mitenkäs muille on tullut nyt kilsoja? Ite en oo vasta kun toisella tuhannella jonkin matkaa...

akumatias
14.01.2009, 13.34
Missäs kunnossa Mikkelin ladut on tällähetkellä? Rantakylässä ei pysty hiihtämään kunnolla, kuulema 2km takalenkillä voisi olla mahdollista.
Mitenkäs muille on tullut nyt kilsoja? Ite en oo vasta kun toisella tuhannella jonkin matkaa...

Ma kävin kkankaalla oli suht hiihdettävässä kunnossa,mut pahalta näytti siellä täällä oli jo maata näkyvissä,mut tänään meinasin kuitenkin rohjeta hiihtämään ja kattoo vieläkö on mahkuja hiihtämiseen.

kilsoja en ole laskenut kai niitä muutamia satoja on tullu,1000km on tän talven tavote katotaan meneekö rikki,ja savoniaan tuli ilmottauduttua...

TKN
14.01.2009, 16.55
kilsoja en ole laskenut kai niitä muutamia satoja on tullu,1000km on tän talven tavote katotaan meneekö rikki,ja savoniaan tuli ilmottauduttua...

Kummallekkas päivälle ilmottauduit? Itelläni on viel mietinnän alla sunnuntaille osallistuminen.

akumatias
14.01.2009, 21.34
Kummallekkas päivälle ilmottauduit? Itelläni on viel mietinnän alla sunnuntaille osallistuminen.

sunnuntaille tuli ilmottauduttua kun on vain nuo luistelu sukset,perinteistä ei ole tullu treenailtua ollenkaan.

kyllä tänään aika huonolta näytti latupohjat kkankaalla mut sai kuitenkin pikku treenit vetästyä...

TKN
14.01.2009, 23.38
Urpolassa lammen ympärys sulana. Ensimmäinen mäki hiihtokunnossa 5km lenkillä, pitkää laskua ei kannata lähteä laskemaan alas.
Rantakylässä kuulema takalenkillä lunta kuten myös k-kankaalla 7km lenkin loppuosalla eli voimalinjan kohdalla.

Nipa
17.01.2009, 20.03
Lähteekö kukaan huomenna jäälle kurvailemaan filarilla, jos lähtis Saksalan rannasta vaikka rantoja myöte tornimäelle?

Zarni
17.01.2009, 20.13
Lähteekö kukaan huomenna jäälle kurvailemaan filarilla, jos lähtis Saksalan rannasta vaikka rantoja myöte tornimäelle?Ei tartte välttämättä pelkästään rantoja pitkin könytä, jäät kestää ihan hemmetin hyvin joka paikassa. Tällä viikolla on tullut ajeltua Saimaan jäillä toistasataa kilsaa!

Terwis
18.01.2009, 19.14
Tuossa ensiviikolla voisi lähteä ajelemaan kun vihdoin ja viimein saapuu uusi keula. Epäilisin sen saapuvan keskiviikkona.

Terwis
20.01.2009, 23.16
Olipas pirun haaska lenkki pitkin jäitä tornitunturille. Kiitoksia seurasta.
Keula tilttasi taas kesken menon, mutta toivottavasti asia korjaantuu pian.

Jos loppuviikosta ei tule aivan älyttömästi lunta niin voisi viikonloppuna ottaa uusiksi. Jos lumitilanne on huono niin ei muuta kuin "driftailemaan" sataman jääradalle...

TKN
28.01.2009, 16.16
Mitäs hiihtoringille kuuluu? Nyt näyttäs taas lunta löytyvän jopa hiihdettäväks asti.
Mitenkäs usein kannattas rasvailla ketjuja näin talvikelissä kun fillari on käytännössä vain koulumatka käytössä eli viikossa tulee noin 20km. Ja mitäs mieltä ootte säilytyspaikasta et lämpimässä vai kylmässä kun pyörä on kuitenkin jatkuvassa käytössä? Koululla säilytän lämpimässä, kotona arkisin pyöräkatoksessa ja kun tiedän etten aja pariin päivään pyörällä niin lämpimässä kellarissa. Ja kannattaakos näin talvisin rasvailla muuta kuin ketjuja?

Terwis
28.01.2009, 19.36
En suosituksista tiedä, mutta näillä keleillä muutaman päivän välein olen rasvannut/puhdistanut ketjuja. Vaijereihin lisäilen hieman enemmän pakkasen kestävää öljyä jotta luistaa paremmin.
Takapakka on myös hyvä pitää puhtaana jotta ei lumi ja loska pakkaudu ihan niin helposti.
Laakereissa kannattaa käyttää melko notkeaa rasvaa. Miulla tuppaa pakkasilla varsinkin keskiö hieman menevän kohmeesseen kun on niin jäykät rasvat...

Miulla pyörä on kotona ja töissä sisällä. Ei ainaskaan vielä ole ollut pahemmin talvesta johtuvia ongelmia.

cujo
02.02.2009, 22.27
Mitäs hiihtoringille kuuluu?

Heikkoa omalta osaltani... :( Lumitilanne ja muut kiireet on tänä talvena verottanu hiihtämistä aikalailla, enkä sitten ole uskaltanu teijän kyytiin lähtä itteäni "tappamaan"... :D

No tulipa ilmottauduttua Savoniaan sunnuntaille... Tosin, retki 40km on se oikea paikka minulle... :o

Koitetaan selvitä hengissä maaliin saakka...

Olmi
03.02.2009, 00.07
Retki 40km kuittaa täältäkin päästä. Saa nähdä missä vaiheessa tulee itku..

akumatias
03.02.2009, 21.01
No mehän saadaan hyvä hiihtorinki savonia sunnuntaille,ja vielä sitä keretään hiihtoringin kanssa sivakoida savonian jälkeenkin

itsellä iskee pakkolomat päälle, savoniaviikonlopusta 2viikkoo eteenpäin on vapaata sillon varmaan kerkeis hiihtää/pyöräillä,eikun ilmotusta tänne jos on innokkaita niin lähden mieluusti porukka ajoihin mukaan...

Mikäs on TKN:llä aikatavote savoniaan ja tietysti hyvät voiteluvinkit ois kyllä tarpeen?? :)

TKN
04.02.2009, 16.14
Mikäs on TKN:llä aikatavote savoniaan ja tietysti hyvät voiteluvinkit ois kyllä tarpeen?? :)
Näillä näkymin en ole tulossa hiihtämään Savoniaan, käyn lauantaina Mäntyharjulla. Ei toki ole pois suljettu ajatus että tulisin hiihtämään reitin läpi.
Voiteluvinkkejä voin toki antaa, mutta se voisi olla hieman helpompaa jos tietäisin mitä voiteita teillä on käytettävissä.

cujo
04.02.2009, 16.27

Mikäs on akumatiaksen aikatavote? Kun olet kuitenkin Savonia konkari, jos nyt en väärin muista. Jos ite kompuroisin reitin n. 2,5h niin olisin erittäin tyytyväinen. (vaatii oikaisua ja kiellettyjä eineksiä... )
Voiteluvinkki: voidetta kelin mukaan... :D

TKN
04.02.2009, 16.36
sääolot
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?place=Mikkeli ja
http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Mikkeli
ja voiteluvinkkiä löytyy
http://www3.vauhti.fi/voitelukone06/voitelukone.html

Olmi
04.02.2009, 23.03
Sääolot on sitä luokkaa, et taitaa meikäläisten aikatavoitteet mennä vähän mahdottomiksi. Jos lunta tulee paljonkin, niin otan sukset kantoon heti viivalla ja pistän hölkäksi. Huoh...

akumatias
05.02.2009, 08.11
Voiteluvinkkejä voin toki antaa, mutta se voisi olla hieman helpompaa jos tietäisin mitä voiteita teillä on käytettävissä. REX:in voiteiteet on käytössä matalafluorisena...

Mikäs on akumatiaksen aikatavote? Kun olet kuitenkin Savonia konkari, jos nyt en väärin muista.

No konkarista en tiedä :) mut kolme savonia mitallia on kaapissa,katotaan tuleeko se neljäs, aikatavotteesta sen verran et katotaan mikä keli ja miten voitelu onnistuu mut sinne 2,5h paikkeille ois yritettävä...

akumatias
06.02.2009, 18.55
Juu ei tarvii sit lähteekkään hiihtää Savoniaa:mad::mad:aamullla kuume nousi 38,8 ja keuhkot on ihan tulessa influenssaa ilmeisesti,lievästi ilmaistuna harmittaaa:seko:

mut tsemppiä jätkille koittakaa sauvoa kovaa.

Olmi
06.02.2009, 22.34
Voe harmi! :( Koitahan parantua nopiaan ja ensi vuonna sitten! Vedetään vuoden päästä vuorovedolla kaikki alle 2 tuntiin. :)

Nyt pitää vaan toivoa, että täs muut pysyis terveenä. Itelläkin hieman köhäinen fiilis, mut ehkäpä se vain on tätä talviurheilujännitystä.

Zarni
16.02.2009, 19.35
Onko kukaan perehtynyt Mikkelin moottorikelkkareitteihin, että missä ne menee? Mikkelin Moottorikelkkailijoiden reittikartta (http://www.mmkry.fi/kuvat/reitit.jpg) ei hirvesti auta. No, kyllä tuostakin jotain päättelee... Mäntyniemen lenkin kupeessahan sellainen menee paikoin, reitille löytänee Visulahden Shelliltä, se kun näyttää mainitun taukopaikkana MMK:n sivuilla. Ristiinaan päin kulkeva reitti onkin osoittain toissatalvena pyöräilty...

Kävin tänään ajamassa pätkän Silvastin Essolta Saimaalle menevää reittiä ja siitä satamaan. Reitti oli varsin napakassa kunnossa jopa sinkulalla ajettavaksi!

Olikos foorumilaisia liikkeellä tänään joskus puoli kolmen paikkeilla, pari maastopyöräilijää näin Saimaan latu-uralla ajellessani Kirkonvarkaudesta päin satamaan, kääntyivät Salosaareen päin ja jäljet näkyivät myöhemmin kääntyvän Graaniin päin...

PS: On muutes Mikkelin polutkin unelmakunnossa, kiitos koirankusettajille ja muille ulkoilijoille! http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Tosin koiranpaskoja kannattaa väistellä, varsinkin jos epäilee niiden olevan tuoreita...

Mistä muuten erottaa tuoreen ja jäisen koiranpaskan?

Terwis
16.02.2009, 20.42
Mie olin tänään siinä puol neljän aikoihin kaverin kanssa ajelemassa saimaalla.
Satamasta lähdettiin polkemaan jäätä pitkin launialaan. Sieltä sitten polkuja pitkin vähän ympäriinsä. Kun oikein ettimällä etittiin niin saatiin vajaa 20km polkuajoa

Polut on tosiaan aivan loistavassa kunnossa.

Zarni
16.02.2009, 22.00
Äh prkl, puol neljä se olikin...

Terwis
16.02.2009, 23.24
Ajettiinkin sinne Kirkonvarkauden sillalle päin joku sata metriä mutta todettiin että Launiala Tuppukylä alueella on mukavempia polkuja könyttäväksi.

Jos tämä vatsan sekavuus ei enteile pahempaa mahatautia niin taidan lähteä huomennakin ajelemaan saimaalle. Kummallisen rauhoittavaa touhua...

Zarni
16.02.2009, 23.30
todettiin että Launiala Tuppukylä alueella on mukavempia polkuja könyttäväksi.Oliko nuo mäen polut (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3516645&cy=6842301&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra&map.x=312&map.y=285) tallattu ajokuntoon? Ilmeisesti Hiidenvuoren (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3517109&cy=6843547&scale=8000&tool=siirra&lang=FI) polut on ajettavissa?

Terwis
17.02.2009, 10.31
Kummatkin oli maniossa kunnossa.
Kun tuolle ensimmäiselle mäelle nousee siitä ladulta niin se ylämäki on ihan pirun liukas. Muutaman kerran joutui kellahtamaan kyljelleen kuusikkoon...
Sieltä Launialasta viitostien vieressä menevillä poluilla ei ollut kävellyt toissapäivänä oikein kukaan. Joutui puskemaan umpihangessa.

Suojalammen ympärille oli tallattu ihan kunnon polkua. Pitkiä matkoja oli yli puoli metriä leveää ja kovaa kuin betoni.

Zarni
17.02.2009, 19.32
Kävin tänään ajamassa täpärillä Ristiina-Mikkeli -välin moottorikelkkareittiä (http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=http:%2F%2Fwww.liukkonen.net%2Fstuff%2Fgps%2FW20 090217fs_mkreitti_rismli.kml&ie=UTF8&t=k&ll=61.608682,27.263947&spn=0.267072,0.599442&z=11) (lännen puolen jälki) Löydön korkeudelta alkaen. Makia reitti ajella, tosin liikaa järvipätkiä. Reitti jatkuu Rantakylässä jotakuinkin näillä main (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3511195&cy=6839283&scale=2000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra&map.x=304&map.y=326) ilmeisesti Otavaan päin, ainakin jäljet nousivat länteen talon takapihan suuntaan. En kylläkään käynyt katsomassa. Silvastista lähtevä reitti on myös kokeilemisen arvoinen!
Ristiinan päässä virallinen reitti risteää (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3512809&cy=6826878&scale=4000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra&map.x=203&map.y=180) Mansikkamäen risteyksen eteläpuolella lounaaseen ja suuntaa Ristiinaan. Suora reitti vie tuonne yksityiselle moottorikelkkaradalle.
Baanat on loistokunnossa, ajovastus on luokkaa märkä pururata...

Huomenna vois gepsittää tuon eteläosan Ristiinaan jos vain jaksaa lähteä liikkeelle..!

akumatias
20.02.2009, 12.50
Oiskos tänään innokkaita hiihtorinkiläisiä?? kkankaalle oisin menossa hiihtelee iltapäivällä vaikka 16.00 aikoihin muukin aika käy, laittakaahan ajatuksia tänne jos innostaa/kerkee lähteä mukaan...

akumatias
20.02.2009, 15.57
Oiskos tänään innokkaita hiihtorinkiläisiä?? kkankaalle oisin menossa hiihtelee iltapäivällä vaikka 16.00 aikoihin muukin aika käy, laittakaahan ajatuksia tänne jos innostaa/kerkee lähteä mukaan...

tulikin aikasempi kaupungissa käynti joten meen tossa 15.30 hiihtelee kkankaalle...

Zarni
20.02.2009, 17.55
Elä kompastu renkaanjälkiin... :p

akumatias
20.02.2009, 22.49
Elä kompastu renkaanjälkiin... :p

en kompastunu :) kattelin et siinä sillan luona oli maasturin renkaanjälkiä kkankaalla...

Zarni
22.02.2009, 12.15
Reitti jatkuu Rantakylässä jotakuinkin näillä main (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3511195&cy=6839283&scale=2000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra&map.x=304&map.y=326) ilmeisesti Otavaan päin, ainakin jäljet nousivat länteen talon takapihan suuntaan.Eipä jatkukaan, talon takana reitti tekee pienen ketunlenkin ja tulee takaisin. Taitaa tuo virallinen mk-reitti kääntyä Otavaan päin jo Pitkäjärvellä Isosaaren pohjoispuolella (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3512313&cy=6838466&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra&map.x=229&map.y=365).

Zarni
22.02.2009, 19.17
Taitaa tuo virallinen mk-reitti kääntyä Otavaan päin jo Pitkäjärvellä Isosaaren pohjoispuolella (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3512313&cy=6838466&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra&map.x=229&map.y=365).Nyt on tuokin reitti koeponnistettu, eli sinnehän se menee Pitkäjärven, Kallajärven, Sammallammen, Naarangin, Kaihlasen ja Oulankin kautta Otavan Nesteelle. Matkaa kertyy ABC:ltä Tuukkalan ja Silvastin kautta Otavaan reilu 17 kilsaa.
Keli alkaa olemaan aika raskas kelkkauralle, saisi pitää hieman kovempaa pakkasta...

Zarni
08.03.2009, 19.44
Mikkelin polut on aivan p*rkeleellisen hyvässä kunnossa! Kovapohjaista 20-40 senttiä leveää uraa lähes kaikilla poluilla. Kannattaa mennä ajamaan, kun pakkasiakin on luvassa!
Eipä paljoa renkaanjälkiä näkynyt kun tänään kävin kolme tuntia ajamassa kaupungin ympäri, ainoat maasturinjäljet näkyivät kalevankankaan hevospolulla, ajettu ilmeisesti tänään!?

cujo
08.03.2009, 21.25
Mikkelin polut on aivan p*rkeleellisen hyvässä kunnossa! Kovapohjaista 20-40 senttiä leveää uraa lähes kaikilla poluilla. Kannattaa mennä ajamaan, kun pakkasiakin on luvassa!
Eipä paljoa renkaanjälkiä näkynyt kun tänään kävin kolme tuntia ajamassa kaupungin ympäri, ainoat maasturinjäljet näkyivät kalevankankaan hevospolulla, ajettu ilmeisesti tänään!?

Suojalammen rannalla meni yhdet maasturin jäljet, kun kävin peitsarin ghetossa hiihtämässä. Oli sitten ilmeisesti siun jäljet?! On vain niin ristiriitaiset tunteet, kun aurinko paistaa ja lämmittää, että ladulle vai fillarin kanssa lenkille. Aika ei valitettavasti molemmille riitä.. :( Toistaiseksi on sukset on vieneet voiton. :o

Terwis
08.03.2009, 21.30
Suojalammen rannalla meni yhdet maasturin jäljet, kun kävin peitsarin ghetossa hiihtämässä. Oli sitten ilmeisesti siun jäljet?! On vain niin ristiriitaiset tunteet, kun aurinko paistaa ja lämmittää, että ladulle vai fillarin kanssa lenkille. Aika ei valitettavasti molemmille riitä.. :( Toistaiseksi on sukset on vieneet voiton. :o

"Pikku Olli" kertoi siellä ajelleen tänään aamusella.

Huomenna näyttää olevan varsin mainio keli lähteä kiertämään taas polkuja. Vasemmalla kädellä joutuu vielä ajamaan, mutta ei se menoa haittaa...
Tänään kävin ajelemassa pitkin pyöräteitä ja sain Heclerin etuvaihtajankin kuorrutettua sentin paksuisella jäällä. Pitänee kehitellä jokin suoja vanhasta sisäkumista.

Zarni
08.03.2009, 21.57
Suojalammen rannalla meni yhdet maasturin jäljet, kun kävin peitsarin ghetossa hiihtämässä. Oli sitten ilmeisesti siun jäljet?!Olin suojalammen rantapolulla joskus neljän aikaan. Ei siellä muita tuoreita jälkiä näkynyt. Koirank*settajat taitaa talloa jäljet aika nopeasti piiloon, mut eipä se haittaa - pysyypi polut hyvässä kunnossa! :p

Terwis
08.03.2009, 22.28
Vaikka nuita koirankusettajia aina niin kovin parjataan, niin tosiaan heitä pitää kiittää kovasti noista mainioista poluista.

Zarni
09.03.2009, 01.04
Josko tuonne Länkkärin tekstiviestipalstalle laittais keväämmällä kiitokset kaikille koirankusettajille jotka on pitäny polkuja auki... :D

cujo
09.03.2009, 21.27
Olin suojalammen rantapolulla joskus neljän aikaan. Ei siellä muita tuoreita jälkiä näkynyt. Koirank*settajat taitaa talloa jäljet aika nopeasti piiloon, mut eipä se haittaa - pysyypi polut hyvässä kunnossa! :p

Kyl ne siun jäljet sitten taisi olla. Samoihin aikoihin hiihtelin siellä.
Ei niistä koirista ja ulkoiluttajista ole harmia, kuin hiihtoladulla vauhdikkaan laskun alla poikkiteloin..

Mut pojjat kevveemmällä, jottei ois jo maha täynnä heinäkuussa... :D

cujo
03.04.2009, 21.05
up up!

Voitaisiin tätä lenkki baana keskustelun tynkää siirtää tänne omalle topicille tuolta pyöräsi kuva osiosta.

Itsellä suunnitelmissa on ajella ihan noita pidempiä tielenkuroita tuolla solutionilla vielä tässä jonnin aikaa.

Tauti on vain nyt päällä (kuumetta, nuhaa ja perus setit päälle.), ni ei pääse hanuria totuttamaan tuonne Tourin vaatimuksiin.

Kunhan tuossa polut alkaa tulemaan näkyviin ja tulee hieman kuivempaa, ni voisihan sitä lähteä itseään kurjuuttelemaan kuutiolla sinne polunkin puolelle.

Mut informoikaa mitä lenkuroita on ajettavassa kunnossa. Niin onpahan kaikki kartalla baanojen tilanteista ja lenkit ei mene niitä ajettavia pätkiä etsiskellessä.

Ja toki voihan niitä porukkalenkkejä jo viritellä.

Zarni
03.04.2009, 22.29
Mut informoikaa mitä lenkuroita on ajettavassa kunnossa.Nyt kannattaa seurailla sääennusteita - ensi yöksi on luvassa viis astetta pakkasta, aamupäivällä kaikki polut täysin ajettavia! Viikonloppuna plussaa, mutta ens viikolla taas yöpakkasia - saattaapi tulla loistavat hankikantokelit tälle keväälle!

Aaamukasilta ABC:ltä maastoon... jos jaksaa herätä!

TKN
03.04.2009, 22.42
En oo alottamas viel fillarikautta kun hiihtokaus on parhaimmillaan. Ehkä pohjosen kiertueen jälkeen vois alkaa ajelee pikkuhiljaa eli 20.päivän jälkeen. Siihen asti pysyn suksilla ja toivon ettei tuolloin löydy lunta mikkelistä.

Zarni
03.04.2009, 22.56
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135244895648.gif

cujo
03.04.2009, 23.22
*reps* :D LOISTAVAA HUUMORIA!

Nipa
04.04.2009, 09.06
Menee varmaan parisen viikkoa ennenkuin polut alkaa olla sulat lumesta. Touria olisi kiva päästä taas kokeilemaan, viimeksi jäi vielä kesken ja talvinen mahan kasvatus tuskin on auttanut asiaa millään tasolla. Isoja porukkalenkkejä odotellessa, piis out pitses...

speteke
04.04.2009, 09.13
Jep hyvä toi sarjis. Itse ajelen toistaiseksi noita maanteiden laitoja. (Ihastjärventie pääasiassa.) Pääsiäsen aikaan olis tarkotus, jos kelit sallii, ajella tuo Otava-Hietanen-Ristiina-Mli kierros. Mutta siitä myöhemmin.

Zarni
04.04.2009, 11.39
Hyvät ja kovat oli talvipolut ajella! Kymmenen jälkeen alkoi selvästi pinta pehmenemään. Muutenkaan nuo ei enää ole parhaimmillaan, pitäisi kieltää poluilla käveleminen plussakelien aikaan!
Ens viikolla vielä yö-/aamupolkuilua kelien niin salliessa, sitten enska palikoiksi keväthuollon merkeissä. Välikeleillä täytyy ajella cyklottimella tienlaitaa ja harjoitella peräkärryn vetämistä...

cujo
04.04.2009, 15.32
Välikeleillä täytyy ajella cyklottimella tienlaitaa ja harjoitella peräkärryn vetämistä...

Reissun päälle lähdössä? Vai meinasikko kiertää Tahkon kärryn kanssa? :D

Olmi
04.04.2009, 15.34
Pitänee tuossa pääsiäisen aikaan tulla itsekin pyörimään cc:n kanssa mikkelin seudulle.

Sitähän vois jotain pientä lenkinheittoa koittaa suunnitella?

Zarni
04.04.2009, 15.45
Reissun päälle lähdössä? Vai meinasikko kiertää Tahkon kärryn kanssa? :DKatellaan nyt mitä sitä keksii... :p

Terwis
04.04.2009, 19.09
Porrassalmen lenkin kiertämiseksi tää keli on hieman mennyt.
Noooo kohta ne metsät kuivaa.
Toivottavasti huomenna on niin hyvä ilma kuin uutisissa luvattiin. Voisi mennä tienlaitoja ajamaan ja rankaisemaan itseään kunnolla kun eilen synnin tielle lipsahdin.

Zarni
04.04.2009, 20.19
Se on muutes huonolla tuurilla sakon paikka jos Mikkelistä suuntaa Ristiinaan päin ja aikoo pysytellä asvaltilla. 13/15-tiellä Porrassalmen risteyksestä Ristiinaan päin on jalankulku- ja pyöräilykielto vajaan kilometrin matkalla. Siinä rinnalla kulkee päällystämätön pyörätien pätkä, sitä on varmaan kiva ajella slikseillä...
Milloin lie merkit ilmestyneet, tänään vasta huomasin.

cujo
04.04.2009, 21.34
Se on muutes huonolla tuurilla sakon paikka jos Mikkelistä suuntaa Ristiinaan päin ja aikoo pysytellä asvaltilla. 13/15-tiellä Porrassalmen risteyksestä Ristiinaan päin on jalan- ja pyöräilykielto vajaan kilometrin matkalla. Siinä rinnalla kulkee päällystämätön pyörätien pätkä, sitä on varmaan kiva ajella slikseillä...

Se on sitten laitettava juoksuksi siin kohtaa ja kannettava fillari "pyörätietä" pitkin... Siin kohtaa taitaa mennä se kotilantie tien toisella puolen. On hieman hienompaa hiekkaa (lue tasaisempi alusta), kuin se sepelillä päällystetty "pyörätie".

Näiden tapausten vuoksi olen pysytelly maastureissa...

Olmi
04.04.2009, 22.12
Kuinkas monilla Mikkelin miehillä olikaan CC nykyään..:seko:? Ainakin Zarni ja Terwis taitaa kuulua tähän porukkaan.

Nuohan on oivia pelejä ajella ihan missä vaan ja ei haittaa lumet/jäät/juuret/kivet/hiekat/asfaltit. Ja kulkee vähän maasturia nopeampaaan niin ehtii nopeammin perillekin.. :p

Terwis
04.04.2009, 22.49
Mainasin huomenna lähteä crossarilla ajelemaan. Mahdollisesti Hirvensalmelle vanhuksia ilahduttamaan.
Työmatkalle tuo on varsin mainio peli kun matkalla on aika paljon hiekkatietä ja reitistä riippuen pari polkuakin. Ja verrattuna Heckleriin niin tuon matkan ajaa melkeen 5 min nopeammin.
Se taas tarkoittaasitä että aamulla voi harrastaa lempi harrastustani nukkumista 5 min pidempään...

Zarni
04.04.2009, 23.18
Näiden tapausten vuoksi olen pysytelly maastureissa...Eipä mullakaan ole yhdessäkään pyörässä sliksejä. Viime kesänä laitoin moiset koemielessä cyklottimeen, ajelin sillä pari puhdasta asvalttilenkkiä. Sen jälkeen pyörä seisoi pari viikkoa ajamattomana, kunnes vaihdoin alle hieman kestävämpää kumia (Conti Contact) - jo alkoi taas ajo maittamaan, kun reittivaihtoehdot moninkertaistui. Tuolla kokemuksella ei tarvii sitä hipohiilikuitumaantiepyörää ostaa ainakaan niin kauaa, kun täällä asuu!

speteke
05.04.2009, 13.38
Se on muutes huonolla tuurilla sakon paikka jos Mikkelistä suuntaa Ristiinaan päin ja aikoo pysytellä asvaltilla. 13/15-tiellä Porrassalmen risteyksestä Ristiinaan päin on jalankulku- ja pyöräilykielto vajaan kilometrin matkalla. Siinä rinnalla kulkee päällystämätön pyörätien pätkä, sitä on varmaan kiva ajella slikseillä...

Niin pitkään ovat olleet kuin se "kevyenliikenteen väyläkin." Sujuvasti on mennyt asfalttia pitkin Porrassalmen risteykseen asti. Kerran on poliisitkin sattunut samaan aikaan kohdille.

Zarni
05.04.2009, 14.06
Niin pitkään ovat olleet kuin se "kevyenliikenteen väyläkin." No eipä ole sattunut aiemmin silmään... :seko:

cujo
05.04.2009, 23.52
Pitänee tuossa pääsiäisen aikaan tulla itsekin pyörimään cc:n kanssa mikkelin seudulle.

Sitähän vois jotain pientä lenkinheittoa koittaa suunnitella?

Hep!

Näillä näkymin sairaana olo saa väistyä ja pässinä olisin ajokuntoinen. Joten lenkille voisin lähteä. (kunhan käyt vetämässä 5h pohjille.) Pitänee laittaa vain tuulipuvun housut jalkaan, jotta saa takajarrun pitämään... :(

Terwis
06.04.2009, 08.23
Kyllä taasen keli näyttää siltä että jos hyvä tuuri käy niin pääsiäisenä ei oikein muualla voi/viitsi ajaa kuin pyöräteillä ja maantien penkalla.

Tänä aamuna ol iloinen lumipeite vallannut maan. Ei kiva!
Työmatka yhtä sohjoa.
Poluillekkaan ei viitsi poiketa kun on sen verran pehmeää että motivaatio loppuu pariin metriin.

Zarni
06.04.2009, 08.28
Loppuviikolle näyttää tulevan mainiot polkuajokelit! :p

Terwis
06.04.2009, 08.55
Voi veljet. Pitäisiköhän nöyrtyä ja askarrella paskarrella lokarit fillariin...

Äh! Ei jaksa, tämän takia ne coretexit tuli hommattua. Frouva on iloinen kun kotio tullessa kuravana kulkee eteisestä "pyörähuoneen" kautta kylppäriin.
Nooo pääsepähän hänkin nauttimaan tästä harrastuksesta.:D

Zarni
06.04.2009, 09.47
CC:ssä on Brooksin nahkasatula, sitä ei paljon viitti hiekalla pilata, joten lokarit on kurakelillä miltei pakolliset. Maastovermeissä kura kuuluu asiaan!

Olmi
06.04.2009, 12.09
Maailmalla se muta taitaa kuulua nimenomaan CC-touhuun. :)

No lokereita ei satu olemaan missään pyörässä, joten märällä ajaessa (jos se ihme tapahtuu, et on tullu lähettyä) se on läsnä joka kerta.:o

Terwis
06.04.2009, 12.39
Joku fillarin väreihin sopiva muovipussi vaan satulan päälle... :D

Antti Ukkonen
06.04.2009, 13.38
Kuinkas monilla Mikkelin miehillä olikaan CC nykyään..:seko:? Ainakin Zarni ja Terwis taitaa kuulua tähän porukkaan.

Nuohan on oivia pelejä ajella ihan missä vaan ja ei haittaa lumet/jäät/juuret/kivet/hiekat/asfaltit. Ja kulkee vähän maasturia nopeampaaan niin ehtii nopeammin perillekin.. :p

Minä nyt en ole mitenkään aktiiviharrastaja muuten kuin tuon Mikkeli-Otava työmatkan kautta, mutta Trekin XO1:llä se sujuu. Paitsi nyt kun on taas joulu tuolla pihalla. En aja enää metriäkään lumessa. Tammikuussa antoi takavaihtaja periksi (katkesi) rantakylän mäessä -18 asteen pakkasessa.

Olisi vituttanut, mutta onneksi sai kävellä töihin loppumatkan ja nähdä hienon auringonnousun. :mad:

Herman
06.04.2009, 19.46
Voi veljet. Pitäisiköhän nöyrtyä ja askarrella paskarrella lokarit fillariin...

Äh! Ei jaksa, tämän takia ne coretexit tuli hommattua. Frouva on iloinen kun kotio tullessa kuravana kulkee eteisestä "pyörähuoneen" kautta kylppäriin.
Nooo pääsepähän hänkin nauttimaan tästä harrastuksesta.:D

Kyllä lokarit kannattaa asennella. Itse laitoin moiset eilen maasturiin samalla kun vaihdoin nastarenkaat kesäisempiin versioihin. Yhtään en kuraantunut tänään työmatkalla... tosin ajoinkin mennentullen autolla :D.

Nipa
07.04.2009, 08.31
Eilen hieman kaipasin takaloksua, mutta rapakaaret raiskaa pyörän luukin totaalisesti. Mieluummin olen puolet päivästä peba märkänä kuin käytän loksua...angstaa niin että paukkuu...

Terwis
07.04.2009, 08.37
Pieni angsti on aina paikallaan...
Eilen illalla kävin taasen ajelemassa crossarilla ympäri kylää pitkin tien vieriä ja pyöräteitä.
Havaitsin taas yllättäen että oikean merkkinen uusi auto yhdistettynä keski-ikäiseen mieheen tarkoittaa että liikennesääntöjä ei tarvitse noudattaa.
Meinasi eräs ukko ajaa eurooppalais valmisteisella autolla Yhteiskoulun edessä päälle. Itse ajoin tien viertä suoraan ja ukko tuli hirveää vauhtia kolmion takaa päälle.
Minä en P***le väistä ja iloisesti ABS kuului hakkaavan.
Toinen hyvin jännä paikka on Rinnekadun ja Ristiinantien risteys. Ihan sama minkä värinen valo palaa niin baijerilaisella saa ajaa...
Kyllä ahdistaa!

Kaiken lisäksi Sammonkadulla olleen kerrostalon pihassa olleet noin 18v isänmaantoivot epäili kovasti miun seksuaalisuuttani.

Olmi
07.04.2009, 20.44
Mites tuo lenkkipolitiikka pääsiäisen tienoolla? Olisiko porukalla innostusta lähteä esim. pe tai la ajamaan vähän tienlaitaa?

Terwis
07.04.2009, 21.01
Perjantaina pitäisi ilmatieteenlaitoksen mukaan sataa vettä. Lisäksi tuleva "haltijakummi" tyttö tulee kylään.
Lauantai kuulostaa hjuvalta.

cujo
07.04.2009, 22.00
Mites tuo lenkkipolitiikka pääsiäisen tienoolla? Olisiko porukalla innostusta lähteä esim. pe tai la ajamaan vähän tienlaitaa?

Perjantai, Sunnuntai ja Maanantai käyb. LA joutuu lusimaan töissä. Nii ja torstaina tod. näk. menen kanssa, mut et tainnu viel sillo olla tiällä?! Nii mut jos meette kovaa crossareilla, ni tervemenoa... :D

Terwis
07.04.2009, 22.49
Crossarilla kyllä, mutta mie mitään kovaa jaksa ajaa...
Lauantaina ja sunnuntaina pitäisi olla todella hyvät kelit.
Lämmintä +10 ja aurinko paistaa. Oi onnea!
Jos sitä sitten malttaisi kurapuvusta luopua.

Kypärä otti ja sitten hajosi. Girossa olevat muovikilkkeet nöyrtyi tänään töissä kun virittelin lähtiessä pottaa päähän. 4 vuotta se kestikin pää edellä kiviin lentelyä.
Jos sitä ens kesänä osaisi jo ajaa niin potta kestäisi tuplasti tuon.

Joten saattaa olla että jos CRC ei uutta toimita ajoissa niin pipo päässä joutuu ajelemaan.

Olmi
09.04.2009, 18.07
Juu, minäkään en ottanu crossarin mukaan. sitähän vois sitten tuossa lauantaina ja sunnuntaina koittaa ajella vähän porukassa. Olis varmaan jokaisesta ajetusta minuutista hieman hyötyä Tahkolle ja tietenkin muihinkin koitoksiin.

Crossarilla saa sen pari kilsaa tunnissa ilmasta vauhtia maasturiin nähden, mutta ei liene cujolle ongelma. Jospa vaikka nyt ehditään niihin sun irtiottoihin mukaan.. :p.

Mites muut seudun ihmiset? Saataisko enemmänkin ajajia mukaan?

cujo
09.04.2009, 20.08
Crossarilla saa sen pari kilsaa tunnissa ilmasta vauhtia maasturiin nähden, mutta ei liene cujolle ongelma. Jospa vaikka nyt ehditään niihin sun irtiottoihin mukaan.. :p.

Taidan kaivaa varastosta parin fast fredejä,niin siinähän sitten itkette... :D
Oli tänään se n.3 tuntinen lenkki loppuosaltaa täyttä tuskaa, kun kohtalainen vastatuuli sattu kohilleen. Mut kotia päästiin ja hengissä selvittiin.
Sunnuntai käy mulle, ku lauantain todellakin pitää töissä lusia 8-17. :mad:

Terwis
09.04.2009, 21.55
Kävin tässä iltasella pikku-Ollin kanssa ajelemassa maastureilla.
Olin juuri saanut korjattua katkenneen takahaarukan pultin ja pyörä toimi kuin unelma.
Tuolla Visulahden takana oli sellainen varsin mukava avohakkuu alue josta lumi oli sulanut. Aurinko paistoi ja elämä oli muutenkin varsin mukavaa...

Hauskuus loppui siihen kun Hecklerin takavaihtaja otti yhteen kannon kanssa taittuen samalla pinnojen väliin katkaisi korvakkeen.
Tosi kivasti taluttelin sitten villarin Visulahden takaa Tuukkalaan kun kukaan ei vastannut puhelimeen ja vastaan ajaneet tututkaan ei huomannut epätoivoista heilumista.

Tarinan opetus: Osta korvakkeita aina muutama varastoon. Nyt ei itsellä ole yhtään kun tilasin ne laakerisetin kanssa. Hyvällä tuurilla saan korvakkeen ensviikon lopulla.
Pidä aina ketjun katkaisijaa mukana! Sillä saa tehtyä pyörästä väliaikaisesti singulan. Tietenkään nyt en sellaista jaksanut pakata kun repussa oli rengas, pumppu yms sälää.

Tyhmyydestä sakotetaan. ***kele!

Zarni
10.04.2009, 08.35
Tarinan opetus: Osta korvakkeita aina muutama varastoon.Ei ne korvakkeet hädän sattuessa siellä varastossa auta, niitä kannattaa pitää lenkillä mukana... ;)

Olmi
10.04.2009, 19.37
Huomenna sää näyttäisi vihdoin suosivan! Ajointoa piisaisi; entäpä muilla?

Lähdetäänkö huomenna klo 12 Etapin edestä Urpolasta ajamaan tienreunaa?

Zarni
10.04.2009, 19.38
Huomenna joutuu jonnekkin hiien kivikkoon ajamaan...

Olmi
10.04.2009, 19.42
Huomenna joutuu jonnekkin hiien kivikkoon ajamaan...

Mistäs sie tuommosia? Vai olikohan tämä..

Terwis
10.04.2009, 21.10
Mie lähden ainaskin.
Pitää virittää emäntä herättämään jo ajoissa. Vapaapäivinä tuppaa unet venähtämään "hieman".
Nyt iso porukka aiheuttamaan ihmetystä.

speteke
10.04.2009, 23.24
Tjoo pitää yrittää ilmestyä paikalle.(Jos lumet sulaa, tiet kuivaa. On tuo kura kiintiö hieman täynnä....)

Olmi
11.04.2009, 09.39
On siinä ja siinä, että saadaanko kuivaa uraa vielä tuossa puolen päivän aikaan. Pitänee luottaa siihen, että tiet kuivuu.

edit: kävin parin sadan metrin testilenkillä klo 10.oo ja näyttäisi siltä, että päästään lähes kuivalle tielle. Hienoa.

Terwis
11.04.2009, 18.06
Jokohan se huomenna olisi hieman parempi keli lenkkeilyyn.
Ketää halukkaita huomenna tien reunaa ajamaan?

Olmin kanssa tein n.61km lenkin ja ei se ihme ole että meinasi vilu tulla kun lämpötila oli tipahtanut +5:stä +2:teen ja /sukset kastui tehokkaasti.

Jos sitä pakottaisi itsensä aamulla syömään enemmän ettei meinaa veto loppua kesken matkan.

Zarni
11.04.2009, 19.15
Huomenna on kyllä tarkoitus ajella tienlaitaa, mutta hyvin epämääräiseen aikaan ja suorittaa samalla Kolmannen Pyörän ensiveto!

Mistäs sie tuommosia? Vai olikohan tämä..Tuoltahan (http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=http:%2F%2Fwww.liukkonen.net%2Fstuff%2Fgps%2FW20 090411fs_hki_5060.kml&ie=UTF8&t=k&ll=60.236658,25.075607&spn=0.035066,0.070982&z=14) niitä kiviä löytyy...

Olmi
11.04.2009, 21.46
Tuoltahan (http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=http:%2F%2Fwww.liukkonen.net%2Fstuff%2Fgps%2FW20 090411fs_hki_5060.kml&ie=UTF8&t=k&ll=60.236658,25.075607&spn=0.035066,0.070982&z=14) niitä kiviä löytyy...

No ilmankos! Oliko mukava reissu?

Olmi
11.04.2009, 21.49
Noniin ja huomenna sunnuntaina lähdetään nautiskelemaan hienosta kevätsäästä ja kuivista teistä.

Lähtöaika ja paikka: Satama, klo 12

Kaikki mukaan! Jo nyt ainakin muutama kuski on ilmoittanut lähtevänsä.

Tavoitteena ajella se 2,5-3h esimerkiksi, joten vähän ruokaa mukaan.

Terwis
11.04.2009, 22.10
Mihinkä päin lenkki suuntautuu?

Toivottavasti Meten lupaukset pitää huomiseksi paikkansa.

akumatias
12.04.2009, 00.06
Kiinnostusta ois täälläkin lähtee ajelee,vielä jos sais tietoo mihin suuntaan ootte menossa ajelee,vois vaikka lähtee pariks tunniks roikkuu mukaan...

Zarni
12.04.2009, 10.18
No ilmankos! Oliko mukava reissu?Mukavahan tuolla oli kruisailla, kun kelikin oli kohdallaan!

Terwis
12.04.2009, 18.16
Kiitoksia vielä kaikille osallistuneille mukavasta lenkistä.
Jäi hieman vauhti päälle ja kävin hakemassa yhden kaverin mukaan ja sain tälle päivälle sen reilun 100 täyteen... Kohta hieman syö niin kyllä uni tulee...

Kunhan nyt saan kuntoon edes jonkun noista fillareista ja keli sallii niin eiköhän lähdetä isommalla porukalla?

Jos ei muuta niin hiton hyvä olen pyöriä rikkomaan ;) Onneksi on takuuta jäljellä...

Nipa
12.04.2009, 19.35
Mitää sä ny oo rikkonu?

Terwis
12.04.2009, 19.48
Noooo... Tiistaina näät... Etuvaihtaja repeili liitoksistaan.
Ihmettelin kun heittää ketjun isolle vaihtaessa yli ja ei suostu vaihtamaan pienemmälle.
Päädyin sitten ajamaan isolla rattaalla lenkin ja meinasi isommissa mäissä ottaa koville...

Löytyykö varastosta yhtään 105/Ultegra etuvaihtajaa?

Olmi
12.04.2009, 20.05
Kovastihan se Terwis paineli menemään ja ei iso ratas hidastanut menoa yhtään jyrkimmissäkään mäissä!

Kiitokset vaan viikonlopun lenkeistä. Oli mukava käydä täällä päin ja mukava oli ajella porukalla. Toivottavasti kevät tästä etenee ja päästään sitten maaston puolelle pikapuoliin! :cool:

cujo
12.04.2009, 20.51
Kiitokset minunkin puolelta lenkkiseuralle. Maasturilla sai taistella välillä ihan tosissaan, jotta pysy teijän crossareiden imussa. n.65km taisi tulla matkallisesti. Mut uutta matoa koukkuun ja sehän on miehen heikkoutta, jos ei pohkeissa riitä papu. :D Ilmoitellaan kun ollaan lenkkiseuran tarpeessa.

Terwis
14.04.2009, 09.24
Ei nyt pitäisi ruveta "jeesustelemaan". Mutta, sunnuntaina kun oltiin lenkillä niin vastaan tuli jonkin verran ihan harrastajien näköisiä pyöräilijöitä.
Oli ihan laadukkaan näköistä uutta pyörää ja varusteet muutenkin varsin hyvällä mallilla. Oli succista yms päällä.

Mutta missä oli kypärä?
Eihän siinä jos itseensä luottaa niin paljon että ei sitä kaadu, mutta maantien vartta ajaessa en luottaisi ihan niin paljoa autoilijoihin. Tähän aikaan vuodesta varsinkin tuota irtosoraa on joka paikka täynnä ja se on erittäin liukasta varsinkin asfaltilla.

Se ei ole kovin kallis henkivakuutus.
Itse ainakin olisin pyörätuolikamaa jos en tuota pottaa päässäni olisi ajaessa pitänyt. Toisaaltaan voisin myös opetella pysymään pystyssä tuolla metsässä ajaessa. Tai jos kaadun, niin en tähtää päätä niihin kiviin ja kantoihin.

cujo
16.04.2009, 23.58
Olet Terwis ihan oikeassa. Tämän maastopyöräilyn aloitettuani en ite enää taida edes uskaltaa ajaa ilman kypärää. Johtuuko se sitten omista ajotaidoista vai realiteettien tajuamisesta. Kaikkihan tosin vastaavat omasta hyvinvoinnistaan.

Ei taida missään vielä olla polkukurjistelulle sulaa/kuivempaa polun pätkää?
Tuli tänään puolilta päiviltä lähettyä taas tienvartta tutkailemaan. Lumet saisi hyvin kyytiä, jos tälläisiä päiviä olis esim. vko:n verran, mutta taitaapi jo yöllä/aamulla taas räntää sataa.
Pari kierrosta Rantakylä-Otava-Korpikoski lenkkiä tuli ajettua + kotimatkat päälle ja tylsäähän se on kuin virpominen juhannuksena. Mutta mutta... tätä olis nyt ajettava jotta sitten kesällä jaksaa poijjat teijän perässä pysyä.
Tourin lentokenttä osioon näyttäisi tulevan hieman muutoksia, kerta tielinjaa vedetään uusiksi.
LEPO!

Zarni
17.04.2009, 00.13
Tourin lentokenttä osioon näyttäisi tulevan hieman muutoksia, kerta tielinjaa vedetään uusiksi.Siellähän menee vieressä erinomainen polku, jolla saa nuita siirtymiä pois! On se ainakin jonkun maastopyöräilijän tiedossa, koska siellä on näkynyt jälkiä... ;)

Terwis
17.04.2009, 07.58
Eilen kävin kierteelmässä vakiopolkuja ja hieman oli jo sulamista havaittavissa.

Tuppuralassa ja Launialan välissä olevalle mäelle pääsi melkein jo ajamaan pyörällä.

Pitänee kohta etsiä firman vesiletku että saa tuon sentin mutakerroksen sulatettua pyörän päältä.
Työaika hyötykäyttöön... ;)

Zarni
18.04.2009, 15.49
Kylläpä oli myhäilevän kaupungin polut (http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=http:%2F%2Fwww.liukkonen.net%2Fstuff%2Fgps%2FW20 090418fs_urpo_kk_suoja.kml&ie=UTF8&t=k&z=13) hyvässä kunnossa pakkasyön ja -aamun jäljiltä! Lunta, jäätä, mutaa ja kuivia polkuja = huisasti jänniä tilanteita kesäkumeilla! polvisyndit oli hyvä olla ihan vaan varmuuden vuoksi! :cool:
Tuoreehkoja maasturinjälkiä näkyi Kattilansillassa, mutta muuten oli aika hiljaista! Pete näky olevan liikenteessä Tuntsalla. Ajeli ohi, kun olin lähdössä ABC:ltä lenkin jälkeen autolla kohti kotia.

Olmi
18.04.2009, 16.04
Sää näyttäisi parantuvan Mikkelin seudulla ensi viikolla.. Pitänee harkita, että tulisiko sitä sitten taas treenileirille ensi viikonloppuna.

Olmi
18.04.2009, 16.23
Sain tuossa eilen Tahkokalustonkin lähes kuntoon..
Ihan oivalta peliltä tuntuu noin pienen tunnustelun jälkeen.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=140&pictureid=1553

speteke
18.04.2009, 16.42
Pete näky olevan liikenteessä Tuntsalla. Ajeli ohi, kun olin lähdössä ABC:ltä lenkin jälkeen autolla kohti kotia.

Ei oltu siellä päin. Ihastjärven tietä 25km 6m/s vastatuuleen (ylämäki simulaatio.) Paluumatka olikin huomattavasti helpompaa. Tuntsa lepäilee, tällästä tällä hetkellä. :)
http://img21.imageshack.us/img21/6566/canerr.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=canerr.jpg)

Zarni
18.04.2009, 17.02
Joko se mies on maantikulkineenkin hommannu?

No kukahan prkl se oli? :seko: Oranssi Tunturi tai ainakin näytti sellaiselta ja ihan oli Peten näköinen, ajoi noin klo 14:50 ABC:n ohi ja kääntyi Kyläkouluntielle kaupungin suuntaan.

Onkos Mikkelin jengillä suunnitelmia Kakkosnelosen (http://www.mtb-lohja.com/joomla/index.php?option=com_content&task=section&id=1&Itemid=33) suhteen?

Terwis
18.04.2009, 17.02
Tänään kävin ajelemassa fixuttimella lenkkiä ensimmäistä kertaa kuukausiin.
Meinasi Ristiinantien vartta ajellessa tulla välillä äitiä ikävä siinä vastatuulessa.
Pakko vaihtaa taakse 16 piikkinen ratas takasin.

Käy kyllä melko tehokkaasti reisiin tuolla vehkeellä ajaminen. Tuntuu kuin olisi ajanut pidemmänkin lenkin.

Terwis
18.04.2009, 17.04
Joko se mies on maantikulkineenkin hommannu?

No kukahan prkl se oli? :seko: Oranssi Tunturi tai ainakin näytti sellaiselta ja ihan oli Peten näköinen, ajoi noin klo 14:50 ABC:n ohi ja kääntyi Tuukkalantielle kaupungin suuntaan.

Onkos Mikkelin jengillä suunnitelmia Kakkosnelosen (http://www.mtb-lohja.com/joomla/index.php?option=com_content&task=section&id=1&Itemid=33) suhteen?

Olikos se Akumatias Wanhalla nakamurallaan?
Tuli myös vastaan kun runttasin Tuukkalanmäkeä ylös

Zarni
18.04.2009, 17.10
Menkää hyvät ihmiset maastoon ajamaan! :p

cujo
18.04.2009, 20.04
Jospa sitä maastonkin puolelle pääsisi aikanaan. Nyt on vain hangattava noita tylsiä lenkkejä, jotta tosiaan jaksaa sitten kesällä ajella paremmin. En nimittäin talvella ajanu kuin töihin ja takasin. Lohjalle ei tule lähettyä, kun taitaapi vierähtää nuo päivät töissä.

Zarnilla taitaapi olla näytettävänä meille se teknisempi touri tulevana kesänä?! Vai ootteko jo ehtiny sen viime kesänä ajamaan?
Ja olikos siellä kommelin luolilla jottain paljastettavaa??

BTW. On Olmillakin liukkaan näkönen tuo Giantti. Ja paino on tällä hetkellä?

Zarni
18.04.2009, 22.06
Zarnilla taitaapi olla näytettävänä meille se teknisempi touri tulevana kesänä?! Vai ootteko jo ehtiny sen viime kesänä ajamaan?
Ja olikos siellä kommelin luolilla jottain paljastettavaa??Sitä reittiä ei ole ajanut vielä kukaan kokonaan kerralla läpi, en edes minä! :rolleyes:
On siellä luolilla yksi geokätkö.

cujo
18.04.2009, 22.10
On siellä luolilla yksi geokätkö.

Tuon mie tiesin, mut etkös sanonu että sieltä rannassa kulkevan polun päästä pääsis ajamalla mäen päälle?? tms.

Zarni
18.04.2009, 22.14
...mut etkös sanonu että sieltä rannassa kulkevan polun päästä pääsis ajamalla mäen päälle??Reitti kiertää myötäpäivään, joten sitä ei tarvitse ajaa kuin alaspäin... Mutta on se todennäköisimmin ajettavissa myös toiseen suuntaan!

cujo
18.04.2009, 22.21
Ookoo! Tuo pitää käydä tutkimassa kun sinne metsän puolelle uskaltaa lähteä... Huomen aamulla tod. näk taas lähen kyl tien viertä kiertämään. Pitää joku pien polun pätkä poimia mukaan, jos siellä vaikka maa olis jäässä.

Zarni
18.04.2009, 22.27
Tuolta (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1010529&postcount=825) löytyy koordinaatit...

akumatias
19.04.2009, 12.39
No kukahan prkl se oli? :seko: Oranssi Tunturi tai ainakin näytti sellaiselta ja ihan oli Peten näköinen, ajoi noin klo 14:50 ABC:n ohi ja kääntyi Kyläkouluntielle kaupungin suuntaan.

Meikäläinen se siellä ajeli nakamuralla on aikalailla samanvärinen kun speteken tunska :)

Terwis
19.04.2009, 19.38
Pikku-Ollin kanssa kävimmä tänään vajaa 45km pyörimässä maastureilla etsien polkuja joilla voi ajaa.
Kieltämättä välillä iski olo että onko tässä nyt mitään järkeä!
Kun löytyi joku sopivasti sulanut polku niin kyllä nuo ajatukset unohtui...

Etsittiin reittiä Kommelin luolille reittiä myötäpäivään kiertäen ja ei sitä vaan löytynyt. Kaikkialla oli pistetty metsää matalaksi ja polut kadonneet.
Mentiin sitten luolille Rantakylän kautta kiertäen.
Varmaan useampi kilometri tuli tänään työnnettyä ja kannettua pyörää.

Zarni
19.04.2009, 23.18
Kaikkialla oli pistetty metsää matalaksi ja polut kadonneet.Missäs nämä kaadetut paikat (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3510605&cy=6837837&scale=16000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra&map.x=382&map.y=361) tarkalleen sanoen olivat?
Onko tässä lähdettävä raivaushommiin vai etsittävä uusia reittejä...

cujo
19.04.2009, 23.32
Tuo on harmi, jos polut tulevat ajamattomaksi. Saapi nähä minkä verran tuo Jukola vaikuttaa kaltsun polkuihin. Kait ne sielläkin jonninlaista harvennusta tekee. Ja toi Savon Prikaatin alue kiinnostaisi käydä kartottamassa sitten intti vuosien jälkeen. Ristiriitaista tietoa vain luvista liikkua siellä. Huolto puolella olevalta kaverilta kyselin, ni sano että paikat joita ei ole aidattu/puomitettu, ni saa ajaa rauhassa. Mut sit Eepolle tais ne sotapoliisit käydä pullistelemassa?!

Terwis
19.04.2009, 23.56
En ole ihan varma reitistä kun en ollut noin päin kokeillut sinne mennä.
Linkki jota en osaa lyhentää:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&ll=61.677193,27.254522&spn=0.104084,0.363922&z=12&msid=114884864811053510856.000467ee99f417fcc8bba&mid=1240174434

Eli mentiin Pitkäjärven rantaa pitkin ja parista kohtaa yritettiin ja jouduttiin takaisin kääntymään.

Edit: Foorumi lyhentikin itsestään tuon osoitteen
Edit2: Viitsisitsä vai etsäviitsisitsä Zarni laittaa tuota googleMaps reittiä tuosta oikesta polusta jos on?

Zarni
20.04.2009, 00.03
Ette onneksi ole siellä olleet, missä tuli ensimmäisenä mieleen mahdolliset hakkuut! Mitä täällä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3511365&cy=6838257&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra&map.x=298&map.y=299) oli, kun olette näemmä kääntyneet takaisin?

Terwis
20.04.2009, 00.04
Tuo on harmi, jos polut tulevat ajamattomaksi. Saapi nähä minkä verran tuo Jukola vaikuttaa kaltsun polkuihin. Kait ne sielläkin jonninlaista harvennusta tekee. Ja toi Savon Prikaatin alue kiinnostaisi käydä kartottamassa sitten intti vuosien jälkeen. Ristiriitaista tietoa vain luvista liikkua siellä. Huolto puolella olevalta kaverilta kyselin, ni sano että paikat joita ei ole aidattu/puomitettu, ni saa ajaa rauhassa. Mut sit Eepolle tais ne sotapoliisit käydä pullistelemassa?!

Kyllä siellä saa ajella missä vain missä ei ole aitaa.
Spollet on hieman ylitarkkoja kun siellä on niin pirusti niitä esikuntia.
Kunhan kiertää sen "The Luolan" aidat hieman kauempaa niin ei niillä pitäisi olla sanomista.

Kaverin kanssa ollaan siellä ajeltu ahkerasti ja välillä juostu apinarataakin...:rolleyes:

Terwis
20.04.2009, 00.07
Ette onneksi ole siellä olleet, missä tuli ensimmäisenä mieleen mahdolliset hakkuut! Mitä täällä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3511365&cy=6838257&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra&map.x=298&map.y=299) oli, kun olette näemmä kääntyneet takaisin?

Niin hillitön sohjo-kura-lumivelli metsäkoneiden urissa että ei se ollut enää kivaa.
Olli kun ei paina mitään niin se pystyi tuolla ajamaankin, mutta mie kannoin ja talutin pyörää kiltisti perässä

Zarni
20.04.2009, 00.16
Te olette ajaneet Eepon Tourin risteyksestä ohi. Minun reittini kääntyy hieman myöhemmin (teidän kääntöpaikasta) ylös muuntoasemalle (tjsp.), josta pääseen parinsadan metrin siirtymällä Matinmäen polulle. Eiköhän nuo maastot kuivune ajastaan. Jos ei, niin reittiin on helppo tehdä muutos!

Terwis
21.04.2009, 22.16
Dodii!
Nysse onnistui! Niilon ja Pikku-Ollin kanssa kommelille menimmä.
http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&ll=61.661855,27.247124&spn=0.049705,0.181961&z=13&msid=114884864811053510856.0004681565069d74fa781

Elikkä hieman hätiköimme viimeksi ja siitä mokin kohdalta pitikin nousta sinne oikealle kallion päälle.
Järki meinasi mennä välillä kun kantamiseksihan se siellä hangessa meni...
Kommelin ympäristössä oli polut ajettavassa kunnossa, vaikkakin paksussa jäässä paikoin.

Nipa
22.04.2009, 08.17
Ensin luulin että harmitti se satulatolppa, mutta löysin sitten kotona kengänpohjasta vielä p*sk**.

Lenkki oli mitä mainioin!

Zarni
22.04.2009, 10.54
Ensin luulin että harmitti se satulatolppa, mutta löysin sitten kotona kengänpohjasta vielä p*sk**.Homma on täysin organisoitua (http://homepage.mac.com/pfellows1/thisiswhy/stripsforweb/230march05dogmud.jpg)! :p

Mint Sauce (http://homepage.mac.com/pfellows1/thisiswhy/index.html)

cujo
22.04.2009, 22.48
Kommelin ympäristössä oli polut ajettavassa kunnossa, vaikkakin paksussa jäässä paikoin.

Mitäs luulette, että ehtiikö wapuksi sulaa?? Kaveri on tulossa wapun tietämillä Lahdesta käymään ja kyseli, että voisiko paljon puhutun tourin reittiä hänelle näyttää. Ei varmastikkaan kokonaisuudessaan voi ajaa, mut olispahan edes jotain.
Saattaisi ehkä jopa raaskia tod.näk kuution tuoda varastosta päivän valoon... :o

Terwis
23.04.2009, 08.19
Eilen illalla kävin taasen polkuja kiertämässä.
Suojalammen polut on veden/jään/lumen peitossa. Mutta varmasti sulavat viikon sisällä kunhan ilmat on sitä mitä on luvattu.

Kommelilla Paalasesta pohjoiseen päin menevä polku oli tukevan lumen peitossa ja sulamiseen menee varmaan pidempään. Toisaaltaan oli se kantaminenkin ihan mukava...
Muuten kommelin alueen polut oli ohuessa jäässä ja sulaa varmasti aika nopeasti.

Urbålan osuus oli vielä lumen peitossa eilen iltasella. Varmaan sulaa aika nopeasti.

Lentokenttä-Rantakylä reitistä ja Tuukkala-Tornitunturi-Visulahti reitistä ei mitn hajua.

Kun yhdistää tuon Kommelin, Siekkilän, Suojalammen, Launialan ja Tuukkalan polut niin saa siitä kohtuu kunnossa olevan n.45km lenkin.
Eteneminen paikoin toooooosi hidasta...

Terwis
23.04.2009, 08.22
Onko kukaan kokeillut pääseekö Anttolantieltä Salonsaareen?
Ei jaksaisi aina kaupungin läpi ajaa. Kaikki osoittaa sormilla ja naureskelee kun ajan kykän läpi 5cm kurakerros päälläni :o:D

Zarni
23.04.2009, 10.06
Onko kukaan kokeillut pääseekö Anttolantieltä Salonsaareen?http://www.liukkonen.net/temp/salosaari.png

Terwis
23.04.2009, 12.36
Kyllä mie tuon viime kesänä jo könysin ja hieman eksyilinkin... :rolleyes:

Lähinnä meinasin että joko nyt pääsisi fillarilla läpi?

Tänään ei millään kykene ajamaan, mutta huomenna taas metsään.

akumatias
23.04.2009, 16.30
Tämmöstä lenkkiä kävin tänään ajamassa http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3508129&cy=6849143&scale=40000&tool=mitta〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=3508129&cy=6849143&scale=40000&tool=mitta&lang=FI)

ja tonne graanin pitkospuille ei kannata mennä vielä ajelee oli osin pitkospuut veden peitossa( piti kuitenkin itse ne kahlata läpi :p )

pääosin aika helppoo tietä mut hyvä pk.lenkki ja hiekkatiet on suurimmaks osaks kuivia :)

Zarni
23.04.2009, 19.43
^ Karttapaikan reittivedot ei näy muille! Jos sulla ei ole tallenninta, niin kokeile vaikka photoshoppia tai Bikemappia (http://www.bikemap.net/)! Tuolla voi käsittääkseni piirtää reitin myös maaston puolelle. Tuo Ratosuo (pitkokset) oli suht ajettava vielä viime viikolla...

Kävin sinkuloimassa Makko - Rantakylä reitillä, kyllä siellä sai toista kilsaa tuupata pyörää hangessa. Näillä keleillä sulanevat nopsaan!

cujo
23.04.2009, 20.05
laitellaas tännekkin. Onkos teillä tietoa, et mitkä 180mm levyt käy HFX-9 kanssa yhteen. Tuli naapurin vekara vastaan pyörätiellä ja nyt ei etupyörä pyöri, ku ottaa levy paloihin reippaasti kii. Koitan viel taivutella takasin, mut aika epätoivoselta näyttää. :(

Terwis
23.04.2009, 20.08
Tässä ikkunasta katselin että lumi lähtee sitä vaihtia että sunnuntaina voi olla polut todella hyvässä kunnossa.
Annan siis vaimolle vapaapäivän ja vietän sunnuntain pyörän selässä.

Terwis
23.04.2009, 20.11
laitellaas tännekkin. Onkos teillä tietoa, et mitkä 180mm levyt käy HFX-9 kanssa yhteen. Tuli naapurin vekara vastaan pyörätiellä ja nyt ei etupyörä pyöri, ku ottaa levy paloihin reippaasti kii. Koitan viel taivutella takasin, mut aika epätoivoselta näyttää. :(

Olen kokeillut että ainaskin Shimanot ja Formulat on liian ohutta tavaraa.
Kahva painui pohjaan ja palat ei kunnolla koskenutkaan levyjä.

Miulla on yksi 160mm heiskasen levy kaapissa. Vink vink... Adapteria ei ole.

Zarni
23.04.2009, 20.17
sunnuntaina voi olla polut todella hyvässä kunnossa.Ei ne välttämättä vielä hyvässä kunnossa ole, mutta lunta siellä tuskin enää on kuin korkeintaan varjopaikoissa.

Olen kokeillut että ainaskin Shimanot ja Formulat on liian ohutta tavaraa.
Kahva painui pohjaan ja palat ei kunnolla koskenutkaan levyjä.Pitäisi kaiken järjen mukaan hoitua ilmaamalla systeemi uudelleen, eli lisäämällä järjestelmään jarrunestettä.

Terwis
23.04.2009, 20.25
Ei ne välttämättä vielä hyvässä kunnossa ole, mutta lunta siellä tuskin enää on kuin korkeintaan varjopaikoissa.

Pitäisi kaiken järjen mukaan hoitua ilmaamalla systeemi uudelleen, eli lisäämällä järjestelmään jarrunestettä.

Kura, velli ja pehmeät polut ei niinkään haittaa. Onpahan lenkillä käyneen näköinen sitten kotona... :rolleyes:
Ahistaa vaan se pyörän kantaminen hangessa...

Ilmaamalla toinniin saa toimimaa, mutta suorilta jos heiskasen levyjen tilalle vaihtaa toiset niin ei oikein toimi.

cujo
23.04.2009, 20.28
Miulla on yksi 160mm heiskasen levy kaapissa. Vink vink... Adapteria ei ole.

Ei käy toi 160mm, ku ei saa jarrusatulaa kiinni Toraan ilman adapteria, joka taas työntää satulan kauemmas navasta, joka taas aiheuttaa 180mm levyn tarpeen... :mad:

Kävisköhän tuollanen... hintaa näyttäs olevan 27,95,-
http://www2.bike-discount.de/pictures/big/20270.jpg

Terwis
23.04.2009, 20.44
Kevyet nuo ainaskin on.
Nuita näkyy aika usein über-kevyt-xc pyörissä.

Edit: Mistä meinasit tilata? Pitäisi tilailla noihin Formuloihin uudet jarrupalat.

Zarni
23.04.2009, 20.51
Kävisköhän tuollanen... hintaa näyttäs olevan 27,95,-Mulla on nuo Alligator Windcutterit (94g/levy) cyclokrossarissa. Ok levyt, mutta en laittaisi maastopyörään, ovat nimittäin aika hupaset jarrupaloille!

Zarni
23.04.2009, 20.54
Ahistaa vaan se pyörän kantaminen hangessa...Mukavahan tuolla oli auringonpaisteessa! :cool:

Terwis
23.04.2009, 20.56
Mulla on nuo Alligator Windcutterit (94g/levy) cyclokrossarissa. Ok levyt, mutta en laittaisi maastopyörään, ovat nimittäin aika hupaset jarrupaloille!

Olikohan se Nipa tms. joka puhui että jollain oli nuo levyt ja ebc:n pehmeät palat DH pyörässä.
Ensimmäisen laskun jälkeen palat oli loppu. Surina kävi kun palat muuttui jauhoksi.